خانه » نکته هایی در مورد مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو
نکته هایی در مورد مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو
نکته هایی در مورد مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو
بهداشت و سلامت پوست ، مو و زیبایی

نکته هایی در مورد مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو

Sending
User Review
0 (0 votes)

دیگر کسی به دنبال رسیدگی به موهای خود با روش های قدیمی و آسیب زننده نیست. افرادی که به دنبال صاف کردن دائمی مو های خود هستند امروزه به سراغ پروتئین تراپی مو می روند. چرا که در روش های قدیمی، پایداری و ماندگاری برای صاف کردن مو ها به ندرت دیده می شد. به همین دلیل است که پروتئین تراپی مو امروزه به یکی از روش های محبوب و البته موثر برای صاف کردن و تقویت مو ها تبدیل شده است. البته مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو برای گرفتن نتیجه هر چه بهتر باید جدی گرفته شود. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله نکته هایی در مورد این مراقبت ها ذکر کنیم.

 

مراقبت از موهای پروتئینه شده

مراقبت از موهای پروتئینه شده
مراقبت از موهای پروتئینه شده

مو هایی که با استفاده از پروتئین سالم سازی و درمان می شوند و حتی صاف می شوند، امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. در بسیاری از موارد ادعا می شود که موهای موج دار و غیر قابل کنترل با این روش شما صاف و براقیت خود را حفظ می کند. با توجه به اینکه پروتئینه کردن موها نیز شرایط خاص خود را دارد،، باید مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو را جدی بگیرید تا مدت زمان زیاد تری بتوانید صافی و لختی موهای خود را حفظ کنید. بعضی از موارد هستند که در همان مرکز پروتئین چربی به شما تذکر داده می شود. مثلاً پس از پروتئین تراپی تا سه روز باید از شستن و خیس کردن مو ها اجتناب کنید. تاثیر بهتری از پروتئین تراپی خود ببینید.

 

مزایای پروتئین تراپی مو

حتماً می دانید که موها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده‌ اند و هرگونه آسیب در ساختار پروتئین ها می تواند سبب ایجاد ظاهر نا خوشایند در مو ها شود. با پروتئین تراپی می توان بسیاری از مشکلات ساقه ی موها را حل نمود. موی آسیب دیده استحکام و کشسانی خود را از دست می دهد و شکننده می شود. پروتئین تراپی به خوبی می تواند:

  • موهای آسیب دیده را محافظت کند و شادابی آن ها را برگرداند
  • مو ها را تقویت کند. زیرا واحد های پروتئین سا ختار مو را شکل می دهند
  • کشسانی مو را بالا ببرد
  • شکستگی و موخوره را از بین ببرد
  • ظاهر مطلوبی به مو ها ببخشد و مشکل وز وزی بودن را حل کند

 

پروتئین تراپی چه زمانی نیاز است؟

بعضی از افراد فکر می کنند که مو های خشک به طور کلی گزینه ی مناسب برای پروتئین تراپی هستند و با پروتئین می توان خشکی موها را درمان کرد. در صورتی که پروتئین خشکی موها را درمان می کند و به آن ها حالت ارتجاعی و کشسانی خوبی می بخشد. به همین دلیل اگر مشکل خشکی مو دارید باید از ماسک موهای مغذی و نرم کننده بهره ببرید یا از روغن های گیاهی استفاده کنید. گاهی دکلره کردن یا رنگ کردن موها آسیب می رساند که در آن صورت نیز پروتئین تراپی می تواند گزینه خوبی برای درمان آسیب دیدگی موها باشد. پروتئین تراپی بخوبی شکنندگی و ریزش موها را درمان می کند و تخلخل زیاد در ساقه ی موها را از بین می برد.

 

چند وقت یکبار پروتئین تراپی مفید است؟

بسته به این که جنس موهای شما چگونه باشد و در معرض چه نوع موادی قرار گرفته باشد، دفعات پروتئین تراپی  مشخص می شود. به طور معمول بین ۳ تا ۶ ماه ماندگاری برای پروتئین تراپی ها اعلام شده است که اگر از آن خوب مراقبت کنید تا شش ماه ماندگاری دارد. در این مقاله قصد داریم نکاتی برای شما شرح دهیم که بتواند هر چه بیشتر ماندگاری پروتئین تراپی خود را امتداد دهید. بعضی از روش های ملایم و پروتئین تراپی برای فواصل هفتگی نیز وجود دارد که در خانه نیز می توانید انجام بدهید و نیازی به سالن های آرایشی نیست.

 

چرا بعد از پروتئین تراپی مو ها نباید خیس شود؟

چرا بعد از پروتئین تراپی مو ها نباید خیس شود؟
چرا بعد از پروتئین تراپی مو ها نباید خیس شود؟

مهمترین مورد مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو این است که مراقب باشید موهای شما تا ۳ روز خیس نشود. یعنی باید از رفتن به حمام و همچنین رفتن به استخر اجتناب کنید. قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و تعریق زیاد هم می تواند مو های شما را خیس کند و این اصلاً برای پروتئین تراپی خوب نیست. مراقب باشید که اگر بعد از پروتئین تراپی هوا بارانی است اصلاً زیر باران نروید و حتماً از چتر استفاده کنیم. پروتئین و کراتین که برای درمان موها استفاده می شود ساختاری دارند که در تماس با آب و رطوبت دچار شکست یا تغییر ساختار می شود. به همین دلیل تاثیر مثبت کار را نخواهید دید.

 

بستن موها

مراقب باشید که در روزهای اول پس از پروتئین تراپی مو های شما حالت نرمال شکل پذیری دارند. اگر موهایتان را به هر حالتی ببندی باید انتظار داشته باشید که آن حالت را به خود بگیرند و به صورت دائمی همان شکلی شوند. مراقبت پس از پروتئین تراپی مو در نگهداری مو ها و شکل بستن آن ها بسیار مهم است. بعد از گذشت سه روز نیز سعی کنید مو هایتان را فقط با یک کش موی نرم ببندید تا تحت فشار زیاد قرار نگیرد و حالت دار نشود. در سه روز اول باید در زمان خوابیدن نیز از موهای خود مراقبت کنید.سختی کشیدن ارزش این را دارد که مو های صاف و زیبایی داشته باشید.

 

استفاده از شامپوی مخصوص

دو ماده ی سدیم لوریل سولفات یا سدیم لورت سولفات پس از پروتئین تراپی برای مو ها به عنوان سم محسوب می شوند. به همین دلیل در مراقبت پس از پروتئین تراپی مو باید توجه داشته باشید که شامپوی های شما فاقد این دو شوینده ی قدرتمند باشند که چربی طبیعی مو را از بین می برد. شامپوهای SLS  می تواند پروتئین را نیز از سطح موها جدا کنند و صافی مو های شما در صورت استفاده از چنین شامپوهایی دوام نخواهد داشت. اگر از داروخانه ها تقاضای شامپوی بدون سولفات و غیر SLS کنید، حتماً شما را راهنمایی خواهند کرد. ممکن است با یک بار استفاده از این شامپو های حاوی این مواد تاثیر بدی از آن ها نبینید. اما در دراز مدت به موهای شما آسیب وارد می کند و تاثیر پروتئین تراپی را از بین می برد.

 

شامپو خشک

شامپو خشک
شامپو خشک

اگر از جمله افرادی هستید که نمی توانید استحمام نکردن را تحمل کنید و حس می کنید خیس نکردن مو ها بعد از پروتئین تراپی طولانی و زجر آور است، خیلی نگران نباشید. خوشبختانه شامپوهای خشک برای استفاده تولید و روانه ی بازار شده اند. این شامپو ها تنها روی ریشه ی موها قرار می گیرند و چربی و کثیفی موها را از بین می برند و به شما احساس تمیزی می دهند. بدون اینکه موها را خیس کنید می توانید از شامپوی خشک استفاده کنید. پس بهتر است در روزهای اولیه پس از پروتئین تراپی از این محصولات برای تمیز کردن سر خود استفاده کنید.

 

روی بالش ابریشمی بخوابید

هرگونه رویه بالشی که در موی شما موج ایجاد کند و سبب ایجاد الکتریسیته ی ساکن در موها شود، برای موهای شما مضر است. الکتریسیته ساکن می تواند موهای درمان شده ی شما را شکننده کند و سلامت آن ها را از بین ببرد. حتی اگر پروتئین تراپی نیز انجام نداده اید، پیشنهاد می کنیم این شب ها از بالش ابریشمی استفاده کنید. زیرا ابریشم کمترین اصطکاک را برای موها ایجاد می کند و کمک می کند موهای شما سالم بماند. مراقبت های پس از پروتئین تراپی مو حتی در زمان خواب نیز  شما را رها نمی کند! اگر این توصیه را جدی بگیرید تاثیر طولانی مدت پروتئین تراپی برای مو را شاهد خواهید بود. اگر از دست مو خوره ها نیز خسته شده اید، رویه بالش ابریشمی گزینه بسیار خوبی برای شماست.

 

استفاده از سشوار

مراقبت های پس از پروتئین تراپی مو به طور سفت و سخت، تنها تا سه روز پس از درمان پروتئینی است. اما بعد از آن می توانید، بعد از استحمام مو هایتان را با سشوار خشک کنید. ممنوعیتی برای استفاده از سشوار وجود ندارد. البته تفاوتی که پروتئین تراپی برای شما ایجاد می کند، این است که دیگر به اسپری حالت دهنده یا ژل نیازی نخواهید داشت. سنگینی پروتئین روی ساقه ی موهای شما، موهایتان را در حالت مناسب نگه می دارد. بنابراین استفاده از کرم موی حالت دهنده ی مو تنها باعث می شود که موهای شما کدر به نظر برسد. از اتوی مو نیز می توانید برای حالت دادن به مو هایتان استفاده کنید. اصلا نگران نباشید زیرا اتوی مو باعث می شود پروتئین ها بیشتر در تار موهای شما تثبیت شود.

 

ممنوعیت شستن مکرر مو

ممنوعیت شستن مکرر مو
ممنوعیت شستن مکرر مو

بعد از پروتئین تراپی و کراتینه کردن موها با پروتئین به دلیل اینکه این روش ها نیمه دائمی هستند، باید از شستن مکرر موها اجتناب کنید. زیرا شستشوی زیاد مو ها باعث می شود پروتئین که روی ساقه ی موهای شما نشسته است، شسته شود و از بین برود. برای اینکه پروتئین تراپی شما مدت طولانی‌ تری تاثیر خود را حفظ کند، بهتر است سر خود را کمتر بشویید. مثلا اگر در حمام دو بار شامپو استفاده می کردید، آن را به یکبار کاهش بدهید. یا اگر هر روز به حمام می رفتید، حالا یک روز درمیان به حمام بروید. این کار روی تمیزی و پاکی شما تاثیر زیادی ندارد، اما ماندگاری پروتئین تراپی شما را بیشتر می کند.

 

فعالیت سنگین زیاد ممنوع

ورزش به‌  خودی‌ خود روی مو های شما تاثیری ندارد. اما، مسلما اگر فعالیت ورزشی سنگین انجام بدهید به خاطر تعریق زیاد مجبور می شوید که به حمام هم بروید. به همین علت توصیه می شود که پس از پروتئین تراپی حداقل تا دو هفته از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنید. به این ترتیب می توانید تا جای ممکن کمتر حمام بروید. برنامه ریزی خود را طوری انجام دهید که ورزش حرفه ای خود را دو هفته بعد از پروتئین تراپی مو ها از سر بگیرید. از طرفی تعریق کف سر به دلیل وجود نمک در عرق عمر صافی مو های شما را خیلی کم می کند. به همین دلیل در مراقبت هایی که باید در روزهای پس از انجام پروتئین تراپی انجام بدهید، این موضوع را جدی بگیرید.

 

روغن های سنگین استفاده نکنید

روغن هایی وجود دارند که برای رطوبت رسانی و تغذیه ی ساقه ی مو ها توصیه می شود. مثلاً روغن نارگیل و روغن جوجوبا از جمله ی این روغن ها هستند که به خوبی می توانند به فولیکول های مو نفوذ کنند. گرچه روغن ها برای مو مفید است، شما پس از پروتئین تراپی آنقدر به این روغن ها نیاز ندارید.  ضمن اینکه برای شستن کامل روغن ها از روی سرتان باید از مقدار شامپوی زیادی استفاده کنید و شستشو برای موهای پروتئین شده شما اصلا خوب نیست. تا دو هفته پس از پروتئین تراپی اصلا به مو ها روغن نزنید. بعد از آن می توانید در صورت تمایل گاهگاهی از روغن ها استفاده کنید. می توانید از روغن های ترکیب شده با کراتین نیز بهره ببرید که ماندگاری پروتئین در ساقه مو های شما را بهبود ببخشد.

 

رنگ و دکلره ممنوع

مواد شیمیایی از نوع کلر قاتل موهای پروتئینه شده است. در هر صورت دکلره بافت موها را از بین می برد و همه به خوبی می دانند که تا چه اندازه می تواند مو ها را بسوزاند. پس بهتر است اگر قصد رنگ کردن مو هایتان را دارید قبل از پروتئین تراپی برای این کار اقدام کنید. مزیت این کار که پروتئین را بعد از رنگ کردن روی موها اعمال کنید، این است که باعث تثبیت رنگ مو نیز می شود. این پروتئین مانند لایه محافظتی روی موها عمل می کند. اگر می خواهید از هزینه ای که می کنید نهایت استفاده را ببرید بهتر است برای کارهای خودتان برنامه ریزی داشته باشد و آن ها را به ترتیب و در زمان درست انجام دهید.

 

مو ها را پشت گوش قرار ندهید

مو ها را پشت گوش قرار ندهید
مو ها را پشت گوش قرار ندهید

اگر پروتئین تراپی کرده اید مو هایتان را برای جلوگیری از آمدن روی چشم ها، پشت گوش قرار ندهید. چون پس از پروتئین تراپی مو های شما شدیداً مستعد حالت گرفتن هستند و اگر آن ها را پشت گوش هایتان قرار دهید موج دار می شوند. بهتر است موارد مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو را از سه روز تا دو هفته بعد از این کار مورد توجه قرار دهید. اکثر افراد پروتئین تراپی را برای صاف کردن مو های موج دار و فرفری خود استفاده می کنند و تمایل ندارند با قرار دادن مو ها پشت گوش دوباره حالت موج دار به مو ها برگردد. علاوه بر اکسسوری ها و پشت گوش قرار دادن مو هرگونه حالت دادن به مو ها در دو هفته اول پس از پروتئین تراپی ممنوع است.

 

 

منبع
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x