خانه » بهترین روش پخت گوشت
بهترین روش پخت گوشت
بهترین روش پخت گوشت
غذا و نوشیدنی

بهترین روش پخت گوشت

 

هر آشپزی مایل است با بهترین روش پخت گوشت آشنا شود. برخی ازغذاهای گوشتی، عالی طبخ می شوند؛ در حالی که برخی دیگر، خشک و بیش از حد پخته به نظر می رسند. این را هر آشپزی تجربه کرده است. یکی از نکات در یادگیری بهترین روش پخت گوشت، این است که هرگز آن را بیش از حد نپزید اما همانطور که می دانید همیشه به این سادگی نیست. بعنوان مثال درجه حرارت پخت و پز بر سرعت گرفتن یا کند شدن طبخ گوشت، تأثیر خواهد گذاشت.

ابزار آشپزی برای پخت گوشت

در کنار آموختن بهترین روش پخت گوشت، استفاده از ابزار آشپزی مناسب هم، مهم است. به عنوان مثال، یک ابزار که برای اطمینان از پخت کامل گوشت از آن می توان استفاده کرد، دماسنج فوری است. استفاده از یک ابزار خوب مانند دماسنج، شرایط را تغییر می دهد  و به آشپز کمک می کند که غذاهای گوشتی، طبخ مناسبی داشته باشند.

در ادامه، برخی ازغذاهای گوشتی پرطرفدار و بهترین روش تهیه و طبخ آنها را بررسی خواهیم کرد:

استیک تِندرلوین

استیک تندرلوئین چربی کمی دارد؛ به این معنی که می توانید چاشنی زیادی به آن اضافه کنید تا عطر و طعم بهتری داشته باشد. با استفاده از مقداری نمک و فلفل سیاه می توانید طعم خوبی به آن ببخشید. به عنوان مثال، یک دستور العمل عالی برای چاشنی آن، ترکیب خردل، ترب کوهی، سیر، رزماری و آویشن است. اگر می خواهید استیک شما آبدار باشد، اجازه دهید گوشت استیک قبل از برش دادن، 15 دقیقه استراحت کند.

استیک پرایم ریب

بسته به سلیقه شخصی، می توانید این استیک را همراه با دنده یا بدون آن تهیه کنید. البته استیک پرایم ریب همره با استخوان، طعم بیشتری دارد. می توانید از نمک، روغن زیتون، فلفل سیاه و مقداری سیر برای مزده دار کردن استیک، استفاده کنید. همچنین می توانید گوشت را یک شب در زیره ، سیر و پیاز بخوابانید. سیب زمینی برشته شده را هم بعنوان غذای جانبی در کنار آن سرو کنید.

استیک با استخوان یا بدون استخوان

درمورد اینکه آیا استیک ها با استخوان بهتر هستند یا بدون استخوان، باید گفت که استیک با استخوان خوش طعم تر است؛ زیرا مغز استخوان هنگام پخت و پز وارد بافت گوشت می شود و در نتیجه طعم بهتری به گوشت می دهد. البته توجه داشته باشید که استخوان، تأثیر زیادی بر زمان پخت و پز استیک دارد. با استخوان، نحوه توزیع گرما هنگام پخت و پز تغییر می کند و باعث می شود که گوشت بطور یکنواخت بپزد. استیک های استخوانی به مدت زمان پخت بیشتری نیاز دارند زیرا استخوان گوشت اطراف آن را به نوعی عایق بندی می کند و کمی بیشتر طول می کشد تا گرما به داخل بافت گوشت نفوذ کند. اما گرما را به طور مساوی گسترش می دهد که موجب پخت بهتر گوشت می شود.

امیدواریم نکات فوق به شما کمک کند تا از بهترین روش پخت گوشت لذت ببرید.

 

منبع