خانه » معرفی روش های کفسابی و فواید کفسابی پا
معرفی روش های کفسابی و فواید کفسابی پا
معرفی روش های کفسابی و فواید کفسابی پا
بهداشت و سلامت

معرفی روش های کفسابی و فواید کفسابی پا

Sending
User Review
0 (0 votes)

هر فرد به طور میانگین در طول روز بین ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ قدم بر می دارد. حساب کنید هر کس در طول عمر خود چه میزان از پا ها استفاده می کند. این همه ساییدگی و فشار روی ناحیه پا ها در صورتی که تحت مراقبت نباشند، ممکن است منجر به آسیب و یا ایجاد احساس ناراحتی شود. پدیکور یا کفسابی پا برای همین به کار می آید و یک روش عالی برای مراقبت اولیه از پا های ماست. در این مقاله قصد داریم از فواید کفسابی پا برای شما بگوییم. این روش شامل مراقبت از پوست پا ها، ماساژ آن ها و مراقبت از ناخن هاست. نکته ی مهم این که برخلاف تصور رایج مخصوص به خانم ها نیست. هر کسی که مراقب سلامتی پا های خود باشد از جمله مردان و کودکان می توانند از این روش استفاده کنند.

 

کفسابی پا چیست و چگونه انجام می شود؟

کفسابی پا چیست و چگونه انجام می شود؟
کفسابی پا چیست و چگونه انجام می شود؟

پدیکور و کفسابی پا یک روش مراقبتی برای زیبا و سالم نگه داشتن پا هاست که شامل رسیدگی به ناخن ها و پوست پا و همچنین ماساژ پا ها می شود. در این روش از سوهان برای مرتب کردن ناخن ها و جدا کردن پوست مرده با استفاده می کنند. سنگ پا که از گذشته تا کنون مورد استفاده ایرانی ها بوده است در واقع قدیمی ترین وسیله برای همین کار است. جدیداً وسیله ی دیگری به نام رنده ی پا نیز معرفی شده است که می تواند پوست های ضخیم و پینه بسته کف پا را بردارد؛ بدون اینکه زخمی روی پا ایجاد کند. برای این کار از یک حوضچه یا ظرف آب گرم همراه با مواد خوشبو کننده و شوینده و نرم کننده برای پا ها استفاده می شود. در ادامه مزایای این روش را با هم بررسی می کنیم.

 

مزایای کفسابی پا: تشخیص زود هنگام مشکلات

یکی از فواید کفسابی پا به صورت منظم توسط فرد متخصص، این است که سلامت پا ها به طور منظم بررسی می شوند. به همین دلیل اولین علائم میخچه یا هر گونه عفونت قارچی روی پا ها تشخیص داده می شود و به همین دلیل به سرعت قابل درمان هستند. همانطور که می دانید میخچه و عفونت های کهنه به سختی روی پا ها درمان می شوند و این روش به شما کمک می کند تا مشکلات پا های خود را به سرعت تشخیص بدهید.

 

مزایای کفسابی پا: کاهش احتمال عفونت

یکی دیگر از فواید کفسابی پا که همراه با تمیز نگه داشتن ناخن ها است، کوتاه کردن و تمیز کردن ناخن های پاست.  به این ترتیب از رشد بیش از حد ناخن ها و گوشه کردن آن ها و ایجاد عفونت جلوگیری می شود. کفسابی پا کمک می کند که کثیفی ها و باکتری ها از فاصله دور شوند و در نتیجه بوی بد پا را نیز تعطیل می کند و یا حتی از بین می برد. باید بدانید که ناخن های پا علاوه بر زیبایی نقش مهمی در برای محافظت از پا در برابر ضربه ها دارند. به همین دلیل است که در روش کف سابی پا به ناخن ها توجه ویژه می شود.

 

مزایای کفسابی پا: حفظ رطوبت پوست

پدیکور کردن پا ها در آب گرم و ماساژ دادن با روغن و لوسیون یکی از روتین هاست. این کار به حفظ رطوبت و تغذیه کردن پوست پا های شما کمک می کند. با این روش ها مرطوب تر می شود و تاول ها، ترک ها یا سایر مشکلات پا حل می شوند. مرطوب نگه داشتن پا ها کمک می کند که ناخن ها گوشه نکنند و به طور مناسب رشد کنند و سپر حفاظتی بهتری برای پا ها باشد. علاوه بر این ناخن های شاداب تری نیز خواهید داشت.

 

مزایای کفسابی پا: لایه برداری پا

مزایای کفسابی پا- لایه برداری پا
مزایای کفسابی پا- لایه برداری پا

لایه برداری یا حذف سلول های مرده از پوست پا یکی دیگر از مهمترین فواید کفسابی پا محسوب می شود. با این کار از تجمع سلول های مرده و ایجاد میخچه جلوگیری می شود. تجمع سلول های مرده می تواند سبب ایجاد ترک پا ها و نا مناسب شدن شکل کف پا و در بسیاری از موارد حتی ایجاد درد شود. لایه برداری از پا ها پوست مرده روی پا به خصوص روی پاشنه را برطرف می کند و رشد سلول های جدید را تحریک می کند. به این ترتیب سبب صاف تر شدن و جذاب تر شدن پا ها می شود.

 

مزایای کفسابی پا: بهبود گردش خون

حتما شنیده اید که پا قلب دوم است. پدیکور پا با ماساژ دادن پا ها یکی از لذت بخش ترین کار های درمانی است که به تقویت گردش خون در پا ها کمک می کند و تا جای ممکن تنش را در پا و ساق پا از بین می برد. بهبود گردش خون سبب کاهش درد می شود و گرما را در سراسر بدن توضیح می کند. کفسابی پا می تواند به بهبود عملکرد قلب شما نیز کمک کند.

 

مزایای کفسابی پا: آرام کردن بدن

یک پدیکور خوب می تواند بسیار آرام بخش باشد و استرس های روزانه را از شما دور کند. نوعی ماساژ درمانی حرفه ای محسوب می شود و در مقایسه با ماساژ سایر قسمت های بدن می توان گفت ماساژ پا ها در پدیکور روی سلامت تمام اعضای بدن تاثیر گذار است.

 

مزایای کفسابی پا: بهبود خواب

کفسابی پا شامل ماساژ پا نیز می شود و به این ترتیب می تواند خستگی های عضلانی و همچنین اضطراب ها را از شما دور کند و به درمان بی خوابی نیز کمک کند. نقاط حساسی در قسمت پا وجود دارد که بر ایجاد آرامش در کل بدن تاثیر دارد. به ویژه در بهبود کیفیت خواب افراد مسن و بیماران بسیار موثر است.

 

انواع مختلف کفسابی پا

کفسابی پا در دنیا بسیار پر طرفدار است و روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. در ادامه ی مقاله به معرفی بعضی از روش های کفسابی پا می پردازیم که بسیار جذاب هستند.

 

پدیکور کلاسیک

کفسابی کلاسیک همان روش کف سابی پا به روش معمولی است که در زمان کوتاه و با هزینه ی بسیار کمی انجام می شود. در این روش پا ها در آب گرم قرار داده می شوند و ماساژ روی آن ها اعمال می شود. در نهایت این کار با اصلاح ظاهر ناخن ها و رسیدگی و زیبایی آن ها تمام می شود. هر کسی می تواند کفسابی کلاسیک را در خانه روی پای خود انجام دهد.

 

کفسابی سنگ داغ

کفسابی سنگ داغ
کفسابی سنگ داغ

در پدیکور سنگ داغ با استفاده از اسانس های روغنی معطر پا ها ماساژ داده می شوند که سبب آرامش اعصاب می شود و پوست پا ها را لطیف و صاف می کند. در نهایت سنگ های گرم شده روی پا ها به ویژه روی نقاط حساس پا نقاط تحت فشار قرار می گیرد و با این سنگ های گرم پا ها ماساژ داده می شوند. ماساژی عمیق و بسیار لذت بخش که خستگی طولانی مدت پا ها را به خوبی تسکین می دهد و با گرمای خود سبب جذب روغن های معطر به پوست می شود. این روش  کفسابی در بهبود گردش خون در پا ها موثر است و برای افراد دیابتی و کسانی که مشکلات عروقی دارند بسیار مفید واقع می شود.

 

کفسابی گیاهی

پدیکور گیاهی شامل لایه برداری از پا ها با مواد کاملا طبیعی و گیاهی می شود. احساس خوبی که از انجام این روش به شما منتقل می شود وصف ناپذیر است. مواد گیاهی و روغن های گیاهی معطر در این روش مورد استفاده قرار می گیرد. قرار دادن و خیس کردن پا ها در این مواد گیاهی برای درمان پینه ها و لایه برداری بسیار مفید است.

 

کفسابی پا با ماهی

کفسابی پا با ماهی
کفسابی پا با ماهی

حتما تصاویری از حوضچه ها یا استخر های پر از ماهی های کوچک را دیده اید که برای اهداف درمانی افراد پا های خود را در آن قرار می دهند و ماهی ها دور پا های آن ها جمع می شوند. این روش همان پدیکور با ماهی است که ایکتیو تراپی نامیده می شود. ماهی های کوچولو پوست مرده ی پا ها را می خورند و در نهایت موجب صاف شدن پا ها و کوتیکول های پوست می شوند. استفاده از ماهی ها فواید زیادی برای مراقبت از پوست دارد و پوست پا را زیبا می کند و سبب کاهش عوارض و کنترل بیماری پسوریازیس نیز می شود.

 

پدیکور آبگرم یا اسپا

اسپا یک پدیکور ساده و کلاسیک است با کمی تفاوت. تفاوت این روش در استفاده از ماسک گل، جلبک دریایی و همچنین غوطه ور کردن پا ها در موقع پارافین است که به فرآیند پدیکور کلاسیک اضافه شده است. به خاطر موادی که در این روش  استفاده می شود، کمی گران تر از سایر روش های دیگر معرفی شده است. روغن های ویژه ای که در پدیکور اسپا استفاده می شوند برای درمان انواع مشکلات پوستی و برای انواع پوست ها مناسب است.

 

پدیکور خشک

همانطور که از نامش پیداست، کفسابی خشک بدون خیس کردن پا ها انجام می شود. در این روش هر گونه پوست اضافه روی پا ها از بین می رود و پینه های بسته شده روی پوست پا صاف می شود. همچنین در کنار آن به ناخن ها فرم می دهند و با سوهان برقی تمام قسمت های پا را صاف و مرتب می کنند. در این روش به دلیل استفاده کمتر از مواد جانبی می توان گفت قیمت و هزینه کمتری به متقاضیان تحمیل می شود.

 

پدیکور نمک

پدیکور نمک
پدیکور نمک

برای کفسابی نمکی یک حمام آب پر از نمک لازم است. نمک هایی که در این روش استفاده می شود متفاوت است. در بیشتر موارد از نمک دریا، نمک هیمالیا و نمک اپسوم استفاده می شود. فواید کف سابی پا به روش نمکی بسیار زیاد است از جمله اینکه:

  • درمان بسیاری از بیماری ها می شود چون نمک می تواند سموم را از طریق پوست پا بیرون بکشد
  • تسکین دهنده دردهای عضلانی و از بین برنده خستگی پا هاست
  • گردش خون را در پا ها و در کل بدن بهبود می بخشد
  • استفاده از نمک سبب افزایش آبرسانی به پوست می شود و پوست پا را نرم و لطیف می کند
  • برای پوست های خشک سبب کاهش التهاب و خشکی می شود

 

پدیکور پا با گل رز

کفسابی پا با گل رز شامل عصاره گل رز است که به صورت مرطوب کننده ها یا اسانس های روغنی روی پوست پا ها استفاده می شود. معمولا پا ها را در حمامی پر از گلبرگ های گل رز  قرار می دهند و از اسکراب بالاتر برای لایه برداری پوست پا استفاده می کنند. همانطور که می دانید عصاره گل برگ گل رز خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کند. از طرفی بوی معطر آن ایجاد آرامش روانی می کند و برای بهبود کیفیت خواب بسیار موثر است. پدیکور گل رز به دلیل احساس خوبی که به افراد منتقل می کند طرفداران زیادی دارد.

 

پدیکور کوکتل

بمب حمام یا کوکتل محصولی است که از مواد لایه بردار و مواد مغذی کننده تولید شده است و با قرار گرفتن در آن حمام آب در کنار باغ ها و مواد خود را درون آب آزاد می کند. استفاده از کوکتل ها برای کفسابی ها بسیار جذاب است و درون آن از انواع نمک ها مثل جوش شیرین و نمک معمولی و انواع اسانس های روغنی استفاده شده است. به همین دلیل تاثیر زیادی در رفع خستگی و نرم و لطیف شدن پوست دارد.

 

پدیکور با پارافین

پدیکور با پارافین
پدیکور با پارافین

افرادی که پوست پای خشک و ترک خورده دارند بهتر است از کفسابی پارافین استفاده کند و نتایج فوق العاده آن را روی پا های خود ببینند. در این روش ها پا با چند لایه از موم پارافین با یک مرطوب کننده غلیظ پوشانده می شود و متخصص پدیکور پا را در آن با برس ماساژ می دهد. در نهایت وقتی پارافین روی پا ها خشک شد آن را جدا می کند. اثر مرطوب کنندگی و نرم کنندگی پارافین روی پا ها تا مدت زیادی باقی می ماند و این روش به خوبی می تواند پینه ها و پوست های اضافی پا را از بین برد. زیرا سبب نرم شدن پوست مرده و راحت تر جدا شدن آن ها می گردد.

 

سخن آخر

فواید کفسابی پا بسیار زیاد و برای بدن هر انسانی اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودک لازم و ضروری است. در این مقاله با فواید این روش و انواع آن آشنا شدیم. بهتر است استفاده کفساپی پا یا پدیکور را جزئی از روتین زندگی خود قرار دهید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

 

 

منبع
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x