خانه » آیا می دانستید که می توانید گوشی زیر دومیلیون با کیفیت خوب پیدا کنید؟
Nokia 5.4
Nokia 5.4
تکنولوژی

آیا می دانستید که می توانید گوشی زیر دومیلیون با کیفیت خوب پیدا کنید؟

Sending
User Review
3 (1 vote)

امروزه با افزایش تورم و گرانی بازار، موبایل نیز مانند بقیه اقلام وضعیت خوبی ندارد و این شرایط مردم را مجبور کرده تا از گوشی های پرچم دار چشم پوشی کنند و به گوشی های اقتصادی روی آورند. اما خوشبختانه برندهای بزرگی مانند سامسونگ، شیائومی و موتورولا در ساخت گوشی های اقتصادی سنگ تمام گذاشته اند. زیرا طوری گوشی های اقتصادی را طراحی کرده اند که نیازهای کاربر را در بعضی مواقع حتی بیش از حد انتظار با قیمت کم برآورده می کند. به طوری که خیلی از اوقات یک باتری با ظرفیت خیلی خوب در گوشی های اقتصادی مشاهده می کنیم که کاربر را غافل گیر می کند. اگر دنبال خرید یک گوشی اقتصادی با کیفیت هستید در ادامه لیستی از بهترین برندهای گوشی زیر دو میلیون تومان را آورده ایم تا بتوانید با بررسی این لیست، مطابق نظر و نیازتان خرید کنید

بهترین گوشی های اقتصادی از نظر نمایشگر

اگر تماشای فیلم و بازی با گوشی در اولویت برنامه زندگی روزانه تان است. پس قطعا نمایشگر ویژگی مهم در انتخاب شما است. مثلا  گیمرها برای اینکه بازی روانی را تجربه کنند، باید به نرخ نوسازی صفحه نمایشگر بیشتر توجه کنند. نرخ نوسازی تعداد دفعات به روزرسانی صفحه نمایشگر گفته می شود. اعداد 60 هرتزی،90 هرتزی،120 هرتزی متداول ترین اعداد نرخ نوسازی هستند. به طور کلی هر چه این عدد بیشتر باشد، حرکات روی نمایشگر روان تر و راحت تر است. نکته دیگر تعداد پیکسل و رزولوشن است که در انتخاب یک صفحه نمایشگر باکیفیت بسیار اهمیت دارد. در ادامه لیستی از بهترین برند گوشی زیر دومیلیون با بهترین صفحه نمایشگر را آورده ایم.

  1. Nokia c1

Nokia c1
Nokia c1

نوکیا یکی از محبوب ترین و معتبرترین برندهای شناخته شده در بازار موبایل است و گوشی های اقتصادی باکیفیتی تولید می کند. نوکیا c1 جزو نمونه های عالی این برند است. این گوشی دارای یک نمایشگر HD کوچک به ابعاد 5.45 اینچی است.  اگر طرفدار نمایشگرهای کوچک هستید، شما با خرید این گوشی می توانید از دو ویژگی  صفحه نمایشگر کوچک و عمر باتری نسبتا خوب با ظرفیت 2500 میلی آمپر ساعتی لذت ببرید. به گفته نوکیا این گوشی در کارهای سبک یک روز کامل دوام می آورد. Nokia c1به یک دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی پشتی مجهز است که حتی در تاریکی هم عکس های قابل توجهی ثبت می کند.

 

   2. Huawei Y5p

Huawei Y5p
Huawei Y5p

هواوی جزو برندهایی است که می توانید در بین آن، گوشی های اقتصادی خوبی با قابلیت های مناسب پیدا کنید. یکی از این مدل ها گوشی Y5p است. این گوشی دارای یک صفحه نمایشگرIPS HD  5.45 اینچی با رزولوشن 1440 در 720 پیکسل است.  همچنین گوشی Y5p قابلیت های دیگری مانند ظرفیت 3020 ملی آمپر ساعتی نیز دارد. بنابراین اگر دنبال گوشی زیر دو میلیون با قابلیت طول عمر باتری و صفحه نمایشگر با کیفیت می گردید، می توانید این گزینه را مد نظر قرار دهید. از طرف دیگر به یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو و 8 مگاپیکسلی در پشت گوشی مجهز است. دوربین پشتی در شب عکس های باکیفیتی ثبت نمی کند. اما عملکرد دوربین جلویی نسبتا قابل قبول است. نکته مثبت  درباره دوربین گوشی، اتوفوکس است. به راحتی می توانید فوکوس دوربین را تنظیم کنید.  حافظه و فضای ذخیره سازی گوشی نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. Y5p دارای یک فضای 2 گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی 32 گیگابایتی است

3. MotoE6

MotoE6

MotoE6

موتورولا همیشه در ساخت گوشی های اقتصادی معروف بوده است. گوشی MotoE6 دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی و HD است، و نیاز شما را به یک صفحه نمایشگر نسبتا خوب برطرف می کند. ویژگی دیگر این گوشی که می توانید روی آن حساب کنید، ظرفیت باتری است.  MotoE6 به یک گوشی با باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی مجهز است و نسبت به قیمت آن می تواند تا یک روز دوام آورد. از طرف دیگر گوشی دارای یک فضای ذخیره سازی 2 گیگابایت و حافظه داخلی 16 گیگابایت است. و خبر خوب اینکه اگر تصمیم بگیرید فضا را بیشتر کنید، می توانید با کارت Micro SD تا 256 گیگابایت ارتقا دهید. Moto E6 به یک دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی و دوربین جلویی5 مگاپیکسلی مجهز است. دوربین پشتی نور خوبی جذب می کند بنابراین عکس های خوبی می توانید با آن ثبت کنید.

بهترین گوشی اقتصادی با ظرفیت باتری حداقل 3000 میلی آمپر ساعتی

اگر در طول روز با گوشی زیاد کار می کنید پس قطعا باتری یکی از اولویت های اصلی در انتخاب شماست. در ادامه لیستی از گوشی های اقتصادی با ظرفیت باتری 3000 میلی آمپر ساعتی را اشاره خواهیم کرد.

1.   گوشی Huawei Y5p

Huawei Y5p
Huawei Y5p

این گوشی هواوی جزو لیست گوشی های اقتصادی ما است. نقطه قوت گوشی باتری قدرتمند 3020 میلی آمپر ساعتی است و با توجه به هزینه کمی که بابت آن پرداخت می کنید، قابل تامل است. طبق بررسی های انجام شده این گوشی می تواند تا 8 ساعت دوام بیاورد. Huawei Y5p به یک نمایشگر 5.45 اینچی و فناوری IPS مجهز است. همچنین یک دوربین ساده 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی تمام آن چیزی است که می توانیم از دوربین انتظار داشته باشیم  و خبری از دوربین چهارگانه در این گوشی نیست.

2.   گوشی Moto E7i power

Moto E7i power
Moto E7i power

موتورولا نیز جز برندهایی است که گوشی های باکیفیت رده پایین را تولید می کند. نقطه قوت دستگاه باتری قدرتمند آن است. ویژگی که کاربر را بسیار شگفت زده می کند، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است، زیرا موتورولا قابلیتی بیش از انتظار کاربر در گوشی قرار داده است. اما متاسفانه مراحل شارژ به آهستگی طی می شود. به طور متوسط در عرض 30 دقیقه، 21 درصد شارژ می کند. در عوض این باتری غول پیکر تا چند روز شما را برای شارژ مجدد بی نیاز می کند. از طرف دیگر وقتی به صفحه گوشی نگاه می کنید با یک صفحه نمایشگر 6.51 اینچی با رزولوشون 720 در 1600 مواجهه می شوید.که یک گزینه ایده آل برای تماشای فیلم به شمار می رود. دوربین در گوشی Moto E7i power نیز عملکرد قابل قبولی دارد که  شامل یک دوربین اصلی عریض 13 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی است.

  3.Xiaomi redmi 9A

Xiaomi redmi 9A
Xiaomi redmi 9A

برند شیائومی یکی دیگر از انتخاب های مطمئن است که می توانید  با یک قیمت مناسب یک گوشی خوش ساخت با ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خرید کنید. باتری این گوشی نیز بسیار شگفت انگیز است. redmi 9A دارای یک نمایشگر 6 اینچی با فناوری IPS و نرخ نوسازی 90 هرتزی است.به طور کلی می توانید با این گوشی یک روز کامل کار کنید. Redmi 9A مناسب برای افرادی است که بیشترین زمان را در طول روز با گوشی کار می کنند. گوشی به چهار دوربین در عقب مجهز است که شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی  فوق عریض و 2 مگاپیکسل ماکرو و دوربین جلویی 13 مگاپیکسل مجهز است. از نظر فضای حافظه و فضای ذحیره سازی به  32 تا 128 گیگ فضای ذخیره سازی و 2 تا6 گیگابایت رم برخوردار است.

بهترین گوشی های اقتصادی از نظر دوربین

دوربین یکی از ویژگی مهم در گوشی به شمار می رود. به خصوص در سال های اخیر، سلفی گرفتن و ثبت لحظات، متداول ترین کارهای روزمره بین مردم شده است. شاید فکر می کنید که نمی توانید گوشی زیر دومیلیون با دوربین خوب پیدا کنید، اما در ادامه لیستی از گوشی های اقتصادی با دوربین مناسب را آورده ایم.

1.   Nokia 1.4

Nokia 1.4
Nokia 1.4

گوشی نوکیا 1.4 جزو معدود گوشی های اقتصادی است که می توانید روی دوربین آن تقریبا حساب باز کنید. این گوشی دارای دوربین 8 مگایپکسلی ، یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو و  2 مگاپیکسلی ماکرو است. خوشبختانه قابلیت های دوربین در این گوشی فقط یک ادعا نبوده زیرا بعد از بررسی های انجام شده دوربین این گوشی نمره قبولی گرفته است. رنگ ها و نور در تصاویر جلوه واقعی دارند، اما نتیجه زوم تعریف چندانی نداشت. وقتی روی تصاویر زوم کنید، جزییات را به خوبی نمی توانید ببینید. از طرف دیگر نقطه قوت این گوشی  یک صفحه نمایشگر IPS 6 اینچی  HD است که به راحتی می توانید با آن فیلم تماشا کنید. نکته دیگری که امتیاز خاصی به این گوشی می دهد، باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی است. همچنین از نظر فضای ذخیره سازی و رم این گوشی به 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی و تا 3 گیگابایت حافظه مجهز است.

2.   Nokia 5.4

Nokia 5.4
Nokia 5.4

گوشی نوکیا 5.4 شباهت زیادی با نوکیا 5.3 دارد.  اما از نظر دوربین نوکیا 5.4 امتیاز بیشتری می گیرد. این گوشی نیز جزو گوشی های اقتصادی با دوربین باکیفیت است که به یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، 5 مگاپیکسلی فوق عریض، یک جفت سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو مجهز است. به طور کلی دوربین در این گوشی تصاویر قابل قبولی ثبت می کند. دو ویژگی دوربین در این گوشی بسیار خاص است. یک اینکه می توانید عکس های پرتره را با جزییات زیادی بگیرید. از طرف دیگر عکس های شب با جزییات زیاد و نویزکم ثبت می کند. از طرف دیگر نقطه قوت گوشی، باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپرساعتی است

پیشنهاد آخر

در این مقاله گلچینی از گوشی زیر دو میلیون با برندها معتبر و کیفیت خیلی خوبی جمع آوری کرده ایم تا بتوانید با خیال راحت از میان این لیست گزینه مناسب را انتخاب کنید. اما آنچه مطمئنا به شما در خرید کمک می کند این است که نیاز اصلی از گوشی را با توجه به بودجه خود بشناسید، اما خیال تان راحت باشد که می توانید با بودجه کم  یک گوشی با کیفیت بخرید. اما در مورد دوربین باید بگویم که اگر کمی به بودجه خود اضافه کنید، می توانید گوشی با دوربین باکیفیت بهتری بخرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x