خانه » شهرهای خنک ایران برای سفرهای تابستانی
شهرهای-خنک-ایران-برای-سفرهای-تابستانی
شهرهای-خنک-ایران-برای-سفرهای-تابستانی
طبیعت و گردشگری

شهرهای خنک ایران برای سفرهای تابستانی

Sending
User Review
0 (0 votes)

اگر در فصل تابستان به سرتان زده است که سفری دلچسب را تجربه کنید، باید شهرهای خنک ایران را انتخاب کنید! چرا که ایران کشوری نسبتاً گرم است و اگر بخواهید به شهرهای گرم در فصل گرم سال سفر کنید، قطعاً اذیت می شوید. در حالی که اگر در فصل تابستان به شهرهای خنک ایران سفر کنید، نه تنها می توانید نهایت لذت را ببرید، بلکه می توانید سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید.

اما برای سفر در تابستان بهتر است به کدام شهرهای ایران سفر کنیم؟ در این مقاله به بررسی کامل آن می پردازیم. پیش از سفر بهتر است اقامتگاه خود را رزرو کنید؛ به عنوان مثال اگر قصد سفر به تبریز که یکی از شهرهای خنک ایران است را دارید، بهتر است ابتدا با اجاره اقامتگاه تبریز خیالتان را راحت کنید.

شهرهای خنک ایران برای سفر در تابستان کدام هستند؟

سفر در فصل تابستان بسیار جذاب و لذت بخش است، اما به شرط آن که مقصد خود را به درستی انتخاب کرده باشید! شهرهای خنک ایران گزینه بسیار مناسبی برای سفر تابستانه هستند و اگر بتوانید یکی از آن ها را انتخاب کنید، دیگر با گرما روبرو نخواهید بود. ایران شهرهای خنک بسیار زیادی دارد که می توانید برای گردشگری در تابستان به یکی از آن ها سفر کنید. از شهرهای شمال ایران گرفته تا شهرهای دیگری که در سایر نقاط کشور قرار دارند. در این بخش از مقاله می خواهیم ببینیم که کدام شهرهای ایران جزء شهرهای خنک آن هستند و برای سفر در تابستان گزینه مناسبی محسوب می شوند:

·        ماسوله در شمال

یکی از شهرهای بسیار خنک ایران که هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، ماسوله در شمال است. این روستا یکی از نقاط بسیار ارزشمند و سرسبز شمال ایران است که در اکثر اوقات با هوای مه آلود روبرو خواهید بود. ماسوله برای سفر در بهار و تابستان بسیار عالی است و می توانید سفری هیجان انگیز را تجربه کنید.

ماسوله در شمال
ماسوله در شمال

ماسوله در جنوب غربی استان گیلان در بخش سردارجنگل فومن، 6 کیلومتری شهر رشت 36 کیلومتری شهر فومن و 20 کیلومتری شهر ماکلوان واقع شده است. این شهر همچنین جاذبه های تاریخی بسیار زیادی دارد که تحت حفاظت میراث فرهنگی و منابع طبیعی است. بلندترین قله آن قلۀ شاه معلم است و ارتفاع آن 3050 می‌رسد و به عنوان بلندترین نقطه گیلان شناخته می شود.

·        کندوان در تبریز

یکی از خنک ترین شهرهای ایران که در یکی از زیباترین استان های ایران قرار گرفته است، کندوان است. کندوان در شمال غربی ایران قرار گرفته است و نام روستایی بسیار دیدنی و جذاب است. کندوان از روستاهای تبریز است و نظیرش را در کمتر کشورهایی می توانید پیدا کنید. این روستا قدمت تاریخی دارد و اماکن دیدنی آن هم بسیار است. همچنین آب و هوای آن از فصل اردیبهشت تا شهریور به قدری عالی است که می تواند یک گزینه مناسب برای سفر در فصل های گرم سال باشد.

کندوان در تبریز
کندوان در تبریز

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم این منطقه را برای سفر در بهار و تابستان انتخاب کنید تا نهایت لذت را از آن ببرید. در سفر به این منطقه می توانید با اجاره اقامتگاه تبریز یا شهرهای دیگر آن یک سفر تکرار نشدنی را برای خود رقم بزنید.

·        اردبیل

اردبیل یکی از استان های مرزی ایران محسوب می شود و در نزدیکی کشور آذربایجان قرار گرفته است! این منطقه یکی از سردترین نقاط ایران است و یکی جاذبه های گردشگری و تاریخی ایران محسوب می شود. همچنین طبیعت اردبیل به قدری دیدنی و جذاب است که می توانید آن را به عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب و سفر کنید.

 

با توجه به سرمای هوای اردبیل بهتر است فصل های گرم نظیر اواخر بهار و اواسط تابستان را انتخاب کنید. چرا که در فصل های سرد سال به قدری هوا سرد می شود که اگر هم سفر کنید، سرمای هوا شما را اذیت خواهد کرد.

·        ارومیه

اگر بخواهید به یکی از شهرهای بزرگ ایران سفر کنید که آب و هوای بسیار جذاب و دلچسبی داشته باشد، ارومیه گزینه مناسبی است. در واقع ارومیه یکی از کلان شهرهای ایران محسوب می شود که در استان آذربایجان غربی قرار گرفت هاست و دهمین شهر پرجمعیت کشور محسوب می شود. این شهر 1332 متر از سطح دریاچه ارومیه ارتفاع دارد و به همین دلیل در فصل تابستان با گرمای خیلی زیاد روبرو نخواهید شد.

 

البته لازم است بدانید که این منطقه در فصل تابستان نسبتاً گرم است اما باز هم به عنوان یک شهر خنک محسوب می شود. از طرف دیگر، در فصل زمستان آب و هوای آن سرد است.

·        شهر کرد

یکی از شهرهای بسیار جذاب و خنک ایران برای سفر در تابستان، شهرکرد است. در فصل های بهار و تابستان که هوا گرم است، گردشگران به دنبال مناطق خنک هستند و شهر کرد یکی از بهترین گزینه ها محسوب می‌شود. شهر کرد دارای آب و هوای بسیار عالی و مناسب است که در کنار مردمان خونگرم، می توانید یک سفر تکرار نشدنی را تجربه کنید.

 

جالب است بدانید که با توجه به قرارگیری این منطقه در مناطق ییلاقی و مناسب، میانگین دمای سالانه آن 11.5 درجه سانتی گراد است که می تواند یک سفر خاطره انگیز برای شما رقم بزند.

·        فیلبند در شمال

اگر به دنبال یک منطقه گردشگری خنک در شمال ایران باشید، حتماً نام فیلبند به گوشتان خواهد خورد. فیلبند یکی از خنک ترین و زیباترین روستاهای مازندران محسوب می شود که در آن می توانید راه رفتن در ابرها را تجربه کنید. دلیل آن هم ارتفاع 2700 متری این منطقه از سطح دریا است و شما را در فراز ابرها قرار خواهد داد. این منطقه‌ی مازندران حدود 7 ماه از سال را  پوشیده از برف است و به همین دلیل برای سفر در فصل های بهار و تابستان باید برای سفر به این مکان برنامه ریزی کنید.

فیلبند در شمال
فیلبند در شمال

برای دسترسی به آن کافی است وارد جاده هزار شده و پس از پیمودن حدود 100 کیلومتر به آن خواهید رسید. البته فراموش نکنید که حتماً لباس گرم به همراه خود داشته باشید.

·        سرعین

یکی دیگر از شهرهای گردشگری ایران که در استان اردبیل قرار گرفته است، سرعین است. سرعین به واسطه آب و هوای خنک در فصل تابستان و همچنین وجود چشمه های آب گرم معروف است. چشمه های آب گرم سرعین شهرتی جهانی دارد و سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از آن به سرعین سفر می کنند.

 

سرعین علاوه بر چشمه های آب گرم، بناهای تاریخی بسیار زیادی دارد که می تواند برای علاقه مندان جذاب باشد. همچنین طبیعت بسیار زیبای آن باعث می شود تا منطقه ای مناسب برای سفر محسوب شود. شما می توانید پیش از سفر به این شهر با رزرو اقامتگاه سرعین خیالتان را بابت آن راحت کنید.

·        طالقان

طالقان یکی از شهرستان های بسیار زیبای البرز محسوب می شود که یکی از قطب های گردشگری کشور است. این منطقه به دلیل واقع شدن در یک منطقه ییلاقی آب و هوای بسیار عالی و خنکی دارد. این شهر حدود 120 کیلومتر از تهران فاصله دارد و به دلیل نزدیکی تقریبی آن، ساکنان تهران به صورت یک روزه به آن سفر می کنند.

طالقان
طالقان

همچنین در این شهر امکان تاریخی زیادی هم دیده می شود که برای علاقه مندان به تاریخ گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. بنابراین اگر در نزدیکی تهران به دنبال یک منطقه تاریخی، گردشگری و خنک هستید طالقان می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. شما با اجاره بوم گردی طالقان می توانید لذت این سفر را چند برابر کنید.

شما می توانید یکی از شهرهای معرفی شده در این مقاله را برای سفر تابستانه خود انتخاب کنید. همچنین برای اجاره اقامتگاه موردنظر خود می توانید از پلتفرم جاباما اقدام کنید تا هر نوع ویلا، سوئیت یا هتلی که نیاز دارید را به صورت آنلاین رزرو کنید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x