خانه » چگونه پوستی درخشان داشته باشیم؟
چگونه پوستی درخشان داشته باشیم؟
چگونه پوستی درخشان داشته باشیم؟
پوست ، مو و زیبایی

چگونه پوستی درخشان داشته باشیم؟

 

داشتن پوست درخشان، معمولا یکی از دغدغه های بانوان است. به جای تهیه کرم های گران پوست، از مواد طبیعی که در خانه دارید، استفاده کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. معجون های خانگی که روشن کننده پوست هستند و درخشش طبیعی به پوست شما می بخشند. اساساً تیرگی پوست به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تولید بیش از حد ملانین رنگدانه در پوست ایجاد می شود. داروهای خانگی برای داشتن پوست درخشان، به رفع تیرگی پوست و کاهش تولید ملانین کمک می کند. در ادامه، بهترین مواد طبیعی که فواید زیادی برای درخشندگی پوست دارند، معرفی می کنیم:

شیر خام

شیر خام یکی از آسان ترین مواد در دسترس است که در هر آشپزخانه پیدا می شود. تیروزین، هورمون کنترل کننده ملانین است که می تواند منجر به تیرگی پوست شود. استفاده از شیر باعث می شود که میزان ترشح تیروزین کنترل شود.

عسل

عسل یک ماده ضد باکتری عالی است که مانع از بروز زخم ها و جوش ها در بهترین شکل می شود. از این رو با مصرف عسل در دراز مدت، پوستی درخشان و بدون لک خواهید داشت. خاصیت سفید کننده عسل، به محو شدن جای زخم ها و رنگدانه کمک می کند.

زردچوبه

اگر می خواهید پوست درخشان را به طور طبیعی بدست آورید، از زردچوبه غافل نشوید. زردچوبه منبع آنتی اکسیدان و ماده ی ضد التهاب قدرتمندی به نام کورکومین است. از مزایای پوستی آن می توان به روشن تر شدن، بهبود و جوان سازی کلی پوست اشاره کرد.

لیمو

برای داشتن پوست درخشان، جلوگیری از افزایش فشارخون ضرری است؛ به همین دلیل لیمو یکی از عناصر مهم در لیست مواد درخشان کننده ی پوست است. لیمو به دلیل حاوی بودن ویتامین C به شکل آسکوربیلی، عملکرد آنزیم تیروزیناز را قطع می کند و به نوبه خود باعث تحریک تولید ملانین در پوست  می شود.

ماست

از دیگر مواد طبیعی موثر برای درخشندگی پوست، ماست است. ماست نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، در داشتن پوست درخشان نیز، موثر است. ماست سرشار از مقدار زیادی اسید لاکتیک است که دارای خاصیت سفید کننده طبیعی است و به از بین بردن سلول های تیره و مرده پوست کمک می کند.

خیار

یکی از بهترین داروهای خانگی برای پوست است. استفاده فراوان از خیار، نه فقط در رژیم غذایی، بلکه در روال زیبایی نیز موثر است. منهای خاصیت تسکین دهنده آن، خیار حاوی همان PH است که پوست دارد. PH کمک می کند تا اسید مانتل طبیعی پوست تقویت شود و پوست درخشان بماند.

سیب زمینی

آب سیب زمینی سرشار از ویتامین C است و خاصیت سفید کننده دارد. نشاسته موجود در سیب زمینی، باعث از بین بردن لکه های تیره پوست می شود که در اثر سن و قرار گرفتن در معرض آفتاب ایجاد شده اند. از سیب زمینی برای داشتن پوست درخشان استفاده کنید.