خانه »  آنچه درباره تغذیه بچه گربه باید بدانید
 آنچه درباره تغذیه بچه گربه باید بدانید
 آنچه درباره تغذیه بچه گربه باید بدانید
حیوانات

 آنچه درباره تغذیه بچه گربه باید بدانید

Sending
User Review
0 (0 votes)

آیا به تازگی یک بچه گربه ملوس به جمع خانواده تان اضافه شده است؟ اگر اینطور است  باید بدانید که نیازهای تغذیه بچه گربه با یک گربه بالغ متفاوت است. زیرا غذای بچه گربه متناسب با شرایط جسمی و فیزیکی او طراحی شده است بنابراین حتما باید از غذای مغذی  برای رشدش تغذیه کند. اگر نمی دانید که چه غذاهایی برای بچه گربه مناسب است و بچه گربه به چه نوع غذایی بیشتر نیاز دارد و هر چند وقت یک بار باید به بچه گربه غذا دهید. این مقاله را تا انتها بخوانید تا جواب تمام سئوالات تان را پیدا کنید.

 

مقوی ترین غذای بچه گربه
مقوی ترین غذای بچه گربه

مقوی ترین غذای بچه گربه

بچه گربه ها به غذاهای مقوی تری نسبت به گربه های بزرگسال نیاز دارند. آن ها هر روز کالری بیشتری نسبت به گربه های بالغ می سوزانند، زیرا بیشتر از گربه های بزرگسال بازی می کنند و در حال رشد هستند، بنابراین غذاهای بچه گربه ها باید حاوی ویتامین، پروتئین و چربی باشد. طبق دستور العمل انجمن کنترل غذای امریکا، غذای بچه گربه ها باید حاوی مقدار کلسیم، فسفر و اسیدهای چرب نسبت به استانداردهای دیگر باشد تا به رشد و نموشان کمک کند. به طور کلی انواع غذاهای خشک و تر برای بچه گربه ها در بازار وجود دارد. اما کدام گزینه مقوی ترین غذا برای بچه گربه هاست غذای خشک یا تر؟ در ادامه به نکات مثبت و منفی درباره غذای خشک و تر خواهیم پرداخت.

غذای خشک یا تر کدام بهتر است؟

گربه های تازه متولد شده از شیر مادر تغذیه می کنند . بعد از گذشت 4 تا5 هفتگی می توانند غذاهای دیگری را بخورند. بچه گربه ها، دندان های خیلی ریزی دارند و نمی توانند غذاها را بجوند. بنابراین غذای خشک گزینه مناسبی برای آن ها نیست. اما غذاهای کنسرو شده را راحت تر می خورند. و وقتی بزرگ تر شدند با خوردن غذاهای خشک مشکلی نخواهند داشت. به طور کلی متخصصان تاکید می کنند که تا 1 سالگی غذای مخصوص بچه گربه ها را به آن ها بدهید، زیرا میزان مواد مغذی در غذای بچه گربه بیشتر از  بزرگسال  است. و این مواد غذایی به رشد و افزایش ایمنی بدن بچه گربه کمک می کند.

ویژگی غذاهای مرطوب

غذاهای مرطوب گزینه مناسبی برای هیدراته نگه داشتن بچه گربه ها، شستشوی دستگاه ادراری و سالم ماندن کلیه های آن ها هستند. اما غذاهای تر، معایبی نیز دارند. آن ها به راحتی به دندان ها می چسبند در نتیجه احتمال بیماری دندان در گربه افزایش پیدا می کند.

ویژگی غذای خشک

خوردن غذاهای خشک برای گربه ها راحت تر است. با این حال زیاده روی در آن ممکن است مشکلاتی مثل اضافه وزن، فشار خون، مشکلات تنفسی یا دیابت نیز پیدا کنند.

آیا شیر برای بچه گربه مفید است؟
آیا شیر برای بچه گربه مفید است؟

آیا شیر برای بچه گربه مفید است؟

سالم ترین شیر برای بچه گربه فقط شیر مادر است.  شیر مادر حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی و آنتی بادی است که سیستم ایمنی بچه گربه را تقویت می کند. و بدترین شیر به بچه گربه، شیر گاو است. زیرا شیرگاو مواد مغذی مورد نیاز بدن بچه گربه را تامین نمی کند و از طرف دیگر بچه گربه نمی تواند شیر گاو را هضم کند و درنتیجه ممکن است باعث اسهال در بچه گربه شود. و همچنین در معرض بیماری ها قرار بگیرد.

بچه گربه ها چند بار در روز غذا می خورند؟

بچه گربه ها بیشتر از گربه های بزرگسال غذا می خورند. این مقدار در  بچه گربه ها متفاوت است. اما بچه گربه ها تا 6 ماه بین 3 تا 4 بار در روز  باید غذا بخورند. و بعد از 6 ماهگی دو بار در روز کفایت می کند. نکته قابل توجه اینکه بهتر است قبل از خواب به گربه تان کمی غذا بدهید تا شب برای غذا خوردن افراد خانه را بیدار نکند. زیرا علت بی خوابی گربه ممکن است از گرسنگی باشد.

تغذیه گربه تازه متولد شده

در چند هفته اول، مادر بچه گربه از آن نگهداری می کند. و در این مدت فقط از شیر مادر تغذیه می کنند. کامل ترین غذا برای گربه تازه متولد شده شیر مادر است. شیر مادر حاوی مواد غذایی پروتئینی است که سیستم ایمنی بچه گربه را تقویت می کند. اما گاهی مادر، نمی تواند به بچه گربه شیر بدهد، در این حالت بچه گربه ها باید تا 4 هفته از شیر جایگزین استفاده کنند. به طور کلی میزان نیاز به تغذیه در بچه گربه ها با هم فرق می کند. معمولا بچه گربه های زیر 2 هفته باید هر 2 ساعت یک بار غذا بخورند.

غذای گربه 4 تا 5 هفته ای
غذای گربه 4 تا 5 هفته ای

غذای گربه 4 تا 5 هفته ای

بچه گربه های بین 4 تا 5 هفته آمادگی خوردن غذای جامد را دارند. این مرحله تغییر تدریجی جایگزینی شیر مادر به غذای جامد است. در این زمان می توانید با اضافه کردن مقداری غذای جامد و کنسرو شده به شیر، غذای خشک را جایگزین کنید. این تغییرات ممکن است مدتی طول بکشد. برای اینکه بچه گربه به غذای جامد عادت کند، کمی غذای کنسرو شده روی لب های گربه بریزید. بعد از مدتی بچه گربه به خوردن کامل غذای خشک علاقه نشان می دهد. به طور معمول گربه ها از هفته 5 تا 6 می توانند غذای جامد را بدون آب یا شیر بخورند. زیرا در این بازه دندان های شیری آن ها بیرون آمده است.

تغذیه مناسب بچه گربه در 6 تا 8 هفتگی

بچه گربه در بازه زمانی بین 6 تا 8 هفته ای، کاملا برای خوردن غذاهای جامد اشتیاق دارد. در این زمان هم باید فقط غذاهای مخصوص بچه گربه ها مصرف کنند. بهتر است مقداری غذای کنسرو شده و خشک را با هم مخلوط کنید. تا به مرور عادت کنند. به طور کلی بین 8 تا 10 هفتگی گربه کاملا از شیر گرفته شیر می شود.

پایان کامل خوردن شیر 8 هفته تا 6 ماهگی

در بازه زمانی 8 هفته تا 6 ماهگی بچه گربه ها فقط غذای بچه گربه را می خورند. و تا 6 ماهگی می توانید دو بار در روز به بچه گربه ها غذا بدهید. در این دوره غذای کنسرو شده برای بچه گربه بهترین گزینه است. با این حال اگر می خواهید غذای خشک هم به بچه گربه ها بدهید باید کمی غذای خشک را در کمی آب گرم خیس کنید.

خوراکی های مغذی  برای گربه های یک ساله
خوراکی های مغذی  برای گربه های یک ساله

خوراکی های مغذی  برای گربه های یک ساله

غذای گربه در یکسالگی باید حاوی مواد مغذی و پروتئین باشد. فقط نکته ای که باید به آن توجه کنید اینکه باید به گربه یک مدل غذا بدهید. زیرا تغییرات زیاد ممکن است باعث ناراحتی معده و گوارش  گربه شود . در ادامه لیستی از بهترین غذاهای پیشنهادی برای گربه تان آورده ایم.

1.   غذاهای کنسرو شده

غذاهای کنسرو شده باعث می شوند گربه شما با ظعم های مختلف غذاها آشنا شود. برخی غذاهای کنسرو شده دارای انواع مرغ، ماهی و یا میگو هستند و بعضی دیگر فقط سبزیجات دارند. به این ترتیب بچه گربه شما طعم های متنوع را تست می کند. کمی از غذای کنسرو شده را می توانید به غذای اصلی اضافه کنید.

2.   تخم مرغ همزده

گربه ها تخم مرغ همزده را دوست دارند  می توانید کمی تخم مرغ همزده را  به گربه تان بدهید. فقط نکته ای که باید به آن توجه کنید اینکه هیچ ادویه و نمکی به تخم مرغ اضافه نکنید.

3.   گوشت های پخته شده

یکی از  غذاهای مناسب گربه ها در یک سالگی، گوشت های پخته شده است. گوشت هایی مثل گوشت گاو، مرغ، بوقلمون، بره بدون چربی هیچ مشکلی ندارد. اما از دادن گوشت های چربی و دارای نیترات و یا مواد نگهدارنده مثل همبرگر، بیکن و سوسیس خودداری کنید. زیرا ممکن است دستگاه گوارش بچه گربه را اذیت کنند.  ابتدا بهتر است، گوشت ها را به تکه های ریزی تقسیم کنید تا معده بچه گربه  اذیت نشود.

جمع بندی باید و نبایدهای غذای بچه گربه

در این مقاله درباره بهترین غذای بچه گربه و باید ها و نبایدهای آن صحبت کردیم. و اینکه آیا غذای خشک برای بچه گربه تازه متولد شده مناسب است یا خیر، اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم. حالا می دانید که چه نوع غذاها و چه میزانی و چند بار می توانید به بچه گربه تان بدهید. امیدوارم این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشد.

منبع: https://www.dailypaws.com/cats-kittens/health-care/kitten-care/what-to-feed-a-kitten

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x