خانه » چرا سگ ها پارس نمی کنند
چرا-سگ-ها-پارس-نمی-کنند-min
چرا-سگ-ها-پارس-نمی-کنند-min
حیوانات

چرا سگ ها پارس نمی کنند

Sending
User Review
0 (0 votes)

سگ هایی که پارس نمی کنند چه مشکلی دارند؟ همانطور که می دانید تنها راه ارتباط سگ ها با محیط پیرامون شان پارس کردن است. وقتی سگ مان پارس می کند، خیال مان راحت است که می توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم. آن ها برای ابراز عشق، بیان شادی، درد، ترس و غم پارس می کنند. اما وقتی پارس نکردن سگ ممکن است غیرطبیعی برسد. این مساله ممکن است که شما را نگران کند. به طور کلی دلایل مختلفی مانند مشکلات جسمی، مشکلات عاطفی و غیره پارس نمی کنند. اگر دوست دارید بیشتر در این مورد بدانید، مطلب زیر را مطالعه کنید.

دلایل پارس نکردن سگ ها
دلایل پارس نکردن سگ ها

دلایل پارس نکردن سگ ها

  • بیماری تنفسی/جسمی
  • جراحی
  • ویژگی شخصیتی
  • موقعیت جدید
  • مشکلات روحی
  • نژاد سگ ها
  • پیری و زوال عقل

بیماری تنفسی یا مشکل جسمی

یکی از دلایلی که سگ ها پارس نمی کنند، بیماری حنجره یا تنفسی است. مشکلاتی در نای یا حنجره، استفراغ مزمن، عوامل موثری است که بر نای یا حنجره سگ اثر می گذارند. هر چیزی که بر حنجره شان تاثیر بگذارد، مانع پارس کردن سگ می شود. در نتیجه موقتا پارس کردن را متوقف می کند. برخی از نژادهای سگ نیز با مشکل فلج حنجره به دنیا می آیند. این بیماری به صورت ژنتیکی به سگ ها منتقل می شود. و بیشتر در نژاد سگ هایی مثل هاسکی سیبری، دالماتین و بول تریر وجود دارد. این اختلال باعث سکوت سگ ها در سن 4 تا6 ماهگی می شود سگ ها را بین 4 تا6 ماهگی در این حالت جریان هوا در حنجره محدود می شود. اما با این حال اگر سگ شما ناگهان پارس کردن را متوقف کرده است، ممکن است نشانه بیماری باشد. حتما به دامپزشک مشورت کنید.

عمل جراحی
عمل جراحی

عمل جراحی

اگر سگ شما اخیرا عمل جراحی را پشت سرگذاشته است، طبیعی است که نتواند پارس کند یا تن صدایش تغییر کند. که این حالت از عوارض قرار دادن لوله در نای سگ است.

ویژگی های شخصیتی

سگ ها نیز مانند ما انسان ها، کاراکترهای متفاوتی دارند. برخی از سگ ها خجالتی تر و آرام تر هستند و بعضی از نژادها بیشتر دوست دارند مرکز توجه قرار بگیرند. بنابراین اگر سگ شما سکوت می کند، جای نگرانی نیست زیرا ترجیح می دهد که دور از هیاهو باشد. لزوما سکوت سگ نشانه افسردگی یا بیماری خاصی نیست. زیرا احتمالا آن ها از روش های دیگری برای ابراز نیاز استفاده می کنند.

پیری و زوال عقل در سگ
پیری و زوال عقل در سگ

پیری و زوال عقل در سگ

روند پیری در سگ ها نیز مانند انسان ها است. به طور طبیعی سگ های پیر کمتر پارس می کنند. سگ هایی که به سن پیری می رسند و به زوال عقل دچار می شوند، ترجیح می دهند بیشتر در سکوت و آرامش باشند زیرا این سگ ها به مرور زمان کم شنوا یا ناشنوا می شوند، تارهای صوتی به مرور ضعیف تر شده در نتیجه پارس کردن به حنجره سگ فشار وارد می کند. بنابراین ممکن است به صداها محیط اطراف مثل صدای بوق ماشین ها، عابر پیاده، پارس سگ های دیگر، واکنشی نشان ندهند.

موقعیت جدید

آیا تازه سگ جدیدی به اعضای خانواده تان اضافه شده است؟ اگر پاسخ شما مثبت است. پس طبیعی است که سگ تان بیشتر سکوت کند زیرا هنوز به محیط جدید خود عادت نکرده است. سگ ها هم مانند ما انسان ها در برابر تغییرات عکس العمل های متفاوتی نشان می دهند.  برخی از تغییرات باهیجان زیاد استقبال می کنند اما گاهی هم ممکن است سگ شما در برابر تغییرات محافظه کار برخورد کند.

مشکلات روحی سگ
مشکلات روحی سگ

مشکلات روحی سگ

آیا از پیشینه سگ تان مطلع هستید؟ شاید سگ شما تجربه آزاردهنده ای داشته است؟ ممکن است صاحب قبلی، سگ تان را مورد آزار و اذیت جسمی قرار می داده است. و مشکلی روی تارهای صوتی سگ ایجاد شده است. اگر صاحب قبلی، درکی از پارس کردن سگ نداشته باشد، و با هر بار پارس کردن سگ، رفتار خشونت آمیزی با سگ داشته است، پس این خاطره ناخوشایند در ذهن سگ باقی می ماند و ممکن است این احساس را کند که همه انسان ها می خواهند او را آزاردهند. در نتیجه سکوت کردن را انتخاب می کند. زیرا سکوت کردن نقطه امن برای اوست. در این جا وظیفه این است که با محبت، صبوری و عشق اعتماد سگ تان را جلب کنید. تا به روال عادی بازگردد.

نژاد سگ ها

درست است که سگ ها براساس غریزه طبیعی پارس می کنند. اما این ویژگی در نژادهای مختلف متفاوت است. بسیاری از سگ های امداد و نجات مثل نژاد ژرمن شیپر، سگ باست و تریرهای کوچک بسیار پارس می کنند و نگهابانان خوبی هستند. برخی نژادهای دیگر سگ ها نسبت به بقیه کمتر پارس می کنند. به طور مثال نیوفاندلند یکی از ساکت ترین نژادهای سگ است. آن ها فقط در مواقع خیلی حساس پارس می کنند. نوع دیگر نژاد بسنجی است. این نژاد سگ احساسات خود را بیشتر با اصوات دیگر مثل زوزه کشیدن، زمزمه کردن نشان می دهند. برعکس بیگل یکی از پرسرو صداترین نژادهای سگ هستند.

نژاد سگ های ساکت

Basenji: این گروه سگ های شکاری هستند که علاقه ای به پارس کردن ندارند.

NewFoundland dog : یک نژاد بزرگ، صبور و مهربونی است که اغلب ساکت هستند.

Great Dane: سگ های غول پیکری هستند که زیاد پارس نمی کنند اما صدای بلندی دارند.

St Bernard: سگ های نگهبانی هستند که بیشتر علاقه دارند در یک جا ثابت باشند، و فقط در موارد خاص پارس می کنند.

چگونه علت پارس نکردن سگ را حل کنیم؟

در این مقاله درباره دلایل  پارس نکردن سگ ها اشاره کردیم. به طور کلی همیشه سگ هایی که پارس نمی کنند مشکل حادی ندارند. برخی از نژاد های سگ به پارس کردن علاقه ای ندارند، و به روش های دیگر ابراز وجود می کنند. اما برای اینکه بتوانید دقیق تر مشکل را کنکاش کنید، بهتر است قبل از هر چیز درباره پیشینه سگ تحقیق کنید. نکاتی مثل وضعیت زندگی قبلی، نژاد سگ، ویژگی شخصیتی سگ، بیماری یا سن سگ را بررسی کنید. برخی سگ ها خاطرات تلخی را پشت سر گذاشته اند در نتیجه ترجیح می دهند که پارس نکنند. اما در برخی موارد مسایلی مانند بیماری یا قرار گرفتن در محیط جدید عامل پارس نکردن سگ ها است.

منبع: iheartdogs

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x