خانه » برنامه روزانه برای کیفیت زندگی کاری
برنامه روزانه برای کیفیت زندگی کاری
برنامه روزانه برای کیفیت زندگی کاری
روانشناسی

برنامه روزانه برای کیفیت زندگی کاری

Sending
User Review
0 (0 votes)

این برنامه روزانه، کیفیت زندگی کاری شما را عوض می کند

 

این برنامه روزانه هر روز صبح قبل از شروع کار انجام می شود و هفت دقیقه طول می کشد.

تنها فقط هفت دقیقه لازم است تا تصمیم بگیرید روز خود را چگونه  شروع کنید و به کیفیت زندگی کاری خود بیافزایید. با استفاده از برنامه روزانه ای که پائین تر شرح داده شده است، هنگام شروع به کار، در خلاقیت رفتار، موفقیت و سلامتی تان یک دنیا تفاوت ایجاد می کند. شبیه به وقتی است که به جایگاه توپ در زمین گلف نزدیک می شوید.

شما نوع ضربه زدنتان که خیلی مهم تر از خود ضربه است را برنامه ریزی می کنید. قبل از اینکه روزتان را شروع کنید، این کار ذهنیت درستی را برای شما فراهم می کند. آیا این کار را دنبال می کنید؟

 

نکته : من این برنامه کیفیت زندگی کاری روزانه را به دلیل این که هر روز هفت دقیقه انجام داده می شود، هفت می نامم.(من این قانون هفت دقیقه ای را حتی برای جلسات کاری هم بکار برده ام).

برای بهبود کیفیت زندگی کاری خود مراحل زیر را دنبال کنید:

1- قبل از شروع : آمادگی

ابتدا لازم است یک فضای ساکت پیدا کنید. تذکر برای کسانی که در اداره کار می کنند. این کار را پشت میز و یا در ماشین انجام ندهید، زیرا عوامل حواس پرتی زیادی وجود دارد. زمانی که محل کار شلوغ است، بهتر است در راهرو یا در بالکن آن را انجام دهید.

برای عملی کردن این کار بهتر است کمی زودتر سرکار خود حضور پیدا کنید. همچنین به یک دفترچه یادداشت نیاز دارید. حتما دفترچه و یک خودکار داشته باشید. یک ساعت نیز در دست داشته باشید. قرار است خودتان برای خودتان زمان بگیرید و ظرف هفت دقیقه تمامش کنید.

 

 2- دقیقه اول : ذهنتان را آزاد کنید

نمی خواهم وارد مسائل مذهبی بشوم و برایتان موعظه بگیرم، حتی نمی خواهم به مدیتیشن تشویقتان کنم، اما هر شخصی که باید در این سیاره برای تداوم زندگی کار کند بایستی از این برنامه کلی پیروی کند. شما باید ذهنتان را آزاد کنید. تلفنی که مدام در آن پیام هایتان را چک می کنید و آیپدتان که همیشه در کنارتان است را کنار بگذارید. آنها جزئی از این برنامه نیستند. آزاد کردن ذهن فقط به این معناست که وقتی شما برای روزتان آماده می شوید ذهنتان حاضر باشد.

 

3- دقیقه دوم : کمی نفس بکشید

تکرار می کنم، ممکن است شما روش دیگری برای رفع استرس در زندگی خود داشته باشید. به هر حال ، تنفس عمیق فضایی آرام و آرامش دهنده در ذهن می سازد و به شما کمک می کند تمرکز کنید. تنفس آگاهانه در تمام روز بسیار مهم است. برای اینکه این برنامه به نتیجه برسد، باید ذهن خود را متوقف کنید و افکارتان را متمرکز کنید و به ذهنیت درستی برسید. فقط ساکت بنشینید و نفس بکشید.

 

4- دقیقه سه تا شش : بنویسید و نقاشی کنید

شما همه چیز را درباره ی خاطره نویسی می دانید، اما پروسه ای که من استفاده می کنم خاطره نویسی نیست. من هر روز از صبح که بیدار می شوم و قهوه ام را می خورم  تا شب قبل از زمان خوابم را در دفترم می نویسم. منظور فقط نوشتن خاطرات نیست. هدف نوشتن اولین فکر هایی است که موقع رسیدن به محل کار و قبل از شروع کار در ذهن دارید.

یک تصویر بکشید یا یک ایده را یادداشت کنید. این روش برای این است که بفهمید چه چیزی مهم است و چه چیزی باعث استرس شما می شود. این نشانه آمادگی شماست و روشی برای این که به گذشته نگاه کنید و ببینید در این هفت دقیقه ها چه چیزی واقعا اهمیت داشته است. بیشتر از نوشتن به تفکر بپردازید.

 

5- دقیقه هفتم : پرسش

بعد از اینکه چند خطی نوشتید، حواس تان به زمان باشد و مطمئن شوید در آخر حدود یک دقیقه برای پرسش وقت بگذارید. این به چه معناست؟ به نوشته هایتان دوباره نگاه کنید. درباره چیزی که نوشتید و  دلیل آن فکر کنید. در سی ثانیه برنامه ریزی کنید یکی از چیز هایی که نوشته اید را انجام دهید. فقط یکی. اگر چیزی را یادداشت کرده اید که یکی از مشکلات تان را حل می کند یا به گزارش کاری تان کمک می کند، بر روی همان کار تمرکز کنید و مطمئن شوید حتما تمرکزتان روی آن است.

این هم از این… هفت دقیقه … واقعا مشتاقم بدانم آیا از این برنامه روزانه هر صبح قبل از شروع کار استفاده خواهید کرد یا نه. این برنامه را حداقل به مدت یک هفته ادامه دهید. سپس، درباره چیزی که از آن یاد گرفتید و نتیجه آن برایمان بنوسید و بفرستید که تاثیر آن بر کیفیت زندگی شما چه طور بوده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x