خانه » ایا کاشت ابرو دائمی است و طبیعی جلو می کند؟
ایا کاشت ابرو دائمی است و طبیعی جلو می کند
ایا کاشت ابرو دائمی است و طبیعی جلو می کند
پوست ، مو و زیبایی

ایا کاشت ابرو دائمی است و طبیعی جلو می کند؟

Sending
User Review
0 (0 votes)

ابرو های کم پشت و تنک برای هیچ کسی جذاب نیست. به همین خاطر همه تمام افرادی که ابرو های پرپشتی ندارند به دنبال راهکاری برای بهبود شکل ظاهری ابرو های خود هستند. یکی از راهکارهایی که می تواند  نواحی خالی ابرو را پر کند، کاشت ابرو است. در این مقاله قصد داریم در مورد کاشت ابرو و اینکه ایا کاشت ابرو دائمی است، در کنار هم مطالبی را یاد بگیریم. پس اگر قصد دارید چنین کاری را انجام بدهید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید زیرا اطلاعات مفیدی در انتظار شماست.

 

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

پیش از پاسخ دادن به این سوال مهم که ایا کاشت ابرو دائمی است، لازم است اطلاعات پایه ای در مورد کاشت ابرو داشته باشیم.  برای کاشت ابرو از مو های طبیعی اطراف سر یا کنار گوش ها برداشت می  شود و این تار های مو را در ناحیه ابرو می کارند. در واقع کاشت ابرو به نوعی کاشت مو است که فقط در ناحیه ابرو ها صورت می گیرد. تقریباً نتایجی که از کاشت مو حاصل می شود در کاشت ابرو نیز به دست خواهد آمد. به این ترتیب که مو های کاشته شده مثل موی طبیعی رشد پیدا می  کنند و حتی احتیاج به کوتاهی و اصلاح دارند.

 

کاشت ابرو چه کسانی مناسب است؟

کاشت ابرو چه کسانی مناسب است
کاشت ابرو چه کسانی مناسب است

با کاشت میتوان به ابروی پرپشت و خوش حالتی دست پیدا کرد و این روش برای تمام افراد زیر می تواند روش مناسبی باشد:

  • تمام افرادی که به طور ژنتیکی ابرو های نازک و کم پشتی دارند
  • افرادی که به دلیل بیماری‌ های گوناگون دچار ریختگی ابرو شده باشند
  • آن دسته از کسانی که دارای ابرو های نامتقارن با حالت نامناسب است
  • افرادی که تاتو یا هاشور ابرو را انجام داده‌اند و ظاهر غیر طبیعی ابروی خود را دوست ندارند
  • آن دسته از افرادی که به دلیل شکستگی یا سوختگی نواحی خالی در ابرو دارند

 

مراحل کاشت ابرو

به احتمال زیاد تا اینجا حدس زده اید که ایا کاشت ابرو دائمی است یا خیر؟ برای کاشت ابروی طبیعی و دائمی مراحل زیر لازم است:

  • طراحی ابرو
  • شناسایی تار های مناسب گرافت یا پیوند
  • برداشت گرافت ها یا پیوندها
  • کاشت گرافت ها یا پیوند ها

 

مرحله 1: طراحی ابرو

طراحی ابرو یک مرحله ی کاملاً وابسته به سلیقه ی افراد است. تمام پزشکان در اولین مرحله از فرد درخواست می  کنند تا شکل ابروی دلخواه خود را توصیف کند و به صورت کامل شکل ابروی مد نظر خود را اعلام کند. در نهایت با بررسی پارامتر های زیبایی شناختی و مدل شکل صورت فرد، پزشک طراحی خاصی را به او ارائه می دهد.  متقارن سازی و برطرف کردن ایراد های مادر زادی در این مرحله باید مورد بررسی قرار بگیرد و طرح نهایی برای کاشت ابرو آماده شود.

 

مرحله 2: شناسایی تار های مناسب گرافت یا پیوند

مرحله 2 شناسایی تار های مناسب گرافت یا پیوند
مرحله 2 شناسایی تار های مناسب گرافت یا پیوند

بانک موی مناسب گرافت یا پیوند در اطراف سر و در نزدیکی پشت گوش ها وجود دارد. تار مو های مناسب برای ابرو در واقع تار هایی با ضخامت یکسان با ابروی فعلی فرد هستند. برای مثال ابرو های مردانه تار های ضخیم تری دارند و ابرو های زنانه تار های نازک تری دارند. به همین دلیل برای اینکه کاشت مو طبیعی جلوه کند باید در انتخاب تار های مو از بانک مو دقت فراوانی به خرج داد. وگرنه نتیجه دلخواه ای از کاشت ابرو حاصل نخواهد شد. حتما تا اینجا متوجه شده اید که ایا کاشت ابرو دائمی است؟ با توجه به دائمی بودن این روش لازم است تار های ابروی مناسب انتخاب شوند، چون ابروی دائمی فرد را تشکیل می دهند.

 

مرحله 3: برداشت گرافت ها یا پیوند ها

بدون استفاده از مواد بی حسی برداشت تار های پیوندی دردناک است. اما جای نگرانی وجود ندارد با استفاده از بی حسی موضعی در نواحی مورد نظر با کمک گرفتن از روش های FIT تار های پیوندی بدون درد و خونریزی برداشته می شود. جای برداشت تار های مو زخم های بسیار ریزی دارد که به سرعت بهبود پیدا می  کنند و جای زخمی بر جای نمی ماند.

 

مرحله 4: کاشت گرافت ها یا پیوند ها

زمانی که تار های پیوندی استخراج شوند باید زیر میکروسکوپ مخصوص کاملاً مورد آماده‌ سازی قرار بگیرند و سپس به دست جراح سپرده شوند. این تار های مو که از بانک مو برداشت شده اند، قابلیت رشد دارند و کافیست به روش درست در ناحیه ابرو کاشته شوند. برای این کار سوراخ های ریزی در قسمت طرح ابرو ایجاد می شود و تار های پیوندی درون آن ها قرار داده می شوند. این مرحله بسیار مهم است و باید پزشک با مهارت خاصی آن را انجام دهد. زیرا علاوه بر انتخاب تار مو، جهت کاشت مو نیز از نظر زاویه ای که وارد پوست می شوند بسیار مهم است تا فرد نتیجه ای کاملاً طبیعی بگیرد.

 

مزیت های کاشت ابرو

کاشت ابروی طبیعی و دائمی مزیت های فراوانی دارد از جمله اینکه:

  • مهم تر از هر چیزی دائمی بودن این روش
  • می تواند سبب حالت دهی و فرم دهی به ابرو های بی شکل و نا متقارن شود
  • با کاشت ابرو می توان ابرو های کم پشت را، پرپشت جلوه داد
  • ایجاد ظاهری بسیار زیبا برای افرادی که در اثر بیماری دچار ریختن ابرو شده اند
  • رفع مشکل کسانی که بر اثر سوختگی یا شکستگی ابروی کامل خود یا بخشی از آن را از دست داده اند
  • افزایش اعتماد به نفس و ارتقاء روحیه ی افراد

 

کاشت ابرو به روش نواری FUT

روش های مختلفی برای کاشت ابرو وجود دارند که یکی از آن ها روش نواری است. این روش از جمله قدیمی ترین روش های کاشت ابرو است و محبوبیت زیادی نیز برای خود دست و پا کرده بود. اما مشکلی که در این روش وجود دارد وز شدگی ابرو ها و از دست دادن حالت طبیعی است. برش ها و بخیه زدن دوران نقاهت پس از کاشت ابرو را طولانی می کند. به همین دلیل این روش در زمان حاضر طرفداران کمی دارد.

 

کاشت ابرو به روش غیر جراحی FUE

روش دیگر FUE است که در واقع غیر نواری و بدون جراحی، مناسب برای خانم ها و آقایان. است یک روش کاملا سبک با دوران نقاهت بسیار کوتاه تر، بدون باقی گذاشتن هیچ اثری از جای زخم جراحی است.

 

روش SUT برای کاشت ابرو

کاشت ابرو به روش SUT از تکنیک های مختلفی برای برداشت فولیکول و کاشت مو استفاده می کند که پیشرفته تر و ظریف تر از روش‌ های قبلی محسوب می شود. نتایج کاملاً طبیعی با ماندگاری بسیار بالا ارائه می دهد و روش خیلی پر طرفداری است. به طور کلی انتخاب روش صحیح برای کاشت ابرو توسط پزشک و متناسب با نیاز های فرد انجام می شود. به همین دلیل فقط لازم است به یک پزشک متبحر مراجعه کنید تا در تمام مراحل به او اعتماد داشته باشید.

 

مدت زمان کاشت ابرو

کاشت ابرو باید با ظرافت و دقت زیادی انجام شود و به همین دلیل در حدود ۴ الی ۵ ساعت زمان نیاز است تا عمل کاشت ابرو به صورت حرفه ای انجام شود. نیمی از این زمان برای انتخاب فولیکول‌ های موی مناسب از بانک مو صرف می شود و نیم دیگر طول می کشد تا این مو های استخراج شده در محل مناسب خود کاشته شوند. به طور کلی بسته به وضعیت بیمار و مقداری که باید از مو ها برداشته و کاشته شود، مدت زمان عمل متغیر است.

 

آیا کاشت ابروی دائمی درد دارد؟

آیا کاشت ابروی دائمی درد دارد
آیا کاشت ابروی دائمی درد دارد

کاشت ابرو یک عمل سرپایی محسوب می شود و بدون بیهوشی عمومی صورت می گیرد. تنها کافی است که پزشک به صورت موضعی ناحیه برداشت مو و کاشت ابرو را با لیدوکائین یا تزریق مواد بی حسی، سِر کند. شاید تنها دردی که فرد حس می کند در زمان تزریق مواد بی حسی باشد.

 

نکات مهم پیش از کاشت ابرو

  • ممکن است پزشک استفاده از پماد یا کرم هایی را تجویز کرده باشد که باید طبق دستور آن را استفاده کنید
  • سعی کنید در زمان خوابیدن سر شما بالاتر از بدنتان باشد
  • مراقب باشید محل کاشت ابرو و صورت شما دچار زخم نشود
  • پیش از کاشت ابرو باید در نظر بگیرید که تا مدتی نباید در معرض نور مستقیم خورشید باشد و تمهیدات لازم را بیاندیشید

 

نکات مهم پس از کاشت ابرو

پس از کاشت ابروی طبیعی و دائمی دوره نقاهت را پیش رو خواهید داشت که باید نکاتی را در این دوره رعایت کنید:

  • تا دو روز باید روی زخم های شما پانسمان باشد
  • پس از برداشتن پانسمان بعد از زمان مقرر این نواحی باید با احتیاط کامل شسته شوند
  • داروهایی که پزشک برای ابروی شما تجویز کرده باید در زمان مشخص حتماً مورد استفاده قرار بگیرد
  • به هیچ عنوان محل کاشت مو ها را دستکاری نکنید تا بهترین نتیجه را بگیرید
  • کمپرس سرد را به مدت طولانی روی ابرو قرار ندهید
  • امکان حمام بعد از دو روز وجود دارد و نباید آب به طور مستقیم روی ابرو بریزد
  • تا ۱۵ ماه از برداشتن ابرو های کاشته شده جداً خودداری کنید
  • دود و مواد الکلی تا چندین ماه پس از کاشت ابرو ممنوع است

 

خطرات پیش رو

کاشت ابرو نیز مانند هر عمل زیبایی دیگری می تواند دچار چالش هایی شود که البته در صورت تبحر و مهارت کافیه پزشک بسیار نادر است:

  • ممکن است فرد دچار تورم التهاب و قرمزی و خارش در ناحیه ی کاشت شود که طبیعی است
  • ممکن است در اطراف ناحیه کاشت، کبودی دیده شود که ظرف چند روز از بین خواهد رفت
  • عدم تقارن در ابرو ها به علت عدم تبحر کافی پزشک ممکن است رخ دهد
  • انتخاب نادرست تار های مو سبب رشد مو هایی با ضخامت نا مناسب برای ابرو می شود
  • ممکن است محل پیوند در صورت عدم مراقب عفونت کند و پیوند ها خارج شوند

 

کاشت ابرو روی هاشور

<yoastmark class=

هاشور، فیبروز و تاتو روش های دیگری برای پرپشت نشان دادن ابرو هستند. به خصوص فیبروز که حالت طبیعی تری دارد و بعد از مدتی از بین می رود. برای همین بعضی از پزشکان توصیه می  کنند که فرد اول فیبروز ابرو انجام بدهد و سپس روی طرح فیبروز که مورد پسند فرد است، کاشت ابرو انجام دهند. به این ترتیب بعد از مدتی که فیبروز تاثیر خود را از دست می  دهد و کم‌ رنگ می  شود، در عوض تار های ابروی واقعی و طبیعی به رشد خود ادامه خواهند داد. دیگر فرد نیازی به تجدید فیبروز ندارد و از داشتن ابروی طبیعی و قابل رشد لذت می برد.

 

کاشت ابرو روی جای زخم

یکی از هیجان انگیز ترین بخش هایی که در کاشت ابرو وجود دارد امکان پر کردن جای زخم و سوختگی در ابرو ها با تار موی طبیعی است. وقتی فولیکول های مو در این مناطق کاشته شوند و رشد طبیعی خود را سر بگیرد دیگر ریزش مو اتفاق نمی افتد و جای زخم و سوختگی در ابرو ها پر می شود.

 

رنگ کردن ابرو بعد از کاشت

بعضی از افراد سوال دارند که با وجود دائمی و طبیعی بودن ابروی کاشته شده، آیا امکان رنگ کردن ابرو ها وجود دارد؟ خوشبختانه بله اما پس از گذشت چند ماه که رویش ابرو ها تثبیت شود و پزشک اجازه بدهد می توانند ابرو را رنگ کنند. اما تا قبل از این زمان، مواد آسیب زندده ی موجود در رنگ ممکن است به پیوند ها آسیب بزند و سبب ریزش تار های موی کاشته شده گردد.

 

موارد تأثیرگذار بر ماندگاری کاشت ابرو

موارد تأثیرگذار بر ماندگاری کاشت ابرو
موارد تأثیرگذار بر ماندگاری کاشت ابرو

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که ایا کاشت ابرو دائمی است؟ بله این روش مو های طبیعی و دائمی به ابروی شما هدیه می کند. اما عوامل مختلفی هستند که می توانند بر دوام کاشت ابرو تاثیر داشته باشد. از جمله تغذیه و سبک زندگی فرد، سن و شرایط جسمی او از جمله مواردی هستند که در مدت زمان ماندگاری این روش تاثیر گذارند. ممکن است فردی مراقبت های لازم پس از کاشت ابرو را رعایت نکند و به تار ابرو های کاشته شده آسیب وارد کند. در چنین شرایطی نمی توان انتظار دائمی بودن از نتیجه کاشت ابرو داشت. اما در صورتی که مراقبت های لازم را طبق نظر پزشک رعایت کنند، نتیجه ای طبیعی و دائمی را خواهند دید. به طور کلی تار های ابرو از ناحیه ای از بانک مو انتخاب می شود که مو های مقاوم می دارد و جای نگرانی نیست.

 

منبع
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x