خانه » فواید گلیسیرین برای پوست
پوست ، مو و زیبایی

فواید گلیسیرین برای پوست

  • فواید گلیسیرین برای پوست
4
Sending
User Review
0 (0 votes)

فواید گلیسیرین برای پوست

گلیسرین روغنی گیاهی است که در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. وجود این ماده در صابون ها ، لوسیون ها و کرم ها منجر به حفظ و ایجاد نرمی و لطافت پوست صورت و بدن می شود. در این نوشته فواید گلیسرین را خواهید خواند.

 

مرطوب کنندگی

از بین تمام فواید گلیسرین، اثر مرطوب کنندگی آن باورنکردنی است. پوست شما را کاملاً آبرسانی می کند. اگر پوست خشکی داشته باشید. یا اینکه مشکلا پوسته پوسته شدن یا خارش و سوزش ناشی از خشکی را تجربه می کنید، چند قطره گلیسیرین می تواند مشکل شما را حل کند. این ترفند ساده باعث نرمی و درخشندگی پوستتان می شود. در کنار این ویژگی به دلیل مرطوب کنندگی، روند پیری پوست را نیز کند می کند. استعمال ماسک عسل و گلیسرین با نسبت برابر قبل از خواب به جلوگیری از پیری کمک می کند.

 

درمان اگزما

به خاطر ویژگی مرطوب کنندگی و خواص ضد باکتری، برای درمان اگزما و التهابات پوستی نیز بسیار مفید است. انواع التهاباتی که منجر به خارش، قرمزی، خشکی، ساییدگی و دیگر علائم است، با مصرف گلیسرین اوضاع بهتری پیدا خواهند کرد. این  ماده باعث کاهش ناراحتی می شود و در ترمیم بافت آسیب دیده مؤثر است.

 

گلیسرین در صابون

یکی از مهمترین فواید گلیسرین، خاصیت ضئ عفونی کننده و ضد باکتری آن است. به همین دلیل گلیسرین یکی از مهمترین ترکیباتی است که در اکثر صابون ها به کار می رود.

 

نکته

گلیسرین معمولاً پیش از استعمال با کمی آب، روغن یا کرم مخلوط می شود. ممکن است در صورت استفاده از گلیسرین خالص نتایج عکس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x