خانه » مضرات خوابیدن با آرایش (بخش اول)
پوست ، مو و زیبایی

مضرات خوابیدن با آرایش (بخش اول)

Sending
User Review
0 (0 votes)

همه خانم ها می دانند که خوابیدن با آرایش کار درستی نیست اما این کار چقدر می تواند ضرر داشته باشد؟

احتمالا پس از اطلاع یافتن از مضرات این عمل، شما هم از افرادی خواهید بود که بسیار مراقب هستند پیش از خوابیدن، پوست خود را از کرم های صورت مانند کرم پودر، پنکیک و کانسیلر های آرایشی و چشمان و ابروهای خود را از ریمل مژه و ابرو پاک گردانند.

از مضرات خوابیدن با آرایش می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

بروز التهاب های پوستی

یکی از متخصصین مشهور پوست، دکتر آنی چیو می گوید : اگر پوست خود را تمیز نکنید، آلودگی ها و سلول های مرده روی آن باقی می مانند ، منافذ را مسدود می کنند و در نهایت منجر به بروز التهاب مزمن به شکل جوش می شوند.

هم چنین برخی از مواد آرایشی حاوی محرک هایی نظیر رنگ ها و عطر هایی هستند که اگر مدت زمان طولانی روی پوست باقی بمانند منجر به بروز التهاب روی پوست می گردند در این زمینه پوست های حساس، مستعد تر عمل می کنند.

 

تغییر رنگ چهره

یکی از دلایلی که صبح ها، پس از آنکه از خواب بیدار می شوید و چهره خود را در آینه می بینید اما از رنگ پوست صورتتان رضایت خاطر ندارید، می تواند خوابیدن با آرایش باشد.

زیرا در چنین حالتی روغن ها و سلول های مرده روی لایه های بیرونی پوست تجمع می یابند.

دکتر چیو می گوید : شست و شوی منظم و استفاده از لایه بردارهای پوست اجازه می دهند فرآیند های طبیعی ترمیم پوست از سر گرفته شود و سلول های پوستی تازه و سالم جای سلول های مرده را بگیرند.

بدین ترتیب با ایجاد یک دوره تمیزی روتین، رنگ چهره شما زیباتر و شفاف تر خواهد شد و احتمالا نیاز به استفاده از مواد آرایشی برای درخشندگی آن کاهش خواهد یافت.

 

مضرات خوابیدن با آرایش (بخش دوم)

منبع :

http://www.goodhousekeeping.com/beauty/anti-aging/a35556/why-is-sleeping-in-makeup-bad

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x