خانه » انواع مختلف فوبیا
روانشناسی

انواع مختلف فوبیا

Sending
User Review
0 (0 votes)

انواع مختلف فوبیا

ترس ناشی از فوبیا بسیار شدید است. فوبیا انواع مختفی دارد. ترس از روایط اجتماعی، ترس از نوع خاصی حیوان و موقعیتی مثل ارتفاع. هر فردی در دنیا ممکن است نسبت به یک موضوعی فوبیا داشته باشد. به همین دلیل تمام قوبیاهای موجود در جهان قابل ذکر نیستند. اما برخی از ترس ها در بین مردم رایج ترند.

 

فوبیای اجتماعی

فوبیای اجتماعی ترس شدید فرد از اجتماع در بر قراری ارتباط و صحبت کردن در جمع است. این نوع فوبیا ارتباط فرد با دوستان، خانواده و همکارانش را محدود می کند. افراد مبتلا به این اختلال از خجالت زده شدن در جمع وحشت دارند. فوبیای اجتماعی گاه به نام اختلال اضطراب اجتماعی نیز خوانده می شود.

 

فوبیای مکان های شلوغ

افرادی وجود دارند که از فضاهای باز یا قرار گرفتن در جایی که راه خروج ندارد هراس دارند. علت دقیق ابتلا ره این اختلال مشخص نیست. اما، به نظر می رسد ریشه ی ژنتیکی داشته باشد. زیرا در افراد مختلف یک خانواده بیشتر دیده می شود.

 

ترس از فضاهای تنگ

یکی از رایج ترین انواع فوبیا، هراس از قرار گرفتن در فضای تنگ و بسته است. افراد مبتلا، از قرار گرفتن در تونل، آسانسور یا دستگاه هایی مثل ام آر آی هراس دارند.

 

فوبیای حیوانات و حشرات

هر فردی ممکن است نسبت به یک نوع حیوان یا حشره ترس غیر منطقی داشته باشد. هراس از پرنده ها، مار، حشرات، زنبور و …

 

هراس از ارتفاع

فوبیای ارتفاع به افرادی نسبت داده می شود که حتی با وجود اینکه می دانند خطری آن ها را تهدید نمی کند. باز هم اضراب شدیدی در ارتفاع به آن ها دست می دهد.

 

هراس از پرواز

اکثراً کسانی که یکی از افراد خانواده شان را در سقوط هواپیما از دست داده اند یا شاهد تصادف و سقوط هواپیما بوده اند این نوع از فوبیا را تجربه می کنند. این افراد حتی در صورت امن بودن پرواز ترس و هراس شدیدی دارند.

 

فوبیا نسبت به خون، تزریق یا جراحت

بسیاری از افراد وجود دارند که با دیدن خون یا جراحت حتی از هوش می روند.

 

فوبیا یا ترس بیمار گونه چیست

علائم و نشانه های فوبیا

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x