خانه » بدانیم جایگزین گوشت مرغ چیست
جایگزین گوشت مرغ چیست
جایگزین گوشت مرغ چیست
غذا و نوشیدنی

بدانیم جایگزین گوشت مرغ چیست

Sending
User Review
0 (0 votes)

جایگزین گوشت مرغ چیست ؟

برای پاسخ به این سوال که جایگزین گوشت مرغ چیست لازم است ابتدا مشخص کنیم که هدف از حذف گوشت مرغ از رژیم غذایی چه بوده است. برخی از افراد به علت تبلیغات سوئی که این روز ها علیه گوشت مرغ و نحوه ی پرورش آن می شود، تمایل دارند که مرغ را کمتر مصرف کنند و یا حتی آن را از رژیم غذایی خود حذف کنند. دسته ی دیگری از افراد نیز وجود دارند که وارد رژیم غذایی گیاهخواری شده و تمایل ندارند از گوشت و دیگر فرآورده های حیوانی استفاده کنند.
جایگزین گوشت مرغ برای این دو دسته از افراد می تواند متفاوت باشد.

 

بلدرچین جایگزین گوشت مرغ

بلدرچین پرنده ای دانه خوار است . گوشت این پرنده یکی از منابع غنی پروتئین گوشتی محسوب می شود. طعم مطبوعی دارد  و میزان گلیکوژن بیشتری در بافت گوشتی آن وجود دارد. گوشت بلدرچین هم چنین کم چرب تر و ترد تر از گوشت مرغ است و برای رژیم غذایی لاغری نیز مناسب است. افراد غیر گیاهخوار برای جایگزینی گوشت مرغ اغلب به بلدرچین و یا گوشت بوقلمون روی می آورند.

 

از طرفی تخم بلدرچین نیز یک منبع پروتئینی غنی و مفید است که به عنوان جایگزین گوشت می تواند نیاز بدن به پروتئین را به خوبی تأمین کند. تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ دارای 5 برابر کلسیم، فسفر و آهن است و 6 برابر ویتامین ب دارد.

 

ماهی و میگو جایگزین گوشت مرغ

غیر گیاهخواران گوشت سفید را با گوشت سفید جایگزین می کنند. میگو و ماهی به دلیل داشتن امگا سه فراوان می تواند به مراتب برای تضمین سلامت بدن انسان مفید تر باشد.

 

توفو برای گیاهخواران

توفو نوعی پنیر گیاهی محسوب می شود که از سویا گرفته شده و بافتی شبیه به گوشت دارد و احساس خوبی به مصرف کننده ی آن می دهد. هر یک دوم فنجان توفو حاوی 10 گرم پروتئین است.

 

تخم کدو

تخم کدو یکی از منابع پروتئین گیاهی محسوب می شود و در کنار داشتن مواد معدنی مانند منیزیم، مس و روی برای سلامت بدن بسیار مفید است و کمبود ها را به خوبی جبران می کند.

 

شاهدانه

در رژیم های گیاهخواری هدق تأمین نیاز بدن به پروتئین و املاح معدنی است. شاهدانه دو برابر تخم کدو پروتئین دارد و به عنوان تنقلات روزانه می تواند برای سلامتی مفید باشد. در صورتی که گوشت از رژیم غذایی حذف شود باید در طول روز با مواد مختلف نیاز بدن را جبران کرد.

 

لوبیا سیاه

هر یک دوم فنجان  از لوبیا سیاه 8 گرم پروتئین دارد. آن را در سوپ ها استفاده کنید. لوبیای سیاه در غذا های رژیمی استفاده می شود.

برای پاسخ به سوال جایگزین گوشت مرغ چیست ، گیاه خوار بودن یا نبودن افراد را مد نظر داشته باشید.

 

منبع
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x