خانه » فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟
فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟
فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟
پوست ، مو و زیبایی

فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟

Sending
User Review
0 (0 votes)

داشتن ظاهر زیبا نیازمند تلاش و دقت زیاد است. با ظهور جراحی های زیبایی در دنیای امروز شاهد بهتر شدن ظاهر خیلی از افراد هستیم. در کنار جراحی های زیبایی کار های کوچک و البته جذابی مثل درست کردن ابرو ها می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی ظاهری افراد داشته باشد. در این مقاله از بین تمام کار هایی که برای زیبا سازی ابرو انجام می شود فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ را توضیح می دهیم. اساساً فیبروز یکی از تکنیک های میکروبلیدینگ و زیر مجموعه ی آن است! در ادامه تعاریف رایج برای این دو روش را توضیح خواهیم داد.

 

میکروبلیدینگ چیست؟

برای تعریف دقیق فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ لازم است بدانیم هر کدام از این روش ها چیست؟ در اینجا شما یک تکنیک دائمی دارید که شامل کشیدن ابرو است. با استفاده از یک میکرو تیغه، مو هایی با طول و ضخامت های متفاوت را شبیه‌سازی می‌کند. در این روش رنگدانه های پوست برای به دست آوردن ظاهر طبیعی دخالت دارند. در این روش شکل ابروها به صورت دستی و با توجه به سلیقه مشتری تعیین می‌شود و استاندارد خاصی برای تعیین شکل آن وجود ندارد. به همین دلیل نظر و سلیقه ی کسی که این کار را برای شما انجام می دهد، بسیار مهم است.

 

فیبروز ابرو چیست؟

فیبروز ابرو چیست؟
فیبروز ابرو چیست؟

تکنیک فیبروز یکی از ایمن ترین انواع میکروبلیدینگ است. یک روش دستی و نیمه دائمی برای ایجاد طرح ابرو های زیبا و البته واقعی است. با فیبروز شکل ابرو ها با توجه به نسبت طلایی و مورفولوژی صورت اندازه گیری می شود. در واقع فیبروز یکی از تکنیک های میکروبلیدینگ است که به عنوان یکی از روش های تاتوی نیمه دائمی شناخته می شود. علاوه بر همه ی اینها روند آموزش فیبروز صد برابر روشن تر، کامل تر و دقیق تر است و مدیریت فوق العاده ای نسبت به فرآیند معمولی آموزش دارد. به دلیل استاندارد بودن شکل ابرو ها در روش فیبروز وابستگی آن به سلیقه ی فرد انجام دهنده بسیار کم می شود.

 

شرایط مشترک انواع میکروبلیدینگ

شباهتی که تمام روش های میکروبلیدینگ از جمله فیبروز با یکدیگر دارند، عبارت است از اینکه:

  • تمام روش ها معمولاً برای برطرف کردن نقص های ابرو از جمله کم پشتی، باریکی و عدم قرینگی استفاده می شوند
  • تمام روش های میکروبلیدینگ از جمله فیبروز دارای قلم و سوزن های مخصوصی هستند که با آن رنگ دانه ها را به زیر پوست وارد می کند
  • شرایط بی حس کردن پوست در تمام روش های میکروبلیدینگ یکسان است و میزان ماندگاری آن ها نیز نزدیک به هم خواهد بود
  • در تمام این تکنیک ها از رنگ های معدنی بدون سرب و اکسید آهن استفاده می شود تا رنگی طبیعی به ابرو ها ببخشند و مانند تاتو نباشد

 

ابزار میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ با دست انجام می‌شود و مانند خالکوبی توسط دستگاه انجام نمی گیرد. دستی بودن میکروبلیدینگ به فرد انجام دهنده اجازه می دهد که کنترل بیشتری داشته باشد و متناسب با چهره افراد تغییرات ایجاد کند. انواع میکروبلیدینگ از جمله فیبروز با سوزن های مخصوص انجام می شوند. با استفاده از تیغه های سوزنی بسیار ریز در حد میکرو  ظرف مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با رنگدانه ها روی ابروی افراد هاشور ایجاد می کند. جنس این سوزن ها از تیتانیوم است و حساسیتی برای پوست ایجاد نمی‌کند. برای افرادی که پوست و موی ضخیم تری دارند، سوزن های ضخیم تر مناسب تر است.

 

چه کسانی به فیبروز نیاز دارند؟

اصلاح و ترمیم ظاهر ابرو برای کسانی است که تمایل به داشتن یک میکاپ زیبای دائمی دارند و یا نقصی در ابرو های خود دارند که می خواهند آن را درست کنند. جای زخم و بخیه و شکستگی به خوبی با انجام میکروبلیدینگ به روش فیبروز ترمیم می شود و مطابق استاندارد های جهانی و همچنین سلیقه ی فرد ابروی او طراحی می شود. حتی کسانی که ابرو های زیبایی دارند، برای زیبا تر کردن ابرو های خود از این روش استفاده می کنند. فیبروز نتایج رضایت بخشی برای اکثر افراد تا کنون نشان داده است.

 

میکروبلیدینگ مناسب چه سنی است؟

روش های قدیمی اصلاح ابرو از جمله تاتو مناسب سنین کم نبودند. زیرا سن افراد را بی جهت بالا میبرد. اما روش های میکروبلیدینگ از جمله فیبروز روش های ملایمی هستند که برای تمام سنین مناسب اند. فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ های دیگر در این است که حتی افراد زیر ۲۰ سال نیز می توانند از آن استفاده کنند. به دلیل اینکه میکروبلیدینگ از نوع فیبروز ظاهری خیلی طبیعی دارد، حتی افراد مسن با انجام این تکنیک می‌تواند ظاهری جوان تر و بسیار زیبا تر پیدا کنند. روش فیبروز در بین جوانان طرفداران خیلی خیلی زیادی دارد. البته برای انجام میکروبلیدینگ از نوع فیبروز باید فرد ماهری را پیدا کنید که بتواند زیبایی جوانی صورت شما را حفظ کند و آن را بهتر کند.

 

چه چیزی فیبروز را بهتر می کند؟

چه چیزی فیبروز را بهتر می کند؟
چه چیزی فیبروز را بهتر می کند؟

نکته ی مهم این است که نتیجه بخشی فیبروز برای هر نوع پوستی به اثبات رسیده است. یعنی بدون در نظر گرفتن نوع پوست نتیجه بخش خواهد بود. تطبیق پذیری آن یک مزیت فوق العاده نسبت به میکروبلدینگ های دیگر است. از طرفی روش های میکروبلیدینگ عام به طور کلی برای افرادی که پوست چرب دارند، روش مناسبی نیست. در پوست های چرب نیاز به ضربه های زیادی وجود دارد و باعث آسیب رساندن به پوست می شود. این یکی از موارد مهم فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ های دیگر است. ممکن است فکر کنید پاک کردن سطحی چربی کافی است. اما واقعیت این است که پوست های چرب در عمق خود نیز چرب هستند و از آنجا که رنگدانه ها باید به عمق پوست نفوذ کنند، چربی اعماق پوست نیز روی آن اثر دارد.

 

میکروبلیدینگ برای چه کسانی بهتر است؟

گذشته از اینکه میکروبلیدینگ برای همه انواع پوست مناسب نیست، بعضی از افراد باید از انجام این روش اجتناب کنند. تمام افرادی که مستعد یکی از موارد زیر باشند باید از میکروبلیدینگ و مراحل آن دوری کنند:

  • التهاب در اثر رنگدانه
  • رزاسه
  • پوست فوق العاده نازک
  • افرادی که دارای بیماری های خونی قابل انتقال هستند
  • همچنین افرادی که تحت شیمی درمانی هستند نباید میکروبلیدینگ انجام دهند و حداقل دو ماه پس از اتمام شیمی درمانی باید صبر کنند
  • کسانی که از بوتاکس یا فیلر در اطراف ناحیه ابرو استفاده کردند نباید از این روش استفاده کنند

 

خیس کردن ابرو بعد از میکروبلیدینگ

تفاوت فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ های دیگر در مراقبت های پس از انجام کار، زیاد نیست. به طور کلی تا سه روز بعد از انجام هر نوع میکروبلیدینگ نباید اجازه دهید ابرو ها خیس شوند. البته روند نقاهت آن چند روز است. رسیدن آب به ابرو ها در این مدت زمان می تواند میکروبلیدینگ شما را خراب کند. رنگدانه ها را سست می کند، آن ها را پخش می کند و ممکن است رنگ آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. چه فیبروز انجام دهید، چه میکروبلیدینگ هایی از نوع دیگر، لازم است این مراقبت ها را جدی بگیرید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود. فقط چند روز مراقب ابرو های فیبروز شده باشید تا اثرات زیبایی آن را به چشم ببینید.

 

چه چیزی میکروبلیدینگ را محو می کند؟

استفاده از تونر های حاوی اسید سالیسیلیک همچنین کرم های حاوی رتینول می توانند میکروبلیدینگ را از روی ابروهای شما محو کند. مواد شیمیایی کیفیت آن را تحت تاثیر قرار می دهند. کرم های مخصوصی برای مراقبت بعد از انجام میکروبلیدینگ وجود دارد که می تواند در هنگام استفاده از مواد شیمیایی ابرو های خود را با آن را بپوشانید. با توجه به اینکه استفاده از مواد شوینده اجتناب نا پذیر است. در طول زمان شاهد محو شدن رنگدانه های فیبروز و میکروبلیدینگ خواهیم بود. اما در صورت مراقبت، ماندگاری آن بیشتر خواهد شد.

 

مدت ماندگاری فیبروز

تمام روش های ترمیمی برای اصلاح ابرو مدت زمان ماندگاری موقتی دارند و برای اینکه ظاهر اولیه ی خود را حفظ کنند به ترمیم نیاز دارند. فیبروز ابرو بین ۱۲ ماه تا سه سال دوام دارد. چیزی که مشخص است این است که کمتر از ۱۲ ماه نخواهد بود و بیشتر از سه سال طول نمی کشد. این مدت زمان بستگی به این دارد که پوست شما نرمال است یا خشک یا چرب. پوست های معمولی و خشک بعد از یکسال و نیم تا دو سال می توانند برای ترمیم مراجعه کنند. پوست های چرب باید زود تر از این مدت زمان برای ترمیم آن اقدام کنند. به طور کلی این مدت زمان نسبت به آرایش های مورد نیاز هر روزه، زمان خیلی طولانی تری است و شما را از اینکه هر روز وقت زیادی برای زیباسازی ابرو ها جلوی آینه صرف کنید، بی نیاز می کند.

 

آیا قبل از میکروبلیدینگ باید ابرو ها اصلاح شود؟

آیا قبل از میکروبلیدینگ باید ابرو ها اصلاح شود؟
آیا قبل از میکروبلیدینگ باید ابرو ها اصلاح شود؟

خیر نیازی به اصلاح ابرو وجود ندارد. در تمام روش های میکروبلیدینگ فارغ از اصلاح ابرو، طراحی شکل آن انجام می گیرد. تنها فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ در این است که طراحی آن با دانستن نسبت طلایی و با استاندارد های زیبایی شناختی انجام می شود. یعنی اصلاح کردن ابرو ها هیچ تاثیری بر کیفیت هاشور های میکروبلیدینگ و فیبروز ندارد. طراحی ابرو باید فارغ از اصلاح ابرو ها انجام شود و فاکتور های زیبایی برای آن در نظر گرفته شوند. قرار نیست فیبروز روی شکل اصلی ابرو ها کشیده شود. بلکه باید ظاهری بسیار زیبا تر از قبل برای شما ایجاد کند و اهمیتی ندارد که به چه شکلی آن ها را اصلاح می کنید.

 

ممنوعیت استفاده از وازلین بعد از میکروبلیدینگ

در این مورد نیز فرق فیبروز با میکروبلیدینگ های دیگر وجود ندارد. در روز های اول پس از انجام میکروبلیدینگ (از هر نوعی) استفاده از وازلین ممنوع است. زیرا می تواند واکنشی در پوست ایجاد کند و بهتر است طبق مراقبت های ویژه ای که توصیه شده است عمل کنید. علاوه بر این ورزش کردن و تعریق زیاد در روز انجام میکروبلیدینگ و فیبروز کار درستی نیست و نباید انجام شود. همچنین مراقبت از پوست در برابر نور مستقیم خورشید و آفتاب سوختگی کمک می کند نتیجه ی بهتری از این روش ها بگیرید. ضمناً وازلین و اکثر کرم های پوستی به دلیل داشتن چربی اثر بخشی و زیبایی میکروبلیدینگ را تحت تاثیر قرار می دهند و باید از آن ها اجتناب شود.

 

آیا فیبروز درد دارد؟

شرح روند فیبروز معمولا آن را وحشتناک به نظر می رساند. البته ممکن است این کار کاملاً بدون درد نباشد. البته می‌ توانید مطمئن باشید که دردناک تر از سوراخ کردن گوش یا حذف مو های زائد با لیزر نیست. مهمتر از همه اینکه یک تکنیک نیمه دائمی است و حداقل تا ۱۸ ماه شما را بی نیاز می کند. از بین روش های میکروبلیدینگ، هر چه سوزن مورد استفاده برای ورود جوهر و رنگدانه به زیر پوست ریز تر باشد، درد کمتری احساس خواهد شد. هر چه مو های فرد ضخیم تر باشد و به سوزن های ضخیم تر نیاز باشد، مسلما درد بیشتری خواهد داشت. اما درد این روش آن قدر نیست که غیر قابل تحمل باشد. ضمنا از دارو های بی حسی نیز استفاده می شود. به این ترتیب در مراحل انجام فیبروز، داشتن درد موضوع قابل توجه و نگران کننده ای نیست.

 

عوامل موثر بر حفظ کیفیت فیبروز

برای اینکه میکروبلیدینگ شما از نوع مثلا فیبروز هر چه بیشتر ماندگار باشد باید به نکات زیر توجه کنید:

  • به طور کلی ماندگاری این کار روی پوست های معمولی نسبت به پوست های خشک یا چرب بهتر است
  • مهارت دست فردی که این کار را انجام می دهد تاثیر مستقیمی بر ماندگاری آن دارد و باید با فشار دست مناسبی، رنگدانه ها را درون شیار های ایجاد شده در لایه میانی پوست قرار گیرد
  • کیفیت رنگدانه ی مورد استفاده بسیار حائز اهمیت است
  • اگر میکروبلیدینگ از نوع فیبروز به موقع ترمیم شود، ماندگاری بیشتری پیدا می کند

 

معایب میکروبلیدینگ

تمام انواع میکروبلیدینگ ها از جمله فیبروز روش های نیمه‌ دائمی محسوب می‌ شوند که ظاهری طبیعی دارند و باعث می شوند ابرو های شما همیشه آراسته باشد. اما به هرحال معایبی نیز بعضی افراد دارند که عبارتند از:

  • منجر شدن به واکنش‌های آلرژی و حساسیت در بعضی از افراد
  • پاک کردن فیبروز و دیگر انواع میکروبلیدینگ به دلیل فرو رفتن رنگدانه در زیر پوست دشوار است
  • در صورت عدم رعایت بهداشت احتمال عفونت وجود دارد و می‌ تواند سبب ایجاد التهاب و زخم روی پوست شود

 

مزیت های میکروبلیدینگ و فیبروز نسبت به میکروپیگمنتیشن

مزیت های میکروبلیدینگ و فیبروز نسبت به میکروپیگمنتیشن
مزیت های میکروبلیدینگ و فیبروز نسبت به میکروپیگمنتیشن

یکی از روش ها برای اصلاح ابرو روش میکروپیگمنتیشن است و از آن به عنوان آرایش دائمی یاد می‌ شود و البته فقط مختص ابرو ها نیست. این روش برای چشم و … لب و نیز کاربرد دارد. میکروپیگمنتیشن به وسیله ی یک دستگاه استاندارد مثل تاتو انجام می شود و میزان عمق نفوذ سوزن و سرعت حرکت سوزن کاملاً توسط دستگاه تعیین می شود. فیبروز نسبت به این روش طبیعی تر است و برای افرادی که مو های ریزی دارند ظاهر بهتری ایجاد می کند. زیرا سلیقه ی فردی و فشار دست در آن دخیل است و ربات گونه روی ابرو ها هاشور نمی زند.

 

رنگدانه های فیبروز

مهمترین فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ های دیگر این است که رنگ‌دانه‌های آن بعد از یکسال به قرمز، خاکستری، آبی یا نارنجی تغییر نمی کند. ملایم رنگدانه قهوه ای ملایم هرگز تغییر رنگ نمی دهد. نکته ی مهم این است که رنگدانه های فیبروز فاقد اکسید آهن هستند و به عنوان یکی از تکنیک های میکروبلیدینگ این مزیت عالی را نسبت به دیگر روش های دائمی و نیمه دائمی دارند. کیفیت رنگدانه یکی از مهمترین مواردی است که هنگام انتخاب روش های اصلاحی ابرو باید به آن توجه داشته باشید. رنگدانه های نامناسب در آینده ای نه چندان دور شما را از انجام آن اصلاحات پشیمان می کنند، زیرا تغییر رنگ می دهند.

 

 

منبع
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x