خانه » تفاوت لپ‌تاپ‌های مایکروسافت چیست؟
تفاوت لپ_تاپ_های مایکروسافت چیست؟-
تفاوت لپ_تاپ_های مایکروسافت چیست؟-
تکنولوژی

تفاوت لپ‌تاپ‌های مایکروسافت چیست؟

Sending
User Review
0 (0 votes)

تفاوت لپ‌تاپ‌های مایکروسافت چیست؟

شرکت مایکروسافت را احتمالاً به‌خاطر نرم‌افزارهای کاربردی آن مانند آفیس بشناسید، اما این شرکت در چند سال گذشته توانسته است، مجموعه‌ای از لپ‌تاپ‌های مدرن با امکانات بالا را به بازار روانه کند. اما تفاوت لپ‌تاپ‌های مایکروسافت چیست؟ و این لپ‌تاپ‌ها چه ویژگی‌هایی دارند. اگر شما هم به دنبال خرید یک لپ‌تاپ مایکروسافت هستید و بین انتخاب مدل‌های مختلف لپ‌تاپ از شرکت مایکروسافت تردید دارید، این مقاله را بادقت بخوانید.

انواع لپ‌تاپ‌های مایکروسافت
انواع لپ‌تاپ‌های مایکروسافت

انواع لپ‌تاپ‌های مایکروسافت

امروزه شرکت‌های بزرگ و غول‌های فناوری در حال طراحی و ارائه لپ‌تاپ‌های مجهز با امکانات و طراحی باورنکردنی هستند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار را به دست بیاورند. مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین غول‌های فناوری در تولید نرم‌افزارهای مختلف است که در سال‌های اخیر توانسته است دو نوع لپ‌تاپ با نام‌های سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس بوک را طراحی کند و به مشتریان ارائه کند.

سرفیس چیست؟

سرفیس خانواده‌ای از محصولات شرکت مایکروسافت است که شامل رایانه‌های مبتنی بر صفحه‌نمایش لمسی است. این محصولات سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت را اجرا می‌کنند. سرفیس مایکروسافت شامل سرفیس لپ‌تاپ، سرفیس بوک، سرفیس پرو و سرفیس گو است.

تکنولوژی در سرفیس بسیار قدرتمند است. در این دستگاه‌ها از قوی‌ترین و بهترین پردازنده‌ها استفاده شده است. قابلیت جداشدن صفحه‌نمایش از بدنه یکی دیگر از ویژگی‌های مهم برخی از مدل‌های سرفیس است. ‌طراحی خیرکننده و زیبا سرفیس‌ها در کنار کارایی بسیار زیادی که این محصولات و دوام بالایی که دارند، باعث استقبال خریداران از این محصولات شده‌است.

تفاوت سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس بوک چیست؟

در بین خانواده محصولات سرفیس، سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس بوک که هر دو از لپ‌تاپ‌های شرکت مایکروسافت هستند، طرفدارانی زیادی را به خود جلب کرده‌اند. هر دو محصول کارایی یک لپ‌تاپ را برای شما دارند؛ ولی تفاوت‌های بین این دو لپ‌تاپ وجود دارد. اما اگر قصد  دارید یکی از این دو محصول را داشته باشید، شما کدام را انتخاب کنید؟ در این مقاله به این موضوع پرداخته‌ایم که تفاوت‌های موجود در لپ‌های مایکروسافت شامل چه مواردی هستند.

برای بررسی دقیق‌تر سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس بوک، این دو دستگاه را در بخش‌های مختلف مانند طراحی، جنس بدنه، صفحه‌نمایش، باتری، عملکرد و سخت‌افزار، پردازنده و قیمت مورد بررسی قرار می‌دهیم.

- تفاوت لپ تاپ های مایکروسافت از نظر طراحی-
– تفاوت لپ تاپ های مایکروسافت از نظر طراحی-

تفاوت لپ‌تاپ‌های مایکروسافت از نظر طراحی

یکی از مهم‌ترین تفاوت بین این دو محصول، اختلاف در ابعاد آن‌ها ست. سرفیس بوک‌ها به‌طورکلی از سرفیس لپ‌تاپ‌ها بزرگ‌تر هستند و ضخامت بیشتری دارند. سرفیس لپ‌تاپ‌ها به دلیل نوع استفاده‌ای که از آن‌ها می‌شوند سبک‌تر هستند. اگر مدام در حال جابه‌جا شدن هستید و قصد دارید که سیستم خود را همیشه همراه داشته باشید، بهتر است از سرفیس لپ‌تاپ استفاده کنید.

طراحی سرفیس لپ‌تاپ جذاب‌تر از سرفیس بوک است. در طراحی سرفیس لپ‌تاپ هیچ پیچ یا لولایی را مشاهده نمی‌کنید. برای بهترشدن طراحی، مایکروسافت اسپیکر این دستگاه در قسمت زیرین صفحه‌کلید قرار گرفته است. بدنه این دستگاه از آلومینیوم ساخته شده است. کیبورد سرفیس لپ‌تاپ روکشی از پارچه آلکانترا دارد که به این دستگاه ظاهر فوق‌العاده‌ای می‌دهد.

تفاوت لپ‌‌ تاپ‌های مایکروسافت از نظر جنس بدنه

بدنه سرفیس بوک از آلیاژ منیزیم ساخته شده است و جنس کیبورد آن از پلاستیک است. اما مهم‌ترین تفاوتی که بین این دو دستگاه در بخش طراحی وجود دارد، قابلیت جداشدن صفحه‌نمایش از بدنه در سرفیس بوک است که این لپ‌تاپ به‌راحتی برای شما به یک تبلت تبدیل می‌‌شود.

تفاوت لپ_تاپ_های مایکروسافت از نظر صفحه نمایش-
تفاوت لپ_تاپ_های مایکروسافت از نظر صفحه نمایش-

تفاوت لپ‌تاپ‌های مایکروسافت از نظر صفحه نمایش

رزولوشن صفحه‌نمایش اکثر سرفیس بوک 3000 در 2000 پیکسل است که در مقایسه با اکثر سرفیس لپ‌تاپ‌ها که رزولوشن آن 2256 در 1504 پیکسل است، تصاویر را دقیق و باکیفیت بهتری نمایش می‌دهند. البته این تفاوت آن‌قدر کم است که اکثر مردم متوجه آن نمی‌شوند و تنها افراد حرفه‌ای این اختلاف را درک می‌کنند.

تفاوت لپ‌تاپ‌های مایکروسافت از نظر باتری

باتری سرفیس بوک بازدهی کمتری نسبت به سرفیس لپ‌تاپ دارد. با هر بار شارژ سرفیس بوک به مدت 15 ساعت دوام می‌آورد. اگر از سرفیس بوک به‌عنوان تبلت استفاده شود، مصرف باتری بیشتری خواهند داشت و در سرفیس لپ‌تاپ میزان شارژدهی آن 19ساعت است.

تفاوت لپ‌تاپ‌های مایکروسافت از نظر عملکرد و سخت‌افزار

سرفیس لپ‌تاپ از ویندوز 10 اس استفاده می‌کند، به همین دلیل زمان کمتری برای راه‌اندازی و بالا آمدن نسبت به بالا آمدن ویندوز 10 در سرفیس بوک به خود اختصاص می‌دهد. سیستم‌عامل سرفیس لپ‌تاپ تنها می‌تواند اپلیکیشن‌های ویندوز استور را اجرا کند؛ اما سرفیس بوک از ویندوز 10 برخوردار است و برنامه‌های مورد‌نظر آن را می‌توان از هر قسمتی دانلود کرد.

تفاوت لپ_تاپ_های مایکروسافت از نظر پردازنده-
تفاوت لپ_تاپ_های مایکروسافت از نظر پردازنده-

تفاوت لپ‌تاپ‌های مایکروسافت از نظر پردازنده

سرفیس لپ‌تاپ از نسل هفتم پردازنده اینتل برخوردار است که نسبت به پردازنده سرفیس بوک که از نسل ششم اینتل است، جدیدتر و قدرتمندتر است بااین‌حال پردازنده سرفیس بوک قدرت کافی برای انجام کارهای گرافیکی سنگین را دارد و می‌توان را آن را به‌راحتی ارتقا داد. حداکثر ظرفیت حافظه داخلی سرفیس بوک‌ها 1 ترابایت است؛ اما این ظرفیت در سرفیس لپ‌تاپ‌ها به 512 گیگابایت می‌رسد.

اگر بخواهیم مهم‌ترین تفاوت لپ‌تاپ‎های مایکروسافت را بیان کنیم این است که در صفحه‌کلید جداشدنی سرفیس بوک یک پردازنده گرافیکی قرار گرفته است. زمانی که قسمت تبلت به صفحه‌کلید متصل می‌شود، این پردازنده فعال می‌شود که به افزایش عملکرد سرفیس بوک کمک می‌کند. این نوع پردازنده بسته به مدلی که انتخاب می‌کنید پردازنده گرافیکی 1 گیگابایتی یا 2 گیگابایتی  GTX 965 است که برای بازی‌کردن و انجام کارهای گرافیکی مناسب است.

تفاوت لپ‌تاپ‌های مایکروسافت از نظر قیمت

باتوجه‌به امکانات بالاتر سرفیس بوک قیمت آن از نیز سرفیس لپ‌تاپ بیشتر است. قیمت پایه سرفیس لپ تاب با پردازنده Core i5 با رم 8 گیگابایت 999دلار است. قیمت پایه سرفیس بوک با با رم 8 گیگابایت و پردازنده Core i5 1099 دلار است. سرفیس بوک بالارده با قیمت 3299 به فروش می‌رسد که قیمت سرفیس لپ‌تاپ بالارده 2199 دلار است.

 

سرفیس بوک یا سرفیس لپ‌تاپ کدام یک برای خرید مناسب است؟

در این مقاله به معرفی، بررسی و بیان تفاوت‌های لپ‌تاپ‌های مایکروسافت یعنی سرفیس بوک و سرفیس لپ‌تاپ در بخش‌های مختلف پرداختیم. هر دو لپ‌تاپ از امکانات بالایی برخوردار هستند و تفاوت‌های در قسمت طراحی و سخت‌افزار با هم دارند. اما شاید هنوز سؤالی مهم داشتید باشید که کدام یک از لپ‌تاپ‌های مایکروسافت برای خرید مناسب‌تر هستند. اینکه کدام یک از این دو نوع لپ‌تاپ را برای خرید انتخاب کنید به نیازهای شما و بودجه شما بستگی دارد.

اگر به دنبال لپ‌تاپ سبک هستید که بتوانید آن را به‌راحتی جابه‌جا کنید و همیشه همراه خود داشته باشید، سرفیس لپ‌تاپ برای شما انتخاب مناسبی است. اما اگر هدف شما از خرید لپ‌تاپ انجام کارهای خلاقانه مانند طراحی و انجام کارهای گرافیکی است، بهتر است به سراغ سرفیس بوک‌ها بروند. سرفیس بوک‌ها به دلیل داشتن سخت‌افزار و پردازنده قوی‌تر برای نصب و اجرای بازی‌های مختلف مناسب‌تر هستند و انتخاب خوبی برای گیمرها است.

منبع: Microsoft Surface Laptop vs. Surface Book: Which Is Right for You? | Laptop Mag

 

 

 

 

 

 

 

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x