خانه » خواص و فواید خرما (بخش2)
غذا و نوشیدنی

خواص و فواید خرما (بخش2)

Sending
User Review
0 (0 votes)

خواص و فواید خرما (بخش2)

نقش خواص خرما بر سلامتی بدن بر کسی پوشیده نیست. دراینجا به ادامه ی توصیحاتی در مورد فواید و خواص خرما برای بهبود برخی از بیماری ها می پردازیم:

 

خواص خرما برای بهبود کم خونی

خرما دارای سطح بالایی از آهن است. وجود این خوراکی در رژیم غذایی روزانه ی افراد مبتلا به کم خونی بسیار مفید است. مقدار زیاد آهن موجود در خرما به برقراری تعادل و درمان کمبود آهن در افراد کم خون کمک می کند. این امر منجر به افزایش انرژی و افراد مبتلا به کم خونی می شود. ضمناً احساس خستگی و سستی را نیز در انان کاهش می دهد.

 

خواص خرما در بهبود آلرژی

یکی از مهمترین مواد موجود در خرما گوگرد طبیعی است. گوگرد در معدودی از خوراکی ها وجود دارد. این ماده ی ارزشمند سبب کاهش آلرژی های فصلی و انواع دیگر آلرژی می شود. خرما یک خوراکی عالی برای کاهش علائم آلرژی در افراد است.

 

افزایش وزن

خرما یکی از ملزمات یک رژیم غذایی سلامت است. قند، پروتئین و انواع ویتامین ها در آن وجود دارند. اگر خرما همراه با خیار مصرف شود وزن را متعادل می کند  و لاغری شدید را درمان می کند. یک کیلوگرم خرما حدود 3000 کالری دارد. اگر قصد دارید لاغری خود را از بین ببرید حتما روزانه خرما مصرف کنید.

 

خواص خرما دد تقویت انرژی بدن

وجود انواع قندها نظیر گلوکز، فروکتوز و ساکارز در خرما، انرژی از دست رفته ی بدن را به سرعت جایگزین می کنند. بسیاری از افراد در دنیا از خرما به عنوان عصرانه ای برای رفع سستی و بی حالی استفاده می کنند.

 

خواص و فواید خرما (بخش1)

خواص و فواید خرما (بخش3)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x