خانه » متنوع ترین روش های اتصال گوشی به تلویزیون
متنوع ترین روش های اتصال گوشی به تلویزیون- ویرایش
متنوع ترین روش های اتصال گوشی به تلویزیون- ویرایش
تکنولوژی

متنوع ترین روش های اتصال گوشی به تلویزیون

Sending
User Review
0 (0 votes)

به نظر شما یکی از جذابیت های بازی های کامپیوتری چیست؟ اگر شما یک گیمر واقعی هستید یا عادت دارید هنوز یک سریال کامل تمام نشده سریال بعدی را دانلود کنید، قطعا قبول دارید خاطره انگیزترین بازی ها یا سریال ها فقط در یک صفحه نمایشگر بزرگ ماندگار هست. اگر با این نکته موافق هستید، ممکن است تصمیم گرفتید سریال جدیدتان را در یک صفحه نمایشگر بزرگ تر تماشا کنید. حالا سئوال اینجا مطرح می شود که چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم، ما در این مقاله تمام روش های اتصال بی سیم و سیمی اتصال گوشی به تلویزیون را آموزش می دهیم.

انواع روش های اتصال گوشی به تلویزیون
انواع روش های اتصال گوشی به تلویزیون

انواع روش های اتصال گوشی به تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون به هوشمند بودن تلویزیون و نوع سیستم عامل گوشی بستگی دارد. به طور کلی اتصال گوشی به تلویزیون به دو صورت وایرلس و USB انجام می شود. روش وایرلس یا Casting یک روش بی سیم انتقال محتوا از گوشی یا تبلت به تلویزیون در یک شبکه وای فای است و بسته به نوع سیستم عامل (اندروید یا ios) روش ها تغییر می کند. و روش دومی کاملا سیمی است و محتوای گوشی به وسیله کابل  منتقل می شود. در ادامه این مطلب روش های اتصال گوشی آیفون و اندرویدی را به تلویزیون آموزش خواهیم داد.

1. اتصال گوشی به تلویزیون با سیم

اگر با روش اتصال راحت تر هستید به راحتی می توانید از کابل USB یا HDMI استفاده کنید. قبل از آن حتما باید مطمئن شوید که تلویزیون پورت USB یا HDmI داشته باشد.

کابل USB
کابل USB

کابل USB

یکی از ساده ترین روش های وصل گوشی به تلویزیون، اتصال به وسیله کابل USB است. خوشبختانه اکثر کابل های شارژر تلفن، کانکتور USB دارند برعکس لزوما همه تلویزیون ها  از پورت USB پشتیبانی نمی کنند. اما اگر تلویزیون شما به یک پورت USB مجهز باشد کنار پورت HDMI قرار می گیرد. کار اتصال بسیار ساده است. هنگامی که پورت را پیدا کنید. یک کابل USB را به گوشی و دیگری را به تلویزیون وصل کنید. حالا می توانید نمایشگر گوشی را روی صفحه تلویزیون مشاهده کنید. فقط اگر می خواهید فیلم تماشا کنید، نمایشگر را به صورت افقی بچرخانید تا صفحه پر شود. در حالت دوم اگر تلویزیون پورت USB نداشته باشد، راهکاری وجود دارد؟ بله به راحتی می توانید گوشی را  از طریق آداپتور HDMI  به USB متصل کنید.

 

کابل HDMI

کابل HDMI بهترین روش اتصال گوشی به تلویزیون است. Hdmi مخفف High definition Multimedia است و اطلاعات (صوتی و ویدیویی) را با پهنای باند بالا و کیفیت عالی منتقل می کند. علت محبوب بودن روش Hdmi این است که هر تلویزیونی حداقل یک پورت HDMI دارد. بنابراین نگران نبود کابل Hdmi نیستید و همیشه کاربرد دارد.  فقط کافیست تلویزیون HDMI 2.0 را پشتیبانی کند تا به راحتی صدا و تصویر از منبع اول به تلویزیون منتقل شود. کابل Hdmi برای تلویزیون های HD, پخش کننده های DVD، پروژکتورها قابل استفاده است.

انتقال USB-C به HDMI

یکی دیگر از روش های انتقال محتوا از گوشی به تلویزیون، استفاده از آداپتور USB-C به HDMI است. در صورتی که گوشی شما پورت USB-C دارد، یک طرف پورت را به گوشی بزنید، و بعد سمت دیگر را به کابل HDMI متصل کرده و بعد آن را به تلویزیون وصل کنید. البته این حالت در صورتی اجرا می شود که گوشی شما از حالت HDMI Alt پشتیبانی کند. این فرمت قابلیت نمایش ویدیو را به گوشی اضافه می کند.

اتصال گوشی به تلویزیون به صورت بی سیم-
اتصال گوشی به تلویزیون به صورت بی سیم-

2. اتصال گوشی به تلویزیون به صورت بی سیم

اتصال بی سیم یکی از روش های انتقال اطلاعات از گوشی به تلویزیون است. که شامل  Miracast,Casting,wifi,Air play است.  و فقط از طریق تلویزیون های هوشمند قابل اجرا است. روش های بی سیم نیز مانند روش های سیمی دردسرهایی دارد. زیرا ممکن است برای اتصال به اینترنت با مشکلاتی مواجهه شوید، بنابراین همیشه اتصال بی سیم ساده نیست. اما با این حال بسیاری از افراد این روش را به کابل های USB یا HDMI ترجیح می دهند.

گوگل کروم کست
گوگل کروم کست

گوگل کروم کست

گوگل کروم کست یکی از روش های انتقال محتوا مانند فیلم، موسیقی از گوشی به تلویزیون است. و برای کاربران اندروید و اپل قابل استفاده است. فقط انتقال اطلاعات در گوشی های اندرویدی ساده تر است. دانگل کروم کست به پورت  HDMI  تلویزیون و یک کابل نیز به پورت USB متصل می شود برای اینکه اطلاعات صفحه گوشی خود را ارسال کنید. به یک تلویزیون با پورت HDMI ، Wifi مشترک و یک لپ تاپ یا گوشی و مرورگر کروم نیاز دارید.

در ادامه مسیر اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون را اجرا کنید.

  1. کروم کست را به پورت HdMI وصل کنید.
  2. سپس کابل برق را به درگاه USB متصل کنید.
  3. گوشی و کروم کست باید در یک شبکه وای فای قرار داشته باشند.
  4. برنامه Google Home را روی گوشی نصب کنید.
  5. حالا به وسیله دانگل کروم کست اطلاعات نمایشگر گوشی را به تلویزیون منتقل کنید.
دانگل میراکست
دانگل میراکست

دانگل میراکست

میراکست یک روش بازتاب اطلاعات گوشی، روی صفحه نمایشگر تلویزیون است و مثل Hdmi عمل می کند. با این تفاوت که اطلاعات را بدون سیم و با Wifi منتقل می کند. کیفیت تصویر و صدا به این وسیله فوق العاده است  و قطعا تماشای آن یک تجربه متفاوتی را به وجود می آورد. دانگل میراکست برای اتصال گوشی های اندرویدی و ios به کار می رود. فقط باید دستگاه شما به اندروید 6.0 به بالا به روز شده باشد. به تنظیمات وارد شوید. Device connection را انتخاب کرده و بعد Screen Mirroring را کلیک کنید.  این سیستم در بسیاری از تلویزیون های مدرن قرار گرفته شده است. اگر دستگاه شما دانگل میراکست را پشتیبانی نمی کند می توانید یک دانگل میراکست ارزان قیمت تهیه کنید و به صفحه نمایشگر وصل کنید.

Air play (اپل)

اگر با گوشی اپل کار می کنید. حتما Air play   را می شناسید. Airplay تکنولوژی انتقال دیتا مختص به گوشی های اپل است. برای این که بتوانید اطلاعات را بین دو دستگاه منتقل کنید، ابتدا گوشی آیفون و تلویزیون را به یک وای فای مشترک متصل کنید. سپس به صورت خودکار، دو دستگاه، یکدیگر را شناسایی می کنند، و در آخر اتصال Air play را در تنظیمات گوشی آیفون انتخاب کنید، حالا می توانید اطلاعات را از آیفون روی صفحه تلویزیون منتقل کنید. نکته مهم اینکه نگران دور شدن از گوشی نباشید زیرا Air play اطلاعات را در فواصل زیاد نیز جا به جا می کند.

پروتکل DLNA

اگر هر دو دستگاه یعنی گوشی و تلویزیون شما با پروتکل DLNA سازگار باشد می توانید از پروتکل DLNA برای انتقال هر گونه محتوایی از گوشی به تلویزیون استفاده کنید. DLNA مخفف کلمه Digital living Network Alliance است که محتوا را به وسیله وای فای از تبلت ، گوشی یا لپ تاپ به دستگاه های دیگر منتقل می کند. همچنین این پروتکل کاربردهای دیگری مثل ارسال عکس به پرینتر را نیز دارد.

به نظر شما بهترین روش کدام است؟ بی سیم یا سیمی؟

در این مقاله به این سئوال پرتکرار که چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم، پاسخ دادیم و  انواع روش های انتقال اطلاعات از گوشی به تلویزیون به صورت سیمی و بی سیم مانند USB,HDMI,Mira cast, Mirror,Air play را معرفی کردیم. انتخاب روش ها کاملا سلیقه ای است اما به طور کلی کابل HdmI بی دردسرترین روش انتقال اطلاعات است. و می توانید خیلی سریع اطلاعات را جابه جا کنید.

منبع: .makeuseof

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x