خانه » همه چیز در مورد لیپوماتیک یا پیکر تراشی
همه چیز در مورد لیپوماتیک یا پیکر تراشی
همه چیز در مورد لیپوماتیک یا پیکر تراشی
پوست ، مو و زیبایی

همه چیز در مورد لیپوماتیک یا پیکر تراشی

Sending
User Review
0 (0 votes)

در دنیای امروز معضل چاقی و اضافه وزن گریبان افراد بسیاری را گرفته است. در برخی از موارد آب کردن چربی ها با روش های متداول مثل رژیم غذایی و ورزش کردن امکان پذیر نیست. اما افراد همچنان به دلایل مختلف مثل زیبایی یا کاهش وزن برای فشار کمتر روی مفاصل باید لاغر شوند. در چنین شرایطی متخصصین روش های دیگری را توصیه می کنند که لیپوماتیک یکی از بهترین های آن است. این جراحی را معمولاً در کلینیک به صورت سر پایی انجام می دهند و نیازی به بیهوشی ندارد. طی یک جلسه مقدار زیادی از چربی های بدن با کمترین عوارض خارج خواهند شد. خوبی این روش آن است که بیمار شل شدن پوست را تجربه نمی‌کند و بدن او تقویت نیز می شود. همچنین قابلیت از بین بردن سلولیت را نیز دارد.

لیپوماتیک چه کار می کند؟

افراد برای اینکه بدون نگرانی برای استفاده از این روش اقدام کنند، باید در مورد آن اطلاعات کسب کنند. دانستن روش کار کرد این جراحی را تا حد زیادی می ‌تواند از استرس های افراد بکاهد. در این روش جراحی زیبایی، چربی‌ ها به صورت کاملا فیزیکی از بدن زدوده می‌شود. لیپید ها با حرکت های ارتعاشی که توسط دستگاه روی سلول ها اعمال می شود، آزاد می‌شوند. به این ترتیب چربی های بدن بدون درد و خونریزی و به راحتی از بدن بیرون کشیده می شوند. این روش استخراج چربی ها به خوبی می تواند اندازه و شکل بدن را به صورت مطلوب و مورد انتظار در بیاورد. دوران نقاهت و بهبودی این جراحی بین سه تا هفت روز است و در بین انواع روش های جراحی زیبایی یکی از روش های بی خطر محسوب می شود.

جراحی لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

جراحی لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟
جراحی لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

گرایش مردم به جراحی زیبایی لاغری بسیار زیاد است. اما از چگونگی انجام آن نگرانی هایی وجود دارد. خوشبختانه کم خطر بودن و کم عارضه بودن این روش جراحی اثبات شده است و جای نگرانی وجود ندارد. در این جراحی لاغری که بدون بیهوشی عمومی و با بی حسی موضعی انجام می شود،  پزشک جراح سوراخ هایی با عمق ۲ تا ۶ میلی متر ایجاد می کند. سپس لوله ی بسیار نازکی به نام کانولا از طریق این سوراخ ها وارد بافت چربی در آن عضو از بدن می شود.  لوله کانولا با ایجاد حرکات ارتعاشی سریع و بدون آسیب رساندن به رگ های خونی در آن ناحیه می تواند سبب استخراج چربی ها شود.  یعنی در واقع حرکت های ارتعاشی سبب مایع شدن چربی ها و خروج آن با استفاده از دستگاه مکنده می شود.

تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک چیست؟

هر دو روش برای تجزیه بافت چربی در بدن استفاده می ‌شوند و می تواند محتوای چربی بدن را استخراج کنند. در لیپوساکشن با استفاده از فناوری فرا صوت بافت های چربی دچار شکست می شود و پس از آن با استفاده از برش های کوچکی که ایجاد شده اند ساکشن می شود.  به این ترتیب چربی مایع شده با مکش از بدن خارج می شود.  لیپوماتیک اما از روش متفاوتی استفاده می کند. در آن سوراخ های ریزی را روی ناحیه درمان ایجاد می‌کند و سپس با ایجاد تونل هایی دستگاه کانولا را به مناطق حاوی چربی می ‌رساند. دستگاه کانولا می تواند با لرزش و بدون درد محتوای چربی را تجزیه کند و در نتیجه خروج و ساکشن آن به راحتی انجام می گیرد.

از بین روش های لیپوساکشن،  لیپولیز و لیپوماتیک کدام را انتخاب کنیم؟

از بین روش های لیپوساکشن،  لیپولیز و لیپوماتیک کدام را انتخاب کنیم؟
از بین روش های لیپوساکشن،  لیپولیز و لیپوماتیک کدام را انتخاب کنیم؟

مسلما روش لیپوماتیک یکی از بهترین گزینه ها در برابر روش ‌های سنتی لیپولیز و لیپو ساکشن است.  این روش جدید مناسب ترین راه برای تخلیه چربی ها از بدن است و نتایج حیرت انگیزی در مقایسه با روش های قدیمی تا کنون نشان داده است.  در این روش سلول های چربی به روشی کاملا فیزیکی بدون تابش پرتو یا گرما جدا سازی می شود. خروج چربی ها به تدریج انجام می شود تا بدن با آن تطبیق و سازگاری پیدا کند.  همچنین امنیت آن نسبت به دو روش قدیمی بسیار بالاتر است. خوشبختانه عوارض دو روش دیگر را نیز ندارد.

مزایای لیپوماتیک

  • پیکرتراشی به این روش هیچ گونه سندروم آمبولی چربی به وجود نخواهد آورد. این یکی از مهم ‌ترین مزایای روش لیپوماتیک است.
  • با وجود حرکت های سه بعدی به طبیعی ترین شکل ممکن امکان خروج چربی ها وجود دارد و پوست پس از استخراج این چربی ها ظاهر خوب خود را حفظ می کند.
  • همچنین حرکت های سه بعدی ابزار آن می توانند محرکی برای ساخت کلاژن در محدوده حرکت باشد که سبب سفت شدن پوست می شود.
  • امواجی که توسط این دستگاه تولید می ‌شود، می ‌تواند به خوبی محدوده مورد نظر را بی حس کند و وضعیت راحت تر و بهتری برای فرد در طی انجام عملیات داشته باشد
  • این دستگاه می‌تواند از سه بافت مهم یعنی رگ ها، اعصاب و عضلات به خوبی محافظت کند. در این روش تا ۶۰۰ بار در دقیقه حرکت‌ های دستگاه انجام می‌شود و چربی را آب می کند.

از لیپوماتیک چه انتظاری می ‌توان داشت؟

  • پس از استخراج چربی ها می توانید انتظار داشته باشید که پوست شما یکنواختی و صافی خود را حفظ کند و قسمت برآمده ای روی آن ایجاد نشود
  • پس از این جراحی به فرم دهنده ی بدن نیاز دارید که تا دو هفته باید از آن استفاده کنید
  • جمع شدن و فرم گرفتن پوست در این روش به مراتب نسبت به جراحی های دیگر بهتر است
  • متخصصین در این جراحی از بی حسی موضعی استفاده می کنند
  • تورم و ترشحات پس از جراحی در این روش خیلی کم است
  • احتمال عفونت پس از جراحی کم است
  • تا کنون آمبولی چربی برای این روش جراحی گزارش نشده
  • خوشبختانه پس از انجام این جراحی نیازی به بستری وجود ندارد و پس از تمام شدن عمل فرد می تواند به منزل برگردد
  • خستگی و آسیب بدن در طی جراحی و پس از آن کم است

جراحی لیپوماتیک در کدام نواحی بدن قابل انجام است؟

جراحی لیپوماتیک در کدام نواحی بدن قابل انجام است؟
جراحی لیپوماتیک در کدام نواحی بدن قابل انجام است؟

بدن افراد با یکدیگر متفاوت است. معمولاً هر کسی در ناحیه‌ ای از بدن خود چربی های سمج دارد! که به هیچ وجه دست بردار نیستند و با انواع ورزش های سنگین و رژیم های غذایی هم خیال رفتن ندارند. به همین دلیل برای افراد این سوال پیش می‌آید که آیا در نواحی موردنظرشان امکان انجام این روش جراحی وجود دارد یا خیر. خوشبختانه در  اکثر نقاط بدن امکان انجام این روش وجود دارد.

خروج چربی ها از شکم یکی از رایج ترین درخواست ها در این روش است

هرگونه چربی از ناحیه کمر و قفسه سینه قابل استخراج است

چربی تمام نواحی بازو ها و ران ها اعم از قسمت های داخلی و بیرونی

خط گردن و ناحیه زیر چانه را نیز می توان با این روش جراحی، چربی زدایی کرد

این روش روی نواحی پهلو نیز قابل انجام است

کاندیدای مناسب برای جراحی لیپوماتیک

پیکر تراشی به این روش می ‌تواند شما را به اندام ایده آلتان برساند. افرادی که بهترین گزینه برای انجام این روش پیکر تراشی هستند عبارتند از:

  • افرادی که چاقی های موضعی دارند. زیرا این افراد با گرفتن رژیم های غذایی، کاهش اشتها برای لاغری و یا انجام ورزش های سنگین دچار لاغری در تمام اعضای بدن شوند که برایشان مطلوب نیست و بهتر است از این روش برای لاغری موضعی استفاده کنند
  • کسانی که در سلامت نسبی هستند و از دارو های خاصی استفاده نمی کنند و یا بیماری زمینه ای خاصی ندارد
  • همچنین افرادی که نتوانسته اند با ورزش یا رژیم غذایی چاقی تمام بدن خود را از بین ببرند
  • و نیز افرادی که شاخص توده بدنی کمتر از ۳۰ دارند یکی از بهترین کاندیدا ها برای این روش جراحی خواهند بود

آیا چربی های استخراج شده به روش لیپوماتیک قابل استفاده هستند؟

چربی ها در این روش به شکل لوسیون یا محلول از بدن خارج می‌ شوند و امکان تزریق آن به هر نقطه از بدن که پزشک تشخیص بدهد وجود دارد. بعضی از افراد تمایل دارند از چربی برای جوان سازی پوست صورت و یا برجسته کردن اندام هایی از بدن استفاده شود. این دسته از افراد می ‌توانند به خوبی از چربی های استخراج شده برای بدن خود استفاده کنند.

پیچیدگی ها و عوارض احتمالی لیپوماتیک چیست؟

پیچیدگی ها و عوارض احتمالی لیپوماتیک چیست؟
پیچیدگی ها و عوارض احتمالی لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یکی از از بی خطر ترین و کم عارضه ترین روش های استخراج چربی و کاهش وزن است.  اما در هر صورت ممکن است مشکلاتی را در موارد نادر ایجاد کند که توجه به نکات زیر می تواند مانع بروز عوارض شود.  برای مثال:

یکی از نکات مهم که مانع از ایجاد عوارض در این روش جراحی می ‌شود انتخاب فرد متخصص است. پزشک متخصص باید برای این جراحی به اندازه کافی وقت بگذارد و خستگی و عدم دقت می تواند نتایج اشتباه در پی داشته باشد

لرزش ها و ارتعاشات شدید می تواند هم به بیمار و هم به پزشک آسیب برساند و در این مورد تبحر و مهارت پزشکی بسیار مهم است

در موارد بسیار نادری واکنش‌های آلرژیک، سوختگی پوست، خارش، افزایش دمای بدن، حالت تهوع، احساس ضعف و سرگیجه، مشکلات کلیوی یا قلبی، عفونت، نیاز به بخیه و التهاب دیده شده است.

 

منبع
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x