خانه » بهترین ایده های کسب و کار خانگی که جدی نمی گرفتید
بهترین ایده های کسب و کار خانگی که جدی نمی گرفتید1
بهترین ایده های کسب و کار خانگی که جدی نمی گرفتید1
کسب و کار

بهترین ایده های کسب و کار خانگی که جدی نمی گرفتید

Sending
User Review
0 (0 votes)

به نظر شما راه اندازی کسب و کار خانکی، کار اشتباهی است؟ آیا فکر می کنید برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی، ایده پرسودی وجود ندارد؟ اگر اینطور فکر می کنید بدانید که جواب سئوال در دستان خودتان است. واقعیت این است که خیلی از اوقات ما امکانات و  استعدادهای خود را اصلا نمی شناسیم. بنابراین دنبال حل مساله در دوردست ها می گردیم. همه ما کمابیش در زمینه های مختلفی استعداد داریم که می توانیم برای شروع یک کسب وکار به آن ها فکر کنیم. در این مقاله لیستی از کسب و کار خانگی  را معرفی می کنیم. مطمئن باشید در این 10 مورد حداقل توانایی اجرای 2 مورد را دارید در غیر این صورت می توانید با کمترین هزینه آموزش ببینید.

لیستی از پرطرفدارترین مشاغل کسب و کارهای خانگی
لیستی از پرطرفدارترین مشاغل کسب و کارهای خانگی

لیستی از پرطرفدارترین مشاغل کسب و کارهای خانگی

  • آموزش آنلاین یا حضوری
  • انواع روش تولید محتوا(متنی، گرافیکی)
  • ادمین شبکه های اجتماعی
  • مترجم، نویسنده
  • ویراستار
  • بلاگری
  • آشپزی
  • ماساژ
  • جواهرسازی
  • خیاطی
آموزش های آنلاین یا حضوری
آموزش های آنلاین یا حضوری

1. آموزش های آنلاین یا حضوری

آیا به زبان خاصی تسلط دارید؟ یا در حرکات یوگا مهارت دارید؟ شاید هم به پخت شیرینی یا فینگرفودهای خوشمزه بین دوستان و فامیل معروف هستید.  همه ما حداقل 1 یا 2 توانایی داریم که می توانیم به دیگران آموزش دهیم. حتی اگر کاملا به آن مهارت تسلط ندارید. با گذراندن دوره های آموزشی می توانید آن مهارت را درخودتان تقویت کنید. با همه گیری شیوع کرونا برگزاری دوره های آنلاین بسیار متداول شد و مردم از آن خیلی استقبال کردند. کرونا سبک زندگی مردم را به کل تغییر داد و بیشتر مردم به دوره های آنلاین عادت کردند.  زیرا دوره های آنلاین در بسیاری از مخارج  مثل اجاره فضا، رفت و آمدها و غیره صرفه جویی می کند. بنابراین این بهترین فرصت است که به آموزش از راه دور به عنوان یک شغل پرسود فکر کنید.

2. انواع روش های تولید محتوا

شغل تولید محتوا را حتما زیاد شنیده اید. تولید محتوا یکی از پرطرفدارترین مشاغل شناخته شده است. ما در طول روز بدون آنکه متوجه باشیم مشغول تولید محتوا هستیم. و هر فرد با توجه به توانمندی های خود می تواند در زمینه های مختلف گرافیکی، عکاسی، آشپزی و غیره محتوا تولید کند. محتوا در فرم های مختلف به صورت متنی، گرافیکی، صدا و ویدیو منتقل می شود. و در نهایت از طریق کانال های مختلفی مثل توییتر، اینستاگرام و یا فیس بوک، به دست مخاطب می رسد. از طرفی بسیاری از وبسایت ها بدون تولید محتوا نمی توانند به حیات خود در محیط وب ادامه بدهند. در نتیجه تولید محتوا این روزها شاهرگ اصلی یک کسب وکار است.  بنابراین باتوجه به افزایش شدید متقاضی، فضا برای رشد و پیشرفت در این زمینه وجود دارد.

3. ادمین شبکه های اجتماعی

همانطور که می دانید بسیاری از کسب و کارها دراینستاگرام حساب کاربری دارند و خدمات و محصولات خود را به مشتریان معرفی می کنند. بنابراین به نیرویی برای مدیریت حساب کاربری نیاز دارند. تا بتواند پاسخ گوی سئوالات مشتریان باشد. و در مواقعی کارهایی مثل جمع آوری تصاویر، ویدیو، آنالیز محتوا، تبلیغات را نیز جزو ادمین به عهده می گیرد. اگر روابط عمومی و اعتماد به نفس خوب و تسلط به کارهای گرافیکی دارید به راحتی می توانید به صورت دورکاری و فریلنسری از این راه کسب درآمد کنید.

نویسندگی
نویسندگی

4. نویسندگی

نویسندگی نیز جزو کسب وکارهای خانگی است که نیاز به حضور فیزیکی ندارد. اگر به نوشتن علاقه دارید گزینه هایی مثل نویسنده کتاب، نویسنده مقالات یا نویسندگی محتوا و کپی رایتری انتخاب های پیش روی شماست. از آنجا که فضای مجازی بیشترین محیط تعاملی بین مردم در طول روز است. پس باید در قدم اول خودتان را در فضای مجازی معرفی کنید. حتما یک صفحه اینستاگرام باز کنید و بعد از مدتی که تقریبا در کارتان پیشرفت کردید، یک وبسایت نیز بسازید تا کارتان را رسمی تر معرفی کنید. نمونه کارها را در وبسایت تان قرار دهید و به  کارفرمایان قبلی نیز اشاراتی کنید.

5. ویراستاری

آیا فرد جزئی نگری هستید؟ آیا همیشه در انجام کارها مو را از ماست بیرون می کشید؟ اگر جواب تان مثبت است و همیشه به اصول نگارش و ویرایش علاقه داشتید. پس قطعا می توانید یک ویراستار موفق شوید. یک ویراستار، قبل از هرچیز به علایم نگارشی، به کاربردن صحیح افعال و آشنایی به انواع سبک های نگارشی تسلط دارد. تا از این طریق بتواند آنچه صحیح است قضاوت کند. فقط کافیست دوره های آموزشی ویراستاری را بگذرانید تا به صورت دورکاری یا پروژه ای در این زمینه فعالیت کنید. بسیاری از نویسنده ها دنبال یک ویراستار خبره هستند تا آثارشان را تصحیح کند. نکته آخر ابزار یک ویراستار مانند نویسنده تسلط به نرم افزارهایی مثل آفیس است. درآمد یک ویراستار بسته به میزان تبحر فرد متفاوت است. و حداکثر به حدود صفحه ای 5 تا 6 هزار تومان نیز می رسد.

طراحی وبسایت
طراحی وبسایت

6. طراحی وبسایت

اگر به دنیای وب علاقه دارید و کمی از زبان برنامه نویسی اطلاع دارید پس قطعا می توانید در این مسیر به یک متخصص تبدیل شوید. فقط باید دوره های آموزشی را بگذرانید تا بتوانید با خیال راحت در این مسیر حرکت کنید. طرح وب مهارت ساخت و پیاده سازی صفحات وب است. این شغل هم نیاز به حضور فیزیکی ندارد  و شم می توانید به صورت پروژه ای و فریلنسری فعالیت کنید. درآمد طراحان سایت بسته به نوع پروژه ها متفاوت است اما نسبتا درآمد متوسط به بالایی دارد.

7. متخصص سئو

این روزها سئو بازار داغ تری نسبت به طراحی وبسایت دارد. زیرا سئو روش هایی است که وبسایت شما را برای موتورهای جستجوی گوگل بهینه می کند. و از آنجا که حیات یک کسب و کار به آن بستگی دارد، اهمیت بیشتری پیدا می کند. متخصص سئو از المان ها و روش هایی استفاده می کند تا مخاطب با سایت تعامل بهتری داشته باشد. متخصص سئو نیز مثل طراح وبسایت نیاز به حضور فیزیکی ندارد و کاملا می تواند به صورت پروژه ای فعالیت کند. درآمد متخصص سئو نسبت به مشاغل دیگر بیشتر است و آینده روشنی دارد. بنابراین می توانید به آینده کاری آن با اطمینان نگاه کنید.

8. مترجمی

مترجمی یکی دیگر از مشاغل کسب و کار خانگی است. و نیاز به حضور فیزیکی ندارید. فقط کافیست به یک یا چند زبان تسلط داشته باشید و خودتان را معرفی کنید تا بتوانید در این زمینه کار کنید. مترجم باید کاملا به دستور زبان مبدا و  مقصد تسلط داشته باشد. تا بتواند یک کار خوب ارایه بدهد. در حقیقت مهارت یک مترجم در این است که می تواند  ضمن حفظ اصل پیام مطلب آن را به زبان دیگر ترجمه کند. همچنین باید بتوانید به نرم افزارهایی مثل آفیس برای ویرایش متن تسلط داشته باشید. درآمد یک مترجم بسته به میزان مهارت آن متفاوت است. به طور کلی ترجمه عمومی در سال 1401 کلمه ای بین 60 تا 70 تومان است و در صورتی که مهارت بیشتری مثل آشنایی با زبان های متنوع، این مبلغ افزایش پیدا می کند.

9. بلاگری

بلاگری جزو سودآورترین مشاغل در دنیاست که محدودیت درآمدی ندارد. بنابراین طرفدار زیادی دارد. بلاگرها در زمینه های مختلف لایف استایل، آشپزی، تکنولوژی، مد و زیبایی، آرایشگری و غیره تولید محتوا می کنند. البته این نکته را مد نظر قرار دهید که یک بلاگر می تواند محتوا تولید کند اما لزوما یک تولید کننده محتوا بلاگر نیست. ابزار قدرت و هنر بلاگر ها توانایی در جلب نظر دیگران است. و آن ها برای جذب فالورهای شان از روش های مختلف استفاده می کنند. این افراد به کمک محتوایی که تولید می کنند و قدرت تعامل بالا با دیگران، مخاطبان  را جذب می کنند. همین ویژگی آن ها را از یکدیگر متمایز می کند. از نمونه بلاگرهای معروف می توان به صدف بیوتی، نواب ابراهیمی، مهدی شجاری اشاره کرد.

آشپزی
آشپزی

10. آشپزی

غذاهای مامان پز را می شناسید؟ وبسایت مامان پز ایده ناب و متفاوت یک دختری به نام تبسم لطیفی در لرستان است که به دلیل اینکه مادرش شاغل بوده و همیشه آرزو می کرد که می توانست غذای مادرش را بخورد بنابراین این ایده از آنجا جرقه خورد و امروز خانم لطیفی صاحب وبسایت محبوب مامان پز است. این داستان را تعریف کردم که بگویم اگر به آشپزی علاقه دارید و همه عاشق دست پخت شما هستند قطعا می توانید از این استعدادتان استفاده کنید. می توانید مثل مامان پز یک کسب وکار بزرگ راه اندازی کنید یا به صورت آنلاین سفارش برای مهمانی ها یا شرکت بگیرید. درآمد سفارش شیرینی و فینگرفود در ایران بسیار خوب است و حتی براساس افزایش خلاقیت و مهارت افزایش پیدا می کند بنابراین اگر به این کار علاقه دارید می توانید به عنوان یک کسب و کار خانگی به آن فکر کنید.

11. ماساژ

در این دوران پرهیاهوی زندگی، ماساژ گرفتن یک ضرورت است. تا از استرس ها و نگرانی ها دور شوید و بتوانید در این زندگی پرشلوغ کمی آرامش داشته باشید. اما مهارت در این زمینه بسیار مهم است. بنابراین اگر در این زمینه توانایی دارید، بهترین گزینه است. در این شغل، آزادی زیادی دارید و به راحتی می توانید برای خود کار کنید. درآمد شغل ماساژ نیز مانند هر شغل دیگری به میزان مهارت و توانمندی شما بستگی دارد اما در سال های اخیر ماساژ در ایران طرفدار بیشتری پیدا کرده است و با گذراندن دوره های آموزشی می توانید در این مسیر پیشرفت کنید.

جواهرسازی
جواهرسازی

12. جواهرسازی

اگر به کارهای دستی به خصوص جواهرسازی علاقه دارید به راحتی می توانید از این راه کسب درآمد کنید. جواهرسازان هم اطلاعات کافی درباره متریال و سنگ ها شامل طلا، نقره و سنگ های قیمتی آشنایی دارند. و از طرفی در  مراحل اجرایی کار شامل ساخت چهارچوب، فرم دادن، دریل کاری در فلز، جوش دادن و غیره مهارت دارند. بنابراین اگر فکر می کنید همیشه به ساخت علاقه داشته اید می توانید مهارت خود را در این زمینه تقویت کنید و با ساخت یک صفحه در اینستاگرام خدمات خود را معرفی کنید.

13. خیاطی

خیاطی یکی دیگر از مشاغل مناسب برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی است. خیاط فردی است که انواع لباس ها را  می دوزد. اگر درباره جدیدترین مدهای روز دنیا کنجکاو و علاقه مند هستید، این حرفه مناسب شماست.  یک خیاط در اندازه گیری لباس ها با دقت تمام عمل می کند بنابراین مهم ترین ویژگی یک خیاط دقت است.

آیا راه اندازی کسب و کار خانگی سودآور است؟

در این مقاله درباره انواع ایده های کسب و کار خانگی صحبت کردیم. قبل از اینکه به سودآور بودن کسب و کار خانگی فکر کنید باید این موضوع را بررسی کنید که در چه چیزهایی مهارت دارید. و بعد در آن زمینه مهارت های خود را تقویت کنید تا در این مسیر رشد کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x