خانه » برای عید ۱۴۰۲ کجا بریم خلوت باشه؟
برای عید ۱۴۰۲ کجا بریم خلوت باشه؟
برای عید ۱۴۰۲ کجا بریم خلوت باشه؟
طبیعت و گردشگری

برای عید ۱۴۰۲ کجا بریم خلوت باشه؟

Sending
User Review
0 (0 votes)

شاید شما هم از آن دسته کسانی باشید که در سفر و گردشگری شلوغی را دوست ندارید و تمایل دارید از سفر خود در زمان های خلوتی لذت ببرید. در ذهن چنین افرادی حتما این سوال نقش می بندد که عید 1402 کجا بریم خلوت باشه؟ اصلا نگران نباشید جا های دیدنی ایران آنقدر زیاد است که حتماً سفر جذابی به یک منطقه و شهر دیدنی و در عین حال خلوت را تجربه خواهید کرد. شاید شهر های معروف خیلی شناخته شده باشند. اما شهر های زیبایی در ایران عزیز ما وجود دارد که خیلی ها از وجودشان بی اطلاع هستند و شاید به آن بی توجه باشند. قصد داریم در این مقاله مقاصد گردشگری خلوت برای نوروز ۱۴۰۲ را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

تهران را در عید نوروز فراموش نکنید

تهران را در عید نوروز فراموش نکنید
تهران را در عید نوروز فراموش نکنید

خیلی جالب است که تهران شلوغ و پر ترافیک در روز های تعطیل عید نوروز شهر فوق العاده خلوتی است. به همین دلیل برای گردشگری گزینه خیلی مطلوبی محسوب می شود. شاید وقتی دارید از خودتان می پرسید که عید 1402 کجا بریم خلوت باشه هیچ وقت تهران جزء گزینه های شما نباشه. اما باید بدانید که در نوروز هیچ خبری از شلوغی و ترافیک معمول تهران نیست. به راحتی می توانید معماری های مدرن قدیمی و مناطق گردشگری آن را ببینید و از موزه های جذابش دیدن کنید. بنا های تاریخی مثل کاخ سعد آباد و کاخ موزه نیاوران که تاریخ از دوره قاجار تا پهلوی را در خود جا داده، جای خوبی برای گردشگری در نوروز ۱۴۰۲ است.

 

 بندر چابهار برای عید نوروز

بندر چابهار برای عید نوروز
بندر چابهار برای عید نوروز

یکی دیگر از گزینه هایی که در پاسخ به سوال عید 1402 کجا بریم خلوت باشه می توانیم به شما معرفی کنیم، شهر بندری چابهار در جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان است. این در ساحل دریای عمان واقع شده است. در روز های اول سال و در عید نوروز می توانید به چابهار زیبا سفر کنید. بعد این زمان هوا بسیار ملایم است و از نیمه فروردین به بعد دیگر هوا گرم می شود. در این منطقه کوه های مریخی با عمر ۵ میلیون سال را می توانید ببینید که از جمله جاذبه های ناشناخته زیبای این شهر است. منطقه حفاظت شده جذابی که در این شهر وجود دارد و مناطق طبیعی آن بسیار دیدنی هستند.

 

کرمان برای عید نوروز

کرمان برای عید نوروز
کرمان برای عید نوروز

شهر کرمان یکی از پنج شهر تاریخی کشور ایران است. در این شهر معماری سنتی ایرانی را در مجموعه گنجعلی خان می توانید ببینید. گنبد جبلیه یکی از بنا های سنگی باقی مانده از دوره ساسانیان در استان کرمان است و موزه سنگ درون آن جداً دیدنی است. در واقع کرمان شهری کویری و خشک است. اما در دل خود باغ های زیبایی رویانده و باغ شازده ماهان یکی از همین باغ های سرسبز و دیدنی است. بعضی از باغ های کرمان عمارت های زیبای تاریخی نیز دارند و گردشگران علاقمند به طبیعت و بنا های تاریخی هر دو را به خود جذب می کند.

 

سفر به خرم آباد در نوروز

سفر به خرم آباد در نوروز
سفر به خرم آباد در نوروز

شهر خرم آباد به عنوان بزرگترین شهر ایران برای قوم لر شناخته شده است. خرم آباد در دره ای فوق العاده خوش آب و هوا واقع شده است. طبیعت بکر و زیبایی در این استان وجود دارد که آن را به یک گزینه جذاب در پاسخ به سوال عید 1402 کجا بریم خلوت باشه، تبدیل می کند. اکثر مناطق طبیعی جذاب و چشم نواز خرم آباد را در عید نوروز می توانید بکر و خلوت پیدا کنید. در این شهر قلعه ی فلک الافلاک واقع شده است که قدمت آن به دوران ساسانی بر می گردد. در فاصله ی زمانی عید نوروز آب و هوای خرم آباد بسیار دل انگیز و  فرح بخش است. آبشار های جذابی مثل آبشار بیشه را می توانید در این شهر ببینید.

 

کرمانشاه برای عید نوروز

کرمانشاه برای عید نوروز
کرمانشاه برای عید نوروز

در هر فصلی از سال کرمانشاه زیبایی های خاص خودش را برای گردشگران به نمایش می گذارد. به ویژه در ایام نوروز که آب و هوای دل انگیز و مطبوعی دارد. می توانید گردشگری در کرمانشاه را با طاق بستان شروع کنید. مجموعه ای از سنگ نگاره ها که داستان جذاب تاج گذاری شاهان زلزله ساسانی از نظر شما را به دل تاریخ می برد. در اطراف طاق بستان کوه و چشمه و دریاچه را می بینید و داستان دل انگیز شیرین و فرهاد و کندن کوه بیستون برای شما زنده می شود. جاذبه های دیدنی کرمانشاه برای نوروز ۱۴۰۲ خیلی زیاد.

 

سفر به ایلام در نوروز ۱۴۰۲

سفر به ایلام در نوروز ۱۴۰۲
سفر به ایلام در نوروز ۱۴۰۲

ایلام شهر کوچکی است که می توانید گردشگری در آن را از دریاچه دوقلو سیاه گاو آغاز کنید. این دریاچه یکی از جاذبه های دیدنی منحصر به فرد ایلام است. چنین پدیده های زمین شناسی مثل تنگه رازیانه در منطقه ای بسیار سرسبز و زیبا در فصل بهار در ایلام جای دیدن دارد. اگر اهل غار نوردی باشید، غار زینگان به خاطر خنکی و هوای دلپذیری که دارد منتظر بازدید شماست. این غار به نام غار بهشت نیز شناخته شده است و دهلیز های آبگیر و حتی سرخس ها و گیاهانی مثل جلبک در دیواره های آن از گردشگران دلربایی می کند. ایران سوغاتی های زیادی هم برای شما دارد. مثل صنایع دستی جاجیم بافی، گیوه بافی، محصولات نمدی، قتره بافی و …  که می توانید زیبایی کار های دستی ایلام را برای همیشه به خانه های خود بیاورید.

 

سفر به نیشابور برای نوروز

سفر به نیشابور برای نوروز
سفر به نیشابور برای نوروز

نیشابور یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران محسوب می شود و نمادی از تاریخ و فرهنگ ایرانی است. در این شهر زیبایی و هنر و تمدن را در کنار طبیعت زیبا یک جا خواهید دید. آرامگاه خیام نیشابوری محل مناسبی برای گردشگری محسوب می شود. دهکده چوبی از جاذبه های دیگر نیشابور است که تماماً از سازه های ساختمانی در آن از چوب ساخته شدند و سفر به نیشابور را تبدیل به خاطره ای به یاد ماندنی در ذهن شما می کنند. در نزدیکی نیشابور می توانید سری به روستای پلکانی بوژان بزنید. در سفر به نیشابور مناطق بکر طبیعی و دست نخورده ای را در مسیر سفرتان خواهید دید و نوروز ۱۴۰۲ را برای شما به یک سفر لذت بخش تبدیل خواهد کرد.

 

سفر به چهارمحال و بختیاری

سفر به چهارمحال و بختیاری
سفر به چهارمحال و بختیاری

یکی دیگر از مناطق خلوت و کمتر شلوغ برای سفرهای نوروزی استان چهار محال و بختیاری است. چهار محال و بختیاری به خاطر ارتفاع زیادی که از سطح دریا دارد، به عنوان بام ایران شناخته می شود. اقوام محلی با گویش های فارسی و ترکی و لری در این شهر ساکن هستند. انواع مناطق بکر طبیعی دیدنی مثل آبشار ها و تالاب های زیبایی مثل آتشگاه، تونل کوهرنگ، آبشار بالادست، تالاب سولقان، دره عشق، تالاب گندمان و غیره را در چهار محال و بختیاری می توانید پیدا کنید. اگر به دنبال دیدن مناطق طبیعی زیبا و درختان سر سبز بلند، شالیزار و چشمه های بکر هستید، می توانید در ۵۰ کیلومتری لردگان در استان چهار محال و بختیاری یک پارک جنگلی به نام پروز را ببینید و تمام این زیبایی ها را یک جا زیر پا داشته باشید.

 

خراسان شمالی برای سفر نوروز

خراسان شمالی برای سفر نوروز
خراسان شمالی برای سفر نوروز

با توجه به آمار های ارائه شده، خراسان شمالی به رغم جاذبه های طبیعی و تاریخی زیبایی که دارد، در ایام عید نوروز پر مخاطب نیست و یکی از مکان های خلوت و دیدنی برای سفر نوروزی محسوب می شود. مثلاً در روستای اسپیدان در این منطقه از ایران می توانید دره های بسیار زیبا و برج های باستانی را مشاهده کنید. آبشار حمید یکی از آبشار های دیدنی ایران است که در ده کیلومتری فاروج در دل کوهستانی واقع شده. در این منطقه پوشش گیاهی مختلفی مثل انواع گیاهان دارویی و درختچه های میوه خوشمزه مثل انجیر و تمشک را خواهید دید. بهار بهترین فصل برای بازدید از این منطقه است.

 

ترکمن صحرا برای عید نوروز

ترکمن صحرا برای عید نوروز
ترکمن صحرا برای عید نوروز

شهری که به نام سرزمین اسب و دوتار معروف است. هزاران تپه سر سبز را می توانید در ترکمن صحرا ببینید و آن را به عنوان منطقه ‌ای فکر برای سفر در عید نوروز ۱۴۰۲ انتخاب کنید. این انتخاب یک سفر چند روزه ی فوق العاده لذت بخش برای شما ترتیب می دهد.

 

سفر نوروزی به طبس

سفر نوروزی به طبس
سفر نوروزی به طبس

طبس عروس کویری ایران است و منطقه ‌ای به نام کال جنی در اطراف آن وجود دارد که یک دره ی جذاب و دیدنی است. زیبایی وصف ناپذیر این منطقه سفری بی تکرار و تجربه های جذاب برای نوروز ۱۴۰۲ شما خواهد بود. به دلیل گرمای هوا، بهار بهترین زمان سفر به این منطقه است تا در دل کویر بین دیوار های سر به فلک کشیده دره کال جنی قدم بزنید. کال جنی در واقع هنر دست طبیعت است که مثل بنا های تاریخی برای شما جذاب خواهد بود. مطمئن باشید زیبایی این منطقه هیچ وقت از ذهن شما پاک نخواهد شد.

 

سفر به سمنان برای نوروز

سفر به سمنان برای نوروز
سفر به سمنان برای نوروز

اگر به دنبال ترکیبی از کویر و جنگل هستید، می توانید سمنان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید. این منطقه  از نظر جغرافیایی در نقطه ای قرار دارد که هم در آن می توانید کویر پیدا کنید و هم جنگل. بنا های متعدد تاریخی نیز در شهر سمنان وجود دارد و به راحتی به دور از شلوغی می توانید از مکان های گردشگری آن در ایام نوروز بازدید کنید.

 

سفر به بوشهر برای نوروز

سفر به بوشهر برای نوروز
سفر به بوشهر برای نوروز

بوشهر با قدمتی ۳ قرنی در جنوب کشورمان قرار دارد و در حاشیه خلیج فارس واقع شده است. ساحل زیبای دریا در این شهر بسیار دلنشین است و در فصل بهار به خاطر آب و هوای خوشی که دارد، می تواند مقصد گردشگری خیلی خوبی باشد. جزایر کوچک و بزرگ در حاشیه ی این شهر در خلیج فارس وجود دارند که از جمله جا های جذاب و دیدنی بوشهر برای سفر نوروزی شما محسوب خواهند شد. بعضی از جا های دیدنی بوشهر عبارتند از:

  • خانه قاضی
  • گور دختر
  • عمارت ملک
  • مدرسه گلستان
  • آب انبار قوام
  • عمارت دهدشتی
  • کنیسه یهودیان
  • قلعه هندی ها
  • کلیسای مسیح مقدس
  • قبرستان انگلیسی ها

 

دزفول برای سفر نوروز

دزفول برای سفر نوروز
دزفول برای سفر نوروز

یکی از بهترین پیشنهاد ها در جواب سوال عید 1402 کجا بریم خلوت باشه، منطقه دزفول است که آن را به شهر عجایب می شناسند. آسیاب های تاریخی آبی، دره ارواح در کنار آبشاری با شکوه، تپه های باستانی و دریاچه شهیون از جمله جا های دیدنی دزفول است. طبیعت دزفول به اندازه ای زیباست که تصویر آن مثل یک تابلوی نقاشی برای همیشه در ذهن شما ثبت می شود. در این منطقه خانه های روزانه برای اجاره کردن وجود دارد و امکانات رفاهی خوبی در اختیار دارید تا سفر نوروزی خود را به سفری لذت بخش تبدیل کنید.

 

نکاتی برای سفر های نوروزی

اگر مقصد گردشگری خود برای عید ۱۴۰۲ انتخاب کردید، لازم است چند نکته ضروری برای سفرهای نوروزی را با هم مرور کنیم، تا چیزی مانع لذت بردن شما از سفرتان نشود. البته نکته های ساده ای وجود دارد که حتما شما همه آن را خودتان می دانید. اما گوشزد کردن آن ها خالی از لطف نیست.

 

 کمی زودتر برای سفر آماده شوید

چه سفر داخلی در پیش داشته باشید و چه سفر خارجی، بهتر است همیشه کارهای خودتان را برای دقیقه نود نگذارید. سفر نوروزی داخل ایران فقط به یک هفته زودتر آماده شدن نیاز دارند.

 

همراه داشتن وسایل ضروری

برای اینکه سفر راحتی داشته باشید، باید یک سری وسایل ضروری را زودتر همراه خود کنید تا آن ها را فراموش نکنید. خصوصا اگر داروی خاصی مصرف می کنید، باید مطمئن شوید که به مقدار کافی برای تمام طول سفر از آن دارو همراه داشته باشید. لوازم بهداشتی شخصی مثل من ملحفه، شامپوی مخصوص، حوله و غیره حتی در هتل هایی که این وسایل را دارند می تواند به شما احساس راحتی بدهد. یادتان باشد که دفترچه بیمه و مدارک شناسایی را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

 

برآورد کردن هزینه های سفر

هزینه های سفر نوروزی شامل هزینه غذا، اجاره محل اقامت، وسیله نقلیه و در کنار آن هزینه های لازم برای خرید هایی است که در سفر پیش می آید. بهتر از قبل از سفر حتماً برآورد مالی داشته باشید و با کنترل کردن هزینه ها از نظر مالی در سفرتان دچار مشکل نشوید. اجاره کردن اقامتگاه های محلی به شما امکان پختن غذای خانگی را می دهد و می توانید از این طریق هزینه های سفر خود را بیشتر و بهتر کنترل کنید.

 

وسیله نقیه شخصی را سرویس کنید

پیش از سفر حتما از سالم بودن وسیله نقلیه شخصی خودتان مطمئن شوید. خراب شدن وسیله نقلیه در طول سفر می تواند شما را برایتان زهرمار کند! بهتر است قبل از سفر از سلامت فنی خودرو اطمینان پیدا کنید تا سفر خاطر جمع تری داشته باشیم. همراه داشتن لباس گرم و مواد غذایی کافی درون وسیله نقلیه بسیار مهم است.

 

سخن آخر

سعی کردیم در این مقاله چندین مقصد گردشگری معرفی کنیم تا کسانی که می پرسند عید 1402 کجا بریم خلوت باشه، پیشنهاد هایی را برای انتخاب پیش روی خود داشته باشند. امیدواریم سفر خیلی لذت بخشی را در این روز ها تجربه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x