خانه » روش شکرگزاری در قانون جذب
روش شکرگزاری در قانون جذب
روش شکرگزاری در قانون جذب
روانشناسی

روش شکرگزاری در قانون جذب

Sending
User Review
0 (0 votes)

موهبت های خداوند در کائنات و فراوانی آن ها بی نهایت است. وقتی بابت این نعمت ها و موهبت ها شکر گزار باشید، نعمت های بیشتری برای شما فراهم خواهد شد. شکرگزاری در قانون جذب به ما می گوید که با قدر دان بودن می توانیم از فرصت های بسیاری در کائنات رمز گشایی کنیم. کافیست بابت هر چه که داریم در پیشگاه خداوند قدر دان باشیم. فقط به یاد داشته باشید که برای شکر گزار بودن و قدر دان بودن باید شفاف عمل کنید. باید هر چیزی را به سادگی و به وضوح بیان کنید تا تاثیر شگفت انگیز آن را بر جذب نعمت ها به زندگی خود ببینید.

 

معنی شکر گزاری از خداوند چیست؟

شکر گزاری در قانون جذب و سپاسگزار بودن از خداوند یعنی شما هر چیز خوبی را در زندگی خود می بینید و به آن توجه می کنید. این دروازه ای برای جذب فراوانی بیشتر است. وقتی انرژی شکر گزاری به کائنات خداوند جاری می شود چندین برابر آن انرژی به شما باز خواهد گشت. قانون کنش و واکنش یک قانون جهانی و تغییر ناپذیر در کائنات خداوند است و البته یک قانون شگفت انگیز. شکر گزاری کردن به معنی تحقق آرزو های شما با قوی کردن ارتباط شما با خداوند و کائنات است. تنها چند دقیقه در هر روز برای ابراز قدردانی و شکر گزاری برای هر چیزی که در زندگی دارید مصرف کنید و خود را در برابر ورود نعمت های فراوان و بی نهایت قرار دهید. شکر گزاری را نسبت به مردم و وقایع و هر چیزی در زندگی خودتان امتداد بدهید.

 

چرا شکر گزاری مهم است؟

چرا شکر گزاری مهم است؟
چرا شکر گزاری مهم است؟

شکر گزاری قوی ترین نیرو برای باز کردن دریچه ی قلب و ذهن شماست. برای جذب فراوانی و نعمت هر چه بیشتر شما به شکر گزاری نیاز دارید. متاسفانه اگر خلاف شکرگزاری در قانون جذب عمل کنید مسلماً هر چه که به سوی کائنات فرستاده اید همان را جذب خواهد کرد! ضمن اینکه افراد سپاس گزار و قدردان معمولاً افراد شاد تر و خوشحال تری هستند و شادی و خوشحالی خود یک جذب کننده ی قوی برای نعمت هاست. بنا بر این با قدر دان بودن و راضی بودن از هر آنچه که در زندگی دارید به طور طبیعی هر چیز خوبی را به زندگی خود جذب خواهید کرد.

 

چگونه شکر گزاری کنیم؟

برای شکرگزاری در قانون جذب به چند نکته باید توجه کنید:

  • شکرگزاری قلب کار شماست و مهمترین ابزار شما برای اینکه از منفی نگری دور بمانید و تفکر مثبت خود را بهبود بدهید
  • تغییر انرژی کلید قفل گشایی از راز کائنات برای شماست است و شکر گزاری این کار را برای شما انجام می دهد. شکر گزاری رمز بودن در لحظه ی حال است
  • شکر گزاری می تواند ارتعاش شما را قوی کند و شما را هم تراز با قانون جذب قرار دهد
  • قدردان بودن در واقع یعنی شما به طور مداوم و پیوسته درخواست چیز های خوب را از خداوند در زندگی خود دارید
  • باید بدانید که قدر دان بودن بالا ترین فرکانس انرژی احساسی را در وجود انسان دارد و بسیار قدرتمند است

 

شکر گزاری را چگونه آغاز کنیم؟

اگر تا به حال فهرست شکر گزاری در زندگی خود نداشته اید، ممکن است در آغاز این کار کمی دچار چالش شوید. پس بیایید با هم تمرین کنیم:

  • با نوشتن پنج مورد از چیز هایی که در حال حاضر بابت آن قدردان هستید شروع کنید. کوچک و بزرگ بودن این نعمت ها اصلا مهم نیست. فقط چیز هایی را بنویسید که بابت آن شکر گزار هستید.
  • اگر این ۵ مورد را به راحتی نوشتید که می توانید شکر گزاری را به راحتی ادامه بدهید. اما اگر احساس خوبی ندارید و با خودتان کلنجار می روید بهتر است ابتدا هرچه فکر منفی در ذهن خود دارید روی کاغذ خالی کنید. سپس این کاغذ را پاره کند و دور بیندازید و برای همیشه این افکار منفی را فراموش کنید. چند بار تکرار این کار شما را به انرژی خوبی می رساند.

 

 چرا شکر گزاری قدرتمند است؟

مطالعات بی‌ پایانی در سراسر دنیا انجام شده است که نشان می دهند ابراز قدر دانی و شکر گزاری تا چه اندازه تاثیر مثبت بر سلامت روانی و فیزیکی شما خواهد داشت. مهم نیست شکر گزاری و قدردانی شما بابت چه چیزی باشد. ارتعاش قدر دانی بابت خورشید یا ارتعاش قدر دانی بابت یک کاخ مجلل هر دو برای ضمیر نا خود آگاه شما یکسان است. پس بهتر است اگر کاخی برای شکر گزاری پیدا نمی کنید، بابت طبیعت و خورشیدِ خداوند شکر گزار باشید. حتی احساس شکر گزاری و قدر دانی نسبت به نعمت هایی که به دیگران می رسد نیز می تواند زندگی شما را تغییر دهد.

 

 شکر گزاری طبق قانون جذب

شکر گزاری طبق قانون جذب
شکر گزاری طبق قانون جذب

همانطور که گفتیم شکرگزاری در قانون جذب بسیار مهم است و اگر شما این کار را مطابق قوانین انجام دهید و در کلمات خود دقت کافی داشته باشید نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد.  شما باید احساس قدردانی فراوانی و تشکر نسبت به تمام افراد زندگی خودتان، تمام وقایع زندگیتان، خانه، ماشین، شغل، سلامتی و غیره داشته باشید. موارد زیادی وجود دارند که اگر به آن ها فکر کنید می توانید بابت آن ها قدردان باشید. این یک فهرست بینهایت است. در قانون جذب شما باید هر روز این کار را انجام دهید. راز دیگر قانون جذب این است که پیش از دریافت، شکر گزار با شید تا با کسب ارتعاش بالا بتوانید هر چیزی را به زندگی خود جذب کنید. با توجه و رعایت این چند نکته ساده به قانون جذب اجازه می دهید تا در زندگی شما فعال شود. نکات مهمی را که درادامه آمده است، نیز رعایت کنید.

 

با صدای بلند صحبت کنید

وقتی با صدای بلند شکر گزاری خود را اعلام می کنید، ارتعاش بسیار قدرتمند تری به کائنات خداوند ساطع خواهید کرد. وقتی شکر گزاری خود را با کلمات اعلام می کنید بالا ترین سطح انرژی در زندگی شما جاری می شود. با اعلام بلند، شما جملات شکر گزارانه را ثبت می کنید و قدرت آن ها را چند برابر می کنید. این کار را امتحان کنید تا تاثیر جملات شکرگزاری مثبت بر زندگی خودتان را ببینید.

 

 دفترچه داشته باشید

برای شکرگزاری در قانون جذب باید حتماً دفترچه یادداشت داشته باشید. آنچه که شما می نویسید نیز در کائنات خداوند ثبت می شود. این یک راه قدرتمند دیگر است که شما افکار و احساسات خود را برای قدر دانی به جهان اعلام کنید. همچنین راه خوبی برای دسته بندی کردن و مستند سازی تمام افکار زیبایی است که شما در حین شکر گزاری در ذهن خود می بینید.

 

با دستان خود بنویسید

نوشتن با دست قدرتمند است. نوشتن با دست کمک می کند تا تمام جملات در ضمیر نا خود آگاه شما ثبت شود. پژوهش های متعددی هستند که نشان می دهند نوشتن با دست فرآیند یادگیری را قدرتمند تر می کند. لمس کاغذ و خودکار مهم است. برای اینکه یک کار را به عادت تبدیل کنید، باید به طور منظم و هر روز آن را انجام بدهید. بهترین راه برای این که بتوانید هر روز این کار را انجام دهید، نوشتن با قلم و کاغذ است.

 

نقاشی بکشید

فکر نکنید که ابراز قدر دانی و شکر گزاری تنها محدود به کلمات است. شما می توانید با یک نقاشی یا حتی یک اثر هنری دیگر راه ارتباطی خود را با جهان پیدا کنید و احساسات زیبای خود را بروز بدهید.

 

کلاژ قدردانی درست کنید

یک راه خلاقانه دیگر این است که هر تصوی، جملات قصار یا هر چیز دیگری که شما را به وجد می آورد و احساسات قدردانی و شما را به خوبی بروز می دهد. جمع آوری کنید و یک کلاژ بسازید.

 

به طبیعت بروید

به طبیعت بروید
به طبیعت بروید

در ارتباط بودن با مادر طبیعت یکی از بهترین راه ها برای افزایش ارتعاش شکر گزاری در وجود شماست. بهتر است زمانی از هر روز را برای قدم زدن در طبیعت صرف کنید. طبیعت لازم نیست حتماً یک کوه یا جنگل دور از خانه شما باشد. شما می توانید روزی ۱۵ دقیقه در پارکی در نزدیکی خانه تان را قدم بزنید و احساس شکر گزاری را در دل خود زنده کنید.  از معجزات زیبای طبیعت لذت ببری و بابت تک تک چیز هایی که با چشم خود می بینید شکر گزار باشید.

 

عبادت و مدیتیشن را فراموش نکن

همیشه ساعتی از روز را برای خود تعیین کنید تا در آن ذهن خود را از از هر چیزی خالی کنید و ارتباط خود را با آفریننده ی هستی قوی کنید. این کار سطح ارتعاش شما را بالا می برد و خواهید دید که پس از آن خیلی بیشتر از قبل می توانید شکر گزار باشید.

 

گوش بدهید

شکرگزاری در قانون جذب یک زبان جهانی است و هر کسی می تواند آن را متوجه شود. به طبیعت گوش بدهید صدای زیبای کائنات گوش بدهید و دروازه ی ورود نعمت ها را برای خود باز کنید.

 

شکرگزاری را در عمل نشان بدهید

همه ی ما می دانیم که به عمل کار بر آید به سخندانی نیست!  باید شکر گزاری خود را در عمل به خداوند نشان بدهید.  افراد شکر گزار به اطرافیان لایق خود نیکی می کنند. در عمل شادی خود را نشان بدهید. مانند افراد شاد زندگی کنید تا  آرزو های شما تک به تک در زندگیتان محقق شود. با خودتان و با طبیعت مهربان باشید. همدلی یک ابزار قوی برای ارتقاء ارتعاش شماست.

 

فهرست شکر گزاری خود را ادامه بدهید

فهرست شکر گزاری خود را ادامه بدهید
فهرست شکر گزاری خود را ادامه بدهید

مطمئن باشید که نعمت های خداوند بی پایان است و بنا بر این فهرست شکر گزاری شما هم می تواند بی پایان باشد. برای خودتان یک دفترچه یادداشت زیبا تهیه کنید و اجازه بدهید که کنار میز شما آماده باشد تا هر لحظه از روز که یاد نعمتی افتادید آن را یادداشت کنید. ممکن است که در بعضی از روز ها بابت چیز های تکراری شکر گزاری کنید. بعضی چیز ها هستند که با یک بار نوشتن حق قدردانی آن ها را به جا نیاورده اید. اما مطمئناً هر روز به فهرست شما افزوده می شود. چون کائنات خداوند سریع عمل می کنند و شما باز خورد شکر گزاری خود را خواهید دید و به سرعت به نعمت های زندگی شما افزوده می شود.

 

فهرست خود را باز خوانی کنید

گاه گاهی شکر گزاری های قدیمی خود را بازخوانی کنید. این کار خیلی جذاب است و به شما یاد آوری می کند که بی شمار بودن نعمت ها بعضی از اولین چیزه ایی را که بابتشان شکر گزاری کرده اید از یاد شما برده است. این خود شکری دیگر می طلبد. شما می توانید روز خود را با نوشتن فرصتی آغاز کنید و در پایان روز با باز خوانی آن، روز را به پایان برسانید. این کار برای تثبیت ارتعاش بالای نعمت ها در وجود شما بسیار مفید واقع می شود.

 

چرا های خود را یادداشت کنید

وقتی که یادداشت می کنید بابت چه چیز هایی در زندگی سپاسگزار هستید، بهتر است دلیل و چرایی آن را نیز بنویسید. مهم است که چرا شما برای آن نعمت ها سپاس گزار هستید.  این کار روند شکر گزاری شما را قدرتمند تر می کند.  مثلاً من سپاس گزارم بابت اینکه باشگاه ورزشی در دو قدمی من قرار دارد و به من کمک می کند که وقت و زمان زیادی را صرفه جویی کنم و سالم تر شوم. توجه داشته باشید که یادداشت کردن علت ها، شکر گزاری شما را بسیار قدرتمند تر می کند.

 

نمونه هایی از جملات شکر گزاری

  • من قدر دان و سپاس گزار هستم بابت زندگی زیبایی که دارم
  • سپاس گزارم که اینجا هستم و نه هیچ جای دیگری و نه در زمان دیگری
  • من بسیار سپاس گزارم که امروز زنده هستم و زندگی می کنم
  • قدر دان امروز از زندگی خود هستم و بابت فراوانی و فرصت ها و تجربه هایی که در آن کسب می کنم سپاسگزارم
  • من از خداوند سپاس گزارم که همیشه راه خود را به من نشان می دهد

 

تمرین صبحگاهی شکر گزاری

  • تصویر سازی کنید: خودتان را در زمان دریافت آرزو ها و خواسته هایتان تصور کنید. آن ها را پیش از وقوع آن تصور کنید و بابت تک تک آن ها شکر گزاری کنید
  • شکر گزاری های خود را با صدای بلند بخوانید و اجازه بدهید که کائنات خداوند صدای شما را بشنوم تا به شما عشق و نور و زندگی برگرداند
  • سعی کن تمام حس و حالی که در تمرین صبح گاهی شکر گزاری پیدا کرده اید در تمام طول روز حفظ کنید. مطمئن باشید هر عشقی که به کائنات برآورده می کنید به شما بر خواهد گشت.

 

سخن آخر در شکرگزاری

سخن آخر در شکرگزاری
سخن آخر در شکرگزاری

جهان هستی با قوانین شگفت انگیزی آفریده شده است که برای خوب زندگی کردن کافیست قوانین را فرا بگیرید. شکرگزاری در قانون جذب یکی از قوی ترین قوانینی است که با توجه به آن و رعایت دقیق آن می تواند زندگی بسیار خوبی برای خود بسازید. خداوند در راستای خواسته های شما به شما کمک خواهد کرد. سعی کنید با شکر گزاری مسیر خواسته های خود را تغییر بدهید. قرار دادن مسیر خواسته ها در راه نعمت و فراوانی هنر شماست.

 

 

منبع
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x