خانه » بهترین ماسک های مو خانگی
بهترین ماسک های مو خانگی
بهترین ماسک های مو خانگی
پوست ، مو و زیبایی

بهترین ماسک های مو خانگی

 

آیا با بهترین ماسک های مو برای رشد مو، رفع خشکی و وز مو آشنا هستید؟ محصولات زیادی مانند سرم ها و تقویت کننده ها در بازار وجود دارد که برای مراقبت از مو تهیه شده اند. اما استفاده از ین مواد شیمیایی به ویژه در درازمدت، باعث صدمات بیشتری به موها می شود. تهیه ماسک مو در خانه، ساده ترین راه برای مقابله با مشکلات مو است. دستور العمل ها و توصیه های ما را بخوانید:

ماسک مو برای موهای خشک

ماسک تخم مرغ و لیمو: برای تهیه این ماسک، سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و سفیده را با آب لیمو مخلوط کنید. هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. ماسک را روی موهای خود بمالید و بعد از نیم ساعت با آب سرد بشویید. تخم مرغ، تمام مواد مغذی از دست رفته مو را جبران می کند و اسیدی بودن لیمو باعث می شود موها را تمیز و از شر باکتری ها خلاص می کند.

ماسک شیر و عسل: یکی از بهترین ماسک های مو، ترکیب شیر و عسل است. شیر با داشتن اسید لاکتیک، موها را تغذیه و تمیز می کند و عسل به بازیابی رطوبت از دست رفته و درخشش مو کمک می کند. چند قاشق شیر را گرم و با چند قطره عسل مخلوط کنید؛ روی موهای خود بمالید و بعد از 30 دقیقه، موها را بشویید.

ماسک مو برای موهای زبر

ماسک آووکادو، شیر نارگیل و روغن زیتون: آووکادو یک تقویت کننده فوق العاده است.  شیر نارگیل موها را تغذیه می کند و روغن زیتون از ریزش مو جلوگیری می کند. برای تهیه این ماسک، پوره آووکادو رسیده را در شیر نارگیل و روغن زیتون مخلوط کنید.

ماسک موز و روغن: این ماسک مو، بخاطر خاصیت مرطوب کننده موز و خاصیت نرم کننده ی روغن بادام، برای رفع موهای وز عالی است. برای تهیه این ماسک، دو موز رسیده را به همراه روغن بادام مخلوط کنید. ماسک را به مدت 20 دقیقه روی موها نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک مو برای رشد بهتر مو

ماسک ماست و چای سبز: چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها و پروتئین هایی است که پوست سر را تغذیه می کند. زرده تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری چای سبز مخلوط کنید؛ روی موهای خود بمالید و نیم ساعت بعد با آب سرد بشویید. می توانید حداقل دو بار در ماه از این ماسک برای ریزش مو استفاده کنید.

ماسک توت فرنگی و روغن بادام: جای تعجب نیست که روغن بادام، ماده اصلی درتهیه ی خانگی بهترین ماسک های مو است. روغن بادام همراه با توت فرنگی، به عنوان یک ماسک موی مقوی عمل می کند. ابتدا توت فرنگی های تازه را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود و 1 قاشق چایخوری روغن اضافه کنید. روی پوست سر و موهای خود بمالید و بعد از حداقل یک ساعت، با آب سرد بشویید.

با تهیه بهترین ماسک های مو در خانه، از محصولات شیمیایی تقویت مو بی نیاز شوید.

منبع