خانه » زیبایی پوست صورت با مواد طبیعی
زیبایی پوست صورت با مواد طبیعی
زیبایی پوست صورت با مواد طبیعی
پوست ، مو و زیبایی

زیبایی پوست صورت با مواد طبیعی

 

با کاربرد مواد طبیعی برای زیبایی، روش های ملایم تر و مقرون به صرفه را برای درخشش پوست و مو تجربه کنید. بهترین مزیت استفاده از این مواد طبیعی، سطح پایین تر مواد تشکیل دهنده مصنوعی، مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی هست که می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و نسبت به محیط زیست نیز مهربان تر هستند. ترکیبات طبیعی مانند عسل و آلوئه ورا دارای چندین مزیت سلامتی و زیبایی برای داشتن پوست زیبا و موهای ابریشمی است.

فواید عسل برای پوست

در کاربرد مواد طبیعی برای زیبایی، عسل حرف اول را می زند. توانایی عسل در جذب و حفظ رطوبت، آن را به عنوان یک ماده عالی در طیف وسیعی از محصولات زیبایی از شوینده های صورت تا صابون ها و شامپوها تبدیل کرده است. عسل یک رقیق کننده طبیعی است؛ به این معنی که رطوبت را جذب و حفظ می کند. خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی طبیعی آن در محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB آفتاب، ترویج جوان سازی نقش دارد. خواص عسل برای پوست صورت آن را به عنوان یک ماده اصلی در بسیاری از محصولات تهیه شده برای پوست های خشک و مو تبدیل کرده است. عسل یک پاک کننده عمیق است و ناخالصی ها را از منافذ جذب می کند. این ماده همچنین به دلیل اثر درمانی آن در عوارض ناشی از تغییرات هورمونی، یک ماده اساسی در داروهای آکنه محسوب می شود.

پوست درخشان با زردچوبه

زردچوبه نیز در کاربرد مواد طبیعی برای زیبایی، جزء عناصر اصلی است. زردچوبه سرشار از کورکومینوئیدها و آنتی اکسیدان هایی است که خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی دارند. به عنوان بخشی از ماسک صورت، زردچوبه با آکنه مبارزه می کند و به پوست جوانی می بخشد. زردچوبه همچنین با چین و چروک و رنگدانه ها مبارزه می کند. روی پوست های خشک و چرب نیز اثر می کند. زردچوبه اگر با آب لیمو یا سفیده تخم مرغ مخلوط شود، درخشش بی نظیری را به همه انواع پوست باز می دهد. خاصیت ضد عفونی کننده آن باعث شده تا برای رفع عفونت های قارچی و درمان پاشنه های ترک خورده استفاده شود. در درمان شوره سر و خارش پوست سر نیز موثر است.

خواص اسطوخودوس برای پوست صورت

مزایای زیبایی اسطوخودوس کمتر شناخته شده است. اسطوخودوس، جوان کننده و یک پاک کننده طبیعی صورت است. اسطوخودوس، یک ماده ضد عفونی کننده، ضد قارچ و ضد التهابی است که باعث کاهش جای زخم و تسریع در بهبودی می شود. استفاده از محصولات مراقبت از پوست که حاوی اسانس اسطوخودوس است، پس از گزش حشرات باعث کاهش برآمدگی و فوران آکنه می شود. اسطوخودوس به دلیل اثرات تسکین دهنده بر روی پوست و کارآیی در کاهش قرمزی پوست، لکه های پوستی و ناهموار پوست را رفع می کند. این گیاه همچنین به بهبود اکسیژن رسانی و جریان خون کمک و گردش خون سلولی را تقویت می کند. با کاربرد مواد طبیعی برای زیبایی، از پوستی شاداب و درخشان لذت ببرید.

 

منبع