خانه » کرم آبرسان چیست و خشکی مو ها چگونه درمان می شود؟
کرم آبرسان چیست و خشکی مو ها چگونه درمان می شود؟
کرم آبرسان چیست و خشکی مو ها چگونه درمان می شود؟
پوست ، مو و زیبایی

کرم آبرسان چیست و خشکی مو ها چگونه درمان می شود؟

Sending
User Review
0 (0 votes)

محصولات مختلفی برای مراقبت از مو ها در عصر امروز تولید و روانه ی بازار شده اند. این محصولات با نام های مختلفی معرفی می شوند. سرم مو، ماسک مو، رطوبت رسان و آبرسان از جمله نام های رایج برای معرفی محصولات مراقبت از مو هستند. در این مقاله قصد داریم که بررسی کنیم کرم آبرسان چیست و چه مزایایی برای مو های شما دارد. در کنار آن با تفاوت آبرسان با دیگر محصولات مراقبت از مو را نیز در این مقاله می توانید آشنا شوید.

 

علل خشکی مو

خشک شدن مو یعنی مو های شما رطوبت ذاتی خود را از دست داده است و ظاهری شکننده پیدا کرده است. خشک شدن مو ها علل و عوامل مختلفی دارد که می تواند هر کدام از موارد زیر باشد:

  • کمبود مواد مغذی و ویتامین ها در بدن فرد سبب خشکی مو ها نیز می شود
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید سبب از دست رفتن رطوبت مو ها و خشکی آن می شود
  • آب کلر دار یکی از رایج ترین عوامل آسیب زدن به مو هاست
  • شستشوی بیش از حد مو و استفاده از محصولات مراقبتی نا مناسب نیز می تواند خشکی مو را در پی داشته باشد
  • روش های نا درست برای حالت دادن به مو ها نیز از عوامل مهم خشک شدن مو ها است

 

چرا مو ها به آبرسانی نیاز دارند؟

پیش از  پرداختن به این که کرم آبرسان چیست، لازم است از اهمیت آبرسانی برای مو ها صحبت کنیم. در واقع داشتن مو های سالم با رطوبت کافی در مو ها آغاز می شود. مو هایی که فاقد رطوبت هستند، علاوه بر ظاهر خشک و ناپسندی که دارند، مشکلات دیگری را نیز برای شما ایجاد می کنند.  به همین دلیل لازم است برای داشتن مو هایی سالم حتما از از محصولات آبرسان برای مو استفاده کنید. البته جالب توجه است که بدانید آبرسانی و رطوبت رسانی دو موضوع متفاوت در رابطه با مو ها هستند و ممکن است اغلب به اشتباه به جای یکدیگر استفاده شوند.  هیچ گونه جای نگرانی نیست چون قرار است در این مقاله تفاوت این دو را به وضوح برای شما شرح دهیم.

 

آبرسانی مو

آبرسانی مو
آبرسانی مو

همه ما شنیده ایم که آبرسانی برای پوست و مو تا چه اندازه اهمیت دارد. آبرسانی به مو در واقع جایگزینی برای آبی است که بدن شما از دست می دهد. یکی از راه های آبرسانی به پوست و مو، نوشیدن مایعات کافی و استفاده از مواد غذایی غنی از آب در طول روز است. شاید بعضی از افراد فکر کنند که با وجود نوشیدن مایعات کافی ضرورت استفاده از کرم آبرسان چیست؟ به هرحال مو ها در اثر عوامل خارجی ممکن است دچار خشکی عارضی شوند  و لازم است به صورت موضعی نیز به آن ها رسیدگی کنید و با آبرسانی به آن ها زیبایی مو ها را حفظ کنید.

 

رطوبت رسانی مو

گاهی روی بسته ی محصولات مراقبت از مو و یا رطوبت رسانی را به طور مجزا در کنار آبرسانی مشاهده می کنید. رطوبت در لغت به معنی وجود آب در محیط است مثلاً به صورت بخار. در واقع محصولات رطوبت ‌رسان کاری می کنند که در محیط اطراف مو های شما رطوبت وجود داشته باشد و مانع از هدر رفتن آب از ساقه ی مو ها شود. در حالی که محصولات آبرسان کاری می کنند که آب به عمق ساقه ی مو نفوذ کند. به نظر می رسد استفاده از هر دو محصول برای داشتن مو های شاداب و سالم لازم است و در کنار یکدیگر اثر بخشی خیلی بهتری خواهند داشت.

 

نیازهای ضروری مو

شاید برای شما جالب باشد که بدانید شامپو زدن و تمیز کردن مرتب مو ها یکی از مهمترین منابع برای رطوبت رسانی به مو هاست. استفاده از شامپو هایی که ph قلیایی دارند، باعث می شود که لایه ی کوتیکول در مو ها قوی تر شود و اجازه می دهند که آب به لایه های داخلی مو نفوذ کند. این شامپو ها مانع از آن می شوند که مو ها رطوبت خود را از دست بدهند و برای مو های بسیار خشک معجزه می کند. شامپو های رطوبت رسان برای مو هایی که به سرعت رطوبت خود را از دست می دهند و حالت وز پیدا می کنند، ایده آل است. با وجود این شامپو ها نقش کرم آبرسان چیست؟ بخاطر استفاده از وسایل حرارتی مثل سشوار یا رنگ های شیمیایی، در واقع کرم آبرسان برای مو های خشک نیازی ضروری است.

 

کرم آبرسان از چه موادی تشکیل شده است؟

فرمولاسیون برند های مختلف برای تولید کرم آبرسان قطعا متفاوت است. اما چیزی که به طور قطعی می توان در مورد آن اظهار نظر کرد این است که از روغن های گیاهی تقویت کننده مو ها در این کرم ها استفاده می شود. انواع عصاره های طبیعی آبرسان نیز در تولید این محصولات استفاده می شود. به همین دلیل کمک می کند، مو ها لطافت طبیعی پیدا کند و شاداب تر شوند. با وجود مواد شوینده ی نامناسب و همچنین رنگ کردن و دکلره و تمام عوامل محیطی که به مو ها آسیب وارد می کند، مواد موثره ی موجود در کرم مو سبب ترمیم و باز سازی ساقه مو ها می شود.

 

انواع کرم مو

  • مناسب برای موهای رنگ شده: این محصول ماندگاری رنگ مو را روی موها افزایش می دهد و برای مدت طولانی آن ها را خوشرنگ و درخشان نگه می دارد. این نوع کرم ها کمک می کند تا سطح کوتیکول های مو بسته باشد و خروج رنگ و همچنین رطوبت از آن ها رخ ندهد
  • روغنی: این نوع کرم ها حاوی روغن های طبیعی هستند که به صورت عمیق مو را ترمیم می کند و به ویژه پس از دکلره کردن موها کاربرد فراوانی دارد
  • عصاره ای و آبرسان: این نوع از کرم های مو که برای موهای خشک استفاده فراوانی دارد، می تواند به خوبی مو های نازک و شکننده را تقویت کند
  • محافظتی: بعضی از انواع کرم های آبرسان مو هستند که حتما باید پس از کارهایی مثل رنگساژ کردن استفاده شوند تا مانع از بروز خشکی و شکنندگی در موها شود. این محصولات معمولا به آبکشی نیاز ندارند

 

نحوه استفاده دقیق از کرم مو

  • در وهله ی اول باید مو ها با شامپوی ملایم شستشو داده شوند و هیچ گونه چربی و آلودگی روی مو ها نباشد
  • مرحله ی بعدی شامل آبگیری از مو ها با حوله تمیز است تا جایی که رطوبت مو ها به صورت کامل خشک نشود و نمدار باشد
  • در این مرحله می تواند مو ها را به دو دسته تقسیم کنید و به اندازه کافی از کرم مو کف دست ریخته و روی تمام مو ها ماساژ دهید
  • بعد از خشک شدن مو ها می توانید از لطافت ایجاد شده توسط کرم مو آبرسان لذت ببرید
  • پس از این کار به راحتی می توانید از از سشوار و اتو برای حالت دادن مو استفاده کنید بدون اینکه نگران باشید مو های شما را بسوزاند

 

چه زمانی باید در روش مراقبت از مو ها تجدید نظر کنید؟

چه زمانی باید در روش مراقبت از مو ها تجدید نظر کنید؟
چه زمانی باید در روش مراقبت از مو ها تجدید نظر کنید؟

اگر مو های خشکی دارید که شکننده و ضعیف هستند، به احتمال زیاد باید میزان آبرسانی به مو هایتان را تغییر دهید. اگر از شامپو های ملایم استفاده نمی کنید، حتماً باید شامپو های خود را تغییر دهید. سعی کنید محصولات معتبر آبرسان برای مو را تهیه کنید تا کمک کنند که رطوبت مو ها حفظ شود. در غیر این صورت باید شاهد خشکی و شکنندگی مو ها و همچنین ایجاد مو خوره باشید. برای مو های خشک و شکننده استفاده از شامپو های فاقد پارابن بهترین گزینه محسوب می شود.

 

تفاوت بین کرم مو و ماسک مو

حالا که روشن شد مزایای کرم آبرسان چیست، لازم است تفاوت بین کرم مو و ماسک مو را نیز بیان کنیم. اولین تفاوت در شیوه ی استفاده از این دو محصول است. کرم مو را پس از استحمام روی مو های مرطوب استفاده می کنند. در حالی که ماسک مو نیاز دارد تا پس از استفاده آبکشی شود. اما به طور کلی تاثیر ماسک مو طولانی تر و عمیق تر است و تاثیر بیشتری در آبرسانی مو ها خواهد داشت. با استفاده از ماسک مو لطافت مو های شما بی نظیر خواهد شد.

 

نکات مراقبتی در کنار استفاده از کرم مو

درست است که استفاده از کرم های آبرسان می تواند تا حد زیادی به ترمیم موهای شما کمک کند. اما بهتر است در وهله اول تمام کارهایی که باعث خشکی موها می شود را از عادات روزمره خود دور کنید. مثلاً:

  • تعداد دفعات استفاده از سشوار یا صاف کردن و فر کردن موها را تا جای ممکن کم کنید
  • استفاده از هر شامپو و نرم کننده ای که حاوی سیلیکون، سولفات و پارابن باعث از بین رفتن سلامت موهای شما می شود. پس این شامپوها را حذف کنید
  • استحمام هر روزه برای موها مناسب نیست. بهتر است هفته ۲ تا ۳ بار مو هایتان را بشویید
  • در برابر شرایط محیطی مثل نور خورشید و باد و خاک موهای خود را محافظت کنید
  • همیشه با آرامی و با حوصله مو های خود را شانه بزنید و برس بکشید. ضمناً شانه زدن موهای خیس، شکنندگی آن ها را بالا می برد.

 

هرگز با آب داغ حمام نکنید

علاوه بر محصولات مراقبتی که برای مو ها استفاده می کنید باید نکات مختلف دیگری را نیز رعایت کنید. مثلاً استفاده از آب داغ در هنگام حمام کردن یکی از مضر ترین کارهایی است که به سلامت مو های شما آسیب می زند. ممکن است برای رفع خستگی احساس خوبی زیر دوش آب گرم داشته باشید. اما این برای مو های شما اصلا خوب نیست. بهتر است همیشه مو های خود را با آب ولرم بشویید. همچنین در مناطقی که کلر آب خیلی زیاد باشد باعث خشکی مو ها می شود و بهتر است، آب لوله کشی و مدتی در یک ظرف باقی بگذارید تا کلر خود را از دست بدهد و سپس برای آبکشی استفاده کنید.

 

استفاده از نرم کننده

یکی از راه ها برای حفظ رطوبت مو ها استفاده از نرم کننده است. خصوصاً زمانی که قصد استفاده از حالت دهنده های حرارتی مثل سشوار یا اتو مو را داشته باشید. در چنین شرایطی استفاده از ماسک موی حالت دهنده نیز می تواند اثر بخشی خوبی داشته باشد. همچنین استفاده از نرم کننده کمک می کند که مو های شما خیلی سریع تر حالت بگیرد و نیاز نباشد تا مدت زمان طولانی در معرض حرارت آسیب زننده باقی بماند.

 

کرم پرو وی پنتن

کرم پرو وی پنتن
کرم پرو وی پنتن

پرو وی پنتن را می توان به عنوان یکی از بی نظیر ترین محصولات موجود در بازار برای سلامت مو ها معرفی کرد. این کرم مو تمام مواد مغذی مورد نیاز برای مو ها را تامین می کند و تا حد زیادی می تواند سبب ترمیم مو های آسیب دیده شود. خوبی این محصول آن است که با فرمولاسیونی تولید شده که بسیار سبک است و پس از استفاده هیچ گونه احساس سنگینی روی مو ها ایجاد نمی کند. با این حال به خوبی لایه ای محافظ بر روی ساقه مو ها را تشکیل می دهد که مانع از آسیب دیدن در اثر گرما و سرمای شدید و نور خورشید خواهد بود.

 

یک فرمول آبرسان خانگی برای مو ها

همیشه که نباید برای آبرسانی به مو ها از محصولات تجاری استفاده کنید. گاهی استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک خانگی بدون صرف هزینه های زیاد تا حد زیادی مو های شما را شاداب می کند.  فرمول آبرسان خانگی زیر می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. مواد زیر را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید از ریشه تا نوک مو ها به مدت یک تا یک و نیم ساعت باقی بماند. سپس مو هایتان را با آب ولرم بشویید و نتیجه ی شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل

دو پیمانه ماست

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین

نصف قاشق غذاخوری عسل

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک

 

آیا کرم مو می تواند مضر باشد؟

کرم مو برای این تولید شده است که مو های آسیب دیده را درمان و ترمیم کند. اگر از روش صحیح برای استفاده از کرم مو استفاده کنید به هیچ عنوان جای نگرانی وجود ندارد و برای مو های شما هیچ ضرری نخواهد داشت.

 

چه زمانی از سلامت مو ها مطمئن می شویم؟

چه زمانی از سلامت مو ها مطمئن می شویم؟
چه زمانی از سلامت مو ها مطمئن می شویم؟

در واقع سوال این است که چه زمانی مشخص می شود که اثر بخشی کرم آبرسان چیست؟ به سادگی وقتی که مو های شما حالت وز و شکننده نداشته باشد و درخشش فوق ‌العاده ‌ای به نمایش بگذارد، یعنی کرم آبرسان با موفقیت کار خود را انجام داده است و خشکی مو های شما را درمان کرده است.

 

 

منبع
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x