خانه » کاشت مو چقدر زمان میبرد؟
کاشت مو چقدر زمان میبرد؟
کاشت مو چقدر زمان میبرد؟
پوست ، مو و زیبایی

کاشت مو چقدر زمان میبرد؟

ریزش موها یکی از دغدغه‌هایی است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. عوامل مختلفی در به وجود آمدن این مشکل دخالت دارند؛ مانند استرس، ژنتیک، تغذیه ناسالم، سبک زندگی نادرست و انواع بیماری‌ها. ریزش موها معمولا سن را بالاتر از عدد واقعی آن نشان می‌دهد و حتی تاثیر چشمگیری روی اعتمادبه‌نفس و ارتباطات فرد دارد. روش‌های متعددی برای درمان ریزش موها به وجود آمده است. کاشت مو را می‌توانیم موثرترین روش برای بهبود تراکم موها بدانیم. اما کاشت مو چقدر زمان میبرد؟ در این مقاله به بررسی مراحل کاشت مو و مدت زمانی که باید برای آن صرف کنید، می‌پردازیم.

 

چطور از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

بسیاری از افراد سعی می‌کنند با پرس‌وجو از افراد غیرمتخصص یک روش برای جلوگیری از ریزش مو پیدا کنند. چنین افرادی معمولا با پرسیدن سوال برای ریزش مو چی خوبه به راه‌حل‌های رایجی مانند استفاده از شامپوهای مختلف، خوردن مواد غذایی مناسب و داشتن یک سبک زندگی می‌رسند. البته که این راهکارها برای جلوگیری از ریزش مو مناسب است، اما حل‌کننده این مشکل نیست. کلینیک صدف در این باره می‌گوید:

«استفاده از شامپوی مناسب با موهای سرتان یکی از عوامل بسیار مهم است که می‌تواند در شدت ریزش موی سر تاثیرگذار باشد. اگر شما به صورت روزانه استحمام می‌کنید به هیچ عنوان نباید هر روز از شامپو استفاده کنید. شامپوها خود از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند و استفاده روزانه از آن‌ها می‌تواند باعث ریزش مو شدید و ضعیف شدن ریشه موها شود. به همین دلیل بهتر است اگر به صورت روزانه و روتین شامپو استفاده می‌کنید برای سلامتی موهایتان میزان آن را کاهش دهید.» با این حال، راه‌حل اصلی درمان ریزش موها، کاشت مو است.

 

کاشت مو چیست؟

برای پاسخ دادن به این سوال بیایید از کلینیک تخصصی پوست و موی صدف کمک بگیریم. تعریف کاشت مو در سایت معتبر چنین بیان می‌شود: « کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌گویند. قسمتی که فولیکول‌ها از آن برداشت می‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول‌ها در آن قرار می‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد.»

بررسی مراحل کاشت مو

کاشت مو یک عمل زیبایی است و مانند سایر عمل‌های پزشکی اصول و قواعد خاص خود را دارد. اگر قصد انجام کاشت مو را دارید، باید به‌طور کامل با مراحل آن آشنایی داشته باشید. یک مقاله علمی درباره کاشت مو چنین می‌نویسد: «هدف از کاشت مو بازگرداندن موهای از دست رفته و جوان‌سازی ظاهر افرادی است که از ریزش مو به‌خصوص آلوپسی آندروژنتیک رنج می‌برند. بررسی مراحل کاشت مو به افراد کمک می‌کند تا درباره این روش آشنایی بیشتری کسب کنند و سریع‌تر به نتیجه مطلوب خود برسند.»

مشاوره

کاشت مو یک عمل تخصصی و پزشکی است که باید توسط پزشک انجام شود. به همین خاطر نظر پزشک متخصص قبل از انجام آن اهمیت بسیاری دارد. اولین مرحله از کاشت مو گرفتن مشاوره از متخصص پوست و مو است. پزشک با معاینه موها و سلامت جسمانی شما، در رابطه با انجام این عمل راهنمایی لازم را به شما می‌دهد.

البته جلسه مشاوره را می‌توانید به‌صورت تلفنی هم انجام دهید. برای انجام این کار کافی است با کلینیک صدف تماس بگیرید و همه سوالات خود را از کارشناسان بپرسید. در این جلسه وقت کاشت برای شما در نظر گرفته شده و توصیه‌هایی به شما داده می‌شود که باید مطابق با آن‌ها عمل کنید.

انجام آزمایشات قبل از عمل
انجام آزمایشات قبل از عمل

انجام آزمایشات قبل از عمل

برخورداری از سلامت عمومی و مبتلا نبودن به بعضی از بیماری‌های پوستی و ایمنی شرط اصلی رسیدن به نتیجه مطلوب کاشت مو است. به همین منظور پزشک آزمایش‌هایی در رابطه با انعقاد خون، ایدز، هپاتیت و… می‌نویسد تا شرایط شما را برای انجام کاشت مو بسنجد.

انتخاب روش

کاشت مو روش‌های مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها دارای مزایا و کاربردهای خاص خود هستند. پزشک متخصص با تجربه و مهارتی که دارد، بهترین روش را برای شما انتخاب می‌کند. مراجعه به کلینیک تخصصی و انجام کاشت مو توسط پزشک متخصص شما را از کیفیت نتیجه نهایی مطمئن می‌کند.

برداشت گرافت ها و کاشت مو

در روز عمل، پزشک بعد از بی‌حس کردن پوست سر، گرافت‌های سالم را از بانک مو برداشت کرده و آن‌ها را برای کاشت آماده می‌کند. فولیکول‌ها در یک ظرف مخصوص قرار می‌گیرند تا در طول عمل آماده کاشت باشند. متخصص قسمت‌های موردنظر سر را علامت زده و فولیکول‌های آماده‌شده را داخل پوست سر پیوند می‌زند. در طول عمل وضعیت جسمی شما مدام بررسی شده و یک سرم قندی برای جلوگیری از افت فشار خون به شما وصل می‌شود.

برای کاشت مو چند جلسه نیاز است؟

کاشت مو در بسیاری از مواقع فقط در یک جلسه انجام می‌شود. اما در مواردی که بخش زیادی از سر دچار طاسی شده باشد و برای بهبود تراکم موها نیاز به فولیکول‌های بیشتری باشد، پزشک کاشت مو را در دو جلسه انجام می‌دهد. تعداد جلسات موردنیاز برای کاشت مو و زمان‌بندی آن‌ها در جلسه مشاوره اولیه با پزشک متخصص و توسط او مشخص می‌شود. همچنین گاهی اوقات افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب‌تر نیازمند جلسات ترمیمی هستند. با مشورت پزشک می‌توانید برای بهبود ظاهر موهایتان بعد از کاشت و رشد سریع‌تر آن‌ها از روش‌هایی مانند مزوتراپی استفاده کنید.

کاشت مو چقدر زمان میبرد؟

کاشت مو یک عمل نسبتا طولانی است که بین ۵ تا ۷ ساعت به طول می‌انجامد. البته که این زمان تقریبی بوده و برای همه افراد یکسان نیست. مدت زمان کاشت مو معمولا به عوامل زیر بستگی دارد:

وسعت کاشت

هرچقدر ناحیه وسیع‌تری از پوست سر دچار طاسی شده باشد، مدت زمان لازم برای کاشت مو هم بیشتر خواهد بود.

تعداد گرافت ها

بعضی از افراد دوست دارند موهای متراکم‌تری نسبت به حالت معمول داشته باشند. برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای، به فولیکول‌های بیشتری نیاز است. بنابراین زمان طولانی‌تری هم صرف کاشت مو می‌شود.

تجهیزات مورد استفاده

تجهیزات مورد استفاده در سرعت انجام کاشت مو تاثیر چشمگیری دارد. هرچقدر تجهیزاتی که پزشک برای کاشت مو از آن‌ها استفاده می‌کند، پیشرفته‌تر باشد مدت زمان کاشت مو کاهش پیدا خواهد کرد.

کلام آخر

کاشت مو یک عمل زیبایی است که کیفیت نتیجه آن تا حد زیادی به مهارت و تجربه پزشک و تجهیزات مورداستفاده برای انجام آن بستگی دارد. کلینیک صدف یکی از بهترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو است که با مجوز رسمی از وزارت بهداشت فعالیت می‌کند.