خانه » دلیل غذا نخوردن جغد در خانه
دلیل غذا نخوردن جغد در خانه
دلیل غذا نخوردن جغد در خانه
حیوانات

دلیل غذا نخوردن جغد در خانه

Sending
User Review
0 (0 votes)

جغد ها موجوداتی وحشی هستند و نگهداری از آن ها در محیط معمولی یک خانه تقریباً غیر ممکن است. جغد ها دوست ندارند مورد نوازش و تماس مکرر با انسان ها قرار بگیرند. شاید دلیل غذا نخوردی جغد محیط زندگی نا مناسب در کنار انسان باشد. شرایط زندگی در کنار انسان ها کاملا بر خلافت طبیعت تکامل یافته ی جغد هاست. چنگال های تیز جغد برای سوراخ کردن و بریدن طراحی شده اند نه اینکه روی شانه های یک انسان قرار بگیرد. در واقع کاملاً برای شکار و کشتن طعمه های کوچک آفریده شده است و نمی تواند حیوان خانگی مناسبی برای انسان ها باشد. در این مقاله دلیل غذا نخوردن جغد و دلایل مختلف بی غذایی و بی اشتهایی را بررسی می کنیم و کاملاً توضیح می دهیم که چرا جغد ها حیوانات بدی به عنوان حیوان خانگی هستند.

 

رژیم غذایی جغد

بیش از آنکه به دلیل غذا نخوردن جغد بپردازیم، بهتر است در مورد رژیم غذایی آن ها و اینکه چه چیزی به عنوان غذا باید به جغد ها بدهید، صحبت کنیم. اگر جغد نگه می دارید، باید در طول روز به آن گوشت تازه بدهید. زیرا جغد ها شدیداً گوشتخوار هستند و تغذیه کردن یک حیوان با گوشت خام برای انسان ها خیلی خوشایند نیست. اگرچه بیشتر جغد های وحشی که در اسارت و در باغ وحش ها نگهداری می شوند با گوشت های منجمد تغذیه می شوند، باز هم تکرار هر روزه ی این کار برای تغذیه ی جغد ها کار راحتی نیست. جغد باید آزاد باشد و خودش شکار کند. شاید بعضی از افراد تصمیم بگیرند. به جغد خود همبرگر یا استیک بدهند. اما جغد ها غذای پخته نمی خورند. شاید همین مورد یکی از دلایل بی غذایی جغد شما باشد.

 

جغد ها کثیف و خشن غذا می خورند

در واقع جغد ها در زمان غذا خوردن خیلی کثیف کاری می کنند. آنها برای خوردن طعمه ی خود اول آن را تکه تکه می کنند و قطعات آن را پخش می کنند. تصور کنید هر بار غذا خوردن جغد با یک کثیف کاری تمام‌ عیار همراه است. از طرفی جغد ها فقط جوندگان کوچک مثل موش ها و خوکچه هندی را به صورت خام می خورند و تامین کردن این غذا برای انسان خیلی دشوار است. جغد ها خودشان باید چنین غذایی را شکار کنند. در صورتی که افرادی که جغد را به صورت حیوان خانگی نگه می دارند ترجیح می دهند غذای دیگری به او بدهند که باب میلش نیست و همین یکی دلیل غذا نخوردن جغد است. علاوه بر این جغد ها با خشونت غذا می خورند و ممکن است چنگال های تیز خود را در دست شما فرو کنند.

 

جغد ها فضای زیادی نیاز دارند

جغد ها فضای زیادی نیاز دارند
جغد ها فضای زیادی نیاز دارند

مطمئنا یک جغد را نمی توانید در قفس طوطی در گوشه ی اتاق نشیمن نگه دارید. باید فضای بزرگی در اختیار آن ها قرار بدهید که بتوانند پرواز کنند و فضای داخلی خانه کوچک است و برای این کار مناسب نیست. عدم فعالیت مناسب و نگهداری از جغد در قفس های کوچک ممکن است یک دلیل غذا نخوردن جغد ها باشد. به همین دلیل در بهترین شرایط می توان جغد ها را در قفس های بزرگ باغ وحش ها یا در حیاط نگه داشت نه در محیط داخلی خانه ها.

 

عادت کردن جغد به انسان

جغدها اگر از دوران جوجگی در کنار انسان باشند، ممکن است به انسان وابسته شوند و به حضور انسان عادت کنند. اگر نادیده گرفته شوند، دچار استرس می شوند و این در مورد بسیاری از پرندگان وحشی ساده است. اکثر پرندگان وحشی وقتی به انسان عادت می کنند، در صورت دیدن بی توجهی دچار استرس روانی می شوند و در غذا خوردن مشکل پیدا می کنند. پرندگانی مثل کاسکو و مرغ مینا هم در این قاعده قرار دارند و در صورت بی‌ توجهی اشتهای غذا خوردن و در پی آن سلامت خود را از دست می دهند.

 

نگهداری از جغد قانونی نیست

جغدها گونه‌های ارزشمند حیات وحش هستند و برای نگهداری از آن ها نیاز به مجوز وجود دارد. اگر کسی بخواهد گونه های بومی نگه دارد، باید آموزش ببیند و معمولاً سازمان حیات وحش به افراد اجازه نمی دهد که جغد را به حیوان خانگی تبدیل کنند. معمولاً جغد های سالم باید تحت بازپروری قرار بگیرند و دوباره در طبیعت رها شوند. غذا نخوردن جغد خودش یک دلیل مهم برای این است که اثبات کند هر کسی نمیتواند از آن نگهداری کند.

 

جغد ها شبگرد هستند

جغد ها شبگرد هستند
جغد ها شبگرد هستند

باید به این نکته توجه داشته باشید که جغدها مخلوقاتی هستند که روزها می خوابند و در تاریکی شب فعال هستند و شکار می کنند. طبیعی است که زمان غذا خوردن جغد ها در شب هنگام باشد. به همین دلیل یک دلیل برای اینکه جغد ها در طول زمانی غیر از شب ها غذا نمی خورند، همین است. باید به این نکته نیز توجه کنید که جغد ها در شب در فصل جفتگیری سر و صدای زیادی دارند و بر عکس سایر پرندگان خانگی که شب ها می خوابند، جغد ها آسایش را از شما می گیرند. به همین دلیل نمی‌ توانید آن ها به عنوان یک حیوان خانگی نگهداری کنید. بهتر است اگر تصمیم دارید یک حیوان خانگی آن هم از گونه پرندگان داشته باشید، نکاتی قبل از خریدن یک پرنده خانگی را بدانید.

 

سخن پایانی

با توجه به مواردی که در مورد دلیل غذا نخوردن جغد و شرایط سخت نگهداری آن گفته شد، قابل درک است که امکان نگهداری از جغد ها در محیط خانه وجود ندارد. اگر جغد شما غذا نمی خورد، بهتر است آن را به یک مرکز بازپروری حیوانات حیات وحش مثل پارک پردیسان اهدا کنید، تا اقدامات لازم برای رها سازی و بازگرداندن آن به طبیعت انجام شود. درست است که جغد ها از دور حیوانات جذاب و زیبایی هستند، اما هرگز نمی توانند یک حیوان خانگی مناسب برای شما باشند.

 

 

منبع
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x