خانه » بهترین حیوانات خانگی برای کودکان
بهترین حیوانات خانگی برای کودکان
بهترین حیوانات خانگی برای کودکان
حیوانات

بهترین حیوانات خانگی برای کودکان

Sending
User Review
0 (0 votes)

آیا می دانستید تجربه نگهداری حیوان خانگی در رشد شخصیت کودک  بسیار تاثیرگذار است؟ نگهداری از حیوانات خانگی به کودکان حس مسئولیت پذیری، همدلی و ابراز محبت کردن به موجود دیگری را می آموزد. آن ها لحظات شادی را با حیوان خانگی تجربه می کنند. حیوان خانگی انرژی فوق العاده ای به فضای خانه می بخشد. اما تجربه سخت و شگفت انگیزی است. فقط نکته مهمی که در اضافه کردن حیوان خانگی اهمیت دارد این است که مطمئن شوید شرایط نگهداری حیوان خانگی را دارید یا خیر و بعد مسئولیت آن را قبول کنید. انتخاب حیوان خانگی برای فرزندتان شاید کار سختی باشد در ادامه لیستی از بهترین حیوانات خانگی برای کودکان سنین 4 تا 8 سال لیست کرده ایم که به شما در این تصمیم گیری کمک می کند.

سگ ها بهترین همبازی کودکان
سگ ها بهترین همبازی کودکان

سگ ها بهترین همبازی کودکان

همانطور که می دانید سگ ها بهترین حیوانات خانگی برای کودکان هستند. آن ها تعامل فوق العاده ای با انسان دارند در نتیجه بهترین همبازی کودکان هستند. زیرا سگ ها کاراکتر حامی و دوست داشتنی دارند. نکته مثبتی که سگ ها را به عنوان بهترین حیوان خانگی تبدیل می کند، آموزش دیدن آن هاست. اما قبل از انتخاب سگ درباره شرایط نگهداری، نژاد سگ تحقیق کنید. برخی فکر می کنند سگ های کوچک تر برای بچه های کوچک انتخاب خوبی است در صورتی که سگ های مسن تر برای کودکان مناسب تر هستند زیرا با صبوری و آرامی از کودک نگهداری می کنند.

شرایط نگهداری سگ

سگ ها به تحرک نیاز دارند و باید به طور منظم به نظافت آن رسیدگی شود. و همچنین باید فضایی آرام ، راحت و امن را برای استراحت سگ فراهم کنید و با سگ طوری رفتار کنید که جزیی از خانواده شما هست. اگر کارتان بیشتر بیرون از منزل است و در مدت زمان طولانی در خانه حضور ندارید، فکر نگهداری سگ را از سر بیرون کنید. زیرا سگ ها نیاز به تحرک و بازی دارند. مگر اینکه فردی را استخدام کنید که مسئولیت گردش سگ را به عهده بگیرد. از طرف دیگر سگ ها حیوانات کنجکاوی هستند و در صورتی که در مدت زمان طولانی تنها باشد ممکن است در خطر باشد.

گربه ها بازیگوش ترین حیوان خانگی
گربه ها بازیگوش ترین حیوان خانگی

گربه ها بازیگوش ترین حیوان خانگی

گربه ها نیز مانند سگ ها جزو بهترین حیوانات خانکی هستند. آن ها موجودات بازیگوش و پرانرژی هستند بنابراین می توانند همبازی کودکان باشند و  با آن ها به راحتی ارتباط برقرار می کنند. از طرف دیگر نگهداری گربه در خانه به  کودکان یاد می دهد که چگونه ه مسئولیت پذیر باشند. همچنین گربه ها می توانند بهترین پرستار برای کودک نوپای شما باشد. به شرطی که به خوبی برای این مسئولیت آموزش ببینند.

شرایط نگهداری گربه

گربه ها بیشتر از سگ ها جنب و جوش دارند و به محیطی برای دویدن، پریدن و حرکت نیاز دارند و اگر فضای کافی نداشته باشند، کسل و بی حوصله می شوند. پس حتما قبل از هر چیز مطمئن شوید که این فضا را می توانید برای گربه تان ایجاد کنید یا خیر.فضای خواب گربه باید راحت باشد، طوری که اگر از چیزی ترسید بتواند به راحتی فرار کند. همچنین گربه ها حیوانات تمیزی هستند بنابراین باید دسترسی به توالت برای حیوان ساده باشد. برخی گربه ها به توالت در فضای خانه نیاز دارند بنابراین باید خاک مخصوص را برای دفع فضولات حیوان ایجاد کنید. از طرفی با گربه تان مانند عضوی از خانواده تان رفتار کنید. قبل از خرید گربه دقت کنید که فرزندتان به موی گربه آلرژی نداشته باشد.

ماهی بهترین گزینه برای کودکان نوپا

ماهی ها موجودات زیبا، آرام و شگفت انگیزی هستند. و بهترین گزینه برای کودکان نوپا است. کودکان به آرامی می توانند از پشت شیشه آکواریوم ماهی را تماشا کنند. رنگ های زیبای ماهی، کودکان را هیجان زده می کنند. اما نگهداری ماهی در ظاهر ساده ولی در عمل سخت است. بهتر است برای شروع از ماهی های آب شیرین شروع کنید. ماهی های قرمز گزینه خوبی نیستند زیرا ضایعات زیادی تولید می کنند و به تمیز کردن مداوم نیاز دارند. هنگام انتخاب ماهی دقت کنید که ماهی شفاف و روشن و باله های صافی داشته باشد.

شرایط نگهداری ماهی

ماهی ها مانند سایر حیوانات به آب، غذا و محیط راحت نیاز دارند. آب مهم ترین بخش نگهداری ماهی است. زیرا ماهی ها نه تنها از آب تغذیه می کنند بلکه نفس می کشند. مقدار تغذیه ماهی بسیار مهم است، همچنین فضای نگهداری ماهی باید به قدری بزرگ باشد که ماهی به راحتی حرکت کند. برای انتخاب یک فضای مناسب باید تعداد ماهی ها را در نظر بگیرید. در صورت استفاده از آکواریوم سرپوشیده، باید دمای آب متناسب با فضای اتاق باشد و هرگز نباید آن را در معرض نور خورشید قرار دهید. زیرا محیط را برای رشد جلبک ها فراهم می کنید. برای اکواریوم سرپوشیده محدوده دما بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد باشد. شیشه نگهداری ماهی باید هر چند وقت یک بار تمیز کنید تا از تجمع میکروب ها جلوگیری شود.

خرگوش ها  -min
خرگوش  -min

خرگوش ها 

خرگوش ها حیوانات شیرین و دوست داشتنی و باهوشی هستند. و آموزش دادن به آن ها بسیار ساده است.  اما نگهداری آن کمی ممکن است سخت باشد. بنابراین برای کودکان و خردسالان زیاد توصیه نمی شود. خرگوش ها برخلاف آنچه همه فکر می کنند نرم و لطیف نیستند و زیاد از نوازش شدن لذت نمی برند و  نگهداری آن ها به دقت و مسئولیت پذیری بیشتری نیاز دارد. آن ها گوارش حساسی دارند بنابراین هر غذایی با مذاق آن ها خوش نیست. و رژیم غذایی اشتباه ممکن است به مشکلات گوارشی مواجهه شود. خرگوش ها بهترین گزینه برای نوجوانان هستند.

شرایط نگهداری خرگوش

محیط نگهداری خرگوش به دو محفظه نیاز دارد. یک فضا برای استراحت و دیگری برای غذا خوردن باشد. نکته مهم دیگر تهویه فضای نگهداری خرگوش است، باید دما خشک و عاری از رطوبت باشد، زیرا محیط های مرطوب، گرم یا کثیف، محیط ایده آل برای رشد میکروب هاست. فضای استراحت خرگوش باید به اندازه کافی بزرگ و بلند باشد بدون اینکه برای نشستن نیاز به خم کردن پاها یا گوش هایش کند. به طورکلی یک خرگوش  متوسط رشد یافته این عدد می تواند معادل 150/180 سانتی متر طول و 60 سانتی متر ارتفاع باشد.

موش ها حیوانات خانگی دوست داشتنی

شاید به نظر نرسد اما موش ها جزو حیوانات خانگی برای کودکان کوچک هستند. موش ها می توانند با انسان ارتباط برقرار کنند. آن ها از تعامل با انسان و اشیا لذت می برند. بنابراین اشیای سرگرم کننده مانند طناب، رول دستمال کاغذی بهترین سرگرمی برای آن ها به شمار می رود. شرایط نگهداری از موش ها آسان است. اما موش ها عمر کوتاهی دارند.

شرایط نگهداری از موش ها

یک قفس بزرگ و فضای کافی برای جنب و جوش بهترین محیط برای زندگی موش ها است. آن ها همیشه در حال جستجو کاوش هستند. اما هرگز از محفظه های شیشه ای برای نگهداری موش ها استفاده نکنید، زیرا تهویه مناسبی ندارند و ممکن است موجب مشکلات تنفسی یا عفونت ریه موش شوند. موش باید سرگرم باشند بنابراین تعدادی اسباب بازی باید در اطراف شان بگذارید.

همستر
همستر

همستر

همسترها یکی از حیوانات خانگی ایده آل برای بچه های  کوچک هستند. و یک روش آموزشی مناسب برای نگهداری از حیوانات خانگی به فرزندتان به شمار می روند. برخی همسترها اجتماعی اما بعضی دیگر تنهایی را ترجیح می دهند. همسترها نیز مانند سایر حیوانات به فضای مناسب برای استراحت، آب و غذا نیاز دارند. علاوه بر این باید بیشتر از آن ها مراقبت کرد زیرا موجودات ظریفی هستند.

شرایط نگهداری همستر

فضای نگهداری همسترها با حیوانات خانگی دیگر کاملا متفاوت است. آن ها به  فضای تونلی شکل با جای خواب مناسب نیاز دارند. محیط زندگی همسترها باید مدام تمیز شود، این نکته را در نظر بگیرید که عمر همسترها خیلی کوتاه است و ممکن است فرزند شما اولین بار با واقعیت مرگ مواجهه شود. همسترها باید در محیط خشک و در مکانی آرام زندگی کنند. بنابراین فضای زندگی آن ها باید دور از هرگونه رطوبت باشد.

پرندگان
پرندگان

پرندگان

پرندگان موجودات ساکت، زیبا و باشکوهی هستند. برخی پرندگان آرام تر و بعضی دیگر مثل طوطی ها سر و صدای بیشتری تولید می کنند. و دایم در حال آواز خواندن و شیرین زبانی هستند. و صدای آواز خواند پرنده ها  برای کودکان لذت بخش است. اما قبل از انتخاب حتما تحقیقات تان را تکمیل کنید.

شرایط نگهداری پرندگان

فضای نگهداری پرندگان بسیار مهم است. قفس پرندگان باید بزرگ باشد تا راحت و آزاد پرواز کند. اما اگر در مدت زمان کوتاهی و بیشتر موقع استراحت و شب ها در قفس باقی می ماند، نیاز به قفس بزرگ نیست. نکته دیگر اینکه  قفس پرندگان باید طوری باشد که پرندگان احساس امنیت داشته باشند. ترجیحا از قفس های مربعی و یا مستطیل شکل استفاده کنید. و بهتر است قفس را بالاتر از سطح زمین قرار دهید تا از مسیر رفت و آمد حیوانات دیگری مثل گربه در امان باشند. از طرف دیگر تغذیه در پرندگان متفاوت است. غذای پرندگان متشکل از دانه ها، میوه ها و سبزیجات تازه همراه با آب تمیز و تازه باشد.

لاک پشت

لاک پشت ها کم هزینه ترین حیوانات خانگی هستند. اما نگهداری آن ها کمی سخت و پیچیده است. و برای رشد به دما، آب و روشنایی مناسب نیاز دارند. لاک پشت ها برخلاف سایر حیوانات عمر طولانی تری دارند.

شرایط نگهداری لاک پشت

لاک پشت ها به یک فضای باز نیاز دارند و تغذیه آن ها بسیار مهم است. لاک پشت ها گیاه خوار هستند و بیشتر سبزی های تیره و برگ دار می خورند. غذای لاک پشت ها ترکیبی از میوه و سبزیجات است. با این حال لاک پشت ها برخلاف حیوانات خانگی دیگر به تغذیه روزانه نیاز ندارند. همچنین لاک پشت های خانگی ممکن است به بیماری های تنفسی،  انگل، کمبود ویتامین A و کلسیم مبتلا شوند. البته مشکلات جسمی این خزندگان زمانی آغاز می شود که به درستی تغذیه نشوند.

راهنمای انتخاب حیوان خانگی

1.    تهیه فهرست حیوان خانگی مورد علاقه تان

2.    طول عمر حیوان خانگی

3.    فضای نگهداری

4.    نیازهای مراقبتی

5.    شخصیت فرزندان

6.    از دست دادن حیوان خانگی

 

کدام حیوان خانگی بهترین گزینه است؟

داشتن یک حیوان خانگی یک ماجراجویی و تجربه شیرین است، و بهترین حیوانات خانگی برای کودکان سگ ها و گربه ها هستند اما اگردوست دارید نگهداری حیوانات دیگری مثل همستر یا لاک پشت را تجربه کنید، حتما ویژگی ها و شرایط نگهداری حیوان خانگی را بیشتر بررسی کنید و بعد در نهایت مسئولیت نگهداری آن ها را به عهده بگیرید.

 

منبع: petspyjamas

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x