خانه » معرفی پردرآمدترین مشاغل ریاضی
معرفی پردرآمدترین مشاغل ریاضی
معرفی پردرآمدترین مشاغل ریاضی
کسب و کار

معرفی پردرآمدترین مشاغل ریاضی

Sending
User Review
0 (0 votes)

اگر در مسیر انتخاب شغل هستید و به مشاغل مربوطه به رشته ریاضی علاقه دارید. نمی دانید پردرآمدترین مشاغل ریاضی کدام است. از طرف دیگر سئوالاتی  مانند اینکه باید برای پیدا کردن شغل مناسب، چه مهارت هایی را بدانید. و هر شغلی چه وظایفی دارد؟ ذهن شما را به خود درگیر کرده است. نگران نباشید. زیرا ما در این مقاله جواب سوالات تان را به شما می دهیم.  در این مطلب لیستی از پردرآمدترین مشاغل ریاضی  را تهیه کرده ایم تا تصمیم گیری را برای شما ساده کنیم. فقط کافیست لیست زیر را مشاهده و آن ها را بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید.

مدیرمالی
مدیرمالی

1.   مدیرمالی

مدیر مالی مسئول امور مالی یک سازمان است. و نقش اساسی در یک سازمان دارد. در تمام شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی حضور مدیر مالی بسیار ضروری است. یک مدیر مالی موفق باید از قوانین مالیاتی خاص متناسب با سازمان مطلع باشد. او داده های مالی را تجزیه و تحلیل می کند تا بتواند پیشنهادات مفیدی در جهت سود مالی بیشتر شرکت در کوتاه مدت و بلند مدت ارایه دهد. به طور کلی وظایف مدیرمالی بررسی گزارشات مالی، نظارت بر حساب ها و اماده کردن گزارشی از پیش بینی مالی شرکت است. برای ورود به این شغل، فارغ التحصیلان رشته حسابداری، اقتصاد، گرایش های مدیریت بازرگانی، صنعتی پتانسیل بیشتری برای پذیرش مسئولیت این شغل دارند.

درآمد مدیر مالی در ایران

با توجه به گزارشات وضعیت بازار کار، مدیر مالی درامد خوبی نسبتا به مشاغل مشابه مانند حسابداری و مالی دارد. اما برای رسیدن به این مرحله باید تجربیات زیادی را پشت سر بگذاربد تا آینده شغلی خوب با حقوق بالا داشته باشد.

2.   مشاور مالی

مشاور مالی فردی است که به شما در مسیر شغلی و کسب و کارتان کمک می کند. و به تمام سوالات تان در زمینه امور مالی پاسخ می دهد. و پس از بررسی نیازها و اهداف کسب وکارتان، راهکارهایی را در جهت موفقیت در مسیر مالی و شغلی پیشنهاد می دهد. یک مشاور مالی حرفه ای باید درباره قوانین مالی، کسب و کار و تغییرات اقتصادی آگاه باشد. و همچنین قابلیت تحلیل های مالی از موقعیت مالی یک کسب و کار داشته باشد درنهایت بتواند با کلامش بر دیگران تاثیر بگذارد.

درآمد مشاور مالی در ایران

مشاور مالی یکی از شغل های پردرآمد در بازار ایران است. زیرا این شغل نیازمند دقت و افق دید وسیع در زمینه امور مالی یک شرکت یا سازمان است. یک مشاور مالی موفق باید بتواند با تحلیل و آنالیز دقیق از وضعیت مالی شرکت و متناسب با بازار مالی، پیشنهادات سودآوری ارایه دهد و شرکت را از بحران مالی و زیان نجات دهد.

مهندس کامپیوتر
مهندس کامپیوتر

3.   مهندس کامپیوتر

درآمد مهندس کامپیوتر در ایران

مهندسان سخت افزار بیشتر در زمینه طراحی و ساخت سیستم های کامپیوتری و در شرکت های تحقیق و توسعه مشغول به کار هستند. باتوجه به پیشرفت تکنولوژِی و نیاز بیشتر به سیستم های کامپیوتری، بازار کار و درآمدزایی در رشته مهندسی کامپیوتر روز به روز رونق بیشتری پیدا می کند. اما در ایران، بازار کار برای مهندسان سخت افزار پررونق نیست زیرا فضای کاری برای شرکت های تولیدکننده سخت افزار وجود ندارد. اما یک مهندس نرم افزار می تواند به دو حالت فریلنسر یا کارمند کار کند. درآمد یک فریلنسر براساس تعداد پروژه تعریف می شود. اما در صورتی که در یک شرکت فعالیت کند، درآمد مشخصی دارد. به طور کلی مهندس نرم افزار کارهایی مثل برنامه نویس وب، برنامه نویس نرم افزاری و مدیر فنی را به عهده می گیرد. و بسیاری از مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر را حل می کند.

مهندسی پزشکی
مهندسی پزشکی

4.   مهندسی پزشکی

مهندسی پزشکی یک تخصص بین رشته ای است. فعالیت اصلی آن بیشتر تحقیق و پژوهش در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی، طراحی و ساخت دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی، نصب و راه اندازی دستگاه ها و تعمیر و نگهداری دستگاه های پزشکی و خرید و فروش تجهیزات پزشکی است. فردی که در این حوزه فعالیت می کند باید به تحقیق و توسعه علاقه داشته باشد و از علومی مانند مهندسی برق، بیومکانیک و الکترونیک نیز مطلع باشد.

درآمد مهندسی پزشکی در ایران

مهندسی پزشکی در ایران یک شغل آینده دار است. زیرا همیشه تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی باید با دستگاه های پزشکی متفاوت کار کنند. و شرکت های وارد کننده دستگاه های پزشکی به مشاوره مهندسان پزشکی نیاز پیدا می کنند.

5.محقق بازار

محقق بازار یکی از مشاغل ضروری در هر شرکت و سازمانی نیاز است. یک محقق وضعیت بازار را تجزیه و تحلیل می کند. تا در جهت رشد و سودآوری شرکت، پیشنهادات مفیدی ارایه بدهد. آن ‌ها با داده ها و اطلاعات از وضعیت بازار، قیمت کالا یا خدمات را تعیین کرده و برای فروش بیشتر کمپین های بازاریابی را طراحی می کنند.

درآمد محقق بازار در ایران

از آن جا که شرکت ها به تحقیقات بازار نیاز دارند، همیشه برای این شغل متقاضی هست. این افراد می توانند در شرکت های مشاوره ای نیز فعالیت کنند. اما نمی توانند به صورت دورکار کار کنند. به طور کلی درآمد محقق بازار در سطوح کارشناس، سرپرست و مدیر متفاوت است.

مهندس برق
مهندس برق

6.   مهندس برق

از آن جا که برق مهم ترین سرمایه یک کشور است. مهندسی برق بازار کار بیشتری نسبت به رشته های دیگر دارد. وظیفه یک مهندس برق تحقیق، طراحی تجهیزات الکترونیکی است. و البته بستگی به نوع پروژه متفاوت است. گاهی یک مهندس برق به تست نمونه های آزمایشگاهی و تجزیه و تحلیل داده ها، برآورد هزینه ها و نیروی انسانی، و بیشتر در صنایع مخابراتی، وسایل پزشکی، نظامی، لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی و هوافضا کاربرد دارد.

درآمد مهندسان برق در بازار ایران

شغل مهندسی برق جزو مشاغل پردرآمد است، و میزان درآمد مهندس برق در بخش خصوصی بیشتر از دولتی است. اما به طور کلی حقوق مهندسین برق براساس نوع پروژه و بودجه تعیین می شود.

مهندس نفت
مهندس نفت

7.   مهندس نفت

مهندس نفت یکی از مشاغل پردرآمد در ایران و کل دنیا است. این افراد می توانند در یکی از حوزه های اکتشاف، حفاری و بهره برداری فعالیت کنند. وظایف مهندسان نفت طراحی تجهیزات برای استخراج نفت و گاز، بررسی طریقه نصب و راه اندازی تجهیزات، ارزیابی صحیح چاه ها، به کارگیری تجهیزات کامپیوتری برای شناسایی چاه ها و اجرای صحیح حفاری است.

درآمد مهندس نفت در بازار ایران

بررسی ها نشان می دهد که مهندسین نفت بیشتر از متوسط حقوق پرداختی درآمد دارند. به خصوص افرادی که در سکوهای نفتی کار می کنند، درآمد بیشتری دارند. البته این نکته را در نظر بگیرید که تجربه کاری در افزایش درآمد بسیار مهم است.

8.   طراح بازی

طراحی بازی یکی از جذاب ترین مشاغل در دنیای امروز است. البته این شغل به صورت مستقیم با مباحث ریاضی در ارتباط نیست اما می توان آن را در این دسته قرار داد. طراحی بازی به خاطر ماهیت پویای آن طرفداران زیادی دارد. افرادی که به بازی سازی علاقه دارند می توانند در مدارس بازی سازی ثبت نام کنند و یا در هنرستان کار و دانش مشغول به تحصیل شوند. طراح بازی به عنوان یک شغل، طراحان بازی با ایده سازی اولیه، شخصیت های بازی را می سازند و با کدنویسی آن را اجرا می کنند. وظایف یک طراح بازی بسته به نوع پروژه به طراح سطح ، طراح سیستم، طراح محتوا و طراح رابط تقسیم می شوند. توانایی کدنویسی یکی از مهارت های مهم یک طراح بازی موفق است. به طور کلی یک طراح بازی تخصص های متفاوتی دارند. مدرک ریاضی در این شغل می تواند مفید باشد اما الزامی نیست.

 

نتیجه گیری

از آنجا که تعیین رشته و شغل یکی از مهم ترین تصمیمات در زندگی هر فرد است. در این مقاله تلاش کردیم لیستی از پردرآمدترین مشاغل ریاضی  را تهیه کنیم تا بتوانید راحت تر تصمیم گیری کنید. بهتر است باتوجه به علاقه تان مشاغل این لیست را بررسی کنید و ببینید که با خواسته و روحیه شما سازگاری دارد یا نه در نهایت تصمیم گیری کنید. اگر این مقاله به شما در جهت انتخاب رشته کمک کرده خوشحال می شویم که نظرتان را برای ما  کامنت کنید.

 

منبع: trade-schools

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x