خانه » چای ساز چگونه کار می کند؟
چای ساز چگونه کار می کند؟
چای ساز چگونه کار می کند؟
غذا و نوشیدنی

چای ساز چگونه کار می کند؟

Sending
User Review
0 (0 votes)

چه در روز‌های داغ تابستان باشیم، چه در سوز و سرمای زمستان، با نوشیدن یک فنجان چای خوش‌عطر و تازه‌دم است که خستگی از تن ما در می‌رود. چای به پای ثابت همه مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و جلسات رسمی و غیررسمی تبدیل شده است. برای تهیه یک لیوان چای لبریز، لب‌سوز و لب‌دوز روش‌های سنتی و قدیمی مثل استفاده از سماور، کتری و قوری وجود دارد. اما در حال حاضر سریع‌ترین و ساده‌ترین روش برای دم کردن چای، استفاده از چایساز است. طریقه استفاده از چای ساز برقی چگونه است؟ آیا چای در چایی ساز مزه و طعم دلنشینی دارد؟

معرفی انواع چای‌ساز در فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه

چای‌ساز‌ها به یکی از لوازم ضروری اکثر خانه‌ها و اداره‌ها تبدیل شده‌اند، اما دلیل این محبوبیت چیست؟ پاسخ ساده است، تهیه چای خوش‌عطر و دم‌کشیده در سریع‌ترین زمان ممکن. در دنیای مدرن و شلوغ امروز، دیگر زمانی برای نشستن پای سماور نیست؛ به همین خاطر است که اغلب مردم متناسب با بودجه و نیاز خود، بهترین چایساز را انتخاب می‌کنند.برند‌های بزرگ تولید‌کننده لوازم خانگی، مدل‌های متنوعی از چایساز را تولید کرده‌اند. قبل از رسیدن به پاسخ پرسش چای ساز چگونه کار می کند باید بدانیم که در حال حاضر 2 مدل چای ساز در بازار یافت می‌شوند:

1.چای خوش‌عطر و خوشمزه با چای‌ساز دم‌آور

چای خوش‌عطر و خوشمزه با چای‌ساز دم‌آور
چای خوش‌عطر و خوشمزه با چای‌ساز دم‌آور

مدل چایساز دم‌آور پرفروش‌تر و محبوب‌تر از انواع دیگر چای‌ساز است؛ زیرا طرز کار آن بسیار شبیه به سماور است و می‌تواند چای را با همان عطر و طعم اصیل برای خریدار آماده کند. در چای‌ساز دم‌آور، پس از جوشیدن آب درون کتری، قوری روی کتری قرار گرفته و آرام آرام دم می‌کشد. پس اگر یک چای‌خور حرفه‌ای هستید و عطر و مزه آن برای شما اهمیت دارد باید چایساز دم‌آور را انتخاب کنید. طبیعی است که قیمت چای ساز دم‌آور به دلیل محبوبیت از سایر مدل‌ها بالا‌تر است.

2.چای‌ساز استند‌دار؛ طراحی شکیل و مدرن

نقطه قوت چای‌ساز‌های استند‌دار یا صفحه‌ای، طراحی مدرن و بروز آن‌ها است. در این مدل چای‌ساز، کتری و قوری به صورت جداگانه روی یک صفحه دارای المنت قرار می‌گیرند. انواع جدید‌تر این مدل از چایساز‌ها مجهز به تایمر، تنظیم میزان حرارت و دکمه stop هستند. البته باید به این نکته توجه داشت که در صورت ماندن قوری روی صفحه داغ المنت، طعم و رنگ چایی به شدت تغییر خواهد کرد. اگر نمی‌دانید چه مدل چایسازی انتخاب کنید، می‌توانید سری به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه آنلاین تکنولایف زده و از محصولات متنوع این فروشگاه دیدن کنید. دیدن عکس‌های مختلف محصولات، خواندن مشخصات و نظرات و شرایط مناسب خرید به شما در انتخاب بهترین چای‌ساز کمک خواهد کرد.

 

آموزش طریقه استفاده از چای ساز برقی دم آور

  • بعد از انتخاب مدل چایسازی که نیاز دارید، باید بهترین مکان برای نصب آن را پیدا کنید. چای‌ساز باید در محلی صاف، محکم و تراز قرار گرفته و از هرگونه منبع سرمایی و گرمایی به دور باشد.
  • قبل از اینکه برای اولین‌بار از محصول استفاده کنید، کتری را از روی پایه برداشته و درون آن و قوری را با دقت بشورید. دقت کنید که در این مرحله نباید سایر قسمت‌های بیرونی چای‌ساز را خیس کنید.
  • بعد از خشک کردن بدونه بیرونی و داخلی دستگاه، لازم است که چند پیمانه آب درون محفظه کتری ریخته و بگذارید تا آب جوش بیاید. اینکار را برای از بین بردن بوی جنس بدنه چایساز، چندین بار تکرار کنید.
  • به درون کتری نگاه کرده و به میزان لازم آب بریزید؛ مقدار آب درون کتری باید بین MIN و MAX قرار بگیرد. اگر به این مورد دقت نکرده و حجم آب کمی بیشتر از MAX باشد، امکان سررفتن آب در حین جوشیدن وجود دارد.
  • کتری را روی پایه قرار داده و دوشاخه را به پریز برق بزنید. دوشاخه و سیم کابل چای‌ساز باید کاملا سالم باشند.
  • کتری را روشن کرده و سپس آن را در حالت جوش بگذارید؛ به طور معمول آب درون کتری در مدت 3 الی 8 دقیقه به نقطه جوش رسیده و دستگاه به صورت اتوماتیک در حالت گرم نگهدار قرار می‌گیرد.
  • پس از جوش آمدن آب درون کتری، بسته به نیاز مقداری چای خشک درون فیلتر قوری بریزید. سپس فیلتر را درون قوری گذاشته و روی آن از آب‌جوش کتری ریخته و درپوش را روی قوری بگذارید.
  • در این مرحله باید قوری را مستقیما روی دهانه کتری بگذارید؛ بعد از 5 الی 10 دقیقه می‌توانید از چای خوش‌عطر خود لذت ببرید.

چای ساز چگونه کار می کند؟ راهنمای استفاده از چایساز استنددار

چای ساز چگونه کار می کند؟ راهنمای استفاده از چایساز استنددار
چای ساز چگونه کار می کند؟ راهنمای استفاده از چایساز استنددار

برای استفاده از چایساز استنددار، ابتدا به میزان کافی آب درون کتری بریزید؛ حجم آب ریخته شده نباید کمتر از مقدار مشخص شده برای MIN باشد. اکنون باید کتری را روی صفحه قرار داده و دکمه Hot water را فشار دهید تا آب در حداکثر 10 دقیقه جوشانده شود.

در مرحله بعد باید آب جوشیده شده را درون قوری ریخته و سپس آن را روی صفحه گرم‌کننده قرار دهید. اکنون باید دکمه پاور را فشرده و درجه دما را تنظیم کنید. لازم به ذکر است که این مرحله بسته به نوع و مدل چای‌ساز شما کمی متفاوت خواهد بود. بعد از گذشت چند دقیقه کوتاه، چای گرم و تازه شما آماده نوشیدن خواهد بود.

چای ساز چه مارکی خوبه؟ از کجا بهترین چای ساز را بخرم؟

در این مقاله شما را با طریقه استفاده از چای ساز برقی دم‌آور و استنددار آشنا کردیم. شما چه تجربه‌ای درباره طرز استفاده از چایساز دارید؟ به نظر شما کدام برند بهترین گزینه برای خرید چای‌ساز است؟ شما می‌توانید برای خرید انواع چایساز یا هر لوازم خانگی دیگری به سایت تکنولایف مراجعه کنید. فروشگاه لوازم خانه آنلاین تکنولایف، متنوع‌ترین محصولات را به شما عرضه می‌کند. تضمین قیمت، گارانتی و ارسال سریع کالا تنها برخی از مزایای خرید لوازم خانگی از تکنولایف است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در اینباره از طریق شماره 02147708000 با همکاران ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x