خانه » بهترین راه از بین بردن جای جوش
بهترین راه از بین بردن جای جوش
بهترین راه از بین بردن جای جوش
پوست ، مو و زیبایی

بهترین راه از بین بردن جای جوش

بهترین روش برای از بین بردن جای جوش چیست؟ گزینه های درمانی زیادی برای رفع جای جوش وجود دارد. البته درمان ایمن و موثر برای زخم های آکنه باید با مشورت متخصص پوست شروع شود. پزشک جای زخم ها را معاینه می کند و برای نتیجه بهتر، ممکن است بیش از یک درمان را توصیه کند. به عنوان مثال برای یک جای زخم عمیق، ممکن است لیزر درمانی و نوعی جراحی لازم باشد تا نتیجه مورد نظر خود را به دست آورید. پرکاربردترین روش های درمان زخم آکنه در زیر ذکر شده است.

لیزر هوشمند Xide2

برخی این روش را بهترین روش برای از بین بردن جای جوش می دانند. استفاده از لیزر هوشمند پالس از لیزر دی اکسید کربن یکی از کامل ترین روش ها در کاهش خطوط پوستی، چین و چروک، نواحی ناهموار و جای زخم آکنه است. پرتو لیزر پرقدرت سلول های مورد نظر را تبخیر می کند و نواقص پوستی به سرعت و با دقت لایه به لایه درمان می شود و بدون خونریزی، پوست را محکم تر و چهره را یکدست می کند. این روش می تواند خطوط و زخم های عمیق تر و همچنین ضایعات سطحی بیشتری را بهبود بخشد. این روش باید فقط تحت نظر یک متخصص پوست و مو مجرب انجام شود. پس از عمل جراحی ، پوست حدود هفت تا ده روز طول می کشد تا بهبود یابد. در طی روند بهبودی، قرمزی به تدریج طی چند ماه از بین برود.

لیزر Fraxel

در این روش درمانی، پرتو های لیزر زخم های ریز ایجاد می کنند که باعث روند طبیعی ترمیم می شوند. این فرآیند باعث رشد کلاژن و الاستین و محکم تر و نرم شدن پوست می شود تا جوان تر ظاهر شوید. پوست شما بلافاصله پس از درمان قرمز به نظر می رسد و طی چند روز، خشک و پوسته پوسته می شود. بعد از انجام این درمان، با کاهش اندازه منافذ و بهبود آشکار در بافت و جای زخم، پوست شما صاف، سفت تر و شفاف تر به نظر خواهد رسید. اما این روش، بهترین روش برای از بین بردن جای جوش نیست.

Subcision

سابسیژن، یکی از درمان های زخم آکنه است که باعث کاهش جای زخم می شود. این روش با جدا کردن پوست بیرونی از لایه زیرین پوستی، عمیق تر عمل می کند تا باند بافت های فیبری در زخم ها شکسته شود. سابسیژن را می توان  با سایر روش های درمانی مانند لیزر ترکیب کرد تا حداکثر کارآیی انجام شود. عمل جراحی تحت بی حسی موضعی انجام می شود. یک سوزن ریز در مجاورت جای زخم، داخل درم عمیق شده و در حرکتی مانند فن در زیر زخم به جلو و عقب منتقل می شود تا باندهای فیبری را در صفحه پوستی یا زیر پوستی عمیق پوستی آزاد کند. با این حال، به نظر می رسد، درمان خانگی، سالم، کم هزینه و بهترین روش برای از بین بردن جای جوش باشد.

 

منبع