خانه » با خوردن این ویتامین ها زیبا شوید
با خوردن این ویتامین ها زیبا شوید
با خوردن این ویتامین ها زیبا شوید
بهداشت و سلامت

با خوردن این ویتامین ها زیبا شوید

 

مصرف مکمل های مغذی که حاوی ویتامین های زیبا کننده است، برای هر زن ضرورت دارد و یک روش خوب برای سالم ماندن است. با مدیریت یک خانه، تربیت و رسیدگی به امور فرزندان، کار و مشغله های خانوادگی و تعهدات حرفه ای، زن را فرسوده می کند و می تواند عوارضی برای سلامتی به همراه داشته باشد. علاوه بر این، تغییرات هورمونی را که برای هر زن رخ می دهد، اضافه کنید: از بلوغ، بارداری و در نهایت یائسگی؛ همه اینها او را در معرض کمبود ویتامین قرار می دهد. مکمل های ویتامین را وارد رژیم غذایی خود کنید. مصرف مکمل ها، راهی سریع و آسان است برای اینکه تمام ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای سالم ماندن و جلوگیری از بیماری ها را دریافت کنید.

منابع ویتامین

برای کمک به شما، برخی از مواد مغذی مهم را که شامل ویتامین های زیبا کننده است، برمی شماریم:  بتا کاروتن که در میوه های زرد رنگ مانند هویج، کدو تنبل و هلو موجود است، در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A برای ساخت و تقویت استخوان ها و بافت های نرم و غشاهای مخاطی بسیار حیاتی است. سایر ترکیبات کاروتنوئیدی مانند آلفاکاروتن، گاما کاروتن و لیکوپن، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند، علائم پیری را به تاخیر می اندازند و شما را به مدت طولانی جوان نگه می دارد. کلسیم یکی از عناصر اصلی استخواها و دنداهای سالم است. آنچه کمتر شناخته شده است نقش کلسیم در پیشگیری از چندین بیماری مانند سرطان سینه، فشار خون بالا و پوکی استخوان است.

سایر ویتامین های زیبا کننده:

ویتامین C

ویتامین C  که اسید اسکوربیک نیز نامیده می شود، به بهبود زخم ها کمک می کند و یک ماده مغذی ارزشمند برای درمان کم خونی است. محافظت در برابر سرطان، استرس و و سرماخوردگی می کند و باعث افزایش تمرکز می شود. از دیدگاه زیبایی، ویتامین C یک ماده با ارزش در بسیاری از کرم ها و سرم های پوستی است زیرا به تولید کلاژن برای حفظ سطح پوست کمک می کند. مرکبات، سرشار از ویتامین c هستند.

 ویتامین E

ویتامین E نقش مهمی در تشکیل گلبول های قرمز دارد و تغییرات مربوط به سن را کند می کند. این ماده همچنین باعث درخشش پوست و مو می شود، اما به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد آن، شما را در معرض خطر خونریزی قرار می دهد.

 ویتامین B6

به این ماده پیریدوکسین گفته می شود و یک ویتامین مهم برای حفظ متابولیسم و ​​عملکرد مغز است. کمبود ویتامین B6 می تواند نوعی کم خونی ایجاد کند. ویتامین B12 هم مانند دیگر ویتامین های B، متابولیسم و ​​سنتز پروتئین را تقویت می کند. کم خونی یکی از مهمترین عواقب کمبود ویتامین B12 است. برای دریافت مقدار روزانه تخم مرغ، ماهی و گوشت بخورید. گیاهخواران در معرض خطر هستند و تنها راه افزایش سطح B12 مصرف یک مکمل روزانه است. ویتامین D نیز، جزء ویتامین های زیبا کننده است.

 

منبع