خانه » چگونه پوستی سالم داشته باشیم
چگونه پوستی سالم داشته باشیم
چگونه پوستی سالم داشته باشیم
پوست ، مو و زیبایی

چگونه پوستی سالم داشته باشیم

 

اینکه برای داشتن پوست سالم چه باید کرد، معمولا سوال بسیاری از بانوان است. نگه داشتن پوست در وضعیت مناسب، به اندازه حفظ سلامت کلی بدن مهم است. برای حفظ جوانی و سالم ماندن پوست، کافی است عادت مراقبت از پوست را به عنوان یک روال در برنامه روزانه خود بگنجانید تا از پوست درخشان و سالم در طول عمر لذت ببرید.

حفاظت از پوست خود در برابر آفتاب

اشعه ماوراء بنفش ساطع شده از خورشید، برای پوست مضر و عامل شماره یک سرطان پوست است. البته نور اشعه ماوراء بنفش ناشی از تخت های برنزه هم به همان اندازه مضر است.  روزانه اقدامات پیشگیرانه زیر را انجام دهید.

از ضد آفتابی باSPF 30  یا بیشتر (برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش) و اکسید روی (برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش) حداقل 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده و هر 2 ساعت یکبار تمدید کنید. از عینک آفتابی با قدرت محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و کلاه پهن استفاده کنید تا صورت و گردن را محفوظ نگه دارید. در حد امکان، از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب، در ساعات اوج اشعه ماوراء بنفش(بین ساعت 10 صبح و 2 بعد از ظهر) خودداری کنید.

استفاده از محصولات لایه بردار

هنگام استحمام، بهترین فرصت برای استفاده از یک محصول لکه دار است. هفته ای دو بار از پوست خود لایه برداری کنید تا سول های مرده پوست، بطور کامل از بین برود. البته توصیه می کنیم با یک لایه بردار خفیف شروع به آزمایش آستانه پوست خود و نحوه واکنش آن به محصولات مختلف لایه برداری کنید. زیرا ممکن است پوست شما نیاز به دفعات بیشتر یا کمتر لایه برداری داشته باشد. به همین دلیل ایده خوبی است که به آرامی شروع به کار کنید.

استفاده از کرم دور چشم

یکی از نکات اساسی در جواب اینکه برای داشتن پوست سالم چه باید کرد، این است که بعد از دوش گرفتن و تمیز کردن روزمره، مهم است که رطوبت به پوست شما برگردد. روال صحیح برای این کار، شامل استفاده از سه نوع محصول اصلی است: کرم دور چشم، سرم و مرطوب کننده صورت. از آنجا که پوست زیر چشم، بسیار شکننده و نازک تر از بقیه صورت است، به کرمی که برای مراقبت از زیر چشم ساخته شده است، نیاز دارد.

استفاده از سرم های صورت

سرم های صورت، مرطوب کننده های سبکی هستند که برای نفوذ عمیق تر به به پوست طراحی شده اند. وقتی به طور مرتب از سرم پوست استفاده می کنید، به پوست شما بافت محکم تر و نرم تری می دهد، منافذ را کوچکتر نشان داده و سطح رطوبت را افزایش می دهد. اگر پوست شما چرب است، استفاده از سرم باعث تقویت توانایی طبیعی پوست در ایجاد تعادل مورد نیاز می شود.

امیدواریم با نکاتی که برای مراقب پوست مطرح شد، پاسخ مناسبی برای این سوال دریافت کرده باشید که برای داشتن پوست سالم چه باید کرد.

 

منبع