خانه » راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری کجاست؟
راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری کجاست
راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری کجاست
کسب و کار

راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری کجاست؟

Sending
User Review
0 (0 votes)

لازم است افراد تحصیلکرده و دارای مهارت، تازه فارغ التحصیلان و کسانی که برای فرصت های کاری بهتر تمایل به مهاجرت دارند، کشوری متناسب با اهداف و انتظاراتشان پیدا کنند. به طور کلی راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری، کشوری است که در آینده نیز راحتی در کار و امکانات زندگی را برای افراد مهیا کند. ممکن است در ابتدا ورود به یک کشور برای مهاجرت کاری آسان باشد و در ادامه سختی های کار کردن و ساعت کاری در آن کشور زندگی را برای افراد طاقت ‌فرسا کند.

 

یک فرصت جدید

مهاجرت به خارج از کشور می تواند فرصتی برای پشت سر گذاشتن گذشته و شروع یک زندگی جدید باشد. اما فقط در حالتی که مهاجرت به یک کشور بتواند زندگی راحتی برای شما فراهم کند و انتظارات شما را محقق نماید. مهاجرت از یک سو می تواند حرفه ی شما را متحول کند. اما همیشه باید هزینه های فرصت را در نظر بگیرید. باید تمام جوانب را بررسی کنید تا ببینید آیا مهاجرت کاری واقعا برای شما بهترین گزینه است؟  بعد از آن می توان به راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری فکر کرد.

 

گول تبلیغات را نخورید

هیچ چیزی نمی تواند بدتر از تصمیم گیری اشتباه در مورد کشور هدف باشد. این را در نظر داشته باشید که  راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری الزاماً بهترین مقصد برای شما نخواهد بود. گاهی بعضی از آژانس ها و وکلای مهاجرت قول مجوز کار و تضمین شغل های پر درآمد را در بعضی از کشورها به افراد می دهند. اما بسیاری از این پیشنهادات تقلبی هستند. به همین دلیل باید در زمان تصمیم گیری به عوامل مختلف به صورت عمیق تر نگاه کرد.

 

چرا مهاجرت؟

پیش از هر چیزی لازم است در نظر داشته باشید که برای آگاهی از دلایل مهاجرت خودتان حتماً باید دیده روشنی پیدا کنید. بر اساس این دلایل است که می ‌توانید راحت ترین کشور برای مهاجرت را پیدا کنید. مثلاً افرادی که می خواهند فعالیت تجاری و سرمایه گذاری انجام دهند با افرادی که در جستجوی پناهندگی هستند یا به دنبال آموزش های باکیفیت هستند تفاوت قابل توجهی دارند. به طور کلی دلایل زیر برای مهاجرت در بین افراد مشترک است:

  • استاندارد بالای زندگی
  • مراقبت های بهداشتی بهتر
  • فرار از فقر یا مناطق درگیر جنگ
  • عوامل محیطی
  • تحصیلات عالی
  • تاثیرات خانوادگی
  • دلایل سیاسی و غیره

 

بررسی پیش از مهاجرت

بعد از اینکه اهداف و دلایل خود برای مهاجرت را بررسی کردید، باید قوانین و شرایط لازم برای مهاجرت را رعایت کنید. با پرس و جو های اولیه می توانید متوجه شوید که آیا واجد شرایط مهاجرت هستید یا خیر. برای مهاجرت باید حداقل امتیاز لازم برای کشور مقصد را کسب کنید. برای مثال سن، زبان، درآمد، کشور مبدأ، سابقه خانوادگی، شغل مورد نظر و مدت اقامت همه در روند درخواست موثر هستند. نکته قابل توجه و انعطاف پذیری سیاست های مهاجرتی و سهولت اخذ ویزا در کشور مقصد است که باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. موانع زبانی و فرهنگی نیز بسیار مهم هستند و باید از آن ها آگاه باشید.

 

راحت ترین کشور ها برای مهاجرت

در مقاله راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری چهار مورد از بهترین ها را تحت بررسی قرار دهیم:

  • کانادا
  • استرالیا
  • آلمان
  • دانمارک

 

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا

هر ساله افراد بی‌شماری از سراسر جهان به کانادا مهاجرت می کنند. به طور کلی مردم کانادا به خاطر مهمان نوازی از مهاجران شهرت دارند. این کشور به خاطر فرصت های فوق العاده ای که دارد، شناخته شده است. ممکن است فرآیند مهاجرت به کانادا چند ماه یا حتی چند سال طول بکشد. اما روشی ساده برای مجوز های اقامت و شهروندی ارائه می دهد. مزیت کانادا این است که اجازه تابعیت مضاعف می دهد. مهارت زبان، شایستگی و تجربه کاری، داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در کانادا و داشتن بستگانی که شهروند کانادا هستند، در مهاجرت راحت تر به شما کمک می کند. برای شهروندی کانادا باید 1095 روز از پنج سال را به صورت فیزیکی در کانادا حضور داشته باشید و مقیم دائم باشید.

 

نکات تکمیلی درباره مهاجرت به کانادا

  • حد اقل مبلغی که یک فرد برای مهاجرت باید به کانادا بیاورد 13300 دلار است.
  • از بین شهر های مختلف کانادا نیوفاندلند و لابرادور برای مقابله با مشکل جمعیت مسن، بیشترین مهاجر پذیری را دارند.

 

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا
مهاجرت به استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا باید به طور رسمی اقدام کنید و یک دلیل خوب مثل تحصیل یا کار برای شروع زندگی در این کشور داشته باشید. اگر کسی در استرالیا به دنیا آمده باشد یا فرزند یک شهروند استرالیایی باشد به طور کلی تابعیت این کشور را دارد. اما در صورت نداشتن این شرایط با پرداخت هزینه ای می توان برای اخذ شهروندی استرالیا اقدام کرد. معمولا بین 2 تا ۳ و در موارد نادر تا 6 ماه به این درخواست رسیدگی می شود. بهتر است برای درخواست اخذ شهروندی با پرداخت هزینه از طریق وکیل اقدام کنید.

 

مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان
مهاجرت به آلمان

آلمان پنجمین کشور مناسب برای مهاجرت در آمارها به شمار می آید. عملکرد اقتصادی خوب، سیستم آموزشی قوی و فرصت های شغلی زیادی که دارد آلمان را به چنین کشوری تبدیل کرده است. بسیاری از مردم سراسر جهان مایلند فرصتی برای مهاجرت به آلمان داشته باشد. مواردی که می تواند دلیل مهاجرت اتباع خارجی به آلمان باشد، شامل مهاجرت برای کار، تحصیل، مهاجرت کارآفرینان و مهاجرت برای دورهم جمع شدن خانوادگی می شود.

 

سه نکته مهم برای مهاجرت به آلمان

  • هر فردی که قصد مهاجرت به آلمان را دارد باید ثبات مالی خود را اثبات کند حتی اگر در خود آلمان مشغول به کار باشد برای اخذ اقامت به چنین چیزی نیاز دارد
  • بیمه سلامت و پوشش بیمه درمانی مناسب، شرط مهاجرت به آلمان است
  • داشتن حداقل تسلط پایه به زبان آلمانی، شرط زندگی در این کشور است و بلد بودن زبان انگلیسی به تنهایی حتی برای تحصیل کافی نیست.

 

مهاجرت به دانمارک

مهاجرت به دانمارک
مهاجرت به دانمارک

بسیاری از مهاجران به دلیل استاندارد های بالای زندگی و فرصت‌ های متعددی که در پیشرفت شخصی خواهند داشت، دانمارک را برای مهاجرت انتخاب می کنند. اما به طور کلی آب و هوا و مالیات های بالا موضوع شکایت مهاجران و افراد بومی دانمارک است. مزایای مهاجرت به دانمارک، تابعیت مضاعف، عدم الزام زبان، اخذ اقامت در مدت ۶ تا ۹ ماه است.

 

آمار های مرتبط

  • طبق پژوهش های انجام شده تا سال 2021 ایالات متحده آمریکا بر ترین مقصد مهاجرت کاری برای افراد متخصص در سراسر جهان به شمار می ‌آید
  • مهاجرت کاری به کانادا در دهه گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است و برای افراد تحصیلکرده، مطلوب ترین و در عین حال راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری به شمار می آید
  • امارات متحده عربی بالاترین نرخ مهاجرت کاری را دارد و ۹۰ درصد از مشاغل در آن بین المللی هستند
  • در حیطه مهاجرت کاری در حوزه آی تی نیوزیلند به دلیل فناوری رو به رشد فرصت های افزایشی دارد
  • میانگین حقوق مهاجران ماهر در حیطه های کاری در استرالیا دو برابر میانگین کل جهان است

 

 

منبع
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x