خانه » جاهای دیدنی بیشه لرستان
جاهای دیدنی بیشه لرستان
جاهای دیدنی بیشه لرستان
طبیعت و گردشگری

جاهای دیدنی بیشه لرستان

Sending
User Review
0 (0 votes)

یکی از زیبا ترین مناطق گردشگری برای بازدید در استان لرستان روستای بیشه است. جاهای دیدنی بیشه و اطراف دورود بسیار زیبا هستند. این روستای گردشگری امکانات رفاهی خوبی نیز برای بازدیدکنندگان دارد. البته آب و هوای سرد این روستا باعث شده است در نیمه دوم سال بازدیدکنندگان کمی داشته باشد. زیرا در زمستان برف و یخبندان است. بهترین زمان برای گردشگری در طبیعت این روستا و اطراف آن فصل بهار و تابستان خواهد بود.

 

دیدنی های طبیعی روستای بیشه

جاهای دیدنی بیشه از جنس طبیعت خدادادی است. در این روستا به دنبال بازدید از مکان های باستانی و تاریخی نباشید. هرچند که قدمت طبیعت آن نیز هزاران سال است. در هر حال بازدید از این روستای دوست داشتنی و زیبا تا مدت ها حال و هوای روحی شما را عوض خواهد کرد. در این سفر می توانید از جاذبه های دیدنی زیر دیدن کنید:

  • چشمه های جوشان متعدد و آبشار های جاری از آن ها
  • نگین آبشار های ایران، یعنی آبشار بیشه لرستان
  • درختان بلوط، چنار و گردو با پوشش گیاهی کم نظیر
  • عقاب دم سفید و دیگر گونه های نادر جانوری
  • رودخانه سزار دورود در نزدیکی بیشه
  • کوهستان های فوق العاده زیبا برای کوهنوردان

 

از چه مسیری به بیشه برویم؟

  1. وقتی کیلومتر 50 جاده ی دورود به خرم آباد را رد کردید، تابلوی آبشار بیشه برای شما نمایان می شود. از اینجا باید وارد فرعی بشوید. وقتی این مسیر را ادامه بدهید به یک سه راهی می رسید. مسیر مستقیم این سه راهی شما را به آبشار بیشه که یکی از منحصر به فردترین جاهای دیدنی بیشه است، می رساند.
  2. قبل از اینکه وارد خرم آباد شوید، در جاده ی دورود در حدود 5 کیلومتر نرسیده به خرم آباد، پیش روی شما یک سه راهی وجود دارد. مسیر سمت چپی را پیش بگیرید که شما را به بیشه می رساند.
  3. قطار تهران-بیشه که بخشی از مسیر تهران-اهواز است، شما را به بیشه می رساند. از ایستگاه قطار در دورود تا بیشه 30 دقیقه طول می کشد و در این 30 دقیقه زیباترین طبیعت خداوند را به چشم خواهید دید. این قطار راحت ترین مسیر رسیدن به آبشار بیشه است.

 

قطار تهران-بیشه

قطار تهران-بیشه
قطار تهران-بیشه

تصور کنید در مسیری که با قطار طی می کنید تا رسیدن به ایستگاه بتوانید جاذبه‌های طبیعی زیبای اطراف خود را نظاره کنید. زیبایی های طبیعت استان لرستان چهره خود را تمام قد از پنجره ی قطار به شما نمایش می دهند. البته می توانید تنها قسمت خرم آباد تا بیشه را از قطار استفاده کنید و از زیبایی های دیدنی و سرسبز کوهستان زاگرس لذت ببرید. قطار تهران بیشه یکی از شگفت انگیزترین خطوط ریلی در دنیا به شمار می آید. جالب اینجاست که برای رسیدن به جاهای دیدنی بیشه مسیر قطار خیلی کوتاهتر از استفاده از خودروی شخصی است و با خودروی شخصی باید راه طولانی ترین راه طی کنید.

 

سفر به بیشه با ماشین

اگر دوست داشته باشید با خودروی شخصی به بیشه سفر کنید قطعاً مزایای خود را برای شما دارد. اما خوب مسیر طولانی تری را باید طی کنید. راه دورود تا بیشه ۲۰ کیلومتر طولانی تر است. اگر بخواهید از مسیر آسفالتی آن گذر کنید، از کنار مزرعه های گندم دیم و روستا های دیگری از استان لرستان عبور خواهد کرد و گرچه سفر طولانی است، زیبا و لذت بخش است. در این مسیر تابلو های راهنما به اندازه کافی قرار داده شده اند و خیالتان راحت باشد گم نمی شوید.

 

گردشگری در روستای بیشه

روستای بیشه در استان لرستان مردمانی فوق ‌العاده خونگرم و مهمان نواز دارد که با لهجه ی شیرین لری با شما صحبت می کند. شما می توانید از این روستا محصولات و سوغاتی ‌های محلی نابی خریداری کنید. گردش در کوچه پس کوچه های زیبای این روستا با درختان سر به فلک کشیده حال و هوای شما را تغییر خواهد داد. قدم زدن زیر آسمان آبی بیشه و تنفس هوای پاک آن تمام خستگی های شما را از وجودتان دور خواهد کرد.

 

آبشار بیشه لرستان

آبشار بیشه لرستان
آبشار بیشه لرستان

یکی از لقب هایی که استان لرستان را به آن می نامند، عروس آبشار های ایران یا سرزمین گیسوان آبی است. زیرا در حدود ۵۰ آبشار با اندازه های کوچک و بزرگ در طبیعت این استان قرار دارد. در بین تمام این آبشارها، آبشار بیشه به خاطر ظاهر منحصر به فردی که دارد، هر ساله گردشگران زیادی را به بازدید خود دعوت می کند.

 

دسترسی به آبشار بیشه

آبشار بیشه از دل رشته کوه زاگرس جاری است. روستای بیشه روستای کوهستانی در در جنوب شرقی شهرستان دورود است. آبشاری که از دل این روستای کوهستانی جاریست یکی از جاذبه های طبیعی زیبا در استان لرستان ایران است. آب این آبشار از چشمه های زاگرس تامین می شود که راه خود را از بین درختان بلوط طی می کنند و به سمت آبشار روان می شوند. عرض تاج این آبشار به ۲۰ متر می رسد و از ارتفاع ۴۸ متری به پایین سرازیر است. آب این آبشار پس از تهیه ۱۰ متر به رودخانه سزار ریخته می شود.

 

تفریحاتی در اطراف آبشار

  • عکاسی یکی از مهم ‌ترین تفریحاتی است که در منطقه ی بیشه دورود تجربه خواهید کرد. شما می توانید در این منطقه ی مسحور کننده و چشم نواز خاطره انگیزترین عکس های بی تکرار را برای خودتان ثبت کنید.
  • می توانید در این منطقه همراه با خانواده و دوستانتان چادری برپا کنید و از کمپ زدن در دل طبیعت لذت ببرید
  • در اطراف آبشار جا های دیدنی کم نیستند. می توانید آبشار های دیگری مثل آبشار آبگرم یا آبشار نوژیان همچنین تنگه های لیلی و نی گا و کوه نارون سر بزنید
  • اسب سواری و کرایه کردن اسب یکی از لذت بخش ترین کار هایی است که می توانید در دل این طبیعت زیبا انجام دهید

 

در چه فصلی به بیشه سفر کنیم؟

در چه فصلی به بیشه سفر کنیم؟
در چه فصلی به بیشه سفر کنیم؟

همانطور که پیشتر گفتیم بهترین فصل برای سفر کردن به این منطقه مسحور کننده و دیدنی بهار و تابستان است تا بتوانید از زیبایی خیره کننده ی آبشار آن لذت ببرید. اما در فصل های دیگر سال نیز چیزی از زیبایی طبیعت آن کم نمی شود. تنها متفاوت می شود. مثلاً در بهار از طراوت و تازگی طبیعت و صدای چهچه ی پرندگان لذت خواهید برد. در تابستان هوای ملایم کوهستانی در دل روز های گرم، لذتی وصف ناپذیر برایتان خواهد داشت. اگر در پاییز به این منطقه سفر کنید، دفتر نقاشی خداوند را از رنگ های پاییزی به چشم جان می خرید. در زمستان هم تماشای آبشاری قندیل بسته از یخ های بلوری نورانی، صحنه ای از عظمت خداوند پیش چشمان شما خلق می کند. البته شاید فصل زمستان برای شما مناسب نباشد، اگر سرمای سوزان کوهستان را دوست نداشته باشید.

 

نکات دانستنی برای سفر به بیشه

  • اگر با خودروی شخصی به این منطقه سفر می‌کنید حتماً چرخ های ماشین خود را کنترل کنید و باک بنزین را پر کنید
  • امکان اجاره ی اقامتگاه های روستایی برای استراحت در شب برای شما فراهم است
  • سفر به بیشه، سفری در دل طبیعت است، پس باید تجهیزات لازم برای طبیعت گردی را همراه داشته باشید
  • در هر چهار فصل سال می توانید بهترین طبیعت را برای عکاسی در روستای بیشه ببینید
  • در قسمت هایی از مسیرهای عبور دشوار است امکان اجاره ی اسب وجود دارد
  • مراقب خطرات شنا کردن در حوضچه های زیرین آبشار باشید

 

بهتر است چه لوازمی همراه خود داشته باشد؟

همه ی گردشگران فهرستی از لوازم و تجهیزات مورد نیاز در سفرهای طبیعت گردی برای خود دارند و تجربه به آن ها آموخته است که چه چیزی نیاز دارند. اما ذکر کردن بعضی از مهمترین لوازمی که در این سفر نیاز خواهید داشت، خالی از لطف نیست:

  • لباس مناسب فصل را فراموش نکنید. در هر فصلی که به بیشه سفر می کنید، لباس اضافی و بادگیر همراه داشته باشید
  • عینک آفتابی و کلاه نقاب دار به همراه کرم ضد آفتاب
  • کفش آج دار برای طی کردن مسیرهای کوهستانی
  • وسایلی نظیر را چراغ قوه، فندک، زیر انداز، پتو، چادر مسافرتی، دوربین و ….

 

امکانات رفاهی بیشه

امکانات رفاهی بیشه
امکانات رفاهی بیشه

برای بازدید از جاهای دیدنی بیشه به امکانات رفاهی نیاز است که خوشبختانه به اندازه ی کافی در این روستا وجود دارد. خانه ی بهداشت و درمانگاه برای مواقع اضطراری و بدشانسی وجود دارد. همچنین پارکینگ خودروهای سواری، رستوران و بازار خرید همچنین بازار محلی در آنجا هست. از نظر تلفن آب و برق نیز هیچ محدودیتی در این روستا وجود ندارد.

 

 

منبع
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x