خانه » علت نازک شدن تار مو
علت نازک شدن تار مو
علت نازک شدن تار مو
پوست ، مو و زیبایی

علت نازک شدن تار مو

 

تغذیه ناسالم، خشکی مو و استرس، عواملی هستند که می توانند علت نازک شدن تار مو باشند. برای داشتن موهای سالم و شاداب و جلوگیری از شکنندگی و نازکی موها، از موارد زیر پرهیز کنید:

نازک شدن مو با دوش آب داغ

یک علت نازک شدن تار مو، دوش آب داغ است. حمام داغ در پایان روز ممکن است باعث احساس آرامش در عضلات خسته و گرفته شود؛ اما آن میزان گرما برای پوست و موها بد است. آب داغ باعث از دست رفتن رطوبت موها شده و باعث خشک و شکنندگی آنها می شود. نه تنها آب داغ چربی محافظ پوست سر را پاک می کند، بلکه منافذ پوست سر را نیز باز می کند و آنها را برای تولید چربی بیشتر تحریک می کند. نتیجه اینکه پوست سر شما چرب تر می شود و برای خلاص شدن از شر آن چربی، مجبور می شوید مرتباً شامپو کنید. هرچه بیشتر بشویید، بیشتر موهای خود را از دست می دهید. توصیه می کنیم از آب ولرم برای شامپو کردن و از آب خنک برای شستشوی نرم کننده استفاده کنند.

ابزار حرارتی مو

استفاده از ابزار حرارتی برای حالت دادن به موها نیز، علت نازک شدن تار مو است. این بدترین کاری است که می توانید با موهای خود انجام دهید. لذا حتما از اسپری یا سرم محافظ حرارتی مو استفاده کنید؛ وگرنه حرارت حاصل از سشوار یا صاف کننده می تواند به پروتئین های مو آسیب برساند و باعث خشکی و سستی بیش از حد موها شود. محصولات محافظ حرارتی مو، نه تنها موها ها را تغذیه می کنند و حالت می دهند، بلکه عایقی بین صفحات داغ ابزار حرارتی و ساقه مو شما ایجاد می کنند. بنابراین موها قوی و براق می شوند. به عنوان یک اقدام ایمنی، توصیه می کنیم اجازه دهید موهای شما بدون سشوار خشک شود و در صورت لزوم، از سشوار در خنک ترین درجه ممکن استفاده کنید.

رژیم سخت

محرومیت از غذای با ارزش، بدن را به این سمت هدایت می کند که هرچه انرژی دارد، به جای تغذیه مو و ایجاد درخشش در مو، بسوی قلب و مغز روانه کند. رژیم غذایی سخت، یکی از دلایل ضعف و ریزش مو در بین زنان جوان است. زیبایی موهای خود را با خوردن یک رژیم متعادل حاوی پروتئین کافی مانند ماهی، مرغ ، عدس و لوبیا، سبزیجات تازه، میوه و غلات بیمه کنید. موها در درجه اول از پروتئین تشکیل شده اند و عدم دریافت کافی پروتئین، به موها آسیب می رساند.

بدرفتاری با موهای تازه شسته شده

موهای شما بعد از شامپو، شکننده تر است. موهای تازه شسته شده با آب اشباع شده اند و باعث می شود که قارچ ها کمی بلند شود. برس کردن خشن موها و خشک کردن با حوله می تواند باعث شود تا کوتیکول های مو( خارجی ترین لایه ساقه مو) در اثر کشیدگی آسیب ببیند. برسی را برای مو انتخاب کنید که بین دانه هایش فاصله بیشتری هست. برس کردن غیرصحیح هم، علت نازک شدن تار مو است.

 

منبع