خانه » نقاشی احترام به پدر و مادر
فرزند و والدین

نقاشی احترام به پدر و مادر

Sending
User Review
2.86 (14 votes)

نقاشی احترام به پدر و مادر

همه ما می دانیم که احترام به پدر و مادر امری واجب است و بارها و بارها در قرآن و احادیث ما به آن تاکید و سفارش شده است. ما در اینجا نمونه نقاشی احترام به پدر و مادر و همچنین مطالب و احادیث مرتبط با این مهم را برایتان گردآوری کرده ایم. برای احترام و نیکی به پدر و مادر هم احسان لازم است, هم سخن زیبا همچنین می گویند بهتر است که از پدر و مادر جدا نشوید و با آنان زندگی کنید به علاوه فرمان به نیکی به والدین هم چون فرمان توحید, قطعی و نسخ نشدنی می باشد

نگاه مهربان به والدین, پاداش حج مقبود را دارد. رضایت آن ها رضای خداوند است و خشم آن ها خشم خدا. احسان به پدر و مادر عمر فرد را طولانی می کند و سبب می شود خداوند فرزندان صالحی به وی عطا کنند که آن نیکی به خود شخص بازگردد. در احادیث دینی ما تاکید شده است که حتی اگر تو را زدند تو «اوف» نگو, خیره نگاه مکن, دست بلند مکن, جلوتر از آنها راه نرو, کاری نکن که مردم به آن ها دشنام دهند, آنان را با نام صدا نزن, زودتر از آنها نشین و قبل از آن که از تو چیزی بخواهند به آنان کمک و یاری کن.

 

داستان

مردی مادرش را روی دوشش گذاشته بود و طواف می داد و پیامبر (ص) را در همان حال دید. پرسید: آیا حق مادرم را ادا کردم؟ آن حضرت فرمود: حتی حق یکی از ناله های زمان زایمان را ادا نکردی.

از پیامبر (ص) سوال شد: پس از مرگ پدر و مادر هم می توانیم به آن ها احسان کنیم؟ فرمود: آری, از راه نماز خوندن برایشان و استغفار و وفا به تعهداتشان و پرداخت بدهی هایشان و همچنین احترام به دوستانشان می توانید به آن ها احسان و نیکی نمایید.

مردی از پدرش نزد پیامبر (ص) شکایت کرد. حضرت پدر را خواست و از وی پرسش نمود. پدر پیر گفت: پسر من قوی و پولدار شده ولی به من کمک نمی کند. پیامبر گریست و فرمود: هیچ سنگ و شنی نیست که این قصه را بشنود و نگرید. سپس به فرزند فرمود: تو و داراییت از آن پدرت هستید.

مردی از مادرش شکایت کرد که بد اخلاق و عصبی است. رسول خدا فرمود: آن روز که حامله بود, بداخلاق نبود, شب های فراوانی به خاطر تو بیدار شد, روزها برایت غصه خورد. تو برای مادرت چه کردی؟ گفت: او را به حج بردم. فرمود: حق او را ادا نکرده ای.

 

در ادامه چند تصویر و نقاشی در وصف احترام و نیکی به والدین برایتان آورده ایم:

 

 

 

 

3.7 15 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Posts
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x