خانه » آموزش تهیه نان همبرگر مک دونالد
آموزش تهیه نان همبرگر مک دونالد
آموزش تهیه نان همبرگر مک دونالد
غذا و نوشیدنی

آموزش تهیه نان همبرگر مک دونالد

Sending
User Review
0 (0 votes)

آیا می‌دانستید نان همبرگر مک دونالد، یکی از دلایل خوشمزه بودن همبرگر مک دونالد است ؟ شاید فکر کنید که طرز پخت نان همبرگر مک دونالد ساده نیست. اما خبر خوش اینکه به راحتی می توانید نان همبرگر مک دونالد را در خانه با مواد سالم آماده و با آن یک ساندویج همبرگر خوشمزه درست کنید. این نان نه تنها برای پخت همبرگر کاربرد دارد بلکه می‌توانید برای تهیه انواع برگرها مثل قارچ برگر و چیزبرگر نیز  استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم که به یک روش ساده طرز تهیه نان همبرگر مک دونالد را به شما آموزش دهیم.

نان همبرگر مخصوص مک دونالد
نان همبرگر مخصوص مک دونالد

نان همبرگر مخصوص مک دونالد

مک دونالد برای تهیه نان‌های همبرگری از هیچ ماده افزودنی استفاده نمی‌کند. بنابراین می‌توانید از سالم بودن آن مطمئن باشید و با مواد سالم در خانه تهیه کنید. مواد اولیه انواع نان همبرگری مک دونالد بسته به نوع نان همبرگری فرق می‌کند. به طور مثال موادی که برای نان همبرگر بزرگ مک دونالد استفاده می کنند با یک نان معمولی مک دونالد متفاوت است.

مواد تشکیل دهنده اصلی نان همبرگر مک دونالد

مواد اولیه اصلی تهیه نان همبرگر مک دونالد شامل آرد گندم، آب، مخمر نان، نمک، شکر سفید و روغن نباتی است.

نان همبرگر مک دونالد بدون تخم مرغ

طرز تهیه نان همبرگر مک دونالد بدون تخم مرغ بسیار ساده است کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

مواد لازم

مخمر

شکر

آرد

آب ولرم

شیر

 کنجد سفید

نمک

ورقه پخت

طرز تهیه پخت نان همبرگر مک دونالد بدون تخم مرغ-
طرز تهیه پخت نان همبرگر مک دونالد بدون تخم مرغ-

طرز تهیه پخت نان همبرگر مک دونالد بدون تخم مرغ

2/1 قاشق غذا خوری مخمر را در 2/1 آب گرم حل کنید و حدود 1 قاشق غذاخوری شکر را روی آن بپاشید. 10 دقیقه صبر کنید تا مخمر فعال شود. سپس بقیه مواد را جز شیر و کنجد به آن اضافه کنید. ورز دهید تا خمیر نرم و لطیف شود. خمیر را حدود 1.5 ساعت دست نزنید. بعد آن را ورز دهید و به 8 تا 10 قسمت مساوی تقسیم کنید. هر خمیر را به شکل یک توپ صاف درآورید و در یک ورقه پخت بچینید. مقداری شیر روی آن بریزید و کنجد بپاشید. تا 30 دقیقه به مواد دست نزنید. فر را روی دمای 170 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. نان ها را به مدت 18 تا 20 دقیقه در فر قرار دهید.

پخت نان همبرگر مک دونالد با تخم مرغ

طرز پخت نان همبرگر با تخم مرغ نیز مانند روش بدون تخم مرغ سریع و راحت است.

مواد لازم

30 میلی لیتر مخمر خشک

60 میلی لیتر شکر

5 میلی لیتر نمک

520 گرم آرد نان سفید غلیظ

80 گرم آرد نان سفید

340 میلی لیتر آب گرم

20 میلی لیتر روغن

1 عدد تخم مرغ با 50 میلی لیتر آب مخلوط کنید

1 تخم مرغ

دانه های کنجد

روش پخت نان مک دونالد با تخم مرغ
روش پخت نان مک دونالد با تخم مرغ

روش پخت نان مک دونالد با تخم مرغ

ابتدا 60 میلی لیتر شکر را با 6 قاشق غذاخوری مخمر خشک داخل همزن بریزید. وقتی خوب با هم مخلوط شدند، آب گرم و روغن به آن اضافه و مخلوط کنید. سپس به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا مواد کف کنند. بعد آرد نان سفید غلیظ، 1 عدد تخم مرغ و یک قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید و این خمیر را با سرعت متوسط به مدت 7 دقیقه مخلوط کنید. حالا آرد را مجددا اضافه کنید و دوباره 4 دقیقه هم بزنید. بعد از 10 دقیقه به خمیر دست نزنید تا شل شود. حالا یک تخم مرغ را با 50 میلی لیتر آب به هم بزنید و روی نان ها را با قلمو بکشید و کنجد بپاشید. فر را روی دمای 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و نان ها را به مدت 12 تا 15 دقیقه بپزید. اجازه دهید خوب بپزد تا طلایی رنگ شوند.

کالری نان همبرگر مک دونالد

کالری نان های همبرگری مک دونالد مانند همه نان های همبرگری 150 کالری است. مواد تشکیل دهنده نان همبرگری مک دونالد شامل 28 گرم کربوهیدرات، 240 میلی گرم سدیم، 5 گرم پروتئین و 5 گرم شکر است. به عبارتی اگرمی‌خواهید لاغر شوید، همبرگر مک دونالد بیشتر از یک عدد چاق کننده است. از طرف دیگر برای افراد دیابتی ضرر دارد. نان همبرگر مک دونالد حاوی کربوهیدارت و قند است. بنابراین همبرگر مک دونالد بیش از یک عدد را توصیه نمی کنیم.

آیا نان همبرگر مک دونالد تازه است؟

نان های همبرگری مک دونالد تازه و باکیفیت هستند و بدون هیچ ماده افزودنی پخت می شوند. بعد از پخت تا یک هفته در دمای 20 درجه در فریزر قابل نگهداری هستند. بعد از اینکه از فریزر خارج کردید تا 48 ساعت تازه باقی می مانند. بهتر است که طول مدت نگهداری در فریزر کمتر باشد و بهتر است تازه مصرف کنید.

جمع بندی نهایی

در این مقاله طرز تهیه نان همبرگر مک دونالد را به دو روش با تخم مرغ و بدون تخم مرغ آموزش دادیم. امیدواریم بتوانید به راحتی یک نان همبرگر خوشمزه آماده کنید و در کنار خانواده نوش جان کنید. از این نان می توانید برای انواع برگر مثل مرغ برگر، قارچ برگر نیز استفاده کنید. اگر دوست دارید در منزل انواع نان را مثل نان سیر بپزید. این مطلب را مطالعه کنید.

 

منبع : www.cookclick.com

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x