خانه » چیزهایی که درباره مراقبت های پس از کاشت مو نمیدانستید!
چیزهایی که درباره مراقبت های پس از کاشت مو نمیدانستید!
چیزهایی که درباره مراقبت های پس از کاشت مو نمیدانستید!
پوست ، مو و زیبایی

چیزهایی که درباره مراقبت های پس از کاشت مو نمیدانستید!

کاشت مو از آن مسائلی است که این روزها بیشتر از هر وقت دیگری درباره آن در جمع های مختلف صحبت میشود و احتمالا همین حالا که این متن را بخوانید دارید در سرتان کسی را به خاطر می آورید که یا قصد انجام عمل کاشت مو را دارد یا به تازگی از اتاق عمل بیرون آمده است. به هر حال مو یکی از وجوه اصلی زیبایی است و همه ما به آن اهمیت زیادی میدهیم. سالانه هزینه گزافی برای مراقبت های لازم از موی خود میکنیم و دوست داریم همیشه در بهترین حالت خود قرار داشته باشد. اما وقتی در شرایطی قرار گرفتیم که کاشت مو را انجام دادیم، چه مراقبت هایی را باید پس از آن رعایت کنیم. مرکز سلامت ایرانیان ملل، به عنوان مرکزی که به صورت تخصصی خدمات آموزش کاشت مو را ارائه میکند، گزارشی را درباره مراقبت های پس از کاشت مو، ارائه کرده است.

مقدمه ای برای شروع

به گزارش روابط عمومی مرکز سلامت ایرانیان ملل، بعد از جراحی، پیوندهای کاشت مو فازهای مختلفی را پیش از رسیدن به شرایط مطلوب طی میکنند. رشد تقریبا بعد از 1 ساعت یا کمی بیشتر به صورت طبیعی و درست اتفاق می افتد. در ادامه، این مجموعه، سیر زمانی نحوه مراقبت بعد از کاشت مو را ارائه کردند که میتوانید از آن بهره ببرید.

1 تا 7 روز بعد از کاشت مو

روزهای اول بعد از کاشت مو، بیمار باید انتظار تورم را در ناحیه پیشانی داشته باشد. این اتفاق معمولا از روز سوم می افتد و تا روز ششم هم به طور کامل ناپدید میشود. بیمار همچنین ممکن است شاهد خونریزی بسیار کمی در نواحی ای که برش انجام شده باشد و این موضوع از رو پنجم تا هفتم شروع و تمام خواهد شد. هر قرمزی ای که بعد از کاشت مو به وجود بیاید معمولا بعد از روز هفتم از بین میرود و نواحی دریافت کننده مو نیز برای چند هفته آینده صورتی خواهند بود.

10 تا 14 روز بعد از کاشت مو

10 تا 14 روز بعد از کاشت مو، میتوان بخیه ها را کشید. این پروسه میتواند توسط پزشکی آشنا یا خودتان در خانه نیز انجام شود. تقریبا 3 هفته بعد از کاشت مو ممکن است موهای تازه کاشته شده تان بریزد. این موضوع کاملا طبیعی است و منتظرش باشید. دلیلش به خاطر خواب موقت است که همه پیوندهای مو بعد از هر روش ترمیم مو اتفاق می افتد.

1 تا 2 ماه بعد از کاشت مو

در طول چند هفته بعد تا چند ماه بعد، میانگین بیمارانی که عمل کاشت مو را انجام میدهند ممکن است ببینند که چند تار موی جدید از سطح پوست سرشان بیرون میزند. این دوره رشد جدید در بین بیماران متفاوت است اما به طور میانگین 3 ماه طول میکشد. موی جدید ممکن است همگام با یکدیگر رشد نکنند اما درنهایت این اتفاق می افتد. موی جدید ممکن است کم پشت باشد اما به مرور زمان پرپشت میشود. در طول این مدت باید حواستان به شکل گیری شرایطی شبیه آکنه در محل دریافت مو روی سرتان باشید. این موضوع طبیعی است و تنها برخی از موهای شما دارند سعی میکنند روی پوست سرتان رشد کنند. گاهی اوقات این موضوع میتواند به صورت موقت زیر پوست شما گیر کند اما کاملا موقتی است. این نشانه مثبتی از رشد مجدد مو است.

5 تا 6 ماه بعد از کاشت مو

در ماه پنجم تا ششم بعد از کاشت مو، بیمار میتواند شاهد رشد چشم گیری باشد. موی جدید تقریبا 1 سانتی رشد میکند و ساقه مو به مرور کلفت میشود.

8 تا 10 ماه بعد از کاشت مو

بین ماه های هشتم و دهم بیمار شاهد تفاوت چشمگیری نسبت به ابتدای پروسه خواهد بود. مو بلندتر و پرپشت میشود و در سرتاسر پوست سرش رشد میکند و تراکم بالاتری دارد.

1 سال بعد از کاشت مو

به محض کامل شدن و گذشتن یک سال از کاشت مو، بیمار نتیجه نهایی را خواهد دید. مویی که رشد میکند برای باقی عمر بیمار به رشد کردن ادامه خواهد داد و بیمار میتواند به آرایشگاه برود و هر مدلی که دوست دارد آن را اصلاح کند. هیچ روتین خاصی برای مراقبت از موی جدید وجود ندارد. شامپوهای معمولا و دیگر محصولات به خوبی امن هستند. بیمار میتواند با موی جدید خود به صورتی که همیشه با موی قدیمی اش برخورد میکرده، برخورد کند.

اعتباری که نمیتوان آن را خرید!

مرکز سلامت ایرانیان ملل با نیروهای متخصص و توانای خود بارها ثابت کرده که سابقه و اعتبار یک مرکز تخصصی کاشت مو را نمیتوان خرید! اگر قصد کاشت مو دارید و به دنبال جایی برای این کار میگردید، کجا بهتر از مرکز سلامت ایرانیان ملل؟ پیشنهاد میکنیم حتما سری به آن بزنید و نگران موی از دست رفته تان هم نباشید. آنها کارشان را خوب بلدند. جالب است بدانید خیلی از افرادی که آموزش کمک بهیاری را می گذرانند، می توانند با شرایط خاص در این دوره ها شرکت کنند.