خانه » کد دایورت تلفن ثابت به ثابت و موبایل
کد دایورت تلفن ثابت به ثابت و موبایل
کد دایورت تلفن ثابت به ثابت و موبایل
سرگرمی

کد دایورت تلفن ثابت به ثابت و موبایل

Sending
User Review
0 (0 votes)

قبل از اینکه در مورد کد دایورت تلفن ثابت صحبت کنیم، بهتر است معنی دقیق آن را بررسی نماییم. دایورت کردن تلفن اصطلاحاً یعنی انتقال تماس از یک خط به خط دیگر که می تواند یک خط ثابت دیگر باشد و یا از تلفن ثابت به خط موبایل باشد. برای هر کدام از این عملیات ها کد مخصوصی وجود دارد. حتما برای شما هم پیش آمده است که در روز هایی منتظر تماس تلفنی مهم و ضروری باشید و هم زمان مجبور شوید که منزل یا محل کار خود را ترک کنید. در چنین شرایطی دایورت کردن تلفن بهترین راه برای این است که هم به کار خود برسید و هم تماس مهم و ضروری را از دست ندهید. ما در این مقاله سعی کردیم به طور کامل آموزش دایورت کردن خط ثابت روی خط دیگری را شرح دهیم تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

 

روش دایورت کردن تلفن ثابت

برای اینکه عملیات دایورت کردن انجام شود باید، دستورات کدی به تلفن خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که برای انجام چنین کاری دستگاه تلفن شما حتما باید مجهز به سیستم tone باشد. از طرفی فعال شدن سرویس مخابرات برای هر خط ثابت شرط اصلی برای دایورت کردن است. اگر سرویس مخابرات برای خط فعال نشده باشد، امکان دایورت کردن آن بر روی هیچ خط دیگری وجود ندارد. برای همین اگر تاکنون این سرویس را فعال نکرده اید پیش از هر چیزی باید به مرکز مخابرات محدوده زندگی خود بروید و این سیستم را فعال کنید. تنها در این صورت می توانید از خدمات دایورت تلفن استفاده کنید.

 

کد دستوری دایورت تلفن ثابت

 

کد دستوری دایورت تلفن ثابت
کد دستوری دایورت تلفن ثابت

یک کد دستوری ساده به راحتی خط شما را دایورت می کند. برای این کار لازم است از خطی که می خواهید دایورت شود دستور زیر را شماره گیری کنید.

# شماره مقصد * 21 *

ستاره ۲۱ ستاره شماره مقصد مربع، کد دستوری شما برای رسیدن به هدفتان است. دقت کنید پس از دومین ستاره شماره ی مقصد را به درستی وارد کنید. بعد از وارد کردن این کد دیگر ارتباط تلفنی به این خط وصل نمی شود و تلفن دیگر زنگ نمی خورد. در هر تماس تلفن مقصدی که وارد کرده اید زنگ می خورد و با آن می توانید پاسخ تلفن های ضروری و مهم را بدهید. مهم نیست که به جای شماره ی مقصد یک خط ثابت دیگر را وارد کنید و یا شماره موبایل. در هر حال این دستگاه می تواند تلفن ها را دایورت کند. به این ترتیب تماس ها را روی خط مقصد پاسخ می دهید.

 

نیاز به سیستم tone

دستور دایورت تنها روی تلفن هایی که مجهز به سیستم tone هستند کار می کند. مثلاً تلفن رومیزی پاناسونیک یکی از بهترین تلفن هایی است که با آن می توانید دایورت کردن را به راحتی انجام دهید. اگر تلفن شما این سیستم را نداشته باشد متاسفانه امکان دایورت کردن وجود ندارد. در تلفن هایی که مجهز به سیستم هستند، بعد از وارد کردن کد دایورت تلفن ثابت صدایی که هنگام تماس با خط می شنوید متفاوت خواهد بود. این تفاوت صدای زنگ به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که خط شما به درستی دایورت شده است.

 

هزینه دایورت کردن تلفن ثابت به تلفن همراه

با توجه به کد دایورت تلفن ثابت، هر شماره ای را که به جای شماره مقصد وارد کنید خطی خواهد بود که تلفن های شما را دریافت می کند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که افزایش هزینه ی مکالمات با خط دایورت شده است. یعنی اگر تلفن ثابت را بر روی تلفن همراه دایورت می کنید، هزینه اضافی مکالمات بر روی تلفن ثابت اعمال می شود. در تمام طول مدتی که خط در حالت دایورت است، هزینه ی تمام مکالمات روی قبض تلفن صادر می شود. به هر حال هزینه ی مکالمه با موبایل بیشتر از هزینه ی مکالمه با تلفن ثابت است و نباید انتظار داشته باشید که پس از دایورت کردن قیمت مکالمات به حالت قبلی باقی بماند. یا اینکه هزینه ی مکالمه از گیرنده ی تماس کسر شود. چون به هر حال گیرنده ی تماس با تلفن ثابت تماس گرفته است نه موبایل!

 

امکان دایورت در زمان اشغال

در بعضی از مواقع  افراد تمایل دارند که خدمات دایورت تنها در صورت اشغال بودن خط اعمال شود. برای این نوع از خدمات، کد دایورت تلفن ثابت متفاوت خواهد بود. در مواقعی که خط در حال تماس است و به اصطلاح اشغال می شود با یک کد دایورت می توان تماس را به طور اتوماتیک به خط دیگری منتقل کرد.  برای اینکار کد دستوری ستاره ۴۳ ستاره شماره مقصد مربع کارساز است:

# شماره مقصد * 43 *

با استفاده از این کد نیازی به پشت خطی ندارید و بدون اینکه کسی مزاحم تماس فعلی شما شود، تماس های ضروری به خط دیگری منتقل می شود تا پاسخ داده شود. این کد دستوری برای شرکت ها کد پرکاربرد و مناسبی است.

 

دایورت کردن در صورت عدم پاسخگویی

دایورت کردن در صورت عدم پاسخگویی
دایورت کردن در صورت عدم پاسخگویی

یک کد پرکاربرد دیگر برای دایورت کردن، کدی است که در زمان عدم پاسخگویی یک خط فعال می شود. در صورتی که قادر به پاسخگویی تماسی نباشید، می شود با یک کد دستوری ساده آن را به خط دیگری دایورت کنید. کافیست کد ستاره ۶۵ شماره مقصد مربع را بگیرید:

# شماره مقصد * 65 *

با استفاده از این کد درست پس از اینکه پاسخگوی تماسی نباشید، آن تماس تلفنی به شماره ای که در کد به عنوان شماره مقصد وارد کرده اید متصل خواهد شد. از این طریق می توانید به تماس های مهم پاسخ بدهید.

 

نحوه غیرفعال کردن سرویس دایورت یا انتقال تماس

با توجه به اینکه  سرویس دایورت مستلزم اعمال هزینه ی اضافی برای فرد صاحب خط است. اکثر افراد برای مدت معینی این تماس را فعال می‌کنند و در موارد غیر ضروری نیاز دارند که آن را غیر فعال نمایند. این کار نیز به راحتی وارد کردن کد دستوری برای فعال کردن سرویس است. کافیست کد دستوری ستاره 21 مربع ( # 21 * ) را بگیرید. اگر از خدمات دیگر با کدهای ۴۳، یا ۶۵ استفاده کرده اید باید همان کد ها را بدون شماره مقصد را وارد کنید تا سیستم دایورت به حالت اول برگردد. بهتر است حتما کد بازگشت را پس از اتمام مدت زمان نیازتان بزنید تا متحمل هزینه های اضافی نشوید.

 

دایورت  داخلی تلفن سانترال روی خط دیگر

گاهی پیش می آید که لازم داشته باشیم داخلی شخصی خودمان در تلفن سانترال را روی گوشی یا تلفن همراه دایورت کنیم تا در زمان خروج از محل کار پاسخگوی مشتریان باشیم. این ویژگی یک امکان عالی برای کارمندان است که نمی‌خواهند تماس های داخلی محل کار خود را از دست بدهند. برای این کار کافیست گوشی تلفن را برداشته و شماره ۷۱۳ را وارد کنید. سپس عدد ۹ که شماره عدم دسترسی و خط شهری است را  شماره گیری کنید. حالا وقت آن است که شماره مقصد را که باید تماس روی آن دایورت شود وارد کنید و در نهایت کلید مربع را فشار دهید. در صورت تمایل برای غیرفعال کردن این سرویس نیز کافیست عدد ۷۱۰ را شماره گیری کنید و در انتها دکمه ی مربع را بفشارید. هزینه ی اضافی انتقال تماس بر عهده خط اول است.

 

استفاده از دایورت خط ثابت چه مزایایی دارد؟

  • با استفاده از این سرویس امکان انتقال تماس به هر خط ثابت دیگر و خطوط تلفن همراه وجود دارد
  • امکان انتقال تماس به خط ایرانسل و همراه اول وجود دارد
  • با فعال کردن این سرویس تماس های مهم و ضروری را از دست نخواهید داد
  • بدون محدودیت به تلفن ثابت خود را در هر زمان و مکانی دسترسی خواهید داشت
  • این سرویس تعرفه ها و هزینه های مناسب و اقتصادی دارد که البته باید آن را چک کنید

 

اشکال در دایورت کردن تلفن ثابت

اشکال در دایورت کردن تلفن ثابت
اشکال در دایورت کردن تلفن ثابت

گاهی پیش می آید که  به رغم وارد کردن هر نوع از انواع کد دایورت تلفن ثابت موفق به این کار نمی شوید. اصلی ترین دلیل آن، این است که سرویس دایورت کردن برای خط شما غیر فعال باشد. همانطور که بالاتر نیز گفته شد، اگر سیستم دایورت کردن از طرف مخابرات برای خطی فعال نشده باشد، امکان دایورت کردن از سوی آن خط وجود ندارد. برای اینکه مشکل شما حل بشود باید در اسرع وقت به مخابرات محدوده زندگی خود مراجعه کنید و درخواست فعال شدن این سرویس را بدهید. البته به این نکته نیز توجه کنید که فعال شدن سرویس دایورت از سوی مقابل مخابرات ممکن است یک تا دو روز کاری طول بکشد. و به این موضوع توجه کنید که باید حتماً دستگاه تلفن مجهز به سیستم شماره گیری تن باشد. گاهی نیز مشکلات موقتی وجود دارد که پس از چند روز قبل خواهند شد.

 

منبع
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x