خانه » راه‌های مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح
راه‌های مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح
راه‌های مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح
پوست ، مو و زیبایی

راه‌های مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح

Sending
User Review
2.8 (5 votes)

برداشتن موهای زائد صورت و بدن، برای خانم‌ها یک دغدغه همیشگی است که مراقبت‌های بعد از آن بسیار زمان‌بر می‌باشد. برخی از خانم‌ها برای داشتن پوستی زیبا از گلاب برای جوش بعد از اصلاح استفاده کرده و برخی روش‌های دیگری را جایگزین این کار می‌کنند.

زیرا همانطور که داشتن ابرو و مژه پرپشت در زیبایی خانم‌ها موثر است و برای داشتن آن‌ها از انواع محصولات مراقبت از مژه و ابرو استفاده می‌کنند، نبود موهای زائد به خصوص بر روی صورت، بسیار در زیبایی و درخشش بانوان تاثیر گذار است. به همین دلیل در این مطلب سعی شده درباره پیرایش صورت برای شما عزیزان بیش‌تر توضیح داده شود.

اصلاح صورت در بانوان

همانطور که می‌دانید پیرایش از آرایش بیشتر اهمیت دارد؛ اما برداشتن موهای زائد صورت امری است که هر کس بنا به عادت خود، با روشی خاصی آن را انجام می‌دهد. این کار به نوع پوست، میزان موهای زائد و باز بودن منافذ پوستی صورت نیز بستگی دارد. پس در ابتدا نوع پوستی خود را بشناسید و اگر منافذ پوستی باز دارید حتما از گلاب برای جوش بعد از اصلاح استفاده کنید.

همچنین دقت کنید که نوع موهای زائد شما چگونه است. اگر به یکباره دچاره موهای زخیم و سیاه شده‌اید بهتر است پیش از هرگونه اقدام برای رفع آن به پزشک زنان مراجعه کنید، چرا که امکان دارد این موها به دلیل عدم تعادل در هورمون‌های زنانه و مردانه شما باشند.

همچنین اگر موهای صورت شما به صورت کرک می‌باشند نیز به مراقبت‌های پس از اصلاح احتیاج خواهید داشت؛ اما پیش از آن باید مراقبت‌های پیش از اصلاح صورت را نیز در نظر بگیرید.

مراقبت‌های لازم پیش از اصلاح صورت

اولین قدم برای جلوگیری از داشتن پوستی ملتهب، پاکسازی کامل منافذ صورتتان پیش از اصلاح است؛ چرا که با کنده شدن موها راه نفوذ میکروب به داخل پوست و جوش زدن بسیار بیش از قبل می‌شود. پس بهتر است پیش از اقدام به برداشتن موهای زائد صورتتان پوست خود را از انواع آلودگی‌ها پاک کنید.

برای تمیز کردن پوستتان از آلودگی‌ها و جوش نزدن، بهتر است از تونر و پاک‌کننده‌های مخصوص صورت خود استفاده کرده، همچنین می‌توانید از ماسک‌های صورت که خاصیت ضد جوش و التهاب دارند، مانند ماسک صورت لافارر استفاده کنید.

مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح

در حین برداشتن موهای زائد یا زدن آن‌ها با تیغ اصلاح، بر اثر ضربه‌های وارد شده قطعا قرمزی، التهاب و خارش در پوست شما به وجود خواهد آمد. البته این واکنش‌ها در انواع پوست متفاوت‌اند، اما آنچه که اهمیت دارد رعایت برخی راه‌های مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح می‌باشد.

پرکابردترین راه‌حل‌هایی که برای مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح وجود دارند:

  • پوست خود را 10 الی 15 دقیقه پس از اصلاح صورت ضد عفونی کنید.
  • استفاده از کمپرس آب سرد باعث رفع التهاب و قرمزی صورت شما می‌شود.
  • برای چند ساعت، استفاده از لوازم آرایشی و عطری خود را متوقف کنید.
  • از آنجایی که وجود پوست‌های مرده باعث جلوگیری از رویش موها می‌شوند، بهتر است بعد از 48 ساعت از کرم‌های لایه بردار پوستی خود استفاده کنید.
  • روغن سنبل را فراموش نکنید! چرا که این روغن با خاصیت ضد التهاب خود قطعا به شما کمک خواهد کرد.
  • استفاده از افتر شیو زنانه‌ای که التیام بخش و خنک کننده باشد قطعا راه‌حلی مناسب برای شما خواهد بود.
  • گلاب برای جوش بعد از اصلاح صورت بسیار موثر خواهد بود، پس استفاده از آن یا محصولاتی که حاوی گلاب هستند را فراموش نکنید.
  • از ماسک‌های خانگی برای مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح استفاده کنید. برای مثال یک سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری نشاسته مخلوط کرده و بر روی پوست صورتتان قرار دهید.
  • خیار را به شکل قطعه قطعه در آورده و آن را بر روی سطح پوستتان بگذارید. برای اثر بخشی بیشتر می‌توانید از مقداری نعنا نیز استفاده کنید.
  • داشتن پوستی سالم با استفاده از ماسک‌های طبیعی یا شیمیایی معتبر پس از اصلاح امکان پذیر خواهد بود. برای این کار خرید ماسک صورت از الانزا را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
  • برای جلوگیری از قرمزی و حساسیت‌های پوستی که ممکن است برای شما پیش بیاید، از پمادهای ضد آلرژی و التهاب مانند بتامتازون استفاده کنید.