خانه » چگونه شاد زندگی کنیم و لذت ببریم
چگونه شاد زندگی کنیم
چگونه شاد زندگی کنیم
روانشناسی

چگونه شاد زندگی کنیم و لذت ببریم

چگونه شاد زندگی کنیم

در طول عمری که در اختیار داریم چگونه شاد زندگی کنیم؟ مثل هر رفتار و عملکرد دیگری، شاد زیستن نیز نیازمند تمرین  و آموزش است. ما باید مبنای تفکری خود را در برخی از موارد اصلاح کنیم. در اینجا به چد مورد از نکات مهم برای ایجاد تغییر به منظور شاد زیستن اشاره می کنیم.

 

بر نقاط مثبت تمرکز کنید

برای داشتن احساس شادی ماندگار در زندگی باید مغز خود را عادت بدهید تا به جای تمرکز بر هر آنچه منفی است به نقاط مثبت بیندیشد. روزانه چند دقیقه را صرف پیدا کردن مسائل شادی آفرین کنید. این کار را اگر سه بار در روز به مدت 40 روز ادامه دهید مغز شما به طور خودکار به انجام آن عادت می کند.

 

موفقیت ها را هر چند کوچک جشن بگیرید

برای داشتن زندگی شاد باید در بین تمام فراز و نشیب ها برای هر موفقیت کوچکی احساس عمیق شادی داشته باشید. دقایقی را صرف لذت بردن از موفقیت های زندگی خود کنید.

 

بین زندگی و کار تعادل برقرار کنید

کار و شغل بخشی از روز ما را در اختیار می گیرد. لازم است که خستگی ها کار را در محیط زندگی نبریم و در این میان برای انجام تفریحات و کار های لذت بخش جایی باز کنیم.

 

ذهن آگاهی را تمرین کنید

مراقبه ذهن آگاهی با برگرداندن عامدانه ی توجه به لحظه ی حال انجام می شود. در زمان حال زندگی کنید و خود را به دست خیالات نسپارید.

 

خلاق باشید

مشغول شدن به فعالیت های خلاقانه کمک می کند تا روحیه ی شادتری داشته باشید. از ظرفیت های هنری و توانایی های فنی خود برای خلق آثار استفاده کنید.

 

ناکامل بودن را بپذیرید

تحمیل فشار بر خود برای کامل و بی نقص بودن یکی از عوامل مخرب شادی است. ما باید نسبت به زندگی خود و نقایص غیر قابل تغییر احساس پذیرش داشته باشیم تا بتوانیم از لحظات زندگی لذت ببریم.

 

هزینه های خود را مدیریت کنید

شاید تصور کنید اینکه پول بیشتری کسب کنید از شما انسان شادتری خواهد ساخت ولی اشتباه می کنید. نحوه ی خرج کردن و مدیریت هزینه هاست که کمک می کند شما انسان شادی شوید.

 

بخشنده باشید

بخش زمان و پول و محبت برای رفع نیاز های دیگران عشق آن ها را به شما بازمی گرداند و انسان بودن را پر رنگ و زنده می کند. چنین احساسی بر سلامت جسمانی نیز به شدت موثر است.

 

روابط معنی داری داشته باشید

شادی، عشق و رابطه ی محبت آمیز از نیاز های اساسی زندگی انسان و به هم مرتبط است. یعنی عشق شادی آفرین است و شادی عشق آفرین! به اطرافیان خود اهمیت بدهید و با کسانی ارتباط بگیرید که برایشان مهم هستید.

اگر به دنبال راهی هستید تا بدانید چگونه شاد زندگی کنیم توصیه های بالا را به دقت بخوانید و گردش در طبیعت را نیز فراموش نکنید.

 

منبع