خانه » بند ساعت: قطعه‌ای کوچک با ارزش برای ارتقای استایل شما
بند ساعت قطعه‌ای کوچک با ارزش برای ارتقای استایل شما
بند ساعت قطعه‌ای کوچک با ارزش برای ارتقای استایل شما
چی بپوشم ؟

بند ساعت: قطعه‌ای کوچک با ارزش برای ارتقای استایل شما

Sending
User Review
0 (0 votes)

درسته که توجه به برند قبل از خرید ساعت مچی اهمیت بیشتری دارد اما نباید از مواردی که روی ظاهر ساعت و در نتیجه استایل شما هم تاثیر گذار است، ساده گذشت. با اینکه اجزای تشکیل دهنده ساعت زیاد هستند اما می‌توانید بند ساعت را در طراحی کلی تاثیر گذار‌تر ببینیم. بند ساعت از این جهت تاثیر گذارتر است که شما با تغییر آن، حالا چه از نوع جنس و چه رنگ، می‌توانید یک ساعت جدید داشته باشید. اگر می‌خواهید با انواع و رایج‌ترین بند ساعت مچی‌ها آشنا شوید یا به فکر تغییر در استایل ساعت‌تان هستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

رایج‌ترین بند‌های ساعت مچی

در طراحی ساعت مچی برای استایل بخشیدن به آن از بندهای متنوعی استفاده می‌کنند. بطور کلی از لحاظ نوع بسته شدن و جنس، بندهای ساعت به 4 دسته تقسیم می‌شوند که حتما با آنها آشنایی دارید:

  1. بند فلزی
  2. بند چرمی
  3. بند پارچه‌ای
  4. و بند پلاستیکی

هر کدام از این بند‌ها برای استایل‌های متفاوت و البته با توجه به فعالیتی که دارید، مناسب یک تیپ و استایل هستند. همچنین با درگیر شدن مد در همه عرصه‌های پوشیدنی، هر کدام از این دسته بندی‌ها شامل زیر مجموعه‌هایی هستند که شناخت آنها خالی از لطف نیست. بلکه بهتر می‌توانید متناسب با سلیقه و استایلی که دارید، بهترین بند ساعت را انتخاب کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که بند ساعت بیشترین تماس را با سطح پوست شما دارد. پس اگر احتمال حساسیت برای شما وجود دارد،  باید بیشتر به انتخاب درست بند دقت کنید.

 

1.   بند فلزی ساعت مچی

ساعت‌های بند فلزی بخاطر دوام و طول عمر بالایی که دارند، در دسته محبوب‌ترین بند ساعت می‌توانند قرار بگیرند. با اینکه ساعت بند فلزی هزینه تولید را به نسبت بند چرمی و پارچه‌ای بالا می‌برد، اما طول عمری که دارد توجیه کنندست. با خرید ساعت بند فلزی دیگر نگرانی از بابت خراب شدن بند در اثر تعریق دست، باز و بسته کردن ساعت، شکنندگی و … نخواهید داشت. بند‌های فلزی به راحتی هم برای کوچک‌تر و هم بزرگ‌تر کردن بند قابلیت سایز دارند. استحکام، دوام بالا، قابلیت سایز شدن به دلیل نوع ساختار این نوع بند باعث شده تا افراد بیشتری به این سبک علاقه مند شوند. از معایبی هم که می‌توانیم در این نوع بند به آن اشاره کنیم، عدم انعطاف پذیری بند به نسبت بند چرمی است.

تاثیر بند استیل در استایل ساعت:

معمولا افرادی از ساعت‌های بند فلزی استفاده می‌کنند که ساختار و شخصیتی قدرتمند و مدیر دارند. انتخاب ساعت بند استیل برای جلسات و مراسمات رسمی یا قرار ملاقات کاری، نشانه اهمیت دادن شما به موقعیتی است که در آن قرار گرفتید. چرا که هیچ چیز به اندازه یک ساعت بند استیل نمی‌تواند استایل شما را رسمی و مستحکم نشان دهد.

انواع بند‌های استیل از لحاظ ضد حساسیت بودن:

  • استیل 304: این نوع استیل نسبت به دو نوع دیگر از کیفیت پایین‌تری برخوردار بوده و به همین دلیل در ساخت ساعت‌های ارزان قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • استیل 316L: این نوع استیل از نوع ضد حساسیت بوده و از آن در ساخت ساعت‌های برندهای معروف دنیا استفاده می‌شود.
  • استیل 904: این نوع استیل که در ساخت بند ساعت مورد استفاده قرار می‌گیرد نسبت به سایر انواع استیل از مقاومت بالاتری برخوردار بوده و زیبایی و براقیت بیشتری دارد که از آن در ساخت ساعت‌های لوکس و گران قیمت استفاده می‌شود.
انواع بند‌های استیل از لحاظ ضد حساسیت بودن
انواع بند‌های استیل از لحاظ ضد حساسیت بودن

2.   بند چرمی ساعت مچی

بند چرمی امتحان خودش را پس داده و از محبوب‌ترین نوع بندهاست. دلیل آن هم انعطاف پذیری بند روی مچ دست و البته قیمت ارزان آن است. اگر در ظاهر ساعتتان به دنبال سبک کلاسیک و ظرافت هستید باید سراغ این نوع بند بروید. بندهای چرمی بخاطر تنوع بالای رنگبندی و طراحی، به راحتی قابل ست شدن هستند اما معایبی هم دارند. از مهم‌ترین معایب ساعت بند چرمی خراب شدن آن در اثر تعریق دست، برخورد با آب و باز و بسته شدن زیاد بند است. برای جلوگیری خرابی بند به دلیل باز و بسته شدن زیاد پیشنهاد می‌کنیم از قفل‌های پروانه‌ای استفاده کنید. قفل سگکی معمول‌ترین نوع قفلی است که روی بند چرمی استفاده می‌شود که البته به آن آسیب میزند. اما قفل پروانه‌ای با یکبار تنظیم شدن دیگر مشکلی برای بند بوجود نمی‌آورد و فرایند خراب شدن آن طولانی‌تر خواهد بود.

تاثیر بند چرمی در استایل ساعت:

بندهای چرمی نمادی از ظرافت و سبک کلاسیک در ساعت‌ها هستند. نکته مثبت این نوع بند‌ها قابلیت راحت ست شدن آنهاست. ست کردن رنگ بند چرمی در ساعت مردانه با رنگ کمربند و کفش در بین آقایان به همان قدر رایج است که خانم‌ها رنگ بند چرمی ساعت زنانه را با رنگ کیف یا کفش‌شان ست می‌کنند. با داشتن ساعت بند چرمی دست شما برای داشتن یک استایل شیک باز است. بندهای چرمی به نسبت بندهای فلزی سبک‌تر و قابل انعطاف پذیر‌تر هستند. به همین خاطر برای استفاده روزمره یا شرکت در مهمانی‌ها انتخاب بهتری می‌باشند.

انواع بندهای چرمی از نظر جنس:

چرم معمولی: اکثر کمپانی‌ها از چرم مصنوعی در تولید ساعت‌های بند چرمی استفاده می‌کنند. چرم مصنوعی به خاطر الیاف غیر طبیعی که دارد خشک‌تر است و البته هزینه تولید را کاهش می‌دهد. دوام عمر این نوع بند هم به نسبت چرم طبیعی کمتر می‌باشد. اما چون قیمت بند چرم مصنوعی خیلی کمتر از بند چرم طبیعی است، با هر بار خراب شدن بند به راحتی می‌توانید بند جدیدی خریداری کنید و استایل ساعت‌تان را هم جدید کنید.

چرم طبیعی: در بند چرم طبیعی از پوست حیواناتی مانند شتر مرغ، کروکدیل، تمساح، کانگورو و … استفاده می‌شود. قیمت بند چرم طبیعی طبیعتا بالاتر است و به همین دلیل اکثرا برندهای سازنده ساعت لوکس از این نوع بندها برای افزایش کیفیت ساعت‌شان استفاده می‌کنند.

انواع بندهای چرمی از نظر جنس
انواع بندهای چرمی از نظر جنس

3.   بند پارچه‌ای ساعت مچی

بندهای برزنتی یا همان پارچه‌ای‌ها چند سالی است که خیلی ترند و پرفروش شده‌اند. دلیل محبوبیت بند برزنتی، رنگبندی‌های متنوعی است که در آنها به کار رفته. استفاده از جنس پارچه در این نوع بند ساعت، باعث سبک شدن وزن ساعت و دوام بالای آن می‌شود. با اینکه این نوع بند ساده به نظر برسد اما باید بدانید که بندهای برزنتی هم انواع مختلفی دارند. از مزایای این نوع بند به غیر از مواردی که گفتیم، ضد آب بودن آن به نسبت بند چرم هم می‌توانیم اضافه کنیم. با به دست کردن ساعت بند برزنتی دیگر نگرانی از بابت برخورد آن با آب نخواهید داشت.

تاثیر بند برزنتی در استایل ساعت:

تنوع طراحی و رنگبندی در بندهای برزنتی باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید ساعت بند برزنتی‌تان را با انواع لباس‌های رنگی ست کنید. اما طراحی این نوع بند ظاهری نیمه اسپرت و گاها اسپرت و ورزشی به ساعت می‌دهد. به همین خاطر ساعت‌های بند پارچه‌ای بیشتر مورد علاقه جوانان و نوجوانان است. قیمت ارزان این نوع بند‌ها این امکان را به شما میدهد که با خرید یک ساعت و چند رنگ متنوع بند پارچه‌ای هر بار در هر استایل، یک ساعت جدید روی مچ دست‌تان داشته باشید. این نوع بندها برای افراد پرشور و هیجان که همیشه به دنبال چیزهای جدید هستند مناسب‌تر می‌باشد.

انواع بندهای پارچه‌ای از نظر جنس:

بند ناتو: این نوع بند بصورت تک قطعه تولید می‌شود و قیمت ارزان و دوام بالایش آن را محبوب کرده. خرید ساعت مچی بند ناتو قطعا انتخاب افراد خاص پسند است.

بند زولو: این نوع بند به نسبت بند ناتو دارای ضخامت بیشتری است و طبیعتا دوام بیشتری هم دارند. فرق این دو نوع بند را می‌توانید از روی ابعاد بزرگ‌تر بند زولو به نسبت ناتو متوجه شوید.

انواع بندهای پارچه‌ای از نظر جنس
انواع بندهای پارچه‌ای از نظر جنس

4.   بند پلاستیکی ساعت مچی

و اما بهترین نوع بند ساعت برای ورزشکاران. بند پلاستیکی به دلیل مقاومت بالا و وزن سبک باعث احساس سبکی و راحتی ساعت برروی دست شما می‌شود. بندهای پلاستیکی دوام و طول عمر بالایی دارند و نگرانی شما از بابت خرابی در اثر تعریق دست یا برخورد با آب را برطرف می‌کنند. همین دلایل باعث شده تا کمپانی‌های ساعت ساز این نوع بند را بیشتر در ساعت ورزشی بخاطر سازگاری با محیط زیست استفاده کنند.

تاثیر بند پلاستیکی در استایل ساعت:

بدون شک انتخاب ساعت بند پلاستیکی مناسب افرادی است که بیشتر به سبک لباس‌های ورزشی و اسپرت علاقه مندند. ساعت‌های بند پلاستیکی ظاهری کاملا اسپرت دارند و انتخاب آنها برای مراسمات و محیط‌های کاری و رسمی پیشنهاد نمی‌شود.

خرید بند ساعت مچی:

قطعا تا اینجا متوجه شدید که بند ساعت چقدر میتواند استایل و ظاهر ساعت شما را تغییر دهد. خرید یک بند ساعت مچی جدید می‌تواند به قدری تاثیر گذار باشد که انگار یک ساعت جدید خریداری کردید. برای خرید بند ساعت مناسب و اندازه، حتما به یک کارشناس ساعت نیاز دارید. سایت ساعت و خدمات پس از فروش ایران تایمر در این را می‌تواند همراه شما باشد. در ایران تایمر علاوه بر خرید ساعت، خرید بند ساعت و دیگر قطعات دنیای ساعت مچی برای شما فراهم شده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x