خانه » فرق لمینت و ژلیش ناخن چیست؟
فرق لمینت و ژلیش ناخن چیست؟
فرق لمینت و ژلیش ناخن چیست؟
پوست ، مو و زیبایی

فرق لمینت و ژلیش ناخن چیست؟

Sending
User Review
4 (1 vote)

ما در زمانی زندگی می کنیم که دست ها و ناخن ها بیش از هر زمان دیگری از نظر زیبایی مورد توجه قرار گرفته اند. از طرفی مانیکور کردن ناخن ها علاوه بر راهی برای نشان دادن زیبایی، راهی برای حفظ سلامت ناخن ها نیز هست. مانیکور ناخن ها این امکان را فراهم می کند که رنگ های متنوعی را به طور بلند مدت روی ناخن ها امتحان کنید. روحیه ی مختلف افراد، سبک زندگی آن ها، مزایایی که هر کدام از انواع مانیکور دارند و …  هر کدام دلیلی برای انتخاب انواع مانیکور هستند. در این مقاله فرق لمینت و ژلیش ناخن را که دو مدل از رایج ترین مانیکور های ناخن هستند، بررسی خواهیم کرد.

 

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش ناخن چیست؟
ژلیش ناخن چیست؟

برای درک فرق لمینت و ژلیش ناخن  باید اول هر کدام از آن ها را تعریف کنیم. ژلیش یک ژل پولیش فوق العاده است که تحت پرتو های UV استحکام خود را به دست می آورد و در نتیجه ناخن های شما را محکم می کند. تنوع رنگ ژلیش ناخن بسیار زیاد است و بیش از ۱۵۰ رنگ مختلف برای ارائه دارد. از نظر تنوع رنگی، تنوع بسیار بیشتری نسبت به رقبای دیگر خود در مانیکور ناخن ها دارد. در کنار تنوع رنگ ماندگاری بسیار بیشتری نیز دارد. ژلیش دنیای جدیدی از رنگ های شگفت انگیز را در حوزه ی زیبا سازی ناخن ها وارد کرده است.

 

ژلیش برای تقویت ناخن

مورد دیگرِ فرق لمینت و ژلیش ناخن در مزایای هر کدام از آن هاست. ژلیش نوعی لاک ژل است که برای داشتن ناخن های طبیعی و همچنین برای تقویت ناخن های افراد طراحی شده است. برخلاف ژل های معمولی ناخن، ژلیش مانند پولیش معمولی روی ناخن استفاده می شود. یعنی یک پوشش پایه، پوشش رنگی و در نهایت پوشش رویین دارد. با این تفاوت که در نهایت تحت نور UV خشک می شود. در استفاده از پولیش ناخن بسیاری از افراد متوجه شدند که ناخن های طبیعی آن ها پس از استفاده از آن بیشتر رشد کرده است و این نشان می دهد که سبب تقویت ناخن ها می شود.

 

مزایای ژلیش ناخن چیست؟

با دانستن مزایای ژلیش ناخن تا حدی به فرق لمینیت و ژلیش ناخن پی خواهید برد:

  • تا سه هفته براقیت بالای خود را حفظ می کند. روی ناخن های پا ماندگاری بیشتری دارد
  • هیچگونه خراشی روی ناخن ها ایجاد نمی کند و سایش روی ناخن ها ندارد.
  • روی ناخن ضخیم به نظر نمی رسد و تنوع رنگی فوق العاده بالایی دارد
  • بعد از استفاده از پولیش، خراش و فرو رفتگی یا لک روی ناخن ها دیده نمی شود
  • محافظی طبیعی برای تقویت ناخن هاست
  • می توان ژلیش را به راحتی در مدت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حذف کرد. بدون اینکه به ناخن ها آسیب برسد
  • برداشتن ژلیش به سوهان نیاز ندارد و تنها پاک کننده ی ژلیش لازم است
  • خطری برای ناخن های طبیعی شما ندارد
  • در مواردی که ناخن های ضعیف و آسیب دیده هستند، می توان از یک لایه ژل تقویت کننده روی آن استفاده کرد

 

مراقبت های بعد از اعمال ژلیش

برای اینکه پس از انجام ژلیش ناخن های زیبایی داشته باشید و ماندگاری آن ها بیشتر شود لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • در ۲۴ ساعت پس از اعمال ژلیش خیلی مراقب باشید و ناخن های خود را تحت گرمای شدید مثل سونا یا آفتاب قرار ندهید
  • دوبار از روغن کوتیکول در روز استفاده کنید و روی ناخن ها و پوست اطراف آن بمالید تا ناخن‌ها مرطوب و تغذیه شوند
  • از ناخن های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید. چرا ممکن است باعث آسیب رسیدن به ناخن های شما شود
  • در برابر مواد شیمیایی و مواد شوینده دستکش بپوشید و ناخن های خود را بدون محافظ در برابر آن ها قرار ندهید
  • برای برداشتن ژلیش هرگز خودتان اقدام نکنید و حتما به فرد آموزش دیده مراجعه کنید
  • بلندی ناخن ها را در حد معمولی نگه دارید

 

نحوه ی اعمال لمینت و ژلیش ناخن

نحوه ی اعمال لمینت و ژلیش ناخن
نحوه ی اعمال لمینت و ژلیش ناخن

یک فرق لمینت و ژلیش ناخن در نحوه اعمال آن ها است که برای ژلیش ابتدا اندازه ی ناخن ها را تنظیم می کنند. یعنی اجازه می دهند تا اندازه دلخواه رشد کند. یا آن را کوتاه می کنند و آن را تمیز و صاف می کنند. بعد از آن دو مرحله پولیش ژلی باید روی ناخن اعمال شود. در هر مرحله پوشش به طور کامل زیر پرتوی UV خشک می شود و بعد لایه ی بعدی را می زنند. خشک شدن هر مرحله چند دقیقه طول می کشد. در لمینیت ابتدا ناخن ها را سوهان می کشند و فرم می دهند. بعد از آن دو لایه شلاک روی ناخن زده می شود. در انتها یک پوشش نهایی روی ناخن ها زده می شود. ناخن ها زیر خشک کن خشک می شود. دوام لمینت حدود دو هفته است و از ژلیش کمتر است.

 

نکات ایمنی برای هر نوع مانیکور

در مراحل انجام هر نوع از مانیکور ژلیش که باشد، یا هر هر نوع دیگری از مانیکور، احتمال آسیب دیدگی و عفونت ناخن وجود دارد. اعمال فشار بیش از حد روی کوتیکول ناخن در حین بریدن آن ها می تواند به پوست آسیب برساند. به همین دلیل باید مانیکور ناخن را پیش افراد با تجربه و ماهر انجام دهید که از تجهیزات بهداشتی استفاده می کنند. فردی که روی ناخن های شما کار می کند باید پیش از شروع کار حتماً دست های خود را ضد عفونی کرده باشد. در این صورت دیگر جای نگرانی در خصوص آسیب دیدن ناخن ها و احتمال ایجاد عفونت وجود ندارد.

 

تفاوت لمینیت و ژلیش با کاشت ناخن

فرق لمینیت و ژلیش ناخن با کاشت در این است که به صورت لایه لایه انجام می شوند و مانند کاشت ناخن تیپ های مختلف ندارند. در زمان اعمال این دو مانیکور، موادی مثل پودر و لیکوئید مورد استفاده قرار نمی گیرد. تمام مواد به صورت لایه لایه و مستقیم روی سطح ناخن قرار می گیرند. در کاشت ناخن از مواد تیپ استفاده می شود که برای بلندتر کردن ناخن ها هستند و سپس مواد دیگر با ضخامت زیادی روی ناخن ها استفاده می شود تا استحکام خوبی داشته باشد. این ضخامت زیاد، ناخن ها را از حالت طبیعی خارج می کند و ظاهر زمختی ایجاد می کند. به همین دلیل مانیکورهایی که مستقیم روی خود ناخن استفاده می شود و ضخامت طبیعی تری دارند، طرفداران بیشتری دارند. افرادی که از ضخامت زیاد کاشت ناخن خوششان نمی آید بهتر است از لمینت و ژلیش برای زیبا کردن دستهایشان استفاده کنند.

 

تاثیر لمینیت و ژلیش بر بلندی ناخن

تاثیر لمینیت و ژلیش بر بلندی ناخن
تاثیر لمینیت و ژلیش بر بلندی ناخن

یک فرق لمینت و ژلیش ناخن با کاشت در تاثیر آن ها بر بلند کردن ناخن هاست. در این دو روش امکان بلند کردن ناخن ها وجود ندارد. چون از هیچ پودری برای آن ها استفاده نمی شود. پس زمانی که برای لمینت و ژلیش به ناخن کار مراجعه می کنید، مطمئن باشید که ناخن های شما همه یکدست و سالم باشند و در اندازه ای باشند که دلخواه شما است. در صورتی که وقتی برای کاشت ناخن مراجعه می کنید، سلامت ناخن ها و بلندی و کوتاهی آن ها اهمیتی ندارد. ناخن کار به راحتی می تواند آن ها را ترمیم و اصلاح کند. پس پیش از رفتن به سالن حتما وضعیت ناخن های خود را بررسی کنید تا برای لمینت و ژلیش مناسب باشند.

 

آیا ژلیش به ترمیم نیاز دارد؟

همان طور که گفته شد ژلیش ناخن تا مدت سه هفته زیبایی خود را حفظ می کند و از این نظر نسبت به انواع مانیکور های دیگر ناخن مدت زمان ماندگاری بیشتری دارد. ژل به این صورت است که باید هر ماه آن را از روی ناخن ها بردارید و دوباره برای زدن ژلیش جدید اقدام کنید. اما فرق لمینت با ژلیش ناخن در این است که نیاز به ترمیم دارد و در عین حال با استفاده از آن می توانید ناخن ها را بلند تر کنید و ظاهری زیبا و طبیعی به ناخن ها بدهید.

 

ممنوعیت لمینیت و ژلیش

اگر خدای ناکرده ناخن‌ های شما دچار بیماری ‌های عفونی و قارچی شده‌ اند،  ابداً از هیچ یک از مانیکور های ناخن مانند لمینت و ژلیش ناخن استفاده نکنید. زیرا در زمان عفونت پوشش دادن روی ناخن اجازه می دهد که باکتری ها زیر آن رشد کنند و سلامت دستان و شما را به شدت مورد تهدید قرار می دهد. در چنین شرایطی سیستم ایمنی بدن شما نمی تواند با بیماری عفونی مقابله کند و ممکن است تا اندازه ی زیادی گسترش پیدا کند و کنترل آن بسیار سخت شود. پیش از اعمال این نوع مانیکور ها از محلول ضد قارچ استفاده می شود تا احتمال رشد هر گونه قارچ و باکتری در زیر ناخن های پوشش داده شده از بین برود.

 

چه زمانی از لمینت و ژلیش ناخن استفاده کنیم؟

ماده ی کراتین پروتئینی است که در ناخن ها وجود دارد و همین ماده است که  سلامت ناخن ها را تضمین می کند. وقتی ناخن ها سالم باشند سطح صافی دارند و رنگ یکدستی به نمایش می گذارند. گاهی پروتئین کراتین در ناخن ها دچار آسیب می شود و سطح ناخن ها نا هموار می شوند یا ترک برمی دارد. به همین دلیل جلوه ی زیبای ناخن ها از بین می رود. این مسئله ممکن است در اثر کمبود ویتامین ها یا قرار گرفتن در معرض مواد شوینده ایجاد شود. در چنین شرایطی استفاده از لمینت و لاک ژلیش ناخن علاوه بر اینکه سبب تقویت ناخن ها می شود، ظاهر ناخن ها را نیز زیبا می کند. جداسازی این نوع از مانیکور ها نسبت به کاشت ناخن خیلی راحت تر است و برای افراد زیاد تری مناسب به شمار می آید.

 

حفظ ناخن های بلند

حفظ ناخن های بلند
حفظ ناخن های بلند

یکی از کار هایی که لمینت و ژلیش ناخن انجام می دهند این است که مقاومت ناخن ها را زیاد می کنند. وقتی قد ناخن ها از حد مشخصی بلند تر می شود به نقطه ی شکننده می رسد و شروع به ترک برداشتن می کند. اگر در این مرحله از لمینت و ژلیش ناخن استفاده کنید، می توانید استحکام ناخن ها را بالا ببرید و کمک کنید تا با گیر کردن به هر جایی به راحتی دچار شکستگی و ترک نشود. حسن این دو روش از مانیکور این است که کمک می کند ناخن های بلند شما طبیعی به نظر برسد.

 

تنفس دادن به ناخن ها

درست است که لمینت و ژلیش ناخن تاثیرات تقویتی بر روی ناخن‌های شما دارند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که پوشش داشتن طولانی مدت ناخن ها اجازه ی اکسیژن‌ رسانی به آن ها نمی دهد. همچنین اگر در زمان اعمال از مواد بافر بیش از حد استفاده شود، ممکن است سبب نازک شدن ناخن ها گردد. بهتر است بین دوره های استفاده از لمینت و ژلیش مدت زمانی را برای تنفس دادن به ناخن ها در نظر بگیرید. در این مدت زمان از لوسیون ها و روغن های مخصوص تقویت ناخن استفاده کنید تا ناخن‌های سالم و خوبی داشته باشید. برگشتن ناخن ها به حالت طبیعی و عادی در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و این دو روش مانند کاشت ناخن آسیب جدی به ناخن‌های شما نمی زنند.

 

چه رنگی انتخاب کنیم؟

رنگ های شاد و جیغ برای ناخن ها جذابیت زیادی دارد. اما به این نکته توجه داشته باشید که وقتی از مانیکور ناخن از هر نوعی برای ناخن هایتان استفاده می کنید، در واقع مدت زمان ماندگاری آن رنگ روی ناخن‌های شما طولانی می شود. یعنی رنگ ناخن شما باید رنگی باشد که برای بیشتر مکان ها و جمع هایی که شما قصد رفت آمد و آن ها را دارید مناسب باشد. پس بهتر است اگر شاغل هستید یا به محیط های رسمی رفت و آمد دارید، از رنگ های ملایم تری برای ناخن استفاده کنید.

 

سخن آخر در مورد ژلیش

سخن آخر در مورد ژلیش
سخن آخر در مورد ژلیش

تنوع رنگ و مدت دوام، دو مورد مهم فرق لمینت و ژلیش ناخن هستند. افرادی که روی رنگ حساس باشند، تنوع خیلی بیشتری در بین ژلیش ناخن پیدا می کنند. سازندگان ژلیش دوام سه هفته ای آن را ادعا می کنند و این زمان طولانی و خوبی است. این روش برای افرادی که ناخن های سفت تری دارند با دوام تر و بهتر است. این دلایل از مهمترین مواردی هستند که باعث می شوند، افراد ژلیش ناخن را به انواع دیگر مانیکور ها مثل لمینت و شلاک ترجیح بدهند.

 

منبع

 

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x