خانه » آیا ارزان ترین لپ تاپ های گیمینگ را می شناسید؟
آیا ارزان ترین لپ تاپ های گیمینگ را می شناسید؟
آیا ارزان ترین لپ تاپ های گیمینگ را می شناسید؟
تکنولوژی

آیا ارزان ترین لپ تاپ های گیمینگ را می شناسید؟

Sending
User Review
0 (0 votes)

وقتی اسم لپ تاپ گیمینگ را می شنویم یاد محصولات دیجیتالی لوکس می افتیم و فکر می کنیم که لپ تاپ گیمینگ با بودجه ما خیلی فاصله دارد و قادر به خرید آن نیستیم. اما واقعیت اینطور نیست. چون لپ تاپ های بازی مقرون به صرفه ای در بازار است که به راحتی می توانید با شرایط اقتصادی موجود، لپ تاپ گیمینگ ارزان و با کیفیت پیدا کنید. البته ناگفته نماند که نمی توان از لپ تاپ های ارزان بازی انتظار عملکردهای عجیب و غریب داشته باشید زیرا قابلیت های یک لپ تاپ گیمینگ حرفه ای را ندارند اما کاربردی است. در ادامه این مطلب لیستی از لپ تاپ گیمینگ ارزان و مناسب جمع آوری کردیم.

کم ترین مشخصات یک لپ تاپ گیمینگ معمولی
کم ترین مشخصات یک لپ تاپ گیمینگ معمولی

کم ترین مشخصات یک لپ تاپ گیمینگ معمولی

  1. پردازنده: حداقل پردازنده کاربردی برای لپ تاپ بازی Corei5 است و نیاز نیست دنبال پردازنده های قدرتمند تر باشید.
  2. رم و حافظه داخلی: 8 گیگابایت حداقل رم و 512 حافظه داخلی. این عدد برای لپ تاپ های بازی معمولی خوب است.
  3. اندازه و وضوح نمایشگر: صفحه نمایشگر 15.5 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل برای لذت بردن از یک بازی هیجان انگیز کافی است.
  4. نرخ تازه سازی صفحه نمایشگر و نوع پنل: اگر یک گیمر تازه کار هستید، نرخ تازه سازی 60 هرتز، عدد قابل قبولی است.
  5. پردازنده گرافیکی: تراشه گرافیکی یکی از مهم ترین بخش های یک لپ تاپ گرافیکی است. بنابراین پردازنده Geforce GTX 1600 و  AMD RX 5500برای یک لپ تاپ متوسط کافی است.
  6. روشنایی کیبورد: تقریبا همه لپ تاپ های گیمینگ مقرون به صرفه از نور تک رنگ (قرمز یا سفید) برای صرفه جویی استفاده می کنند.

باکیفیت ترین لپ تاپ های بازی ارزان

شاید فکر کنید لپ تاپ گیمینگ باید حرفه ای ترین ویژگی ها را داشته باشد، تا مدت ها کار کند. اما حقیقت این است که سنگ بزرگ علامت نزدن است. وقتی به دنبال خاص ترین چیزها بگردید، دست نیافتنی به نظر می رسد. همانطور که اشاره کردیم با داشتن حداقل امکانات فنی می توانید یک لپ تاپ گیمینگ ارزان و باکیفیت بخرید، پس دور از دسترس نیست.

TUF Gaming A15 Asus
TUF Gaming A15 Asus

1.   TUF Gaming A15 Asus

TUF A15 ایسوس نیز طراحی شیک و منحصر به فردی دارد. ایسوس برای جلب رضایت طرفدارانش دو مدل صاف و براق طوسی رنگ و  شکل لانه زنبوری عرضه کرده است. این لپ تاپ دارای صفحه نمایشگر 15 اینچی است که تصاویر را زیبا و هیجان انگیز نمایش می دهد. صفحه کلیدهای کیبورد لپ تاپ به فناوری overstoke مجهز هستند. این ویژگی سرعت و عکس العمل گیمر را در بازی بالا می برد. دکمه های کیبورد بزرگ نرم و روان ست و  یک گیمر مبتدی نیز به راحتی می تواند با آن کار کند. این دستگاه به پردازنده قدرتمند AMD Ryzen 76800 6 و 8 هسته ای و گرافیک RTX 3060 Nvidia Geforce مجهز است که  و به این ترتیب دستگاه با سرعت نجومی کارمی کند. که میزبان 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD حافظه داخلی است.

Lenovo Legion 5 pro
Lenovo Legion 5 pro

 

2. Lenovo Legion 5 pro

لپ تاپ لنوو لژیون 5 پرو یک گزینه مقرون به صرفه و باکیفیت در بازار لپ تاپ های بازی است. صفحه نمایشگر 16 اینچی IPS آن بسیار خیره کننده است زیرا طیف رنگی وسیعی SRGB را پوشش می دهد و از طرفی به یک پنل با وضوح HZ 165 مجهز است. نکته جذاب اینکه در نور طبیعی، تصاویر بسیار واضح و زیباست. از صفحه نمایشگر که بگذریم. این لپ تاپ دارای پردازنده قدرتمند اصلی Corei7 AMDگرافیکی RTX3070  است که عملکرد و قدرت دستگاه را تضمین می کند. همچنین حافظه رم 16 گیگابایت و حافظه داخلی 512 گیگابایت به اندازه کافی نیاز شما را برآورده می کند. صفحه کلیدهای نرم و راحت نقطه قوت لپ تاپ است زیرا طوری چیده شده اند که نیازی نیست زیاد به آن فشار وارد کنید. و حین کار کردن صدایی از آن ها شنیده نمی شود.

3. SE 2020 Dell G15

اگر دنبال یک لپ تاپ قدرتمند با قیمت مقرون صرفه هستید، حتما لپ تاپ Dell G15 را بررسی کنید. این لپ تاپ با نمایشگر 15 اینچی و نرخ تازه سازی 144 هرتزی یک انتخاب معمولی اما با کیفیت است. Dell G15 قدرتش را مدیون پردازنده قدرتمندش و  طول عمر باتری آن است. زیرا به پردازنده AMD 74800 و پردازنده گرافیکی5600 AMD Radeon RX مجهز است. البته پردازنده گرافیکی عملکرد نسبتا ضعیفی دارد اما نرخ تازه سازی آن  تصاویر روان و واضحی کم و کاستی پردازنده را جبران می کند. این دستگاه به رم 16 گیگابایت و حافظه داخلی 512  گیگابایت مجهز است. کلیدهای کی بورد لپ تاپ بازی Dell G15 بسیار نرم و با فاصله کم از یکدیگر قرار دارند، و مانند تمام لپ تاپ های بازی به یک نور پس زمینه LED RGB کار با لپ تاپ را ساده می کند. و در نهایت شما می توانید به عملکرد خوب این لپ تاپ اعتماد کنید.

4. Acer Nitro5

لپ تاپ Acer Nitro5 یک لپ تاپ باکیفیت با عمر باتری طولانی است. این لپ تاپ 15 اینچی 63% از طیف رنگی sRGB را نمایش می دهد. و دارای یک صفحه کلید فوق العاده است زیرا کلیدها با فاصله مناسب کنار یکدیگر چیده شده اند طوری که هنگام تایپ کردن، کاملا احساس راحتی را تجربه می کنید. اما نور پس زمینه فقط دارای یک رنگ است. پردازنده مرکزی AMD Ryzen 5-4600 H  در کنار پردازنده گرافیکی Nvidia Geforce GTX 1650 با 4 گیگابایت VRAMبهترین عملکرد را حین بازی ارایه می دهد.  رم دستگاه 8 گیگابایت است که به یک حافظه SSD 256 گیگابایت مجهز است. به طور کلی این لپ تاپ یک گزینه انتخاب و قابل بررسی است.

HP Omen 15
HP Omen 15

5. HP Omen 15

لپ تاپ Hp Omen 15 یک دستگاه فوق العاده نازک و سبک است. و به لطف  پردازنده نسل دهم  Amd Ryzen 75800 corei7 intel و کارت گرافیک RTX3060 Nvidia Geforce  دستگاه، قدرت فوق العاده ای دارد. صفحه نمایشگر 15 اینچی با نرخ تازه سازی 165 هرتزی تصاویری روان باکیفیت فوق العاده را نمایش می دهند. و سیاهی عمیق تصویر، تجربه خارق العاده ای را برای گیمرها می سازد. صفحه کلید Hp Omen بسیار روان و سریع است. رم 16 گیگابایت برای لپ تاپ های بازی یک گزینه ایده ال است که این لپ تاپ همراه با یک حافظه داخلی 512 گیگابایت به آن  مجهز است.

6. Asus VivoBook pro15

Vivobook pro یکی دیگر از لپ تاپ های خوب و باکیفیت است که از آلومینیوم بادوام ساخته شده است. این لپ تاپ 15 اینچی  سبک ترین و نازک ترین بین سایر مدل های Vivibook است. که به یک پردازنده قدرتمند Intel Corei7 8750HQمجهز است. و نمایشگر 4k طیف رنگی وسیع 100% را پوشش می دهد. از طرف دیگر پردازنده گرافیکی Nvidia Geforce GTX 1050 کیفیت فوق العاده نمایش بازی را تضمین می کند و تجربه یک بازی هیجان انگیز را به شما هدیه می دهد. همچنین رم 16 گیگابایتی بر عملکرد بازی تاثیر می گذارد. به علاوه اینکه قابلیت ارتقا دارد. نکته ای که این لپ تاپ را نسبت به همرده هایش متمایز می کند. فناوری حافظه Optain است. این ویژگی عملکرد هارد دیسک ها را تسریع می کند.

جمع بندی

در این مقاله باکیفیت ترین لپ تاپ گیمینگ ارزان از بهترین برندها لیست کردیم. همانطور که مشاهده کردید این لپ تاپ ها میزبان بهترین پردازنده اصلی و گرافیکی،صفحه نمایشگر و کیبورد هستند.  بنابراین با خیال راحت می توانید مشخصات لپ تاپ های بازی را با توجه به نیاز خود با یکدیگر مقایسه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x