خانه » با بهترین روغن برای ماساژ آشنا شوید
با بهترین روغن برای ماساژ آشنا شوید
با بهترین روغن برای ماساژ آشنا شوید
بهداشت و سلامت

با بهترین روغن برای ماساژ آشنا شوید

 

در این نوشته برخی از انواع بهترین روغن برای ماساژ را به شما معرفی خواهیم کرد.

خواص اسانس روغنی نعناع فلفلی

اسانس روغنی نعناع به خوبی احساس آرامش ایجاد می کند و درد ها و التهابات را تسکین می دهد. ماساژ این اسانس برای رفع گرفتگی و انقباض عضلات نیز بسیار خوب است. احساس استرس و اضطراب را می توان با ماساژ اسانس روغنی نعناع و استشمام عطر آن دور کرد. این اسانس برای افرادی که از مشکلات تنفسی و سرفه رنج می برند نیز درمان کننده خواهد بود.

خواص اسانس روغنی اکالیپتوس

بوی اسانس روغنی اکالیپتوس می تواند ناراحتی های دستگاه تنفسی را برطرف نماید و تنفس را راحت تر کند. التهابات و درد با استفاده از آن کاهش پیدا می کند. سر درد را می تواند درمان کند و احساس خستگی  و فرسودگی روانی را دور خواهد کرد. اسانس اکالیپتوس منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و ذهن را باز می کند.

خواص اسانس روغنی لیمو

اسانس لیمو به دفع سموم از بدن کمک می نماید. با ماساژ اسانس لیمو واکنش منفی بدن نسبت به مواد آلرژی زا بهبود پیدا می کند. این اسانس برای ضد عفونی کردن سطوح نیز مفید است و عفونت های دستگاه تنفسی با استشمام آن بهبود پیدا می کند. بهبود خلق و خو، انرژی بخشی به ذهن و رفع خستگی از دیگر خواص اسانس روغنی لیمو است.

خواص اسانس روغنی اسطوخودوس

التهابات، درد و حساسیت ها به خوبی با این اسانس روغنی رفع می شود. یکی از بهترین رایحه ها برای درمان بیماری های روانی، استرس و اضطراب است. ماساژ اسانس روغنی اسطوخودوس قبل از خواب، کیفیت خواب را بهبود می بخشید و اعصاب را تقویت می کند. امکان درمان سردرد با آن وجود دارد و تنفس را راحت تر می کند.

خواص اسانس روغنی درخت چای

خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی اسانس روغنی درخت چای اثبات شده است. همچنین از این اسانس برای رفع التهابات و درمان آلرژی استفاده می شود.

خواص اسانس روغنی بابونه

بابونه تاثیر شگفت انگیزی بر رفع التهابات، درد عضلانی، گرفتگی عضلات و حساسیت ها دارد. برای درمان بیماری های پوستی مفید است و درمانی برای سرفه های شدید محسوب می شود. احساس آرامش را می توانید با ماساژ اسانس روغنی بابونه تجربه کنید. این اسانس برای رفع مشکلات گوارشی و احساس تهوع موثر است و دل درد را درمان می کند. اسانس بابونه خواص تسکین دهنده برای درد مفاصل دارد.

خواص اسانس روغنی ریحان

حفاظت از بدن در برابر خطر عفونت های بامتریایی، قارچی و ویروسی با اسانس روغنی ریحان امکان پذیر است. التهابات و سر درد را کاهش می دهد و برای رفع مشکلات گوارشی مفید است. این اسانس نیز یکی از بهترین روغن برای ماساژ است.

منبع