خانه » معرفی لپ ‌تاپ برای برنامه نویسی
معرفی لپ ‌تاپ برای برنامه نویسی
معرفی لپ ‌تاپ برای برنامه نویسی
تکنولوژی

معرفی لپ ‌تاپ برای برنامه نویسی

Sending
User Review
0 (0 votes)

آیا در حال بررسی و خرید یک لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی هستید؟ خرید  لپ تاپ برنامه نویسی به معیارهایی مانند رم،  پردازنده، صفحه نمایشگر، فضای ذخیره سازی و قیمت بستگی دارد، با در نظر گرفتن این موارد می توانید یک لپ تاپ برنامه نویسی ایده آل بخرید. برای اینکه بتوانید از میان بهترین لپ تاپ ها گزینه مناسب را انتخاب کنید، در ادامه به معرفی  لپ تاپ برای برنامه نویسی خواهیم پرداخت. ویژگی های لپ تاپ های این لیست را بررسی کنید و بهترین را انتخاب کنید.

بهترین مدل های لپ تاپ برنامه نویسی
بهترین مدل های لپ تاپ برنامه نویسی

بهترین مدل های لپ تاپ برنامه نویسی

در ادامه به معرفی بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی 2021 و 2022 خواهیم پرداخت.

  1. Macbook pro 16 inch
  2. Microsoft Surface Book2
  3. Hp Spectre 2021
  4. Dell XPS 15 2020
  5. Dell Inspiron 14 5000
Macbook pro 16 inch
Macbook pro 16 inch

1.   Macbook pro 16 inch

بیشترین طول عمر باتری در میان لپ تاپ‌های مک

مک بوک پرو 16 اینچی، یک گزینه ایده آل برای برنامه نویسان است. وقتی به مدل جدید این لپ‌تاپ نگاهی بیندازید، متوجه تغییراتی نسبت به مدل 14 اینچی می شوید.اولین تغییر را در ابعاد نمایشگر مشاهده می کنیم. مزیت بزرگی نمایشگر این است که با نگاه کردن به کدها کمتر به چشم‌ها فشار می آید. لپ تاپ به یک صفحه نمایشگر Retina XDR با رزولوشن 3456 در 2234 مجهز است. در نتیجه می‌توانید انتظار نمایش جزیی‌ترین بخش ها را از آن داشته باشید. جذابیت دیگر این لپ تاپ، نرخ تازه‌سازی تطبیقی Promotion است، زیرا به لطف آن، حرکت روی صفحه نمایشگر به روانی انجام می شود. همچنین به وسیله سی پی یوی قدرتمند M1pro 10 core ،سرعت کامپایل کردن کدها بیشتر شده است. از طرف دیگر مک بوک پرو 16 این امکان را به شما می دهد که کدها را در محیط‌های آزمایشی دیگری نیز اجرا کنید. تا بتوانید بازی را در دستگاه‌های دیگر بررسی کنید.

مشخصات کلی مک بوک پرو 16

  • CPU M1 Pro 10 core
  • صفحه نمایشگر 16 اینچی
  • رم بالای 64 گیگابایت
  • باتری قدرتمند
  • کیبورد روان
Microsoft surface book2
Microsoft surface book2

2.   Microsoft surface book2

بدون فن و سرو صدا

مایکروسافت سرفیس بوک 2 دومین امتیاز را در این لیست به خود اختصاص داده است. صفحه نمایشگر این لپ تاپ 2 در 1، 13 اینچ است. تفاوتی که با مدل 15 اینچی دارد این است که فن ندارد در نتیجه سبک‌تر و کوچک‌تر از مدل قبلی است. و هیچ صدایی ندارد. نقطه قوت این دستگاه عمر باتری فوق‌العاده آن است که بیش از 13 ساعت دوام می آورد. همچنین رم دستگاه از 8 گیگابایت تا 16 گیگابایت و فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت به انضمام کارت SSD را پشتیبانی می کند. به راحتی می‌توانید اطلاعات را ذخیره کنید. سرفیس بوک 2 به پردازنده corei7-8650 U مجهز است. همچنین ترکیب دو پردازنده اصلی و  گرافیکی انویدیا Geforce GTX 1050 قدرت فوق العاده‌ای به دستگاه بخشیده است.

مشخصات مایکروسافت بوک 2

  • صفحه نمایشگر 13 اینچی
  • رم 8 تا 16 گیگابایت
  • پردازنده corei7
  • باتری قدرتمند
  • فضای ذخیره سازی 256،512 گیگابایت یا 1 ترابایت
  • صفحه کلید و ترک پد فوق العاده
HP Spectre 360  2021
HP Spectre 360  2021

3.   HP Spectre 360  2021

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی 2 در 1

لپ تاپ HP Spectre  تنها یک لپ تاپ برنامه نویسی نیست  زیرا بهترین ویژگی های مورد نیاز کاربر را در خود جای داده است. صفحه نمایشگر لپ تاپ HP 13 اینچی  دارای رزولوشن 1080*1920 است. به صفحه نمایشگر نگاه کنید و  از جنب و جوش صفحه نمایشگر لذت ببرید. نکته فوق العاده این لپ تاپ سبکی و نازکی آن است. همچنین تفاوت بزرگ HP Spectre نسبت به مدل قبلی در ارتقای پردازنده و عملکرد لپ تاپ است. این لپ تاپ به پردازنده corei7-1165G7  و پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe Graphicsمجهز است. باتری در Hp Spectre 2021 بسیار امیدوار کننده است، با توجه به بررسی های کارشناسان، این لپ تاپ می تواند 11 ساعت و 22 دقیقه دوام داشته باشد. به این ترتیب می توانید تا ساعت ها بدون نگرانی کدنویسی کنید.

مشخصات لپ تاپ HP Spectre 360 2021

  • صفحه نمایشگر 13 اینچی
  • رم 8 تا 16 گیگابایت
  • پردازنده Corei7
  • فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایت تا 2 ترابایت SSD
Dell XPS 15 2020
Dell XPS 15 2020

4.   Dell XPS 15 2020

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی ویندوزی 

اگر دنبال لپ‌تاپ برنامه نویسی ویندوز 10 یا 11 هستید، لپ تاپ Dell XPS 15 را به شما پیشنهاد می دهم. این لپ‌تاپ دارای نمایشگر 15 اینچی با وضوح بالاست و بزرگی صفحه نمایشگر  امتیاز فوق العاده آن محسوب می شود. برخلاف بزرگی ابعاد نمایشگر، لپ‌تاپ بسیار سبک و راحتی است، پردازنده اصلی قدرتمند Corei7  و پردازنده گرافیکی Nvidia Geforce سرعت و عملکرد دستگاه را افزایش می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید با سرعت باورنکردنی کدنویسی کنید. همچنین این قابلیت را دارد که کدهای بازی را حین کدنویسی تست کنید. در مورد فضای ذخیره سازی و رم باید بگوییم، این لپ تاپ به 16 گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی 512 گیگابایت همراه با کارت SSD مجهز است. عمر باتری نسبت به مدل های دیگر این لیست زیاد نیست. طبق بررسی ها لپ تاپ Dell XPS می تواند تا 8 ساعت کار کند.

مشخصات Del XPS15

  • صفحه نمایشگر 15 اینچی
  • پردازنده Corei7
  • سبک و قابل حمل
  • 8،16،32،64 گیگابایت رم
  • فضای ذخیره سازی 256، 512 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت
  • صفحه کلید جامد و بسیار راحت با 81 کلید و نور پس زمینه

نکته: نقطه ضعف این لپ تاپ تولید سر و صداست. به خصوص وقتی که چند برنامه را همزمان اجرا کنید، به نظر می‌رسد که در کنار یک هواپیمای جت نشسته اید. بنابراین اگر سرو صدا جزو معیارهای مهم در انتخاب لپ تاپ برنامه نویسی است از این گزینه عبور کنید.

5.   Dell Inspiron 14 5000

به صرفه ترین لپ تاپ برنامه نویسی

لپ تاپ Del Inspiron 14 به صرفه ترین لپ تاپ برنامه نویسی است. این لپ تاپ به یک صفحه نمایشگر 14 اینچی Full HD با وضوح بالا مجهز است. موتور قدرتمند دستگاه پردازنده Intel corei5-8265 U و یک پردازنده گرافیکی Nvidia Geforce MX150 است. این لپ تاپ با 8 گیگابایت رم به بازار عرضه می شود، و به 2 اسلات نیز مجهز است. بنابراین این قابلیت را دارد که فضای رم را به 16 گیگابایت ارتقا دهد. اگر به دنبال یک لپ تاپ با قیمت مناسب و مقرون به صرفه هستید، حتما لپ تاپ Dell Inspiron 14 5000 را مد نظر قرار دهید. نقطه ضعف این لپ تاپ باتری ضعیف آن است. در آزمایشات باتری نشان می دهد این لپ تاپ فقط قادر است تا دو ساعت دوام می آورد.

مشخصات لپ تاپ Dell Inspiron 14

  • صفحه نمایشگر 14 اینچی
  • پردازنده corei3 intel
  • فضای ذخیره سازی 512 گیگابایت
  • 8 گیگابایت تا 16 گیگ رم

چقدر برای کدنویسی به رم و فضای ذخیره سازی نیاز دارم؟

یکی از مهم ترین بخش‌های یک لپ تاپ برنامه نویسی، رم و فضای ذخیره سازی آن است. زیرا هر چه رم و فضای ذخیره سازی یک لپ تاپ بیشتر باشد، این  قابلیت را دارد که چندین برنامه را به راحتی اجرا کند.  از طرف دیگر کدها  با سرعت بیشتری کامپایل می‌شوند. هر چه لپ‌تاپ سرعت بیشتری داشته باشد، خروجی کار بهتر خواهد بود. به طور کلی برای کدنویسی به حداقل فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت و حداقل 8 گیگابایت رم برای لپ تاپ برنامه نویسی نیاز است، اما اگر هزینه برای شما اولویت نیست، رم 16 و 32 گیگابایت ارجحیت دارد.

مهم‌ترین معیارهای خرید لپ تاپ برنامه نویسی مناسب

  1. پردازنده در لپ تاپ های برنامه نویسی
  2. صفحه نمایشگر
  3. رم
  4. فضای ذخیره سازی
  5. انتخاب سیستم عامل
  6. کیبورد
  7. عمر باتری

برنامه نویسی یک شغل منعطف است

به طور کلی برنامه نویسی یکی از بهترین مشاغل آنلاین در دوران کروناست، به راحتی این قابلیت را دارد که به صورت دورکار و حضوری کار کنید. اگر دوست داشته باشید به راحتی می توانید از خانه کار کنید. به طور کلی مشاغل دورکاری بسیاری از هزینه ها را کاهش می دهد. اگر تازه به شغل برنامه نویسی وارد شدید قطعا می توانید با یک لپ تاپ مناسب، تا مدت ها حتی به صورت دورکار کار کنید.

کدام لپ تاپ برنامه نویسی بهترین است؟

در این مقاله به معرفی لپ تاپ برای برنامه نویسی پرداختیم. این لیست بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی براساس صفحه نمایشگر، پردازنده، عمر باتری، رم و فضای ذخیره سازی انتخاب شده است. در قدم اول انتخاب یک لپ تاپ برنامه نویسی ایده ال به اولویت های شما بستگی دارد، در نهایت می توانید طبق این لیست موارد مهم را مجزا و ویژگی های هر کدام را با توجه به معیارهای خود بررسی کنید.

 منبع: techradar

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x