خانه » راهنمای انتخاب قلاده مناسب برای توله سگ
راهنمای انتخاب قلاده مناسب برای توله سگ
راهنمای انتخاب قلاده مناسب برای توله سگ
حیوانات

راهنمای انتخاب قلاده مناسب برای توله سگ

Sending
User Review
0 (0 votes)

انتخاب یک قلاده مناسب توله سگ بسیار مهم است. در نظر بگیرید که با سگ تان به پارک بروید اما نتوانید سگ را کنترل کنید، ممکن است هر لحظه سگ به طرف خیابان بدود و جان خود را از دست بدهد. بنابراین داشتن یک قلاده سگ نه تنها باعث حفظ امنیت و جان او می‌شود بلکه در کنترل بهتر و آموزش مهارت‌های مختلف به شما هم کمک می‌کند. برخی قلاده ها این قابلیت را دارند که روی آن نام، شماره تلفن و آدرس را ثبت کنید تا در صورتی که سگ گم شد، یابنده بتواند سگ را دوباره به شما بازگرداند. بنبابراین داشتن یک قلاده مطمئن ضرورت دارد. از انجا که قلاده ها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شود، شاید نتوانید مناسبت‌ترین قلاده را برای سگ‌تان بخرید. برای همین در طول این مطلب همراه شما هستیم تا کمک‌تان یک قلاده خوب و کاربردی برای سگ یا توله سگ‌تان بخرید.

اندازه قلاده مناسب توله سگ -
اندازه قلاده مناسب توله سگ –

اندازه قلاده مناسب توله سگ

سایز قلاده باید با اندازه گردن توله سگ برابر باشد. قلاده نامناسب گردن سگ را آزار می‌دهد و مشکلات و خطراتی را ایجاد می‌کند. همچنین قلاده‌هایی که سایز مناسبی ندارند، روند آموزش را مشکل‌ساز می‌کنند. زیرا به وسیله این قلاده می‌توانید سگ را مطلبق نظر خود تربیت کنید و در صورتی که قلاده مناسب نباشد، کنترل سگ از دست شما خارج می‌شود. بنابراین حتما قبل از خرید قلاده سایز گردن توله سگ را اندازه‌گیری کنید. برخی قلاده‌ها برچسب‌هایی برای تعیین اندازه دارند اما اندازه استاندارد هر برندی با برندی دیگر متفاوت است؛ شما نباید به این سایزها اعتماد کنید و باید قبل از خرید حتما گردن سگ را اندازه بگیرید. برای اندازه‌گیری گردن توله سگ از یک نوار پارچه‌ای استفاده کنید؛ نوار را دور گردن سگ بپیچید و سپس آن را با خط اندازه‌گیری کنید و بعد برای خرید قلاده بروید.

انتخاب مدل قلاده سگ

قلاده‌های سگ در مدل‌های متنوعی در بازار عرضه می‌شوند که هر کدام برای شرایط مختلفی مناسب هستند. نکته مهمی که باید در انتخاب مدل قلاده در نظر بگیرید این است که قلاده باید مناسب با نیاز توله سگ انتخاب شود. مثلا اگر به دنبال قلاده‌ای برای پیاده‌روی‌های روزانه هستید، می‌توانید از قلاده Petsafe Gentle Leader یا قلاده‌های سپکا استفاده کنید. برخی از برندهای قلاده شامل هانتر آلمان، ترولاو است که کیفیت خوبی دارند. به طور کلی برای اینکه خرید مطمئنی داشته باشید بهتر است قبل از خرید قلاده در مورد نحوه عملکرد آن از فروشنده سوالاتی بپرسید.

انواع قلاده توله سگ براساس کاربرد و شکل ظاهری

قلاده های توله سگ براساس نوع کاربرد و عملکرد و شکل ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند. انواع مختلفی از قلاده‌ها برای توله سگ‌ها وجود دارند که در زیر به به ذکر و بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

قلاده‌های معمولی

جنس قلاده‌های معمولی اغلب از چرم یا پلاستیک است. این قلاده ها بسیار راحت است بنابراین گلوی سگ را اذیت نمی کند. این مدل قلاده ها ارزان تر از مدل های دیگر هستند.

قلاده‌های LED
قلاده‌های LED

قلاده‌های LED

این قلاده‌ها مناسب برای شب و هوای تاریک است. قلاده‌های LED چراغ‌هایی چشمک‌زن دارند و باعث می‌شود دیگران به خصوص راننده ها سگ را بببینند.

قلاده‌های ضد آب

از این قلاده‌ها می‌توانید در فصل تابستان و یا محیط‌های مرطوب استفاده کنید. این قلاده‌ها برای روزهای بارانی هم مناسب هستند.

قلاده شکافنده

این قلاده‌ها در صورت ایجاد فشار در ناحیه گردن سگ باز می‌شوند. قلاده‌های شکافنده برای زمانی که سگ تنها است گزینه مناسبی هستند.

قلاده شوکری

قلاده‌های شوکری فقط مخصوص سگ‌های بزرگ و نگهبان هستند. به هیچ وجه اگر در زمینه تربیت سگ مهارت ندارید، از قلاده‌های شوکری استفاده نکنید چون این قلاده‌ها بیشتر برای آموزش سگ‌ها استفاده می‌شوند.

قلاده با سگک

قلاده های سگک‌دار شبیه نوار به دور گردن سگ قرار می‌گیرند و به وسیله یک بست یا سگک بسته می‌شوند.

قلاده گردنی

متداول‌ترین مدل قلاده ها از نوع کتفی است و راحت‌ترین مدل قلاده برای کنترل سگ است. همچنین می توانید به راحتی سگ را به وسیله این قلاده آموزش دهید.

قلاده کمری

این مدل قلاده ها مناسب سگ های کوچک است. از آنجا که توله سگ‌ها کوچک هستند و اندام ظریفی و آسیب پذیری دارند. قلاده‌های کمری بهترین گزینه است زیرا به عضلات بدن سگ فشار وارد نمی‌کند. بیشتر سگ های امداد و نجات نیز قلاده کمری دارند زیرا کنترل و هدایت کردن آن برای صاحب سگ راحت تر است.

قلاده کتفی

قلاده کتفی سگ یکی دیگر از مدل‌های رایج قلاده برای سگ است. این قلاده برای سگ مناسب است.  این نوع قلاده به دو شکل است. برخی از این مدل‌ها به صورت ضربدر، جلوی بدن قرار می‌گیرد و مدل دیگر پشت شانه سگ بسته می‌شود.

جنس قلاده سگ

جنس مواد تشکیل‌دهنده قلاده سگ در راحتی آن تاثیرگذار هستند. این مواد باید از متریال مناسبی ساخته شده باشند. در زیر به متداول‌ترین جنس قلاده‌ها می‌پردازیم:

  • قلاده‌های پلاستیکی: این قلاده‌ها قیمت ارزانی دارند و در طرح‌ها و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند
  • قلاده‌های نئوپرنی: این قلاده‌ها برای سگ‌هایی که به آب‌تنی و شنا علاقه دارند مناسب هستند. قلاده‌های نئوپرنی خیلی زود خشک می‌شوند و برای حیواناتی که حساسیت پوستی هم دارند گزینه خوبی به شمار می‌روند.
  • قلاده‌های زنجیری: این قلاده‌ها ماندگاری زیادی دارند و بوی بد نمی‌گیرند و برای سگ‌هایی که به سختی آموزش می‌بینند هم گزینه مناسبی هستند.
  • قلاده‌های چرمی: سگ‌هایی که آلرژی یا حساسیت دارند می‌توانند از قلاده‌های چرمی استفاده کنند. این قلاده‌ها قابل تنفس هستند و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردارند.

 

عرض مناسب قلاده سگ

عرض مناسب قلاده یک عامل مهمی است که باید به آن توجه کنید. قلاده‌ ای بخرید که یقه‌شان نه خیلی پهن و نه خیلی باریک است؛ عرض سگ باید مناسب گردن سگ باشد، این قلاده‌ها آسیبی به گردن سگ نمی‌زنند.

محکم بودن قلاده سگ

قلاده توله سگ شما باید سفت و محکم بسته شود؛ این ویژگی به خصوص برای سگ‌های بزرگ اهمیت دارد.

لبه‌های گرد و نرم قلاده

لبه‌های قلاده نباید تیز باشد که به بدن سگ وارد شود. باید گرد و نرم باشند تا در هنگامی که به گردن سگ می بندید، گردن سگ را اذیت نکنند.

جنس قلاده سگ

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب قلاده، جنس آن است. قلاده مناسب توله سگ بهتر است فلزی نباشد زیرا این قلاده‌ها در زمستان سرد و در تابستان گرم می‌شوند و گردن سگ را اذیت می‌کنند. همچنین قلاده‌های فلزی وزن زیادی هم دارند و به گردن سگ فشار وارد می کنند.

قابلیت تنظیم طول قلاده
قابلیت تنظیم طول قلاده

قابلیت تنظیم طول قلاده

قلاده‌ای را انتخاب کنید که قابل تنظیم باشد، زیرا توله سگ ها به سرعت رشد می کنند، بنابراین قبل از خرید این نکته را مد نظر قرار دهید تا بتوانید با بزرگ شدن سگ، متناسب با گردن آن، قلاده را تغییر دهید.

بند قلاده سگ

بند قلاده سگ را متناسب با محیط‌های مختلف و جثه سگ، انتخاب کنید. در محیط پررفت و آمد و شلوغ از قلاده‌های بند کوتاه و در فضاهای خلوت  از قلاده‌های بند بلند، استفاده کنید.

بهترین قلاده توله سگ کدام است؟

در این مطلب درباره عوامل موثر در انتخاب قلاده مناسب توله سگ صحبت کردیم. همانطور که اشاره کردیم برای خرید قلاده مناسب باید به عواملی مثل جنس قلاده، عرض مناسب، اندازه قلاده، انواع قلاده، شکل ظاهری قلاده، قابل تنظیم بودن قلاده توجه کنید. به خصوص سگ‌ها و توله سگ‌ها جزو بهترین حیوانات خانگی برای کودکان هستند و به مراقبت بیشتری نیاز دارند. از آن جا که توله سگ‌ها بدن حساس‌تری دارند و باید در انتخاب قلاده مناسب بیشتر دقت کنید.  قلاده ارتباط مستقیمی با راحتی سگ دارد، پس حتما علاوه بر این نکات، از فروشنده سوالاتی برای انتخاب بهترین قلاده بپرسید. قبل از توجه به زیبایی و رنگ یا طرح قلاده نیز به موثر بودن و کاربردی بودن آن مد نظر قرار دهید.

 

منابع: blog.homesalive.ca

 

 

 

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x