خانه » خواص و فواید خرما (بخش1)
غذا و نوشیدنی

خواص و فواید خرما (بخش1)

Sending
User Review
0 (0 votes)

خواص و فواید خرما (بخش1)

خرما منبعی غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. قند، فیبر، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، منیزیم و روی در ان وجود دارند. ویتامین هایی نظیر تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، ویتامین آ و کا دارد.

 

فواید خرما برای درمان یبوست

خرما در دسته ی خوراکی های ملین قرار می گیرد. این خوراکی جزء جدا نشدنی از جیره ی غذایی مبتلایان به یبوست است. برای استفاده از خاصیت ملینی خرما لازم است آن را یک شب در آب خیس کرده سپس صبح میل کنید. خرما سرشار از فیبر محلول است که برای تنظیم حرکات روده مناسب است. وجود فیبر حرکت مواد را در روده آسانتر می کند.

 

فواید خرما برای سلامت و استحکام استخوان

مقدار قابل توجهی املاح معدنی در خرما وجود دارد که برای مقابله با بیماری هایی نظیر پوکی استخوان مفید است. خرما حاوی سلنیوم، منگنز، مس و منیزیم است. همه ی این مواد برای رشد و استحکام استخوان لازم اند. خصوصاً با افزایش سن که استخوان ها تحلیل می روند مصرف خرما ضروری می شود.

 

فواید خرما در بهبود اختلالات روده

خرما حاوی نیکوتین است. این ماده به مقدار کم در درمان بسیاری از بیماری های روده کمک می کند. مصرف مداوم خرما باعث جلوگیری از رشد ریزجاندارهای پاتوژنیک و سبب رشد باکتری های مفید روده می شود. خرما داری فیبر های محلو و نامحلول در آب و همچنین اسید آمینه های ضروری است که به هضم و جذب بهتر مواد در دستگاه گوارش کمک می کنند.

 

 

خواص و فواید خرما (بخش2)

خواص و فواید خرما (بخش3)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x