خانه » دیدنی ترین و بهترین مکانهای سفر در بهار در همه ی دنیا
دیدنی ترین و بهترین مکان های سفر در بهار در همه ی دنیا
دیدنی ترین و بهترین مکان های سفر در بهار در همه ی دنیا
طبیعت و گردشگری

دیدنی ترین و بهترین مکانهای سفر در بهار در همه ی دنیا

بهارزیباترین فصل برای سفر کردن است، زیرا طبیعت دوباره نو می شود و یک شروعی را به طبیعت و انسان نوید می دهد. بنابراین بهار زمان مناسبی است تا از زیباترین مکان های دنیا و ایران دیدن کنید. به خصوص بعد از پاندمی کرونا و دوران سختی که مردم در تمام دنیا پشت سر گذاشتند و  امکان سفر کردن نبود، نیاز است که قدری از روزمرگی فاصله بگیرید و تجدید حال و هوا و انرژی کنید. اگر دوست دارید در عید نوروز یا در بهار سفر کنید و نمی دانید چه کشور یا مکانی در ایران بهتر است این لیست بهترین مکانهای سفر در بهار را به شما معرفی می کند.

 

لاله ها و آسیاب های بادی هلند

لاله ها و آسیاب های بادی هلند
لاله ها و آسیاب های بادی هلند

یکی از بهترین مکانهای سفر در بهار  کشور هلند است . من فکر می کنم اولین مقصد برای سفر در فصل بهار کشور هلند است زیرا هلند به لاله ها، آسیاب های بادی، طبیعت سرسبز شهرت دارد. و بهترین مکان زمان برای دوچرخه سواری و پیک نیک در طبیعت است. هلند جاذبه های فوق العاده ای دارد اما به طبیعت و لاله های زیبا مشهور است. کسی نیست که از طبیعت زیبای هلند به وجد نیاید. اما هلند جاذبه های دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

Enkhuizen

یکی از شهرهای کوچک ، زیبا و تاریخی در هلند است که به ماهی و موزه های فوق العاده تاریخی شهرت دارد. انخویزن شبیه یک موزه تاریخی است و در هر نقطه ای از آن با ساختمان ها و بناهای قدیمی شما را غافلگیری می کند. همجنین این شهر در زمینه فرهنگ و هنر نیز جذابیت های خاصی دارد. موزه Zuiderzee، مرکز فرهنگی De Drommedaris نیز از مکان های دیدنی این شهر کوچک به شمار می رود. سفر های بهاری فرصت خوبی برای دیدار از مکان های تاریخی است.

 

آلکمار و شهر پنیر

آلکمار به شهر پنیر در هلند مشهور است. و بازارهای پنیر به وفور به چشم می خورد. بازارهای پنیر یک سنت دیرینه این شهر است که حداقل چهار قرن پیش رواج داشته است. بازار پنیر آلکمار جمعه ها در میدان Waag برپا می شود و البته بیشتر جنبه سنتی دارد.  معماری و منظره زیبا، موزه ها، آسیاب های بادی و مزارع لاله ها این شهر را بسیار زیبا جلوه می کند. اگر به هلند سفر کردید حتما  از شهر پنیرها بازدید کنید. حتی این شهر بهترین مکان برای تنها سفر کردن است، زیرا مملو از مناظر زیبا و مکان های جذاب است. اگر به عتیقه و اشیای قدیمی علاقه دارید، قطعا از موزه آلکمار دیدن کنید، زیرا بهترین راه ارتباط با تاریخ و میراث گذشته آلکمار است.

 

گودا

گودا
گودا

اگر به انواع پنیر علاقه داشته باشید قطعا اسم پنیر گودا را شنیده اید. این پنیر از نام شهر گودا در هلند گرفته شده است که یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین پنیرها در دنیا است که 50 تا 6 درصد از میزان مصرف پنیر را در سراسر دنیا به خود اختصاص می دهد. این شهر زیبا غیر از اینکه به پنیرهای خوشمزه مشهور است مکان های تاریخی، دیدنی زیادی دارد. غذاهای خوشمزه خیابانی، کلیسای سینت جانس Sint jans این شهر کوچک را به جذاب ترین مناطق تبدیل کرده است.

 

انگلیس و سفر به زمان

اگر به مکان های تاریخی و قدیمی علاقه دارید، یکی از کشورهایی که شما را به وجد می آورد، انگلستان است. جزایر زیبای بریتانیا، تاریخ شگفت انگیز و سنت های قدیمی، موزه ها و مکان ها تاریخی مکان های آن است. این کشور بیشتر برای افرادی جذابیت دارد که به مکان های تاریخی و قدیمی علاقه دارند. برای اینکه بتوانید از بهترین نقاط آن لذت ببرید  به دیدنی ترین نقاط این کشور جذاب اشاره خواهیم کرد.

 

برج لندن

این برج از بخش های مختلفی شامل زندان قصر، خزانه گنج، رصد خانه، نمایشگاه جذاب جواهرات سلطنتی، ضرابخانه سلطنتی تشکیل شده است و به یکی از جذاب ترین میراث جهان تبدیل کرده است. برج لندن یکی از جذاب ترین مکان های لندن است

 

حمام رومی

حمام رومی
حمام رومی

یکی از شهرهای فوق العاده زیبا و بزرگ در سامرست انگلستان است. و به حمام های سنتی با قدمت 2000 شهرت دارد. جذابیت این شهر معماری های زیبا به سبکی گرجی است که بسیاری از توریست ها را از سرتاسر دنیا مجذوب خود کرده است. در مرکز این شهر می توانید از حمام های رومی دیدن کنید. حمام و معابد و چشمه مقدس جذابیت فوق العاده ای دارد. و بسیاری از مکان ها مربوط به سربازان و صنعتگران رومی است و سنگ قبرهایی از سربازان در آن مکان به چشم می خورد.

 

موزه بریتانیا و گنجینه پیشینیان

موزه بریتانیا یکی از مشهورترین و قدیمی ترین جذابیت های توریستی لندن است که چندین مجموعه را شامل مصر باستان و گنجینه رومی در قرن چهارم را در خود جای داده است. این موزه به بزرگترین و مهم ترین موزه تاریخ فرهنگ دردنیا معروف است و از بخش های متنوعی شامل معماری، مجموعه های تاریخی تشکیل شده است. و بیش از 7 میلیون اشیا از تمام قاره های دنیا در آن قرار داده شده است که تاریخ فرهنگ بشری را از دومیلیون سال قبل را روایت می کنند.

 

مکزیک معروف به غذاهای خوشمزه

مکزیک یکی دیگر از بهترین مکانهای سفر در بهار  است که به شما پیشنهاد می کنم. اگر دنبال یک مکان فوق العاده برای سفر می گردید، مکزیک را از دست ندهید. سواحل باشکوه و غذاهای خوشمزه و فرهنگ و جشن ها مکزیک قطعا شما را به وجد می آورد. بازدید از موزه ها و مکان های تاریخی مکزیکو سیتی یکی از نقاط جذاب آن است و اگر به تاریخ علاقه مند باشید از دیدن قدیمی ترین مکان های تاریخی لذت خواهید برد. شهرهای مکزیک که جذابیت های توریستی فوق العاده ای دارند شامل موارد زیر است.

 

چیچن ایتزا

چیچن ایتزا
چیچن ایتزا

چیچن ایتزا در شبه جزیره یوکاتان واقع شده است و یکی از جذاب ترین نقاط این کشور زیبا است. چیچن ایتزار به وجود معابد، کاخ ها و ساختمان های فوق العاده زیبا شهرت دارد. ویرانه های باستانی این مکان یکی از جاذبه های توریستی و عجایب هفت گانه به شمار می رود.

 

تولوم

شهر محصور شده مایاها (سرخپوستان مایا) در مکزیک یکی از جاذبه های فوق العاده در مکزیک است  که در دوره بعد از کلاسیک ساخته شده است. تولوم به طبیعت زیبا و خیره کننده معروف است بنابراین این شهر امروزه به یکی از زیباترین مکان توریستی تبدیل شده است.

 

شهر توریستی puerto Vallarta

این شهر توریستی در ایالت جالیسکو در امتداد سواحل اقیانوس آرام مکزیک واقع شده است. و جذابیت این شهر دیدنی به مکان های تفریحی، جنگل های سرسبز و کوه های جنگی است. بهترین مکان برای افرادی است که به مکان های تفریحی بیشتر از تاریخی علاقه دارند. زیرا رستوران ها و غذاهای خوشمزه و کلوپ های شبانه متنوع آن، فضای فوق العاده ای برای خوش گذرانی است.

 

مریدا ملقب به شهر سفید

یکی از شهرهای جذاب مکزیک است که به ساختمان سفیدش معروف است. این شهر را اسپانیایی ها بعد از فتح آن، در شهر مایاها ساختند. و بناهای تاریخی، کلیساها و کاخ های باشکوه نظر توریست ها را به شدت جذب می کند. مریدا در نزدیکی شمال غربی شبه جزیره یوکاتان واقع شده است و گویش، غذا و آداب رسوم خاصی دارد که از قوم مایا تاثیر پذیرفته است.

 

ایتالیا

ایتالیا
ایتالیا

فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به ایتالیاست. ایتالیا قدیمی ترین کشور در اروپاست و درفصل بهار باغ های پرگل و طبیعت زیبای آن به شدت چشمگیر است. اگر به ثبت لحظه ها علاقه داشته باشید، حتما با دوربین از مکان های جذاب آن عکس بگیرید.  سبک معماری ایتالیایی، رویایی و مسحورکننده است و قطعا از دیدن آن لذت خواهید برد.  قلعه میرامار Miramare ، پورتوفینو Portofini، Peschiera del Garda  فضاهای بسیار زیبا و مسحور کننده ای هستند که از دیدن آن لذت خواهید برد.

 

رم

مگر می شود به ایتالیا سفر کرد و رم را ندید. از بهترین مکانهای سفر در بهار رم یکی از زیباترین و افسانه ترین شهرهای دنیا  است. و بهترین زمان برای سفر به رم فصل بهار است. زیرا باغ ها و فضاهای سرسبز بسیار زیبایی در رم وجود دارد که در فصل بهار زیبایی بیشتری را به رخ بازدیده کننده می کشند. کولوسئوم، واتیکان، پانتئون، فروم رومی مکان هایی است که بسیار جالب توجه است و قطعا از دیدن این همه شکوه و جلال آن به وجد خواهید آمد.

 

کاگلیاری

کاگلیاری یکی از شهرهای جذاب ایتالیا است که به دلیل  معماری ها جذاب و بناهای تاریخی متعدد مورد توجه توریست ها قرار گرفته است. معماری این شهر انعکاس فرهنگ و تمدن آن است. جذابیت های این شهر مانند برج های قرون وسطایی، سنگ کاری های رومی ها و کلیساهای باروک به شدت شما را مبهوت می کند.  همچنین این منطقه غذای مخصوص خود را دارند پس حتما غذاهای محلی آن را تست کنید. جاذبه های این منطقه مانند سنگر Bastione san Remy، کلیسای دومو، موزه Museo Archeologico Nazionale جزو مکان های فوق العاده این شهر به شمار می روند.

 

Siena

یک شهر کوچک باستانی در ایتالیاست که دورتا دور آن را دیواری 1000 ساله احاطه کرده است و آن را به یکی از جذاب ترین مناطق ایتالیا تبدیل کرده است. سینا در منطقه توسکانی قرار دارد. شهر سینا یک منطقه پرجنب و جوش و کم جمعیت  در ایتالیاست که در فصل بهار از رنگ ها و فضای سرسبز و زیبا پوشیده شده است. در نتیجه ایده آل ترین زمان برای پیاده روی در این منطقه به شمار می رود. می تواند یکی از بهترین مکانهای سفر در بهار باشد.

 

Puglia

Puglia
Puglia

اگر دنبال یک منطقه خوش آب و هوا در ایتالیا هستید، Puglia یک گزینه فوق العاده است. یکی از شهرهای پوگلیا، گینوسا است و جاذبه مشهور آن درخت انگوری است که شکلی شبیه به دره دارد و طی سال ها براثر فرسایش پدید آمده است .خانه های غارنشین یکی دیگر از جذابیت های فوق العاده این شهر به شمار می روند. همچنین برج ساعت، ساختمان های متروک قرن نوزدهم، نقاشی های موزاییکی، کلیسای کیزا مادره در قرن شانزدهم از مکان های دیدنی آن است.

 

منبع
برچسب ها